1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Урок "Найбільший оптиміст століття". Ч. Діккенс

Про матеріал
Після цього уроку учні зможуть: - дати повідомлення щодо біографічних відомостей Ч. Діккенса; - назвати визначні місця Лондона; - дати характеристику Скруджу; - набути навичок роботи в малих групах; - визначити своє ставлення до суті гуманістичних ідеалів письменника.
Перегляд файлу

 

Тема:   «Найбільший оптиміст століття». Ч. Діккенс.

 

Мета:  зацікавити учнів особистістю Ч. Діккенса та його творчістю;   познайомити   учнів з особливостями твору Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»; навчати школярів стежити за авторською думкою у творі;

  розвивати вміння аналізувати  літературний твір, навички характеристики героїв; донести до дітей суть гуманістичних ідеалів письменника.

 

Обладнання: портрет Ч. Діккенса, виставка його книг, карта Лондона, географічна карта  Англії,  ілюстрації до творів Діккенса, малюнки дітей до повісті, фото  визначних міст Англії, вікно, (ілюстрація «Діва Марія з дитям, «Поклоніння волхвів»),  різдвяний  вінок.

 

                                                                                         Довершені оптимісти, одним з яких

був Діккенс, не приймають світ,

не захоплюються світом – вони в

нього закохані.

Г. К. Честертон, англійський державний

діяч, письменник                                                         

 

 

«Я вірю і маю намір вселяти

 людям віру в те, що на світі існує прекрасне»

                                                                                                  Ч. Діккенс

 

Хід уроку

1. Мотивація навчальної діяльності.  

 

Тема

 

2. Оголошення, представлення теми та очікуваних результатів

Після цього уроку учні зможуть:

  • дати повідомлення щодо біографічних відомостей Ч. Діккенса;
  • назвати визначні місця Лондона;
  • дати характеристику Скруджу;
  • набути навичок роботи в малих групах;
  • визначити своє ставлення до суті гуманістичних ідеалів письменника.

 

3. Надання необхідної інформації

Заочна екскурсія до Лондона

Щоб краще зрозуміти письменника, треба ближче познайомитися з історією його країни.

Тож ми з вами сьогодні  потрапили до Британії, а якщо казати точніше, до Сполученого Королівства Британії та Північної Ірландії. Назва країни – «Британія» - походить від імені кельтського племені бриттів. Кельти були прибульцями з континенту, у І столітті вони зайняли майже всю територію Британських островів. Саме з кельтів розпочинається літописна історія Британії.

Вам уже відомо, що Англією ( за назвою основної частини держави) часто називають усе Сполучене Королівство. Звичайно, що Англія починається з Лондона – міста, яке з ІХ ст.. є столицею країни.

А подорожувати по Лондону ми будемо з нашим гідом…( учень на англійській мові розповідає про визначні місця Лондона

 

( Саме в Лондоні розташована знаменита Британська бібліотека, що у 1973 році була створена на базі бібліотеки Британського музею та інших книгосховищ. Цікаво, що тут одне з найбільших у Західній Європі зібрань творів української та російської літератур. Увагу кожного, хто приїжджає до цієї країни, безперечно, приверне «головний годинник2 Британії з двоном, що важить 13,5 тонн. Відомий годинник , Біг Бен, як його ще називають, розташований майже на стометровій висоті над ще одним визначним пам’ятником цієї країни – Вестмінстерським палацом. Тут, у Вестмінстерському абатстві, де ховають королів та письменників, у «куточку поетів» - знайшов свій останній притулок відомий англійський письменник Ч. Діккенс.

Музей Діккенса

Вулицями старовинного і гордовитого Лондона ми з вами крокуємо на Даутстріт до музею Діккенса. Серед безлічі цікавих речей та видань письменника нашу увагу, безперечно, приверне предмет дивний і, здавалося б, недоречний у музеї  - це незграбна рама з маленьким віконцем із каламутного скла .Але саме вона і розповість багато цікавого із життя юного Чарльза Діккенса.

 

Чарівна рама

За допомогою чарівної рами ми можемо повернути час і запросити до нас юного Ч. Діккенса.(хлопчик у коротеньких штанцях, піджак з короткими рукавами, замазаний ваксою з баночкою з-під вакси, та купою етикеток)

 

Згодом, навіть у зрілі роки, Діккенсе не міг примусити пройти  себе повз будинок, де була фабрика. Письменник згадував: «Жодним словом не можна було передати мої душевні муки». Через це маленьке віконечко з каламутного скла, що зберігається у музеї, дивився на білий світ маленький Чарлз, коли жив у підвалі.

   Далі наш маршрут знову виходить до центру Лондона. Життєві обставини Діккенса змінилися на краще, але він так і не зумів здійснити свою мрію про систематичну освіту. Різноманітні глибокі знання він отримав самостійно, майже щодня відвідуючи читальний зал Британського музею( тепер тут працює всесвітньо відома Британська бібліотека) Читав Діккенс з таким захопленням та наполегливістю, що з часом набуті ним знання та життєвий досвід і зробили з нього знаменитого письменника.

 Спливло ще багато часу, доки здійснилася мрія Діккенса, яка зародилася іще в дитинстві. «Ось виростеш, і якщо з тебе буде толк, купиш собі власний будинок» - так говорив йому батько. Але до цього було ще ой як далеко. Попереду дні та роки тяжкої письменницької праці:романи «Олівер Твіст», «Ніколас Нікклбі», «Холодний дім», «Маленька Дорріт», «Домбі і син», «Девід Копперфілд». Прийшов час і працелюбність Ч. Діккенса була винагороджена. Він став знаменитим. Сьогодні ми маємо змогу бути присутніми на прес-конференції Чарльза Діккенса.

Шедеври Діккенса (плакат).

 

Прес-конференція

 (Учень – зрілий Чарлз Діккенс-  у руках тростинка, на голові шляпа – розповідь про зрілі роки)

 

Бесіда про різдвяні свята

 

- - Діти, зверніть увагу на сьогоднішній інтер’єр класної кімнати і дайте відповідь на запитання : яке релігійне свято скоро будуть відзначати всі християни світу?

- Діти, а що вам відомо про Різдво?

( Різдво – одне з найзнаменніших і найвеличніших християнських свят, яким починається рік. Майже 2000 років тому в місті Віфлеємі Діва Марія народила Ісуса, й Ангел сповістив про цю важливу подію. У пам’ять про неї християни всього світу відзначають Різдво. Люди з найдавніших часів вірять, що на Різдво відбуваються дива. Вважається, що саме на Різдво Христове, (яке більшість християн святкує 25 грудня, а меншість, зокрема православні християни й греко-католики в) ми в Україні будемо святкувати   7 січня, здійснюються найпотаємніші мрії й бажання, стаються чудеса і чарівні події.

Засвітилися зорі в небі

Дивним світлом, як цвіт калини,

І радіють по всіх оселях,

Бо всміхнулася Божа дитина.

 

На Свят-вечір всі душі сяють,

По-дитячому теплі й щирі.

Цими днями панує радість,

Бо Різдво – це свято дитини…

 

На Свят- вечір панує казка,

Та всілякі дива й пригоди…

На різдво всі погратись прагнуть,

Добрі чари стають в пригоді.

Так говорять про  Різдво у нас на Україні.

 

 Цікаво було б знати ставлення англійців до Різдва (вірші англійською мовою, пісенька «Джінкол бенс»)

 

Різдвяні свята особливо люблять англійці. У них втілено всю чарівність домашнього затишку- дуже англійська риса, англійська доброчинність. Різдво було найулюбленішим святом видатного англійського письменника Чарльза Діккенса – святом, коли в його власному домі панували безмежні веселощі й дружелюбність. В Англії існувала традиція: перед Різдвом у пресі публікували твори з різдвяною тематикою.

  Тож у різдвяні дні 1843 року Діккенс увійшов до будинку своїх друзів…. Він сів з ними біля святкового вогнища, спробував їхнього фаршированого яблуками гуся й прикрашеного різдвяною гілкою пудинга. Письменник, як і годиться святковому гостю, приніс подарунок – казку з привидами і духами. Це повість «Різдвяна пісня в прозі»

 

  • Давайте подумаємо над заголовком твору .Чому така назва?

(Твір має поетичну назву. Як відомо, різдвяні пісні відрізняються особливою піднесеністю і святковістю, оскільки відображають велику радість: перемогу світла над пітьмою, добра над злом.

Наше життя занадто прозаїчне. Однак і в ньому є місце диву, що породжується життєдайним очищенням душі від зла, викликаного вадами людського суспільства.

Час швидко минає. А ми з вами все ближче і ближче до різдвяних свят.

У душі кожного з нас розгоряється вогник радісного очікування. І дуже важливо зберегти і підтримати цей вогник душі протягом усього життя.

«… добрий, веселий, ласкавий, привітний день» - так скаже один із героїв  «різдвяної пісні в прозі»

 

Інсценізація «Дух»

 

Інсценізація «Скрудж і племінник»

 

  • Хто ж він є цей Скрудж?  Чому він так не любить Різдва?  Що було причиною такого ставлення? Від чого його хотів застерегти Дух Марлі?

 Одні запитання. А відповідь ми можемо дізнатися в повісті «Р.п.в п.»

 

- Давайте звернемося до нашого епіграфа. Ксенія Петрівна допоможіть нам перевести англійські прислів’я

 

 

Робота з епіграфами уроку. ( англійські прислів’я)

  • Як ви їх розумієте?
  • Який зміст ви вкладаєте в поняття «добре ім’я»?
  • А чи знаєте ви, що означає англійською мовою прізвище героя – Скрудж»?

(В англійській мові є слово scrub, яке перекладається як нікчемна людина.)

 

На сьогоднішньому уроці ми спробуємо за допомогою художніх деталей дізнатися, хто ж такий Скрудж.

 

Робота в групах

Перевірка роботи в групах

 

 

 

 

Підбиття підсумків (рефлексія) уроку. Домашнє завдання.

Мікрофон

- Як би ви оцінили характер Скруджа лише одним штрихом, епітетом, метафорою? (н-д, жмикрут,… невблаганний…)

 - А от чи зміниться Скрудж , чи розтане його холодне серце ми з вами дізнаємося на наступних уроках. Кожна група отримала своє домашнє завдання.

 

 

Група1.

 Прочитати 1 строфу «Різдвяної пісні в прозі» Ч. Діккенса.

2. Знайдіть і випишіть цитати , в яких дається авторська характеристика Скруджа. З якими природними явищами порівнюється вдача Скруджа?

 

Група

1. Прочитати 1 строфу «Різдвяної пісні в прозі» Ч. Діккенса.

2. Знайдіть і випишіть цитати, в яких дається реакція, оцінка оточуючих щодо Скруджа.(Як до Скруджа ставляться люди?)

 

Група

1. Прочитати 1 строфу «Різдвяної пісні в прозі» Ч. Діккенса.

2. Які художні деталі в описі інтер’єру засвідчують душевну черствість господаря? Які кольори і чому переважають в описі помешкання Скруджа?

Письмово дати відповідь.

 

Група

1. Прочитати 1 строфу «Різдвяної пісні в прозі» Ч. Діккенса.

2. Дослідити думки, почуття та настрої Скруджа. Виписати цитати.

(Як Скрудж реагує на дивовижі, думки Скруджа після приходу збирачів доброчинних пожертв, що викликає у Скруджа слово «радість», як реагує Скрудж на слово «щедрий».Чому?)

 

Група

1. Прочитати 1 строфу «Різдвяної пісні в прозі» Ч. Діккенса.

2. Дослідіть вчинки Скруджа. Дати письмово відповідь, обов’язково виписати цитати.(Скрудж- Марлі, Скрудж – племінник, Скрудж – збирачі доброчинних пожертв, Скрудж – убогий хлопчик з червоним носиком,

Скрудж- дух Марлі)

 

doc
Додано
20 березня
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку