Літературне читання
3 клас
Тема. Найкращий песик на світі. Різдвяне чудо у творі М. Морозенко “Руде цуценятко і різдвяний ангел”. Казкове і реальне у творі.
Мета: продовжити знайомити учнів із творами сучасних українських письменників; вчити давати характеристику головним героям; удосконалювати навички виразного читання; розвивати критичне мислення, зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи, рідного слова, доброту, милосердя.
Обладнання: підручник, різнокольорові капелюшки, стіна слів, картки із завданням, мультимедійний комплекс.
Хід уроку
І. Мотивація, орієнтація.
Емоційне налаштування
промінці вам посилаємо:
і від сонечка ясного
і від вітрика шумного,
і від кожного із нас-
вас вітає 3-Б клас!
-
Діти, погляньте на мене, посміхніться. Із цих промінчиків добра, що засяяли у ваших очах, ми і розпочнемо наш урок.
ІІ. Цілепокладання.
1. Слухання Різдвяної мелодії.
-
Що ви уявляли, коли слухали цю мелодію?
-
Що ми чекаємо від Новорічних і Різдвяних свят?
2. Асоціативний кущ до слова Різдво.
3. Повідомлення теми уроку
-
На Різдво ми завжди чекаємо якогось дива, загадуємо бажання, мріємо. Кожен із вас може зробити маленьке чудо: допомогти своїм рідним, зробити подарунок, нагодувати та прихистити безпритульну тваринку. Про одне Різдвяне диво ми сьогодні і будемо з вами читати.
-
Скажіть, будь ласка, що ви бачите в нас на дошці? ( Кольорові капелюшки).
-
Отже, сьогодні за допомогою ось цих кольорових капелюшків, ми з вами опрацюємо тему нашого уроку.
4. Вправа “Очікування”.
-
Кожен із вас має капелюшок відповідного кольору, завдяки якому ви поділилися на групи. Запишіть на капелюшках, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку.
ІІІ. Цілереалізація
1. Повідомлення учителя.
-
Сьогодні досліджувати текст нам допоможуть 6 кольорових капелюшків. Давайте пригадаємо, як ви повинні мислити, одягаючи капелюшок певного кольору.
-
Білий колір- інформація.
-
Жовтий колір- позитив.
-
Чорний колір- негатив, критика.
-
Червоний колір — емоції, почуття.
-
Зелений колір — творчість, втілення нових ідей.
-
Синій колір — підведення підсумків роботи.
2. Читання тексту.
-
Розпочинаємо роботу, відкриваємо підручник на с.71. Я одягаю білий капелюшок і починаю читати текст, ви уважно слідкуєте, адже білий капелюшок може перейти і до вас.
Гімнастика для очей
3. Словникова робота
-
Отже, ми з вами прочитали текст і, напевно, ви задумалися над значенням деяких слів.
-
Давайте звернемося до нашої Стіни слів. З'ясуємо значення слів, отримаємо інформацію, тому використаємо білий капелюшок.
(Пояснення слів Різдво, цуценятко, ангел, бракований, кумедний)
4. Робота з текстом. Відповіді на запитання (білий капелюшок).
-
Хто головні герої твору?
-
Коли народилося цуценятко?
-
Чому господар називав його бракованим?
-
Куди відніс господар цуценя?
-
Хто його врятував?
-
Коли цуценятко відчувало присутність і захист Різдвяного ангела?
Фізкультхвилинка
5. Робота в групах
-
Ми з вами попрацювали з білим капелюшком, який допоміг нам дізнатися багато нової інформації. Далі будемо працювати в групах ( чорний, жовтий, червоний, зелений капелюшки).
-
Пригадаємо правила роботи в групі ( на дошці).
-
У кожної групи на парті конверт із завданням ( Чорний капелюшок: 1) Який поганий вчинок зробив господар?
2) Що ,на вашу думку, неправильно зробила дівчинка?
Жовтий капелюшок: 1) Який гарний вчинок зробила дівчинка?
2) Як допомагав цуценяті різдвяний ангел? 3) Що у вчинку господаря було позитивним?
Червоний капелюшок: Які почуття виникали у вас під час читання твору?
Зелений капелюшок: Запропонуйте свій варіант закінчення казки.
6. Презентація груп
7. Створення проблемної ситуації.
-
Казка закінчилася добре, але давайте уявимо таку ситуацію: батьки повернулися з роботи і не дозволили дівчинці залишити цуцика.
-
Чому це може статися?
-
Як можна знайти вихід із цієї ситуації, щоб цуценя знову не стало безпритульним?
ІV..Рефлексивно-оцінюючий.
1. Підсумок уроку
-
Ми заслухали всі групи, ви всі творчо попрацювали. Настав час синього капелюшка.
-
Який твір ми сьогодні досліджували?
-
Хто його автор?
-
Що казкового в творі?
-
Чого навчає нас ця казка?
-
Що означає творити добро?
-
Як ви зрозуміли “секрет” цієї казки?
-
Існує повір'я, що у кожної живої істоти є ангел-охоронець, який охороняє нас від біди. Якщо людина робить добрі справи, ангел радіє, а якщо злі- плаче, тужить, утрачає свої сили. Я бажаю вам, щоб ви робили тільки добро, щоб ваш ангел-охоронець радів і завжди допомагав у скруті.
2. Рефлексія
-
Ми з вами плідно попрацювали, у кожного із вас з'явилися якісь почуття, емоції від сьогоднішнього уроку. Подивіться на свої капелюшки, де ви писали, що ви очікуєте від уроку і виберіть смайлик, що підкаже мені, який у вас зараз настрій.
-
Я вам вдячна за співпрацю на уроці і хочу побажати вам, щоб оте добро, про яке ми сьогодні говорили, ви несли людям, щоб ви у своєму житті робили тільки добрі вчинки.
3.Домашнє завдання.С.71-73,прочитай текст ,знайди місця, коли різдвяний ангел з’являється ,а коли зникає.