Урок "Не з дієсловами. І. Андрусяк «Не кусається»"

Про матеріал
Не з дієсловами. І. Андрусяк «Не кусається» урок з використанням сучасних прийомів "Кубик Блума" та ін.. За підручником Большакової, Пристінської 3 кл, НУШ
Перегляд файлу

Тема: Не з дієсловами. І. Андрусяк «Не кусається». Письмо для себе

Мета: формувати:

ключові компетентності: вміння вчитися – формувати здатність сприймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії; контролювати й оцінювати свої результати; соціальні – формувати здатність працювати в парі і в групі; загальнокультурні – навчати учнів дотримуватися норм мовленнєвої культури;

предметні компетентності: забезпечити засвоєння  учнями знань про правопис   не з дієсловами, формувати вміння писати частку не з дієсловами; розвивати зв’язне мовлення, спостережливість,уміння аналізувати мовні явища, закріплювати навички звуко – буквеного аналізу слів та встановлення зв’язку слів у реченні; виховувати культуру мовлення, гордість за свою Батьківщину, любов до природи.

 І. Організаційний момент

1.1 Привітання

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

 

1.2 Представлення

Мене звати  Вікторія Віталіївна і сьогодні урок української мови проведу у вас я.

 

1.3 Хвилинка емоційного настрою

- Який у вас настрій? Зобразіть його за допомогою смайликів (роздати)

- Усміхніться самі до себе, поділіться гарним настроєм з друзями.

-Я дуже хотіла б, аби такий настрій був у нас всіх до кінця уроку.

 

II.Актуалізація опорних знань, умінь та навичок

 

1. Вправа «Розсипанка» (Девіз уроку) (СЛАЙД)

-  З розсипаних слів  складіть девіз, під яким ми будемо працювати на уроці

Того, хто, знати, добре, все навчати, хоче

 (Добре того навчати, хто хоче все знати)

- А до якої частини мови належать виділені слова? (Так, це дієслово)

- Поставте запитання.

2.Стратегія «Кубування»

Завітав сьогодні в клас

На урок знову до нас

Кубик, діти, не простий,

кубик, діти, чарівний.

Він доріжку прокладає,

Знання ваші перевіряє.

 

Грані куба:

  • Яка це частина мови (дієслово)
  • Що означає? (дію предмета)
  • На які питання відповідає? (що робить?, що робив?, що зробив?, що робити?, що зробить?)
  •  Дієслова змінюються (за часами та числами)
  • Скільки часів мають дієслова? (минулий, теперішній, майбутній)
  • Яким членом  речення виступає дієслово?(присудок, головний член речення)

 

Каліграфічна хвилинка

-Розгорніть свої робочі зошити, пропустіть від попередньої роботи одну тоненьку лінії і в наступній тоненькій запишіть сьогоднішню дату (на дошці).

 

Пропишемо слово котик,але спочатку пропишемо такі сполучення ко от ти ик,а тепер зпишемо ціле слово котик (пишемо «к», нижнє з`єднання з «о» не відриваючи руки з’єднуємо з літерою «т» з’єднуємо з літерою  «и» нижнє з`єднання і з’єднуємо з літерою «к».)

-Що ви  знаєте про котика? Який він? Що він любить їсти?

Запишемо з нового рядка  Котик маленький, любить їсти рибу.

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні на уроці ми ознайомимось, як пишеться  частка не з дієсловами, опрацюємо  вірша  І. Андрусяк «Не кусається».

1. Вправа «Виправ помилку» (СЛАЙД)

Ранньою висною

в нашому сатку

галя посадила

вишенку струнку

- Відшукайте помилки, поясніть орфограми, доберіть, де потрібно, перевірні слова.

2. Підготовча робота до вивчення нового матеріалу. Створення проблемної ситуації

- Чому ж цей учень допустив стільки помилок? Відповідайте мені тільки дієсловами.
Відповіді дітей записуємо на дошці у перший стовпчик

не вчив                                       вчив
не думав                                     думав
не слухав                                    слухав

не трудився                                трудився

не працював                               працював

3.Бесіда

- Де ми в житті зустрічаємось з часткою не або забороною?

- Чому в житті є заборони? Чому не можна робити все що хочеться?

- Для чого і для кого їх було створено?

- Чи дотримуєшся ти заборон? Чому?

- Куди в разі потреби слід звертатись по допомогу?

Чому не можна палити листя і траву та яке за це покарання? - ВСВІТІ

ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

1. Робота над правилом, с. 59

- Читаємо правило в підручнику.

- Розкажіть правило один одному.

- То як ми будемо з вами записувати частку не з дієсловами?

2. Робота в друкованому зошиті

Працюємо в друкованому зошиті, с. 32, завдання 1, с. 33, завдання 4.

3. Читання вірш

Працюємо з підручником ст. 59, вправа 1.

 Діти, я буду читати вірш, а ви подумайте про що йдеться у вірші, хто герой вірша?

Попросили всі мене мати гарні звички:

 Не бруднити у грязюці нові черевички,

Не вдягати на кота свої рукавички

І не брати телефон на столі сестрички.

І з Романом не сваритись з-за нової книжки.

 І в їдальні щоб не грався у кота і мишку.


Не дражнитись, не баритись, на уроці не крутитись,

Я не знаю, що робити, де погані звички діти?

 

4. Бесіда

-Про що йде мова в вірші? Уточнення лексичного значення слова баритись (Затримуватися, бути десь довго.)

- Хто герой вірша?

- Чому він вирішив, що в нього погані звички?

 

Перечитування вірша.

- Яким ти уявляєш головного героя? Чому його

просять мати гарні звички?

- Чого навчає нас вірш?

- Які звички є в тебе?

- Назви звички, яких ти хочеш позбутися. Чому?

- Які гарні звички можуть бути в тебе і в твоїх друзів?

 

5. Словникова робота: звичка

- До якої частини мови належить слово звичка?

- Що ви про цей іменник можете сказати?

o Неістота (питання що?)

o Загальна назва (пишу з малої букви).

o Однина (у множині- звички).

o Жіночий рід (вона, моя - звичка).

 

Гніздо споріднених слів : звичай, звичайний, звикання, звик, звикати.

Добираємо синоніми : традиція, вдача, манера, мода.

Вводимо слово звичка в речення.

6. Фізкультхвилинка

 

7. Гра «Вірю - не вірю».

Зачитую інформацію про автора, питаю в дітей якому твердженню вони вірять, а якому ні?

Давайте перевіримо  ваші здогадки переглянувши відео, але подумайте над тим, як називали поета в дитинстві, коли він

8. Перегляд відео.

-В якому селі народився поет (Вербовець)

-Що видавали на сніданок поету? (молоко)

-Коли Іван Андрусяк навчився читати? ()

Гімнастика для  пальців  (   https://youtu.be/RT7WwloHUqA   )

9. Самостійне читання вірша. Вправа 4, с. 60

- Між ким відбувається розмова?

- Чому ти так думаєш? Доведи свою думку рядками з вірша.

- В якому темпі читатимемо вірш?

- Відшукайте рими.

-Читання в парах (виразно).

- У чому є гумористичний підтекст вірша? Чому вуж образився?

- Як можна продовжити діалог?

10. Працюємо в підручнику, с 60.

- Що не так? Які помилки слід виправити?

11. Письмо для себе.

 

 

V. Осмислення нових знань у процесі практичної діяльності

1. Робота з прислів'ями. Робота в парах. (СЛАЙД)

Хто (не) працює                             (не) сидіти на печі.

Хочеш їсти калачі -                       поспішай справою.

(Не) поспішай мовою,                   той (не) їсть.             

- Запишіть прислів'я, розкриваючи дужки.

- Прочитайте дієслова з часткою НЕ.

- Як написали ці слова, чому?

Перевірка виконаного завдання.  Обміняйтеся  зошитами,  перевірте чи ваш товариш по парті правильно виконав завдання.

2. Робота в друкованому зошиті

Працюємо в друкованому зошиті, с. 33, завдання 3 (самостійно).

VI.Підсумок уроку.

Гра « Мікрофон»  « Продовж речення……»(СЛАЙД)

Мені  сподобалося   на уроці…

Я запам’ятав, що частка не пишеться з дієсловами….

Дієслово в реченні зв’язане із …

Дієслово відповідає на питання….

Висновок уроку: На сьогоднішньому уроці ми вивчили як потрібно писати не з дієсловами, прочитали вірш І. Андрусяк «Не кусається».

Домашнє завдання:

  • вправа 2, 3, ст. 59 у підручнику;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Що означає?

 

 На які питання

 відповідає?

 

Дієслова

змінюються за..

 

Скільки часів

мають дієслова?

 

Яким членом  речення

 виступає дієслово?

Звичка

 

Традиція

Вдача

Манера

 Мода

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Шевченко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шевченко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Шевченко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Шевченко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
28 травня 2021
Переглядів
1597
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку