Урок навчання грамоти "Звук В, позначення його буквами В, в"

Про матеріал
Урок ознайомить учнів з артикуляцією звука [в ] та буквою, що його позначає, навчить виконувати звуко - буквенний аналіз слів, читати склади і слова з вивченими буквами, розвивати мовлення учнів, уміння слухати, відтворювати прослухане, виховувати допитливість, любов до Батьківщини.
Перегляд файлу

Урок навчання грамоти ( читання )

Тема: Звук [в ], позначення його буквою В, в.

Мета: ознайомити учнів з артикуляцією звука [в ] та буквою, що його позначає, вчити виконувати звуко - буквенний аналіз слів, читати склади і слова з вивченими буквами, розвивати мовлення  учнів, уміння слухати, відтворювати прослухане, виховувати допитливість, любов до Батьківщини.

Обладнання: макет дерева з вишнями, на яких написано склади, макет сонечка, предметні малюнки, фішки для звукових моделей, малюнки до загадок, зошити, плакат «Правильно сиди під час письма».

Хід уроку

І. Організація класу

Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.

  • Продзвенів уже дзвінок (діти імітують),

Починається урок.

Наші вушка на маківці (показують),

очі ширше відкриваємо.

Слухаємо і запам’ятовуємо,

ні хвилини не втрачаємо.

ІІ.  Повторення вивченого матеріалу

  1. Читання складів

На дошці – малюнок дерева з вишеньками, на яких написані склади:

ні, на, но, ну, ни, ін, ан, он, ун, ин.

  • Яка буква повторюється в усіх складах?
  • Підніміться, будь ласка, покажіть цю букву за допомогою своїх рук. (діти пробують показати букву).
  1. Повторення вивченої букви і звука.
  • Знайдіть і покажіть букву «ен» у касі.
  • Які звуки вона позначає на письмі?

Біля дерева -  вчитель ставить малюнок дівчинки.

  • Хто стоїть біля дерева?
  • Зі складів, що є на вишеньках, складіть її ім’я.
  • Яка перша літера у цьому слові?
  • Чому вона велика?
  1. Побудова речення та його графічної моделі.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Виділення нового звука.
  • Погляньте на наше деревце, воно допоможе нам відгадати загадку.

Червоненька і смачненька, дуже з вигляду гарненька,

І боки у неї пишні, влітку смачно їсти …. (вишні)

  • Назвіть перший звук у слові – відгадці.
  1. Гра «Впізнай звук».
  • Діти, послухайте віршик. Якщо ви почуєте у ньому звук [в ], хлопайте ладоньками.
  • Веселі вишні вкрили віти,

виблискують з гущавини.

Василько воду ллє на квіти (імітують),

щоб вищі виросли вони (імітують).

  1. Заучування вірша.
  • Як ви вважаєте, який новий звук ви будете вивчати на уроці?

     ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.

  • Отже, сьогодні ви будете вивчати новий звук, познайомитеся з новою буквою, що позначає його на письмі.

V. Ознайомлення з новим звуком.

1. Артикуляція звука [ в], віднесення його до приголосних.

2. Аналітико – синтетичні вправи.

1) Гра « Утвори склад».

Учитель називає звуки, учні утворюють з них склади.

2) Гра «Назви звуки».

Учитель називає склад, учні називають звуки, з яких він складається.

3) Гра «Злови своє слово».

Діти плескають у долоні, якщо чують новий звук.

Вірш А. Німенко «Сонячний дім»

Привітний і світлий наш сонячний дім,

як радісно й весело жити у нім.

Тут мамина пісня і усмішка тата,

в любові й добрі тут зростають малята.

Дзвінка наша пісня до сонечка лине:

«Мій сонячний дім – це моя Україна!»

C:\Users\Администратор\Desktop\img4.jpg

4) Робота в парах.

- Подивіться на малюнок, попробуйте знайди слова зі звуком [ в] і побудуйте звукову модель.

5) Учні добирають свої слова з новим звуком.

6) Фізкультхвилинка.

- Що ж, мабуть, прийшла пора трохи відпочити.

Я вас хочу на зарядку, друзі, запросити.

Руки вгору піднімаємо, швидко вниз їх опускаємо.

Нахил вправо, нахил вліво – повторімо знову вміло.

VІ.  Ознайомлення з новою буквою

  1. Розглядання букви. Аналіз її графічної будови. Добирання предметів з навколишнього середовища, схожих на букву в.
  2. Місце букви у касі.
  3. Друкування літер В, в у зошитах.
  4. Повторення правил сидіння за партою, користування ручкою та розміщення зошита під час письма.
  • Правила сидіння за партою.
  • Розміщення зошита на парті.
  • Як тримати ручку під час письма.
  • Пальчикова гімнастика.

Дощик накрапає, травка росте,

дощик накрапає, і рибка пливе.

Дощик накрапає у чисте віконце,

вмивається природа, всміхається сонце.

  1. Читання складів з вивченою буквою.

На дошці – малюнок сонечка, в середині – буква в , на промінцях – а, о, і, и, у. Під керівництвом учителя діти читають прямі та обернені склади.

 

439

VІІ. Робота за Букварем.

  1. Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)

Оченята роблять вправи:

вліво, вправо,вліво, вправо.

Потім вгору, потім вниз,

оченятами дивись!

                   Рухи очима вліво-вправо, вгору-вниз, протягом 2 хв.

  1. Читання слів зі складом е, а зі звуком [в ] у середині слова.
  2. Утворення слів з розрізаних складів.
  3. Словникова робота за сторінкою та ілюстрацією Букваря.
  4. Складання речень за поданими до малюнка графічними моделями.

                 VІІІ. Підсумок уроку.

  • З якими новими звуками ознайомилися на уроці?
  • Дайте характеристику цим звукам.
  • Назвіть букву, якою вони позначаються на письмі.
  • Пригадайте вірш, який вивчили на уроці.
  • Який предмет з навколишнього середовища нагадує вам нова буква?
  • Попробуйте ще раз показати букву «в» за допомогою рук. (діти імітують)

 

 

 

 

docx
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
756
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку