Тема: Життя і творчість відомої поетеси Лесі Українки
Мета: навчити учнів виразному, свідомому, правильному, швидкому читанню; виховувати любов до Батьківщини,патріотизм; розвивати інтерес до життя і творчості Лесі Українки ; збагачувати словниковий запас; коригувати пам'ять, мислення, стійкість до вибіркової уваги, довготривалої пам’яті; розвивати естетичні смаки.
Обладнання: підручники, зошити, презентація, відеофільм, портрет поетеси.
Тип уроку: урок подачі нового матеріалу.
Хід уроку:
I.1 Організація учнів до праці. Привітання. Перекличка.
Вірш
Приступаєм до навчання.
Буде в нас урок читання.
Прочитаєм про природу,
Про життя свого народу.
І казки цікаві дуже,
І про те, як всі ми дружим.
I.2 Н. – п. підготовка.
Інтерактивна вправа «Кольоровий настрій» - охарактеризуй свій настрій за допомогою кольорів. ( жовтий – зацікавленість, червоний – збудженість, небажання навчатись, зелений – спокій, байдужість)
II.1 Перевірка Д/з.
II.2 Повідомлення теми і мети уроку.
3. Слайд « Цей урок навчить»
4. Вправа «Очікування» - Що ви очікуєте від уроку? «Я очікую дізнатись, навчитись……»
II.3 Актуалізація опорних знань.
Слайд
II.4 Подача нового матеріалу.
Виховувалась вона у заможній та освіченій родині, в якій дуже переймалися долею українського народу, любили простих людей. Тато дівчинки був юристом, а мама – відома дитяча письменниця Олена Пчілка. ( Слайд ) Леся гралася з сільськими дітьми, виростала серед пишної природи Полісся..
Змалечку вона була самостійна та розважлива.
Слайд
«Як дитиною, бувало…»
Леся змалечку вчилась грати на фортепіано, рано навчилась читати та писати.
Вона дружила з дітьми простих людей. Гралася з ними, вчила того, що сама вміла. Твори, що написала поетеса для дітей наповнені теплом та радістю.
Як справжня донька українського народу, Леся любила усе українське: вона ходила у вишиванці, любила співати народні пісні, а змалечку, звичайно, любила грати у «Подоляночку», «Женьчичок – бренчичок» та інші народні ігри.
Тож давайте і ми заведемо улюблену Лесину «Подоляночку»
II.5 Ф/хв. . Діти грають у «Подоляночку»
II.6 Закріплення.
Любов до рідної землі звучить у кожному її творі.
Здавалося б, звичайна розмова мами з дитиною, але у ній так багато сказано про Батьківщину.
Ось іде до нас красуня Мавка:
Так мріяла поетеса, так хотілося їй жити щасливо.
Вона дуже хворіла, їй було боляче, та вона невтомно працювала, боролася зі своїми страхами, зі своєю хворобою:
Так! я буду крізь сльози сміятись,
Серед лиха співати пісні,
Без надії таки сподіватись,
Буду жити! Геть думи сумні!
- читання вчителем ст. 109-111.
- самостійне читання учнями.
13. Перегляд відеофільму про життя і творчість Лесі Українки.
III.1 Підсумок уроку. Оцінювання.
Тож давайте, діти, візьмемо у свої сердечка вогники доброти та любові від Лесі, і нехай вони вам світять усе життя. Щасти вам ! Я думаю, Леся дуже б раділа, коли б бачила вас, нинішніх дітей своєї улюбленої України.
3. Слайд « Цей урок навчив»
4. Вправа «Моя позиція » , «Очікування»
5. Інтерактивна вправа «Кольоровий настрій» ( жовтий – мені було цікаво, червоний – мені не сподобалось, зелений – мені байдуже)
III.2 Д/з ст.109-111– читати, переказувати.
III.3 Релаксація.
III.4 Приведення в порядок робочих місць.
III.5 Створення установки на відпочинок.