Урок "Навчаюсь правильно вживати літературні фоми іменників у місцевому відмінку множини з прийменником по"

Про матеріал
Подано конспект уроку для 4 класу НУШ за підручником.М Вашуленко. До теми С.107-109.вправи 51-56.Передбачено каліграфічну хвилинку. Детально розписані етапи уроку. Продумана послідовність роботи з системою вправ, що подає підручник. Матеріал продубльовано на слайдах презентації. Легко використати для дистанційного навчання.
Перегляд файлу

Тема: Навчаюся правильно вживати літературні форми іменників у місцевому відмінку множини із прийменником по.

Мета:  розвивати уміння учнів правильно вживати літературні форми іменників у місцевому відмінку множини із прийменником по, узагальнити  знання учнів з теми «Іменник», розвивати здатність співпрацювати з іншими учасниками навчального процесу, виконувати розумові операції й практичні дії; розвивати  усне і писемне мовлення, увагу, уяву.

Обладнання: мультимедійна презентація, підручник Українська мова та читання № клас. М.Вашуленко.

                                Хід уроку

І Організаційний момент. Емоційне налаштування

-Діти, подаруйте усмішку один одному.

Мелодійний дзвінок покликав усіх на урок…   СЛАЙД 2

-Зараз у нас урок української мови. Проведу його я – звати мене Юрій Юрійович

Перевірте, чи все необхідне ви підготували? 

ІІ Мотивація навчальної діяльності

-Продовжіть речення

- Я вивчаю мову, щоб…

ПРИГАДАЙТЕ,

-         Які закінчення мають іменники чоловічого роду в Орудному відмінку?

-         Які закінчення мають іменники чоловічого роду в Родовому відмінку?

-         На які запитання відповідає Місцевий відмінок?

2. Каліграфічна хвилинка.                                       СЛАЙД 3

Проведемо каліграфічну хвилинку.

-         Запишіть: 7 лютого класна робота.

-         З нового рядка запишіть букви, склади, та слова

ІІІ Повідомлення теми уроку.  СЛАЙД 5

Сьогодні на уроці ми продовжимо визначати правильні закінчення іменників, але вже у місцевому відмінку.

Тема нашого уроку : Навчаюся правильно вживати літературні форми іменників у Місцевому відмінку множини з прийменником ПО

ІV Вивчення нового матеріалу.

  1. Бесіда

-         Що таке прийменник? (службові слова , короткі слова  біля іменників)

-         Назвіть приклади прийменників.   У,в, на, по, біля, під, над…

-         Яку роль виконують прийменники в реченні? ( поєднують між собою слова).

-         З яким відмінком завжди вживаються прийменники? ( Місцевим)

  1. Я – Дослідник.                         СЛАЙД 6

-         Дослідимо, яке закінчення мають іменники в М.в. множини.

-         Прочитайте іменники в називному відмінку : столи , поля

-         Утворимо форму місцевого відмінку з прийменником ПО

-         По столАХ, по полЯХ

-         Зробіть висновок, яке закінчення мають іменники в М.в. Множини з прийменником по      АХ,  ЯХ

3.Робота з правилом.                         СЛАЙД 7

Прочитайте правило.  В українській мові іменники в місцевому відмінку множини з прийменником ПО мають закінчення  АХ, ЯХ

 Чи правильний висновок ми зробили?

4.ЗВЕРНИ УВАГУ!

Слайд 8

V. Закріплення вивченого. Виконання вправ.

1.Вправа 51.(усно)               СЛАЙД 9

-         Що ми бачимо на екрані? (Ілюстрація природи)

-         Що зображено на малюнку?

Гори, озеро, дерева, хмари, земля, берег.

Давайте спробуємо вжити ці іменники у формі місцевого відмінка множини із прийменником по.

По горах, по озерах, по деревах, по землях, по берегах.

- Визначте закінчення.(-ах, -ях)

-Який висновок можемо зробити? (Іменники у місцевому відмінку множини із прийменником по мають закінчення –ах,-ях.

Складіть  речення із одним іменником.

2. Вправа 52.       СЛАЙД 10

Щойно ми з вами подорожували по природі , а тепер поїдемо по містах.

Прочитайте, територіальні назви, які є в містах: Площа, вулиця, проспект, бульвар

-         Запишіть ці слова в стовпчик

-         Утворіть форму М.в. множини з прийменником ПО , та запишіть (після тире) позначте закінчення. Записати з коментуванням.

-         Перевірте     СЛАЙД 11.

3.Вправа 53.                 СЛАЙД 13

- Виконаємо вправу 53. Прочитайте текст. Яка його тема?  і дайте йому заголовок (Подільські ліси. Совиний яр)

- Випишіть іменники в М.в. множини  (по ярах та балках)

- Яке вони мають закінчення? –АХ

- Чому слова Поділля , Швейцарія пишуться з великої букви?

ФІЗХВИЛИНКА.

4.Вправа 54.        СЛАЙД 14

Виконаємо вправу 54. Прочитайте.

_ Поясніть, чому це текст?

-         Який заголовок доберете? (Незвичайні риби. Ходячі риби.)

-         Випишіть іменники у М.в. множини. Визначте в них закінчення.

-         Перевірте                       СЛАЙД 15

-         Що означає слово плантаціях? (полях)

-         Поясніть : слова  РИБИ    і РИБАЛКИ    це спільнокореневі слова чи форми слова ?

5.Коментоване письмо. Вправа 55.          СЛАЙД  16

Виконаємо вправу 55 з коментуванням. Прочитайте речення і вставте потрібне закінчення в словах. Виписуємо тільки слова із закінченнями. Коментуємо свій вибір.

(по ринвах, по листках, по горах, по квітках, по схилах, по кутках, по байраках, по садках)

6.Вправа 56.

-         Подивіться на малюнок. Куди зібралась ця сім\я? (в подорож)

-         Чи любите ви подорожувати? На яких видах транспорту ви любите подорожувати?

-         Прочитайте текс. Скажіть , по яких місцях подорожують туристи?

-         Запишіть виділені іменники, вживаючи прийменник ПО та НА.

-         Виділіть закінчення та назвіть їх.

По країнах і містах

По селах і селищах

По лісах і горах, по річках

                 На потягах й автобусах

                  На велосипедах і мотоциклах

                 На плотах і човнах

 

VI.  Підсумок уроку

-Давайте пригадаємо:                 СЛАЙД 18

- які закінчення мають іменники в М.в. множини?

- Коли вживаємо прийменник ПО ?

-  Поставте слово друг у О.в.      другом

РЕФЛЕКСІЯ        СЛАЙД 19

Продовжіть речення

-         Сьогодні я навчився….

Самооцінювання СЛАЙД 20

-Проаналізуйте свою роботу на уроці. Подумайте, чи все вам було зрозуміло, чи всі завдання ви  змогли зробити? Оберіть відповідний смайл

docx
Додано
3 лютого
Переглядів
379
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку