УРОК
по темі
в 6 класі
2013 р.
Тема уроку: Найменше спільне кратне кількох натуральних чисел
Навчальна мета уроку:
Розвивальна мета уроку:
Виховна мета уроку:
Обладнання: презентації учнів по темі «Найменше спільне кратне кількох натуральних чисел», ребуси учнів, теоретичний матеріал, таблиці.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Очікувані результати:
Структура уроку:
Девіз уроку:
“ Я мислю – отже, я існую. ”
Рене Декарт.
Хід уроку:
Доброго дня! Я вітаю вас на уроці математики.
Сьогодні на уроці ми навчимося на основі раніше отриманих знань знаходити спільне кратне кількох натуральних чисел (НСК), а також навчимося користувач
тися алгоритмом знаходження НСК двох (трьох і т.д.) натуральних чисел.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Для більш цікавого протікання процесу перевірки домашнього завдання на уроці запропонувати учням провести цю роботу в ігровій формі, наприклад у вигляді гри «Знайди помилку». (Учитель заздалегідь записує на дошці розв'язання вправ домашньої роботи, припустившись кількох типових помилок. Учні, перевіряючи написане, повинні знайти помилку; можна організувати змагання: хто знайде більшу кількість помилок і зуміє їх пояснити.)
Для «слабких» учнів, домашнє завдання яких учитель перевіряє перед уроком, у цей час можна запропонувати роботу з картками-підказками. Слайд 1.
Знайди НСД чисел 20 і 16. а) Розклади кожне з чисел на прості множники; |
|
|
|
б) Підкресли в розкладах цих чисел однакові прості множники, в) Знайди серед підкреслених однакових ті, що мають менший показник степеня, г) Знайди добуток цих степенів |
Як можна назвати число а по відношенню до b? по відношенню до а?
3.Прийом «Мозкова атака»
1). 1 дільник; 2). 2 дільника; 3). 3 дільника.
1). 2; 2). 3; 3). 9.
2. Виконайте усні вправи:
1). 2; 2). 3; 3). 4.
1). 15; 2). 16; 3). 102.
Надалі нас чекає маса задач, пов’язаних з трикутниками, їх елементами,
видами та властивостями.
IІІ. Формування нових знань
Підходи до викладання теми НСК і НСД дуже схожі, тому цей етап уроку
проводиться аналогічно до відповідного етапу попереднього уроку.
1. Постановка проблеми
Задача. До кіоску завезли зошити. Якщо розкласти по 15 зошитів або по 20 зошитів в пачку, то в обох випадках зайвих зошитів не залишиться. Яку (найменшу) кількість зошитів могли завезти до кіоску? Яка найменша кількість зошитів могла бути завезена?
Аналіз умови приводить до висновку, що під час розв'язування задачі треба знайти числа, які діляться (кратні) на 15 і на 20.
2. Розв'язання проблеми
Учні знайомляться з поняттями:
Короткі нотатки можна оформити у вигляді такого конспекту:
НСК 1. Числа, кратні 15: 15; 30; 45; 60; 75; 90; 105; 120;... Числа, кратні 20: 20; 40; 60; 80; 100; 120;...
|
||
а) |
|
б)15 = 3 · 5, 20 = 22 · 5;
в) НСК(15; 20) = 22 · 3 · 5 = 60. |
Зауваження. Спільні кратні і — це числа виду , де п — натуральне число |
Розв'язок задачі: НСК(15; 20) = 60, отже, найменша кількість зошитів 60; можливі варіанти 120, 180, 60п зошитів.
ІV. Закріплення знань і формування вмінь
Тренувальні вправи
І рівень
Усні вправи
II рівень
Письмові вправи
52 і 78.
V. Самостійна робота.
Початковий і середній рівень
1. Напиши всі дільники числа 48. (1; 2; 3; 4; 6; 8; 12; 16; 24; 48).
2. Напиши п’ять чисел, кратних числу 12. (12; 24; 36; 48; 60…).
3. Які з чисел 5; 75; 315; 420; 495; 75432; 5346; 76050 діляться на 2; на 5; на 10?
( На 2: 420; 75432; 5346; 76050. На 5: 15; 75; 315; 420; 495; 76050.
На 10: 420; 76050).
Достатній рівень
1. Напиши всі дільники числа 10. (1; 2; 4; 5; 10; 20; 25; 50; 100).
2. Напиши три найменші натуральні числа, кратні числам 5 і 7. (35; 75; 105).
3. Розклади на прості множники числа: 186; 2240. (186 = 2∙3∙31,2240 = 2⁶∙5∙7).
Високий рівень
1. Знайди НСД і НСК чисел 48 і 72. (НСД = 24, НСК = 144).
2. Напиши розв’язки нерівності, кратні числу 10: 815 < х ≤ 870.
(820; 830; 840; 850; 860; 870).
3. Розклади на прості множники числа: 258; 5724. (258=2∙3∙43, 5724= 2²∙3³∙53).
4. Знайди значення виразу 3а² - 5а², якщо а=0,2. (-0,08).
Слайд 12 - 14.
VI. Підсумок уроку
Наш урок наближається до завершення. Підбиваючи підсумки, слід наголосити, що основний зміст теми «Подільність чисел» розглянуто, тому основна мета наступного уроку — доопрацювати теми НСД і НСК і показати розуміння вивченого матеріалу і вміння його застосовувати для розв'язування відповідних вправ. Всі вірно відповідали на запропоновані питання. Дякую за активну працю на уроці.
VІI. Домашнє завдання.
VІIІ. Рефлексія. Закінчити речення:
1