Урок "Ненаголошені голосні Е, И, О в коренях слів"

Про матеріал
Протягом уроку, паралельно вивченню теми, говоримо про природу, щоб виховати до неї любов. Використовую роботу з текстом, самостійну роботу "Я-редактор", гру "Діряві слова", тестові завдання.
Перегляд файлу

Тема: Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом

 

Мета: продовжити формувати в учнів навички правильної вимови ненаголошених голосних, записувати слова фонетичною транскрипцією, знаходити в словах орфограму «сумнівний ненаголошений голосний», обгрунтовувати написання слів із ненаголошеними голосними, що не перевіряються наголосом, удосконалювати вміння користуватись орфографічним словником; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять;виховувати любов до природи.

                                         Перебіг уроку

Організаційний момент

Актуалізація опорних знань

Продовжи речення

«Я люблю зиму за…»

Виразне читання поезії вчителем

Снігу, снігу сиплеться довкола.

І садів травнева білизна.

Тільки плаче на морозі гола

Під холодним вітром бузина.

Тільки діти витягли санчата

І, б'ючи підборами об сніг,

Мчать, веселі, весну зустрічати,

Розсипаючи щасливий сміх.

(Василь Симоненко)

Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання

Виконання вправ на закріплення вивченого матеріалу

Робота з текстом

Виписати слова у дві колонки: І-із сумнівними голосними, ІІ-вимовляються чітко. Пояснити правопис. Записати фонетичною транскрипцією.

  Промчала за моїм вікном хуртовина. Закрутила у вихор сніжинки та понесла їх кудись, мов білогрива трійка коней. І раптом одна непокірна сніжинка, схожа на блискучу зірочку з новорічної ялинки, «відхилилася від курсу» та прилипла до скла. Я довго дивився на неї, а вона несподівано розтанула. Незабаром на її місце прилетіли інші сніжинки, вони теж притиснулися до вікна, а за ними ще й ще. І раптом сніг посипався великими пластівцями. Я милувався цією красою і не міг відірвати очей. Не дарма зиму вважають чарівною порою року.

Творча робота(з викорисанням відеоряду)

Написати твір-мініатюру «Зима-чарівниця», використовуючи зашифровані опорні слова: з…ма, п…р…літні, т…хенько, ос…пається, бл…щить.

Фізкультхвилинка

Уявіть, що ви кидаєте сніжки у свого сусіда справа,

…намагаєтеся піймати сніжинку язиком,

…намагаєтеся зігріти руки,

…обтушуєте одяг від снігу своєму сусіду по парті,

…зліпили величезну бабу снігову (покажіть, яка вона велика),

… батьки купили широчезну ялинку (покажіть,яка вона широка),

…як ви будете радіти,коли настануть зимові канікули.

Я-редактор (самостійна робота)

  Справжня зема преходить раптово. Вона то передує, то запізнюєця від календаря. Цього року ми довго чекали снігу. Та ось, нарешті, до нас завітала довгоочікувана сніжна зема.

   Ми дивемося у вікно й спостерігаємо за снігом. Кількість сніжинок усе збільшуєця. І ось вже будинки наділи білі шапки, дирева — шубки, дороги – килеми. Тріщать морози, тож сніг не скоро ростане.

«Діряві слова»

  Повітря  т…пліє,  стиглі  ж…та, орлине кр…ло,  плакуча в…рба,

під гл…боким снігом, д…ревꞋяна лінійка, безкраї ст…пи,  в…лике ч…сло,

т…хенько  ш…потів.

«Тестовий спотикач»

1.Слова з ненаголошеними голосними, написання яких не перевіряється наголосом, можна перевірити за

А.Словником наголосів,                                     Б.Орфоепічним словником,

В. Орфографічним словником,                           В.разеологічним словником

2.Знайдіть слово, у якому ненаголошений [и] перевіряється наголосом

А.Пиріг             Б.Апельсин                   В.Кишеня                      Г.Крило

3.Знайдіть слово, у якому замість крапок потрібно писати букву «и»

А. Пш..ниця               Б.С...кунда                В.Електр...ка              Г.Ап...тит

4.Знайдіть слово, у якому замість крапок потрібно писати букву «е»

А.Кор...дор            Б.М...лодія            В.К...сіль            Г.Кв...ток

5.Оберіть рядок, у якому в усіх словах замість крапок буде вживатись «и»

А. М...даль, д...тина, б...тон

Б.Тр...вога, ч...решня, к...фір

В.М...тро, кр...ниця, хв...лина

Г.Гор...зонт, д...сципліна, гр...міти

V.Підбиття підсумків уроку. Оцінювання

VІІІ. Домашнє завдання

Вивчити параграф, робота з катками.

Перепишіть речення. Вставте пропущені букви, поясніть їх правопис.

1. Вранці пусте було небо, хмари убогі пливли над собором, а вітер улігся, на сході краєчок неба холодно, кр…ваво ч…рвонів (О. Гончар). 2. Гілки д…рев мокро бл…щали, зволожені по-в…сняному (О. Гончар). 3. Кр…ло зорі рум’янить тучі у голубій дал…ч…ні (В. Сосюра). 4. Схололі в хмарах крап…льки води п…рлинами котилися в сади (М. Бажан). 5. Під в…селкою у голубіні голуби л…тять (В. Лучук). 6. З пш…ничного поля Данило поглянув на той обш…р, який густіше проростав туманом та й зн…кав у тумані (М. Стельмах). 7. У небі віт…р куч…рявий колише темную блакить, і на землі гойдає трави, і зат…хає, й знов шумить (М. Рильський).

 

1

 

doc
Додано
1 грудня 2021
Переглядів
1042
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку