20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Переродження Скруджа як наслідок осмислення свого життя у повісті Ч. Діккенса "Різдвяна пісня в прозі"

Про матеріал
Конспект уроку зарубіжної літератури в 6 класі за темою: "Переродження Скруджа як наслідок осмислення свого життя у повісті Ч. Діккенса "Різдвяна пісня в прозі"
Перегляд файлу

Тема : Переродження Скруджа як наслідок осмислення свого життя

            у повісті Ч. Діккенса « Різдвяна пісня в прозі»

 

Мета уроку : розтлумачити факт казкового переродження Скруджа ; розкрити

                       гуманістичний зміст повісті  ;  розвивати образне мислення учнів ,

                       уміння висловлювати особисте ставлення до проблем , порушених

                        у творі , аргументуючи свою думку цитатами з твору ; формувати

                        активну творчу діяльність ; виховувати людяність , розуміння , ба-

                        жання творити добро і прощати .

 

Обладнання :  портрет письменника , тексти твору , ілюстрації до твору ,

                         « Кросворд навпаки»

 

Епіграф :               Важливо не те , чи довго – а чи правильно ти прожив .

                                                                                                Сенека

 

                                А найкраще було те , що і майбутнє належало йому і він

                          міг ще змінити свою долю .

                                                                                               Ч. Діккенс

 

                                 Творіть добро , поки ви існуєте .

                                                                                       Дені Дідро

 

                                  Май душу , май серце – і будеш людиною на всі часи .

                                                                                                  Ч. Діккенс

 

                                   Віддай людині крапельку тепла ,

                                   Душа від того сповнюється світлом .

                                                                                              Л. Костенко

 

                   Запис на дошці :

     « Це радісні дні – дні милосердя , доброти , всепрощення . Це єдині дні , в усьому календарі , коли люди наче з мовчазної згоди вільно розкривають одне одному серця і бачать у своїх ближніх , -- навіть у тих , хто не має ні грошей , ні долі , -- таких самих людей , як вони самі .»

                                                                                   Ч. Діккенс

 

                              Словникова  робота

 

Деградація – занепад .

Деградувати – ставати гіршим , йти назад у розвитку , занепадати .

Переродження – оновлення , зміна .

Переродитися – стати зовсім іншою людиною .

 

 

 

                                     Хід  уроку

 

  1. Організація класу
    • Привітання
    • Емоційне налаштування

 

Вчитель . Сьогодні у нас незвичайний урок . Тож давайте почнемо його з того , що візьмемо одне одного за руки і посміхнемося , бо саме від посмішки залежить гарний настрій і зявляється бажання вчитися .

 

                         Ти добро лиш твори повсюди ,

                          Хай тепло твої повнить груди ,

                          Бо людина у цьому світі

                          Лиш добро повинна творити .

 

  1. Актуалізація опорних знань .

 

Перевірка знання тексту « Різдвяної пісні  в прозі» : цитатна реконструкція .

Поєднайте цитати і персонажів , яких вони стосуються .

 

               ( Додаток 1 . Роздається на кожну парту . )

 

  1. Мотивація навчальної діяльності .

 

  1. Слово вчителя .

      Різдво – це одне з найкращих свят у житті . У цей день не можна сваритися , лаятися . Навпаки , слід попросити вибачення в усіх , кому ти завинив , і проба –

чити  тим , хто завинив перед тобою . А ще кажуть , що різдвяної ночі відбуваю –

ться незвичайні дива і збуваються найзаповітніші бажання . Ви мали змогу в цьому переконатися , читаючи твір Діккенса . Хіба не диво , що старий скнара , який усе життя тільки й те робив , що накопичував гроші , раптом змінився ?

 

  • Яким чином відбувається у творі Діккенса диво – переродження

         Скруджа ?

  • Навіщо письменник написав « Різдвяну пісню» ?

 

Саме ці проблеми ми будемо розвязувати на сьогоднішньому уроці .

 

                   Наші завдання :

 

  • розтлумачити факт казкового переродження Скруджа ;
  • висловити особисте ставлення до проблем , порушених у творі , аргументуючи свою думку цитатами з тексту ;
  • виховувати людяність , розуміння , бажання творити добро і прощати .

 

  1. Оголошення теми і епіграфа уроку .

 

        Отже , запишіть тему уроку : « Переродження Скруджа як наслідок осмислен –

ня свого життя в повісті Ч. Діккенса « Різдвяна пісня в прозі» . І до зошитів запи –

шіть один з епіграфів , який вам найбільше сподобався .

 

 

4. Сприйняття навчального матеріалу .

 

  1. « Асоціативний кущ» .

 

        Вчитель . Сьогодні  на урок я принесла соснову гілку . Запах хвої і мандаринів

викликають у мене особливі асоціації . Вони повязані , як ви вже здогадалися  , з

Новим роком і Різдвом .

 

  • Створіть асоціативний ряд зі словом Різдво .

 

 ( 1) радість --- родина --- ікона --- іскра --- задоволення --- зірка --- діти --- диво ---

        віра --- веселощі --- очікування …

 

    2) Син Божий --- ялинка --- коляда --- світло --- Ісус --- зоря --- кутя --- подарун –

        ки --- диво … ) .

 

  1. « Вільне письмо» .

 

         Зі слів , які ви дібрали , складіть невеличкий текст про Різдво .

 

  • Які почуття вас охоплюють під час Різдва ?
  • Що ви знаєте про це свято ? Чи любите ви його ?

 

  1. Робота з текстом . Занурення в текст .

 

                  Слово вчителя .                                                                                                                          

 

         Давайте ми разом зі Скруджем спробуємо зазирнути і в свою душу – поста –

раємося осмислити , як ми живемо і за якими принципами житимемо , куди йдемо і чого прагнемо .

 

  • Знайдіть у тексті твору деталь , де за одним словом криється цілісна картина .

 

 ( Жарина жевріла , скринька , шарф : « Погода була холодна , похмура , до того ж іще туман , і Скрудж чув , як за вікном перехожі , снуючи туди – сюди , голосно тупотіли по тротуару , віддихувалися і били себе по боках , щоб зігрітися . Двері в Скруджеву контору залишалися відчиненими , щоб він міг наглядати за своїм клерком . Біля самого Скруджа полумя в каміні ледь дихало , та вогник біля клерка був незрівнянно менший , -- здавалося , там жевріє один – єдиний вуглик .

Але клерк не міг підкинути вугілля , бо Скрудж тримав скриньку з ним в себе в кімнаті . Тому клерк тугіше обмотав шию білим вовняним шарфом і спробував зігрітися від свічки , але без особливої уяви , тож і тут зазнав невдачі .» )

 

  • Чому на вулиці такий холод , а у Скруджа в каміні полумя ледь дихало ?

 

                               ( Через економію ) .

 

  • Чому в клерка , здавалося , жевріє один – єдиний  вуглик ?

 

                      ( Через економію ) .

 

  • Чому коробка з вугіллям у Скруджевій кімнаті ?

 

( Щоб самому розпоряджатися вугіллям , економити ) .

 

  • Чому клерк не попросить у Скруджа вугілля , адже йому холодно ?

 

( Скрудж не дасть ) .

 

  • Які висновки можна зробити про людину , яка управляє цією конторою ?

 

( Скрудж жадібний , безсердечний  ) .

 

  • Які дії Скруджа в конторі допомагають підтвердити вашу думку про

скупість цього персонажа ?

 

( Відмовився зробити благодійний внесок двом джельтенменам , не пус –

  тив хлопчика – колядника поколядувати , не хотів платити Бобу зарплату у вихідний  ) .

 

           4. Робота з ілюстрацією .

 

    Чи правильно художник зобразив Скруджа ? Вулиці маленькі , люди на вулицях маленькі , а Скрудж величезний ?

 

        ( Автор зобразив те , що Скрудж думав про себе ) .

 

  • Що дає право Скруджу відчувати себе великою людиною ?

 

                ( Влада і гроші ) .

 

  • Як ставиться він до Різдва ? Доведіть свої думки цитатою із тексту .

 

 

5. Занурення в текст .                                                                                           

 

  • Як Скрудж висловлюється про людей ? Як його характеризує мовлення ?

 

( « Пришелепки» , « телепень» , « загнав би в могилу кілок з гостролисту» ,

   « зварив би із його власним пудингом» ) .

 

  • Знайдіть репліки , з якими він звертається до людей , що стоять щаблем

нижче від нього .

 

( « Гей там» , « Ще почую хоч звук від тебе» ) .

 

  • Який висновок можна зробити ?

 

( Мовлення Скруджа грубе , образливе , насмішкувате , він звертається до людей , як до тварин ) .

 

  • Як до нього ставляться люди ?

 

( Ніхто на вулиці , зустрівшись з ним , не спинявся , щоб привітатися , старці ніколи не сподівалися від нього милостині ; діти ніколи не питали в нього , котра година , навіть собаки сліпих , побачивши його , швидше тягли своїх господарів куди – небудь під ворота або у двір ) .

 

  • Чи турбувало це його ?

 

( Ні , його це ніяк не зачіпало . Він жив , сторонячись усіх . І ті , хто його добре знали , уважали , що відлякувати найменші прояви симпатії йому навіть приємно ) .

 

  • Як поводився Скрудж на похороні свого друга ?

 

( Ця сумна подія не надто пригнітила його , у день похорону залишився бездоганно діловою людиною , відзначивши це укладенням вельми вигідної оборудки ) .

 

  • Яке значення має прізвище « Скрудж» ?

 

( Жадібна , скупа людина , навіть збіг приголосних у його прізвищі – с , к , р , у , д , ж –свідчить про його різкість , грубість , неприємність ) .

 

                   6. « Гронування» . Робота в групах .

 

           Завдання : схарактеризуйте Скруджа за допомогою ключових слів .

 

   1 варіант – дібрати дієслова  ( давить , витягує , заганяє , загрібає , хапає , захоп –

                       лює , вимагає , заморожує , загострює … )

 

   2 варіант – дібрати прикметники  ( безсердечний , холодний , твердий , затаєний ,

                        злий , жорстокий , немилосердний . заздрісний , корисливий , без –

                        жальний , черствий … ) .

 

   3 варіант – дібрати іменники  ( скупердяга , кремінь , молюск , жмикрут , гріш –

                        ник … ) .

 

  • Про що свідчать такі характеристики персонажа ?

 

( Про змертвіння душі : Діккенс свідомо посилює і нагнітає атмосферу загибелі людської душі іще за життя тіла ) .

 

  • Знайдіть цитату , яка про це свідчить .

 

( « Душевний холод заморозив ізсередини старечі риси його обличчя , загострив шкіру на щоках , скував ходу , змусив посиніти губи й почервоніти очі , зробив крижаним його скрипливий голос . І навіть щетинисте підборіддя , рідке волосся й брови , здавалось , укрилися памороззю . Він усюди вносив із собою цю льодову атмосферу . рисутність Скруджа заморожувала його контору в літню спеку , і він не дозволяв їй розмерзатися ні на дещицю навіть на Різдво .» ) .

 

               7. « Мікрофон» .

 

               *Які вчинки героя відповідають опису його зовнішності і характеру ?

 

( Негативно ставиться до Різдва . Зневажливе і навіть жорстоке ставлення до племінника . Відсутність жалю за втратою єдиного друга Марлея . Небажання платити Бобу добру зарплату . Обурення , що 25 грудня – вихідний день . Не розуміє почуттів людини . Проганяє хлопчика – колядника . Волів би . щоб бідняки сиділи в тюрмах або просто повмирали . )

 

  • А хотіли б ви мати такого друга , родича , знайомого ? Чому ?

 

   8. « Обери позицію» .

 

  А зараз проаналізуйте сказане і займіть власну позицію .

 

  • Засуджую Скруджа .
  • Співчуваю Скруджу .

 

( На партах лежать різнокольорові кружечки ( сині і червоні ) . Залежно від обраної позиції діти  піднімають кольоровий кружечок ( засуджую – червоний , співчуваю – синій ) і обґрунтовують свою позицію  ) .

 

          Заключне слово вчителя .

 

   Справді , на що – осуд чи співчуття – заслуговує ця людина ?  Скрудж завжди міг замислитися , як він живе , що насправді цінує . Він міг звернути увагу на тих , хто поряд ( писар , племінник , бідняки  , що потребують допомоги ) . Та він , навпаки , свідомо принижує і гнобить свого писаря , навіть погрожує йому звільненням за те, що той славить Різдво . Свідомо розриває Скрудж і сімейні стосунки , хоч для кожної людини родина є однією із запорук щастя . Він не здатен на співчуття .

    Доля не раз давала йому шанс стати кращим . Але він , не вагаючись , відкидав його . Для нього єдиною цінністю стали гроші , люди його не цікавлять , людські почуття йому не притаманні .

     Холодна душа Скруджа заціпеніла . Він деградував як особистість  , людина . І немає жодної надії на те , що Скрудж одумається .

 

              9. Перевірка домашнього завдання . Твір – мініатюра « Чи може зла людина стати доброю і що для цього потрібно ?»    ( Зачитуються  два – три твори ).

 

               10. Слово вчителя .

 

         У першу чергу людина повинна сама визнати , що вона зла , і спробувати розібратися в собі , знайти причини . А ще , як сказав А. П. Чехов : « Тоді людина стане кращою , коли ви покажете їй , якою вона є» .

 

  • Хто показав Скруджу , яким він є ?

 

( Духи Різдва ) .

 

   11. Рольова гра « Інтервю з героєм» .

 

         Уявімо , що герой  завітав до нас в гості . Давайте візьмемо в нього інтерв’ю , можливо , він поділиться з нами своєю таємницею , і ми зрозуміємо , що допомогло йому стати добрим і щасливим .

 

         ( Учень – журналіст бере інтервю у Скруджа . Учень , що грає Скруджа одягнений у чорний фрак і циліндр ) .

Журналіст . Шановний пане Скрудже , коли я читав  повість про вас ,то мені зда –

             валося , що ви ніколи не станете іншим , адже багато років ви не любили

             людей і Різдво . Що ж допомогло вам змінитися ?

 

Скрудж . Одного разу до мене прийшов дух мого товариша Марлея . Він нагадав

             мені , що я відповідаю перед Богом за всі свої вчинки . У той момент мені

             ще не дуже хотілося стати кращим . Марлей зрозумів , що один я не впо –

             раюся із цим завданням , і прислав до мене трьох духів .

 

Журналіст . Що це були за духи і як вони допомогли вам ?

 

Скрудж . Це були Духи Минулого , Теперішнього і Майбутнього Різдва . Перший

              дух повів мене в дитинство . Я заплакав , коли побачив себе маленьким –

              самотній хлопчик , покинутий своїми близькими , сидів у похмурій кімнаті

              і читав . « Бідне хлопя» ,–подумав я тоді . І ви знаєте , я пригадав того ма –

              ленького колядника , якого вигнав зі своєї контори . Мені захотілося дати

              йому що-небудь , адже він був такий схожий на мене самого в дитинстві .

 

Журналіст . Я знаю , що сьогодні ви чудовий , добрий господар . Як ви стали та –

                 ким ?

 

Скрудж . І знову ж , дякуючи першому духові . Він нагадав мені мою юність , під

               час подорожі з ним я побачив пана Фецвіга , у якого служив у крамниці

                помічником . Цей добрий чоловік влаштував на Різдво справжній бенкет

               для нас , він поважав свою челядь . І я зрозумів , що господар може зро –

               бити службу легкою або обернути роботу в муку . Тоді я згадав Боба

               Кретчита і мені стало дуже соромно .

 

Журналіст . Скажіть , пане Скрудже , мабуть , ви стали щедрим , бо зрозуміли , що

               зробило вас « жмикрутом» , жадібним ?

 

Скрудж . Знаєте , скупість стала рисою мого характеру якось зовсім непомітно . Я

               памятаю , як мене здивували слова моєї нареченої , сказані під час оста –

               нньої нашої зустрічі : Ваші величні почування потроху пожерла охота

               наживати гроші» .Тепер я розумію , що бажання розбагатіти уже тоді ста-

               ло для мене головним в житті . Як я шкодую , що відштовхнув тоді любов.

 

Журналіст . А все – таки , пане Скрудже , що ж переконало вас , що стати добрим ,

                 щедрим , веселим просто необхідно ?

 

Скрудж . Якщо ви читали повість , то напевно знаєте , що налякало мене найбіль –

               ше ?

 

Журналіст . Так , я знаю . Але давайте запитаємо в моїх друзів . Цікаво , чи знають

              вони .

 

               12. Бесіда .

 

  • Пригадайте , діти , що найбільше налякало Скруджа – подорож у минуле , теперішнє чи майбутнє Різдво ?

 

( Найбільше налякала Скруджа подорож у Майбутнє Різдво . Тому , що він побачив свою смерть . Герой зрозумів , що , всі , хто його знали , радіють з того , що « старо –

го скнари не стало» . Особливо боляче йому було бачити тіло чоловіка , обкрадено –го , покинутого , ніким не оплаканого , що лежало в пустій похмурій кімнаті . А коли на кладовищі , на всіма покинутій могилі , він прочитав своє імя « Ебенезер Скрудж» , то затремтів від страху . В цю мить з його уст пролунало прохання : « Я вже не той чоловік , що був раніше . Я вже не хочу бути тим , чим я був … Я шануватиму Різдво і думатиму про нього цілий рік . Я спокутую минуле теперішнім і майбутнім !» )

 

  • Коментар вчителя .

          Отже , Скрудж пригадав своє минуле , дізнався , що про нього думають оточуючі , побачив свою смерть і зрозумів , що на нього чекає самотність . Герой зрозумів свої помилки .

 

            13. Дослідницька робота .

       Шлях переродження Скруджа .

 

                Словникова робота  (  на  дошці  ) .

 

      Потрясіння  ---  прозріння  ---  каяття  ---  очищення .

 

            14. Рольова гра .

 

 * Чи дотримав Скрудж свого слова ? Що він зробив доброго ? Від імені Скруджа

      розкажіть про зроблені ним добрі справи ?

 

( 1. Посилає велетенську індичку сімї Боба Кретчита .

  2. Іде в гості до свого племінника .

  3. Підвищує клеркові заробітню платню .

  4. Допомагає вилікувати Тіма .

  5.З радістю виділяє кошти на допомогу біднякам .

  6. Славить і шанує Різдво .

  7. Змінює ставлення до людей . )

 

           15. Виразне читання і коментування фрагменту твору  ( від слів « Скрудж став таким добрим господарем …» до слів « … Скрудж уміє шанувати Різдво» .

 

  • Що ви на це скажете ? Як прокоментуєте ?

 

  • Підсумкове слово вчителя .

 

Отже , Скрудж не тільки на словах , а й усіма своїми вчинками доводить ,

що він переродився .

 

          16. Літературна гра « Добери приказку» .

 

               Є така народна мудрість : « Якщо у тебе горе , поділися ним із другом , і у тебе залишиться половина горя . Коли у тебе щастя , поділися ним , і матимеш вдвічі більше щастя .»

 

  • А які прислівя чи приказки про добро знаєте ви ?

 

(  Хто не чинить лихого , тому не страшно нічого . Не одежа красить людину , а добрі діла . Робиш добро – не кайся , робиш зло – зла й сподівайся . Все добре переймай , а зла уникай . Хто людям добра бажає , той і собі має . Доброму скрізь добре . )

 

           17. Робота в парах .

 

        Ми простежили шлях Скруджа від прозріння , що настало під час першої та другої подорожей , до каяття і переродження під час третьої подорожі .

        Особливістю різдвяного сюжету є те , що плач Різдва змінюється сміхом , страх поступається місцем великій радості . Давайте відчуємо велику радість героя і знайдемо , які казкові зміни відбулися зі Скруджем  .

    ( Зміни у настрої , мовленні , зовнішності , до власної родини , до Кретчитів , до оточуючих , у ставленні людей до Скруджа , у природі .)

 

            18. Складання « Діаманта» .

 

  Коментар . Діамант – це віршована форма із семи рядків , перший і останній з

Яких – поняття з протилежним значенням .

 

      1 рядок – тема ( іменник ) .

      2 рядок – означення ( 2 прикметники ) .

      3 рядок – дія ( 3 дієслова ) .

      4 рядок – асоціації ( 4 іменники ) .

      5 рядок – дія ( 3 дієслова ) .

      6 рядок – означення ( 2 прикметники ) .

      7 рядок – тема ( іменник ) .

 

             Зразок « Діаманта» .

 

                                                Скнара

                                     Холодний , черствий

                        Злиться  ,  лютує  ,  знущається   

                    Подорож  ,  сльози  ,  прозріння  ,  каяття

                        Радіє  ,  веселиться  ,  святкує

                                    Турботливий , щедрий

                                             Людина

             19. « Коло думок» .

 

         Висловіть свою думку .

  • Чому переродження Скруджа відбувається саме під час Різдва ?

 

( Духовне очищення , спасіння , переродження людини , яка втратила в душі Бога  , відбувається під час Різдва , тому що Різдво – світлий період добра і радості . За словами самого Діккенса , « принцип добра завжди перемагає , незважаючи на щонайневдячніші обставини і тяжкі перепони» . У день святкування Різдва « всі людські серця ширшають» і вся земля сяє від світла віри , надії на добро і щастя .)

 

             20. Творча робота .

 

  У вас на партах лежать сердечка і кольорові олівці , намалюйте серце Скруджа до і після подорожі . Обгрунтуйте , чому саме такими ви зобразили серця Скруджа .

 

              21. « Кросворд навпаки» .

 

     Перед вами на дошці « Кросворд» із вже заповненими клітинками . Ваше завдання : до вже готових відповідей скласти свої запитання , завдання .

 

          ( Кросворд додається . Додаток 2 .)

 

  1. Підсумки  уроку  .

 

  1. « Мікрофон» .

 

       Людина здатна вчитись : на добрих вчинках – якою їй потрібно бути  і на поганих – чого їй робити не слід .

 

  • Який урок дістали ви ознайомившись із « Різдвяною піснею» Діккенса ?
  • Навіщо письменник написав « Різдвяну пісню» ? Що хотів сказати автор своїм твором і чого хотів навчити кожного із нас ?

 

( Кожна людина має : турбуватися про ближнього ; бути доброю , милосердною , щедрою ; цінувати кожну мить життя ; спокутувати свої гріхи ;  цінувати родинні стосунки ; виховувати найкращі моральні якості ; любити ближніх ; вміти співпереживати і співчувати ; мати вірних друзів ; шанувати Різдво ) .

 

  1. Заключне слово вчителя .

 

     Скоро і ми святкуватимемо Різдво – єдиний з усіх днів , коли ширшають вузькі серця , найкращий у році день , добрий  , веселий , привітний .

 

                                                   Смисл Різдва

                           Бувають дні , як одкровення Боже ,

                           Благословення зоряних небес , --

                           Коли на себе справжніх ми похожі

                           І в нас Ісус воістину воскрес .

                                  Коли світліють скривлені обличчя ,

                                  Збагнувши суть духовного буття ,

                                  І хочеться подумати про вічність ,

                                 А не про тлінь короткого життя .

                                            У дні такі завіт прадавній з Богом

                                            У серці , що відкрилось , ожива 

                                            І ми в собі народжуємось знову

                                            Під знаком світлоносного Різдва .

                                                                            О. Ніколенко .

 

               Тож нехай різдвяний дзвін розбудить людські душі . Подаруймо один одному посмішку , теплий погляд , добре слово , і тим самим зробімо людей поряд з нами щасливішими . Добро , яке ми здатні створити , варте чи не найбільшого скарбу .

                Будьмо в святкові дні ( і не тільки у святкові ) уважнішими до навколишніх , не забуваймо про посмішку , бо вона у дні різдвяні має високу ціну .

                Нехай різдвяний дзвін розбудить замкнені людські душі так , як розбудив душу Скруджа . Запамятайте слова Ч. Діккенса : « Май душу , май серце , і будеш людиною на всі часи !»

 

  1. Домашнє завдання . Виконати одне із творчих завдань ( на вибір ) :

 

  • Написати власну сторінку життя Скруджа після різдвяної ночі .
  • Написати роздум « Як потрібно прожити життя , щоб бути щасливим ?»
  • Щоб ви попросили у Духа Майбутнього Різдва ? Напишіть власне різдвяне оповідання .

 

 

6. Оцінювання діяльності учнів на уроці .                                                                                                                                                                         

 

 

 

 

 

 

Додаток  1.

 

                       Цитатна  реконструкція.

 

Поєднайте цитати і персонажів , яких вони стосуються .

 

1. « Він був у вузьких штанах і високих чоботах …Ланцюг , що тяг за собою , був при-

    вязаний йому до стану …Тіло його було прозоре» .

 

2. « Вона була завжди таким тендітним створінням і могла зівянути від найменшого

    подиху вітру , але серце в неї було добре .»

 

3. « Цей гість був чудна істота . Він мав дитячу зовнішність , однак був більш схожий

    на діда … Він держав гілочку вічнозеленої рослини , а вбрання на ньому було при –

    крашене літніми квітами .»

 

4. « Він брав усього 15 шилінгів на тиждень , і , незважаючи на це , дух Різдва побла –

    гословив його маленьку домівку .»

 

5. «Батько ніжно і ласкаво тримав його маленьку і худу ручку , немов боявся , щоб ні –

     хто не одібрав його синочка від нього .»

 

6. « Він був у простому зеленому балахоні , отороченому білим хутром . На його поясі

     теліпались якісь стародавні піхви , але порожні , без меча , й уже добряче поїдені

      іржею .»

 

 

  1. Фан .  2. Тім .  3. Привид Марлі .  4.Дух минулого Різдва .   5. Дух теперіш-

нього Різдва .  6. Боб Кречит .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

С

К

Р

У

Д

Ж

Е

Б

Е

 

 

Н

Е

З

Е

Р

К

Н

И

Г

А

К

Р

Е

Т

Ч

И

Т

Ф

А

Н

Н

І

Д

У

Ш

А

М

А

Р

Л

Е

Й

Л

А

Н

Ц

Ю

Г

Р

І

З

Д

В

О

Т

Е

М

Р

Я

В

А

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Фещук Лариса
Додано
22 березня
Переглядів
105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку