Урок. " Найкращий песик на світі. Різдвяне чудо у творі М. Морозенко “Руде цуценятко і різдвяний ангел".Казкове і реальне у творі.

Про матеріал

Конспект-конструктор уроку з літературного читання до підручника О. Я. Савченко " Літературне читання" ( частина 2). Тема уроку. Найкращий песик на світі. Різдвяне чудо у творі М. Морозенко “Руде цуценятко і різдвяний ангел".Казкове і реальне у творі. Розробка уроку за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ.

Перегляд файлу

Літературне читання

3 клас

 

Тема. Найкращий песик на світі. Різдвяне чудо у творі М. Морозенко “Руде цуценятко і різдвяний ангел”. Казкове і реальне у творі.

Мета: продовжити знайомити учнів із творами сучасних українських письменників; вчити давати характеристику головним героям; удосконалювати навички виразного читання; розвивати критичне мислення, зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи, рідного слова, доброту, милосердя.

Обладнання: підручник, різнокольорові капелюшки, стіна слів, картки із завданням, мультимедійний комплекс.

                                                Хід уроку

І. Мотивація, орієнтація.

Емоційне налаштування

  •        Ми усіх-усіх вітаємо,

промінці вам посилаємо:

і від сонечка ясного

і від вітрика шумного,

і від кожного із нас-

вас вітає 3-Б клас!

  •        Діти, погляньте на мене, посміхніться. Із цих промінчиків добра, що засяяли у ваших очах, ми і розпочнемо наш урок.

ІІ. Цілепокладання.

1. Слухання Різдвяної мелодії.

  •        Що ви уявляли, коли слухали цю мелодію?
  •        Що ми чекаємо від Новорічних і Різдвяних свят?

2. Асоціативний кущ до слова Різдво.

3. Повідомлення теми уроку

  •        На Різдво ми завжди чекаємо якогось дива, загадуємо бажання, мріємо. Кожен із вас може зробити маленьке чудо: допомогти своїм рідним, зробити подарунок, нагодувати та прихистити безпритульну тваринку. Про одне Різдвяне диво ми сьогодні і будемо з вами читати.
  •        Скажіть, будь ласка, що ви бачите в нас на дошці? ( Кольорові капелюшки).
  •        Отже, сьогодні за допомогою ось цих кольорових капелюшків, ми з вами опрацюємо тему нашого уроку.

 

4. Вправа “Очікування”.

  •        Кожен із вас має капелюшок відповідного кольору, завдяки якому ви поділилися на групи. Запишіть на капелюшках, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку.

ІІІ. Цілереалізація

1. Повідомлення учителя.

  •        Сьогодні досліджувати текст нам допоможуть 6 кольорових капелюшків. Давайте пригадаємо, як ви повинні мислити, одягаючи капелюшок певного кольору.
  •        Білий колір- інформація.
  •        Жовтий колір- позитив.
  •        Чорний колір- негатив, критика.
  •        Червоний колір — емоції, почуття.
  •        Зелений колір — творчість, втілення нових ідей.
  •        Синій колір — підведення підсумків роботи.

2. Читання тексту.

  •        Розпочинаємо роботу, відкриваємо підручник на с.71. Я одягаю білий капелюшок і починаю читати текст, ви уважно слідкуєте, адже білий капелюшок може перейти і до вас.

    Гімнастика для очей

3. Словникова робота

  •        Отже, ми з вами прочитали текст і, напевно, ви задумалися над значенням деяких слів.
  •        Давайте звернемося до нашої Стіни слів. З'ясуємо значення слів, отримаємо інформацію, тому використаємо білий капелюшок.

(Пояснення слів Різдво, цуценятко, ангел, бракований, кумедний)

4. Робота з текстом. Відповіді на запитання (білий капелюшок).

  •        Хто головні герої твору?
  •        Коли народилося цуценятко?
  •        Чому господар називав його бракованим?
  •        Куди відніс господар цуценя?
  •        Хто його врятував?
  •        Коли цуценятко відчувало присутність і захист Різдвяного ангела?

Фізкультхвилинка

5. Робота в групах

  •        Ми з вами попрацювали з білим капелюшком, який допоміг нам дізнатися багато нової інформації. Далі будемо працювати в групах ( чорний, жовтий, червоний, зелений капелюшки).
  •        Пригадаємо правила роботи в групі ( на дошці).
  •        У кожної групи на парті конверт із завданням ( Чорний капелюшок: 1) Який поганий вчинок зробив господар?

2) Що ,на вашу думку, неправильно зробила дівчинка?

Жовтий капелюшок: 1) Який гарний вчинок зробила дівчинка?

2) Як допомагав цуценяті різдвяний ангел? 3) Що у вчинку господаря було позитивним?

Червоний капелюшок: Які почуття виникали у вас під час читання твору?

Зелений капелюшок: Запропонуйте свій варіант закінчення казки.

6. Презентація груп

7. Створення проблемної ситуації.

  •        Казка закінчилася добре, але давайте уявимо таку ситуацію: батьки повернулися з роботи і не дозволили дівчинці залишити цуцика.
  •        Чому це може статися?
  •        Як можна знайти вихід із цієї ситуації, щоб цуценя знову не стало безпритульним?

ІV..Рефлексивно-оцінюючий.

1. Підсумок уроку

  •        Ми заслухали всі групи, ви всі творчо попрацювали. Настав час синього капелюшка.
  •        Який твір ми сьогодні досліджували?
  •        Хто його автор?
  •        Що казкового в творі?
  •        Чого навчає нас ця казка?
  •        Що означає творити добро?
  •        Як ви зрозуміли “секрет” цієї казки?
  •        Існує повір'я, що у кожної живої істоти є ангел-охоронець, який охороняє нас від біди. Якщо людина робить добрі справи, ангел радіє, а якщо злі- плаче, тужить, утрачає свої сили. Я бажаю вам, щоб ви робили тільки добро, щоб ваш ангел-охоронець радів і завжди допомагав у скруті.

2. Рефлексія

  •        Ми з вами плідно попрацювали, у кожного із вас з'явилися якісь почуття, емоції від сьогоднішнього уроку. Подивіться на свої капелюшки, де ви писали, що ви очікуєте від уроку і виберіть смайлик, що підкаже мені, який у вас зараз настрій.

 

  •        Я вам вдячна за співпрацю на уроці і хочу побажати вам, щоб оте добро, про яке ми сьогодні говорили, ви несли людям, щоб ви у своєму житті робили тільки добрі вчинки.

 

3.Домашнє завдання.С.71-73,прочитай текст ,знайди місця, коли різдвяний ангел з’являється ,а коли зникає.

 

 

 

 

docx
Додано
4 січня
Переглядів
12
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку