Урок "Небесна сфера. Сузір’я. Географічні відкриття".

Про матеріал
Мета: Навчальна: дати здобувачам освіти з порушеннями слуху поняття про небесну сферу, сузір’я та про географічні відкриття; сформувати навички самостійно працювати з різноманітними джерелами інформації; удосконалювати вміння здобувачів освіти з порушеннями слуху працювати в парах, групах; Розвивальна: розвивати логічне мислення здобувачів освіти з порушеннями слуху через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація; розвивати мовну і слухову пам’ять; підвищувати стилістичну культуру мовлення; розвивати зв’язне усне й писемне мовлення, творчу уяву. Виховна: виховувати в здобувачів освіти з порушеннями слуху національну свідомість, самосвідомість та ментальність, провідні риси громадянина своєї держави, любов до рідної країни, до української мови, до свого народу, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.
Перегляд файлу

Урок №                         дата:___________  клас:___

Тема: Небесна сфера. Сузір’я. Географічні відкриття.

Мета: Навчальна: дати здобувачам освіти з порушеннями слуху поняття про небесну сферу, сузір’я та про географічні відкриття; сформувати навички самостійно працювати з різноманітними джерелами інформації; удосконалювати вміння здобувачів освіти з порушеннями слуху працювати в парах, групах;

Розвиваюча: розвивати логічне мислення здобувачів освіти з порушеннями слуху через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація; розвивати мовну і слухову пам’ять; підвищувати стилістичну культуру мовлення; розвивати зв’язне усне й писемне мовлення, творчу уяву.

Виховна: виховувати в здобувачів освіти з порушеннями слуху національну свідомість, самосвідомість та ментальність, провідні риси громадянина своєї держави, любов до рідної країни, до української мови, до свого народу, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.

Очікувані результати.

використовує окремі способи пошуку джерел інформації для розв’язання життєвої / навчальної проблеми; здійснює пошук самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб інформації природничого змісту в доступних джерелах; порівнює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб інформацію природничого змісту, здобуту в різних джерелах;

Формування таких ключових компетентностей:

- природознавчої, а саме оволодіння науковим способом пізнання природи, застосування природничих знань для пояснення явищ природи, розуміння змін, зумовлених людською діяльністю; відповідальність за наслідки такої діяльності;

- вільне володіння державною мовою, збагачення її науковою термінологією;

- математичної, у процесі вимірювань та розв’язуванні практичних завдань;

 - інноваційності, а саме розуміння своїх здібностей і можливостей, мотивації працювати над собою і робити світ кращим;

- екологічної, а саме здобуття навичок дотримання правил поведінки у природі, ощадливого використання природних ресурсів, розуміння відповідальності за свої вчинки;

- інформаційно-комунікаційної, що виявляється в застосовуванні інформаційно-комунікаційних засобів у навчанні та життєвих ситуаціях, умінні планувати та здійснювати інформаційний пошук в енциклопедіях, науково-популярних виданнях, інтернеті, під час екскурсій, обробляти інформацію, перетворювати її, аналізувати й робити висновки;

- навчання впродовж життя, що реалізується через бажання вдосконалювати свої здібності та поповнювати знання, формувати розуміння необхідності ключових компетентностей для вибору професії та досягнення успіху в житті; розвивати особистісний потенціал у процесі дослідницької та творчої діяльності;

- громадянської та соціальної, що виявляються в умінні конструктивно співпрацювати під час спостережень, досліджень, групових і парних форм роботи; дбайливому ставленні до особистого, соціального здоров’я, дотриманні здорового способу життя; спроможності діяти в умовах невизначеності та багатозадачності; освоюванні норм і способів співпраці та спілкування з однолітками й дорослими;

- культурної, а саме шанобливе ставлення до національної та світової наукової спадщини, здатність розуміти та цінувати творчі способи вираження ідей та емоцій через різні види мистецтва та інші культурні форми; прагнення до розвитку й вираження власних ідей, почуттів засобами культури та мистецтва;

- підприємливості та фінансової грамотності, що передбачають ініціативність, спроможність використовувати можливості та реалізовувати ідеї у виконанні проєктів та корисних для громади ініціатив; готовність брати відповідальність за прийняті рішення

Реалізація змістовних наскрізних  ліній  з інформатикою, мовно-літературною, математичною, технологічною, соціальною і здоров’язбережувальною, громадянською та історичною, мистецькою галузями.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, учнівські повідомлення, диференційовані завдання, роздатковий матеріал, ілюстративний матеріал, завдання на картках.

Основні поняття та терміни: небесна сфера, сузір’я, зоряне небо.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Перевірка наявності слухових апаратів та стану слуху.

Як ти мене чуєш? (Я чую добре).

Перевірка готовності учнів до уроку (чергові учні)

 Емоційне налаштування на урок.

Вправа «Мій настрій»

Супер смайлики картинки - 73 фотоСтикеры СмайликиКартинки смайлики настроения (44 фото) » Юмор, позитив и много смешных  картинокСмайлик смайлик растерянность, грустные смайлики, Разное, синий png | PNGEggзлой смайл: 2 тыс изображений найдено в Яндекс Картинках

 

ІІ. Мовна зарядка

«Зима»

Яка пора року?

Скільки місяців зима? Назвіть їх.

Які опади випадають взимку?

Які зимові свята ви знаєте?

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Теоретична розминка.

Два  учні виходять до дошки, клас ставить їм запитання за вивченим матеріалом.

  1. Що вивчає астрономія?
  2. Найважливіші прилади, які використовують астрономи?
  3. З якою метою?
  4. Головний принцип оптичних телескопів?
  5. Що вивчає астрофізика?

IV. Актуалізація опорних знань

Вдень ми бачимо над собою Сонце, а вночі на безхмарному небі видно зорі і Місяць. Кожна зірка відрізняються одна від одної розмірами та яскравістю.

V. Мотивація навчальної діяльності

Усіяне зорями нічне небо — це захопливе й неповторне видовище. Здається, що мільйони мерехтливих цяточок хаотично розсіяні в безмежному космічному просторі. Насправді за найкращих умов людина із гострим зором може побачити на всьому небі (якби цьому не заважала поверхня Землі) приблизно 15 тисяч зір, а зі звичайним зором — приблизно 6 тисяч зір. Зорі видаються нам маленькими світними цяточками, проте вони мають гігантські розміри.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Що таке небесна сфера?

Небесна сфера — це уявна сфера довільного радіуса, на яку проєктуються небесні тіла.

Якщо спостерігати за нічним небом упродовж 2-3 годин, можна помітити, що зорі змінюють своє положення, але їх взаємне розташування не міняється. Здається, наче обертається небесна сфера, на якій розташовані зорі.

Рух небесної сфери є ілюзією, яка виникає внаслідок відносності руху. Насправді обертається не небо, а Земля.

Проблемне питання:

Яку ж ніч обрати для спостережень за зоряним небом?

(Звичайно, безхмарну та безмісячну. А ще треба відійти подалі від яскравих ліхтарів, освітлених будинків та ілюмінацій.)

Що ми бачимо на небі - Пізнаємо природу. 6 клас. Біда

Мал. 140. Зоряне небо в Карпатах

Завдання:

Упізнай одне з найбільших і найкрасивіших сузір'їв нашого неба. Довідайся про нього за QR-кодом.

Obsah obrázku text, vzor, látka

Popis byl vytvořen automaticky

2. ЩО ТАКЕ СУЗІР’Я

Щоб не заблукати серед сили-силенної зір, ще в глибоку давнину люди запам’ятовували яскраві групи зір, уявляли різноманітні фігури й давали їм назви. Такі характерні групи зір — сузір’я — допомагали людям орієнтуватися на суші і в морі

Велика Ведмедиця — Вікіпедія
 

Сузір'я — це одна з 88 ділянок, на які поділено небесну сферу.

Згодом астрономи умовно поділили небо на 88 ділянок і розширили поняття сузір’я. До сузір’я, окрім яскравих і видимих неозброєним оком зір, включають усі космічні об’єкти, доступні для спостереження всіма засобами в межах однієї з 88 ділянок небесної сфери.

Що ми бачимо на небі - Пізнаємо природу. 6 клас. Біда

Мал. 141. Небесну сферу поділено на 88 ділянок

Сузір’я називали:

  •          на честь міфічних персонажів та істот (Андромеда, Кассіопея, Персей, Дракон),
  •          тварин (Лев, Дракон, Орел, Велика Ведмедиця),
  •          приладів (Терези, Компас, Телескоп, Мікроскоп),
  •          предметів, що нагадують фігури, утворені найяскравішими зорями (Трикутник, Стріла, Південний Хрест).

 

VІ. Фізкультхвилинка

Зарядка для очей

Obsah obrázku skica, kresba, klipart, kreslené

Popis byl vytvořen automatickyObsah obrázku skica, kresba, kruh, klipart

Popis byl vytvořen automatickyObsah obrázku skica, kresba, kruh, klipart

Popis byl vytvořen automaticky

3. ЧИ ВСЮДИ НА ЗЕМЛІ ЗОРЯНЕ НЕБО ОДНАКОВЕ

В епоху Великих географічних відкриттів європейці запливали в південні моря й океани. Вони з’ясували, що зоряне небо у Південній півкулі має інакший вигляд, ніж у Північній. На півдні Африки ви не побачите Великої Ведмедиці чи Кассіопеї. Зате там на небі красуються сузір’я Індіанець, Хамелеон, Муха і Столова гора. Мешканці екваторіальної зони впродовж року спостерігають і сузір’я Північної півкулі, і Південної.

Деякі сузір’я характерні для Південного неба (Піч, Різець, Південна Риба, Компас, Корма, Центавр тощо), але їхні фрагменти періодично з’являються на нашому небі поблизу лінії горизонту. Тому спостерігати їх складно, адже на горизонті завжди є споруди чи дерева. В Україні в різні пори року на зоряному небі з’являються різні сузір’я. Серед них є характерні для кожної пори року: Оріон — зимове, Лев — весняне, Лебідь — літнє, Пегас — осіннє.

VІІ. Узагальнення і систематизація знань вивченого матеріалу

1. Вправа «ЛОГІЧНИЙ ЛАНЦЮЖОК»
Учням дається завдання, де є уривки з тексту, цитати, факти, – все це потрібно поєднати, згідно злогікою.

 

Сузір’я називали:

  •          На честь міфічних персонажів та істот -  
  •          Тварин -  
  •          Приладів -  
  •          Предметів, що нагадують фігури, утворені найяскравішими зорями -

Андромеда, Кассіопея, Персей, Дракон, Лев, Дракон, Орел, Велика Ведмедиця, Терези, Компас, Телескоп, Мікроскоп, Трикутник, Стріла, Південний Хрест.

 

Завдання 2:

Перейдіть за посиланням та виконайте вправи:

https://learningapps.org/19275946

https://learningapps.org/15560941

https://learningapps.org/31920888

 

VІІІ. Підсумок уроку

Рефлексія

Není k dispozici žádný popis fotky.

ІХ. Домашнє завдання

Опрацювати  § 26 ст. 124 -127 Підручник: Пізнаємо природу 6 клас; авт.:Д. Біда

Завдання: 5, ст. 127 Використай матеріали інтернету та дай відповідь на запитання.

 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9443648

Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування.

docx
Додано
4 серпня
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку