Урок "Назви компонентів дії додавання"

Про матеріал
Комбінований урок з математики для 1 класу. Відповідає сучасним вимогам. Містить в собі завдання як на повторення раніше вивченого матеріалу, так і на вивчення нового матеріалу.
Перегляд файлу

1

 

18.11.2022

Тема. Дія додавання. Назви компонентів і результатів дії додавання.

Мета: ознайомити з назвами компонентів дії додавання; розширювати словниковий запас; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу школярів; виховувати  інтерес до уроків математики.

Завдання: повторити раніше вивчений матеріал: вивчити назви компонентів дії додавання; навчитися правильно читати приклади на дію додавання; забезпечити фізичний розвиток через використання фізкультхвилинок;

Тип уроку: комбінований урок.

Методи та прийоми: метод вправ, робота в парах, метод гри, незакінчене речення, рефлексія.

Обладнання: намальоване сонечко та хмарки, картки з цифрами, цеглинки LEGO, цифри на магнітах, малюнки до задач.

План уроку

  1. Організаційний етап.
  2. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.
  1. Математична розминка;
  2. Гра «Мовчанка»;
  3. Каліграфічна хвилинка;
  4. Веселі задачі;
  5. Порівняння чисел.
  6. Фізкультхвилинка
  1. Повідомлення теми та мети уроку.
  2. Вивчення нового матеріалу.
  3. Закріплення вивченого матеріалу. 

      1) Робота з Lego (письмово)

      2) Робота в парах

      3) Робота з геометричним матеріалом.

  1. Підсумок уроку

 

 

Хід уроку

І.Організаційний момент.

– Діти, сьогодні у нас особливий урок – до нас завітали гості. А гостям завжди ми раді. Давайте привітаємо наших гостей.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.

Встало сонечко давно,

Зазирнуло у вікно.

На урок час поспішати

Математику вивчати.

  •                   Сьогодні у нас незвичайний урок. До нас у гості завітало Сонечко, але воно засмучене, бо його промінчики затулили хмарки.
  •                   Скажіть мені, як називається день, коли Сонечко затуляють хмарки? (Похмурий)
  •                   А до якої природи належить Сонце, а хмарки. ( До неживої)
  •                   Так, а чому?
  •                   Так от, щоб Сонечко знову засяяло своїми веселими промінчиками нам треба виконати всі завдання, що знаходяться на хмаринках.

Отже не будемо гаяти часу і дізнаємося про перше завдання.

1. Математична розминка.

1. Порахувати від 1 до 10; від 10 до 1 – кількісною лічбою.

― Який сьогодні день тижня?

― Який він по порядку?

― А який сьомий день тижня?

2. Гра «Мовчанка» (відповіді показують на карточках, піднімаючи певне число).

― Яке число наступне після числа 9?

― Показати сусідів чисел 9?

― Я задумала число, воно складається із 1 і 3.

― Яке число стоїть між числами 4 і 6? (5)

  •                   Я бачу, що ви вмієте рахувати, тому знімаю першу хмаринку.

 

3.Каліграфічна хвилинка.

                     Наступна хмаринка пропонує вам продемонструвати як ви гарно навчилися писати цифри.

Зошит свій я відкриваю.

Навкоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю.

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати гарно,

До роботи я берусь!

 

  •                   Пишемо в рядочок всі цифри які вивчили: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10.

- Візьміть олівець і обведіть цифру, яку ви найкраще написали.

  •                   Молодці! Сміливо можна знімати другу хмаринку.

4.Веселі задачі.

  •                   Наступна хмаринка для покращення свого настрою хоче послухати як ви вирішуєте веселі задачі.  (на слайдах)

1. Каже  мати – квочка:

В мене два синочка

І три гарненькі дочки.

Скільки ж діток в квочки?  (2+3)


2. Три веселі киці

Грались на травиці.

Рижик теж до них прибіг.

Скільки кошенят усіх?  (3+1)

3. На травиці біля хати

Метушаться цуценята.

Троє білих наче сніг,

троє чорних. Скільки всіх? (3+3)


  •                   Про кого розповідалося в цих  задачах? (про тварин)
  •                   А до якої природи вони належать? (до живої)
  •                   Чому? (Бо вони народжуються,ростуть, дихають, живляться, розмножуються та помирають).

Добре впоралися і з цим завданням, отже знімаю третю хмаринку.

5.Порівняння чисел в межах 6.

  •                   Сонечко вже повеселішало, але ще залишилося багато хмаринок. Отже наступне завдання порівняти числа записані на дошці.

1 .. 9       2 .. 4       5 .. 5      5 .. 10      8 .. 8     6 .. 2

  •                        Знімаю четверту хмаринку.

Фізкультхвилинка

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

  •                   ― Сьогодні на уроці математики ми ознайомимось з назвами компонентів дії додавання і покажемо Сонечку і хмаркам як ми можемо швидко засвоювати новий матеріал.

     V. Вивчення нового матеріалу.

  •                   1. Ознайомлення із назвами компонентів дії додавання.
  •                   Числа у прикладі на додавання мають свою назву. Перше число – доданок, друге число – теж доданок, а число, яке отримали, виконуючи дію додавання,називають   сумою.
  •                   Давайте зробимо висновок. То, як називаються числа при додаванні – перший доданок, другий доданок, сума.
  •                   Дуже добре! Можна мені знімати наступну п’яту хмаринку.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1.               Робота в зошитах. Запис і розв’язування прикладів.

А зараз на прохання наступної хмаринки ми попрацюємо з нашими цеглинками лего. За допомогою цеглинок лего ми складемо і розв’яжемо приклади на додавання.

  •                   Покладіть на парту  3 цеглинки, а потім ще 2 цеглинки. Скільки всього стало цеглинок? (5)
  •                   Чому? (тому що 3+2=5)
  •                   Давайте запишемо у зошит цей приклад.
  •                   А тепер прочитаємо. 3+2=5
  •                   А ще як можемо прочитати? Перший доданок 3, другий доданок 2, сума 3, або сума чисел 3 і 2 дорівнює 5.
  •                   Покладіть на парту  5 цеглинок, а потім ще 1 цеглинку. Скільки всього стало цеглинок? (6)
  •                   Покладіть на парту  3 цеглинки, а потім ще 3 цеглинки. Скільки всього стало цеглинок? (6)

-Хмаринка задоволена вами і я її знімаю. Знімаємо шосту хмаринку.

Наступна хмаринка хоче з нами погратися.

Гра називається «Не помились»

Кожному на парту я кладу ось такий листочок, на ньому написано декілька прикладів. Пропоную попрацювати з вашим сусідом по парті. Обчисліть приклад, обведіть червоним олівцем 1-ий доданок, зеленим 2-ий  доданок, а суму підкресліть. 

 

Хмаринка задоволена вами і я її знімаю.

  •                   У класі стає все світліше, бо ми з вами дуже плідно працюємо, виконуючи завдання хмаринок.

5. Робота з геометричним матеріалом. Гра «Хатка»

У гайочку біля річки

Будемо гуляти,

І хатинку-веселинку

Будем будувати.

  •                   Про що йдеться у цьому віршику? (Відповіді дітей на запитання.)
  •                   Роздивімося цей малюнок. Скажіть, на які геометричні фігури ми можемо розкласти це зображення. (Діти відповідають: квадрат, прямокутник, трикутник тощо.) .

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Безымянный.bmp 

 

 

 

 

 

Чудово! Можна знімати останню хмаринку.

 - Як же гарно стало в нашім класі! Як ясно засвітило наше Сонечко!

 Воно вам щиро дякує за роботу на уроці, за звільнення від хмаринок, що заважали йому сяяти.

    Давайте розповімо йому що ми сьогодні вивчили нового?

Фізхвилинка.

 

VІІ.Підсумок уроку.  Рефлексія.

  1.               Заключна бесіда

― Як називаються числа, які додають? (Доданками).

― Як називається результат дії додавання? (Сумою).

― Яке завдання вам найбільше сподобалось?

-А зараз ми усі разом покажемо з який настрій  в кінці  уроку.

Якщо ви вважаєте, що у вас все вдалося і ви активно працювали на уроці покажіть зелену цеглинку. А якщо ви вважаєте, що у вас були помилки, але їх виправили покажіть жовту цеглинку.

Перешкоди подолали,

Всі ви добре працювали,

На уроці відповідали.

Тож скажу вам у кінці:

Першокласники мої-молодці!

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пархоменко Тетяна Миколаївна
    Дякую. Урок стимулює учнів до розмірковування, дає можливість оцінювати свою діяльність не тільки за кінцевим результатом, але й за процесом його досягнення
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 листопада 2022
Переглядів
1435
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку