Урок "Життя і творчість відомої поетеси Лесі Українки"

Про матеріал
Урок для учнів 7 класу спеціальних шкіл для дітей з інтелектуальними порушеннями
Перегляд файлу

Тема: Життя і творчість відомої поетеси Лесі Українки

Мета: навчити учнів виразному, свідомому, правильному, швидкому читанню; виховувати любов до Батьківщини,патріотизм; розвивати  інтерес до життя і творчості Лесі Українки ; збагачувати словниковий запас; коригувати пам'ять, мислення, стійкість до вибіркової уваги, довготривалої пам’яті; розвивати естетичні смаки.

Обладнання: підручники, зошити, презентація, відеофільм, портрет поетеси.

Тип уроку: урок подачі нового матеріалу.

Хід уроку:

  1. Загальнокорекційний етап.

I.1 Організація учнів до праці. Привітання. Перекличка.

Вірш

Приступаєм до навчання.

Буде в нас урок читання.

Прочитаєм про природу,

Про життя свого народу.

І казки цікаві дуже,

І про те, як всі ми дружим.

          I.2   Н. – п.  підготовка.

Інтерактивна вправа «Кольоровий настрій» - охарактеризуй свій настрій за допомогою кольорів. ( жовтий – зацікавленість, червоний – збудженість, небажання навчатись, зелений – спокій, байдужість)

  1. Основний етап

II.1 Перевірка Д/з.

  1. Творчість Бориса Грінченка. Тематика його творів.

II.2 Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Слова вчителя: Сьогодні на уроці ми з вами ознайомимося з життєвим і творчим шляхом Лесі Українки
  2. Тема уроку  Слайд 

3.  Слайд  « Цей урок навчить»

4.  Вправа «Очікування»  - Що ви очікуєте від уроку? «Я очікую дізнатись, навчитись……»

         II.3 Актуалізація опорних знань.

  1.  Що ви знаєте про життя Лесі Українки?
  2. Які вірші Лесі Українки ви вчили?
  3. «Знайди продовження» - прислів’я про Лесю Українку

 Слайд

 

        II.4 Подача нового матеріалу.

  1. Слова вчителя: Дорогі діти, багато років тому, сааме у такий зимовий день   народилася  славетна жінка. Звати її Лариса Петрівна Косач, але вона дуже любила свою рідну Україну, і тому взяла собі  ім'я під яким ми її знаємо і любимо.

Виховувалась вона у заможній та освіченій родині, в якій  дуже переймалися долею українського народу, любили простих людей.  Тато дівчинки був юристом, а мама – відома дитяча письменниця Олена Пчілка. ( Слайд ) Леся гралася з сільськими дітьми, виростала серед пишної природи  Полісся..

Змалечку вона була самостійна та розважлива.

 Слайд

  1. Робота з зошитом. ( Тема уроку)
  2. Учениця: ( в образі маленької Лесі)

«Як дитиною, бувало…»

  1. Слова вчителя:

Леся змалечку вчилась грати на фортепіано,  рано навчилась читати та писати.

Вона дружила з дітьми простих людей. Гралася з ними, вчила того, що сама вміла. Твори, що написала поетеса для дітей наповнені теплом та радістю.

Як справжня донька українського народу, Леся любила усе українське: вона ходила у вишиванці, любила співати народні пісні, а змалечку, звичайно, любила грати у «Подоляночку», «Женьчичок – бренчичок» та інші народні ігри.

Тож давайте і ми заведемо улюблену Лесину «Подоляночку»

        II.5 Ф/хв. . Діти грають у «Подоляночку»

 

        II.6 Закріплення.

  1. «Склади слово» - скласти із поданих літер слова-назви віршів Лесі Українки
  2. Слова вчителя: Твори Лесі Українки надзвичайно, гарні, наповнені музикою рідного краю.

Любов до рідної землі звучить у кожному її творі.

Здавалося б, звичайна розмова мами з дитиною, але  у ній так багато сказано про Батьківщину.

  1. Драматизація вірша «Мамо, іде вже зима….»
  2. Слова вчителя: Дуже гарний твір є у Лесі Українки. Називається так поетично: « Лісова пісня». Це справжня чарівна казка. Ви обов’язково познайомитеся з цим твором у 9 класі. Та з головною героїнею, Мавкою, ви познайомитеся зараз. Вона спробує  передати  нам свою любов до рідної природи, бо у «Лісовій пісні» уся природа , жива, справжня.

Ось іде до нас красуня Мавка:

  1. Учениця в образі Мавки читає уривок «Вже й сон- трава перецвітати стала…»  Слайд
  2. Слова вчителя: А ось біжить-котиться весняна вода.
  3. Учениця  читає «Пісня Веснної води» Слайд
  4. Слова вчителя: Леся Українка дуже любила дітей. Своїх діток, на жаль, у неї не було, бо вона дуже тяжко хворіла ще з дитинства. Та все ж знайшлися у неї ніжні слова, зігріті материнською ласкою, які вилились у віршах для дітей.
  5. Учень читає вірш «На зеленому горбочку….»
  6.  Учень читає вірш  «Хотіла б я піснею стати»
  7. Слова вчителя:

Так мріяла поетеса, так хотілося їй жити щасливо.

Вона дуже хворіла, їй було боляче, та вона невтомно працювала, боролася зі своїми страхами, зі своєю хворобою:

 

Так! я буду крізь сльози сміятись,

 

      Серед лиха співати пісні,

 

 Без надії таки сподіватись,

 

Буду жити! Геть думи сумні!

 

  1. Робота з підручником:

- читання вчителем ст. 109-111.

- самостійне читання учнями.

               13. Перегляд відеофільму про життя і творчість Лесі Українки.

 

  1. Заключний  етап

       III.1  Підсумок уроку. Оцінювання.

  1. Заключне слово вчителя.

Тож давайте, діти, візьмемо у свої сердечка вогники доброти та любові від Лесі, і нехай вони вам світять усе життя.  Щасти вам ! Я думаю, Леся дуже б раділа, коли б бачила вас, нинішніх дітей своєї улюбленої України.

          3. Слайд  « Цей урок навчив»

          4. Вправа «Моя позиція » , «Очікування»

               5. Інтерактивна вправа «Кольоровий настрій» ( жовтий – мені було цікаво, червоний – мені не сподобалось, зелений – мені байдуже)

              

            III.2 Д/з ст.109-111– читати, переказувати.

            III.3 Релаксація.

            III.4 Приведення в порядок робочих місць.

            III.5 Створення установки на відпочинок.

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
1133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку