Урок ,,Не роби іншому того, чого не любиш. І.Франко ,,Лисичка і Журавель,, Людські чесноти. Ввічливість. Щедрість і жадібність. Доброта.

Про матеріал

Інтегрований урок у 3 класі. Дає змогу дітям краще засвоїти знання . Вчити учнів виділяти в тексті дійових осіб, давати характеристику героям; спостерігати за структурою і сюжетом казки; правильно оцінювати поведінку персонажів. Формувати навички правильного й свідомого читання мовчки та вголос. Розвивати в дітей пам'ять, мислення, увагу. Викликати бажання творити добро і уникати злих учинків. Виховувати чуйність, ввічливість, доброзичливість, гостинність, порядність.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з літературного читання і Я у світі в 3- В класі

Тема: Не роби іншому того, чого не любиш. І.Франко ,,Лисичка і Журавель,,

           Людські чесноти. Ввічливість. Щедрість і жадібність. Доброта.

Мета. Вчити учнів виділяти в тексті дійових осіб, давати характеристику героям; спостерігати за структурою і сюжетом казки; правильно оцінювати поведінку персонажів. Формувати навички правильного й свідомого читання мовчки та вголос. Розвивати в дітей  пам’ять, мислення, увагу.  Викликати бажання творити добро і уникати злих учинків. Виховувати чуйність, ввічливість, доброзичливість, гостинність, порядність.

Цілі для учня :

Я зможу охарактеризувати героїв казки;

Я зможу оцінити поведінку лисички і журавля;

Я дізнаюсь як бути ввічливим і творити добро.

  Обладнання: Ілюстрації до казки ,,Лисичка і Журавель,,, портрет  І.Франка, картки із завданням.   

                                                               Хід уроку

I.Організація класу до уроку.

Продзвенів уже дзвінок

Час почати нам урок.

  •            Сьогодні я запрошую вас у подорож до чарівної країни. Прочитайте її назву.

К       З        А

     А       К

 

 Всі діти люблять казку.

 Всі вірять у дива.

 На нашому уроці

 Зустрінем  їх сповна.

 Отож, часу не гаймо

 У подорож рушаймо!

- Перша наша зупинка – це Мовленнєва зарядка ‘’

II.Мовленнєва  розминка.  

   1.Вправи для розвитку дихання

«Задми свічку»; «Понюхай квіточку»; «Пий чай із блюдця»; «Подми на кульбабку»; «Насос»; «Годинник».

   2.Зарядка для язичка.

            Де ж наш пустун – язичок?

            Ліг на бочок і мовчок.

            А ми  зараз його розбудимо!

-- Поплямкаємо губами !

-- Поклацаємо зубами.

-- Посичали гускою: с-с-с-с!  

-- Подзижчали комариком: дз-дз-дз!

-- Пошуміли вітерцем – ш-ш-ш!

  1.                3. Робота над новою скоромовкою
  •             Лис малий і більший лис по гриби ходили в ліс.
  •             Гра ‘’ Дощик ‘’ ( Діти промовляють скоромовку з різною інтонацією та швидкістю )
  •             ---  накрапає дощ

                   --- дощ сильнішає

  •             --- злива
  •             --- дощ слабшає
  •            --- дощ припинився
  •          Молодці діти, ви пройшли нашу першу зупинку.

III. . Перевірка домашньго завдання

  •           Наступна наша зупинка  У художньому музеї ‘’

Діти презентують свої малюнки про те, яким вони уявляють Казкаря( текст про що розповів казкар).

IV . Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

Ми продовжуєм нашу подорож. Наступна наша зупинка -- ,,Нова казка,,

  Сьогодні до нас на урок завітала казка, але щоб відгадати що це за казка, вам допоможуть відгадки  загадок. Будьте уважні ! Я читаю, а ви слухаєте і відгадуєте.

 Йшов собі якось Журавель

 І зустрів Лисицю,

 Стали друзями вони,

 Все як і годиться.

 Та нечемною була

 Лисичка-сестричка,

 Тому казочка про них

 Зовсім невеличка.

 Та мораль там непроста

 І для всіх дається.

 Як же казочка про них,

 Любі друзі, зветься?

 («Лисичка  і  Журавель»)

Діти, сьогодні на уроці ми будемо працювати за таким планом який допоможе пройти нашу подорож (план написаний на дошці).

                                                       План

 1.Ознайомлення з авторськими (літературними) казками.

 2.На гостині у  Лисички і Журавля.

 3. Гра ,, Доповни речення,,.

 4.Гра «Правильний вибір»

 Ну, що ж давайте розпочнем.

 І тема нашого уроку: ,, Не роби іншому того, чого не любиш. І.Франко ,,Лисичка і Журавель,,. Людські чесноти. Ввічливість. Щедрість і жадібність. Доброта.  

   Як ви думаєте, чого ви  навчитесь на сьогоднішньому  уроці? (промовляють цілі)

  • Я зможу охарактеризувати героїв казки;
  • Я зможу оцінити поведінку Лисички і Журавля;
  • Я дізнаюсь як бути ввічливим і творити добро.
  • А я очікую, що ви правильно , точно і красиво будете висловлювати свої думки, фантазувати, уявляти, гарно читати і давати відповіді на запитання.

V.  Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

   1.На гостині у народної казки.   А чи знаєте ви казки? Відгадайте казочку.                                                                                                                                            C:\Users\Home\Desktop\1274544774_smola-bi4ok-b1.jpgC:\Users\Home\Desktop\PH4738_2.JPGC:\Users\Home\Desktop\Без названия.jpg

Із якої казки я,

Бичок – третячок?

Із соломи дід зробив.

Бік смолою засмолив.(,, Солом ”яний бичок,,)

Знесла яєчко золоте,

Зраділи дуже дід і баба.

Ви, діти, знаєте її –

Та це ж …(,,Курочка ряба,,).

      Сидів він на віконечку, як маленьке сонечко. Від діда з бабусею утік, побіг у ліс і раптом зник.(,,Колобок,,)

    Молодці, діти! Я бачу ви знаєте ці казочки. А хто їх придумав? ( Ми не знаємо автора.)

      Правильно, у цих казочок немає  одного автора, адже йшли вони до нас із давніх – давен, переказувалися від одного покоління до іншого. І  тому вони називаються народними.

   2. Ознайомлення з літературними казками. 

    А сьогодні ми почнемо знайомство з казками, автор яких відомий. Ці казки називаються літературними ( авторськими).

   Як же називається казочка,  яку ми будемо читати на уроці?

сичЛика  і раЖувель  ( деформований запис на дошці)

    Що ви знаєте про лисичку, її поведінку та характер? ( демонстрування малюнків лисички і журавля)

   А хто такий журавель? Що ви про нього знаєте?

   Казку ,,Лисичка і Журавель,, написав відомий український письменник Іван Франко (портрет)C:\Users\Home\Desktop\Урок 35 Не делай другому того чего себе не хочешь\Слайд4.JPG

Розповідь про Івана Франка.

     Іван Франко – відомий український письменник., він здобув визнання не лише на батьківщині, а й далеко за її межами. Діяльність цього митця була надзвичайно різноманітною. Він писав вірші й прозу, перекладав з багатьох мов світу, був ученим, громадським і політичним діячем. Саме тому його називали ,,академією в одній особі,,.

     Особливе місце у творчості Франка посідають твори для дітей. Він написав близько пятдесяти казок, двадцять з яких увійшли до збірки ,,Коли ще звірі говорили,,. Автор зазначав: ,,Оці дві байки, що зібрані в тій книжечці, то старое народне добро,,. Справді, більшість творів збірки мають за основу народні казки – російські, сербські, грецькі, індійські. Водночас усі вони пройняті щирим українським духом. Адже ,,на чужий позичений рисунок,, Франко , за власним висловом, ,,наклав наші українські кольори,,.

  3. Опрацювання казки І. Я. Франка «Лисичка і Журавель»  (с. 68–70).

— Героїв казки ви назвали, але цікавого ще не пізнали. Давайте казку ми прослухаємо і в ролі юнних дослідників побудемо.

4. Аудіозапис казки ,,Лисичка і Журавель,,

— Чи сподобалася вам казка?

— Який настрій вона у вас викликала?

5. Словникова робота. (на екрані телевізора)

Діти, то які ж слова для нас незрозумілі ?

 Давайте зараз ми обговоримо глянувши на екран телевізора.

Частувати                            більше такого не робити.        

Облизня спіймавши —           стати друзями.    

Зарікатися —                           пригощати.

Заприятелювали —                 що означає залишитися ні з чим.

  Доброта                              чуйність, прагнення робити добро.

— До слів лівого стовпчика доберіть відповідні тлумачення з правого.

Читання стовпчиків слів у парах.

6. Читання казки в особах (Діти вдівають маски казкових героїв) (с. 68–70).

А зараз діти, відкрийте підручник на с.68 і почнемо читати  в особах.

C:\Users\Home\Desktop\Урок 35 Не делай другому того чего себе не хочешь\Слайд7.JPG

7. Гра ,, Доповни речення,,.

    Лисичка з Журавлем дуже  за………… (заприятелювали).

    Іде Журавель на прошений …..(обід).

    Призволяйся, не …….(гордуй).

   Журавель стук, стук ….(дзьобом- нічого не спіймав)

   Другого дня приходить …….(Лисичка до Журавля).

   Розсердилася Лисичка …( не подякувала за гостинність).

   Відтоді й зареклася Лисичка з Журавлем  …..(приятелювати).

  Отож, діти, сподобалась вам гра?

8. Фізкультхвилинка(Один учень в масці журавля  показує вправу)

Наш Журавлик нахилився

До землі і знов підвівся

В різні боки розвів крила –

І гостинно усміхнувся .

Сунув дзьоба у тарелю,

Грізно щось там задзвеніло

І угору полетіло

,,Дз – дз – дз!,,

9. Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання.

Знайдіть в тексті і прочитайте, як Лисичка запрошувала Журавля в гості. Чи щирими були її слова? Доведіть свою думку.

Чим вона пригощала Журавля?

— Як Лисичка поводилася зі своїм гостем під час обіду? Як ви оцінюєте її дії?

Чи вдалося Журавлеві скуштувати частування, яке приготувала Лисичка?

— Як Журавель пригощав Лисичку? Чому він так робив?

— Чому розпалася дружба Лисички та Журавля?

— Чи схвалюєте ви їхню поведінку? Поясніть свою відповідь.

— Як ви гадаєте, на чиєму боці автор? Обґрунтуйте свою думку.

9.Складання порівняльної характеристики. І це є наша наступна зупинка- ,,Творча,,(робота в парі).(надрукувати і дати учням змогу вибрати слова до персонажа казки , з,єднати стрілочкою)

     C:\Users\Home\Desktop\КАЗКА - копия\Слайд6.JPG                                C:\Users\Home\Desktop\КАЗКА - копия\Слайд7.JPG

                                Корислива                                                                               

                                               добрий

Лисичка                                      Манірна                                        Журавель

                                                  розумний

                                       Хитра      

                                              дружелюбний

                                       Улеслива  

                                                          спокійний

 

10. Гра «Правильний вибір»

— Я буду зачитувати  якості, які людина повинна викорінювати в собі, а ви вибравши правильну якість будете плескати  в долоньки. І так, розпочинаєм нашу гру.

 

Щедрість, скупість, ввічливість, працьовитість, делікатність, улесливість, жадібність, справедливість, агресивність, доброта, брехливість, чесність, егоїзм, чуйність, хитрість, щирість, рішучість.

Молодці діти! Ви добре справились з цим завданням.

11.Робота з текстом ,,Людина має творити добро,,  Я у світі с. 77

А зараз діти,  прочитайте текст на с. 77 підручника  Я у світі  і складемо з вами асоціативний кущ з словом Добро.

 

                                                 I

                                 --- Добро---

                                          I

12. Робота з прислів’ями .

  Подивіться будь ласка  на екран телевізора. На ньому зображено прислів,я, а нам потрібно вибрати те, яке може бути заголовком до казки? Чому? Прочитайте прислів,я.

--Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже.

--Яке частування, таке й дякування.

--Не роби іншому того, чого сам не любиш.

--Хто згоди хоче, той згоду має.

VI. Підсумок уроку.

Остання наша зупинка – Підсумкова.

Молодці діти! Ви добре справились з усіма завданнями.

Щоб підвести підсумок до нашого уроку потрібно виконати вправу ,,Незакінчене речення,,

Сьогодні на уроці я зміг, змогла….. (охарактеризувати героїв казки)

Сьогодні на уроці я зміг, змогла….( оцінити поведінку лисички і журавля)

Сьогодні на уроці я дізнався, дізналася …( бути ввічливим і творити добро).

— Що таке доброта? (Чутливе, дружнє ставлення до людей.)

— Як виховати в собі доброту?

—Що б ви порадили Лисичці з казки ,,Лисичка і Журавель,,?

    І сьогодні діти, вам ,,Лисичка і Журавель підготували сюрприз.

(Лисичка роздає гостинці учням, а Журавель нашим гостям ).

VIІ. Домашнє завдання.

С. 68-70 Переказувати казку і театралізувати казочку ,,Лисичка і Журавель,,.

docx
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
977
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку