Тема. Що таке нервова система.
Знати:
- будову нервової системи;
- значення нервової системи для організму людини.
Нормувати:
- основні поняття теми;
- правила здорового способу життя;
- спостережливість, пам'ять і мову.
Цінувати:
- ціннісні орієнтири на збереження і відповідальність за своє здоров'я.
Алгоритм розвивальної взаємодії |
ЗМІСТОВНО-ПОШУКОВВИЙ МІНІ-МОДУЛЬ №1 (30хв) |
Емоційно-психологічні реакції учнів |
Рефлексія емоційного стану учнів
Система вправ для перевірки знань, умінь і навчок
Оцінювання рівня оволодіння кожним учнем знаннями, нормами, цінностями
Введення учнів у проблемне поле
Прогнозування нових знань і навичок
Розширення кругозору |
І. Організація класу 1.1. Привітання (30 с) - Доброго ранку і доброго дня! Бажаєте ви і бажаю вам я Хай плещуть долоньки, І тупочуться ніжки Кивають голівки І сяють усмішки. - Повернули голівки вправо - посміхнулись, повернули голівки вліво і теж посміхнулись. - Мені дуже приємно бачити всіх вас на сьогоднішньому уроці « Я досліджую світ».
1.2. Щоденні новини (3 хв) - Скажіть мені, будь ласка, яка зараз пора року? - Чим подобається вам зима? - А який зараз місяць року? -Яка температура повітря? - Чи є вітер? - Який стан неба? - Який сьогодні день? - А яке сьогодні число? - А чим характерний цей день? - А цього дня іменини святкують: Григорій, Іполит, Іван, Петро, Федір. - А у нашому класі є теж хлопчик з іменем «Іван». - То ж давайте привітаємо Івана з іменинами і побажаємо йому всього найкращого. - Крім того в цей день за церковним календарем святкують День Василя. Згідно з народними повір'ями, у цей день звірі в лісі святкують свої весілля. Вони б'ються один з одним, а той, хто переможе, стає нареченим. І в цей день було прийнято готувати м'ясні страви. ІІ. Актуалізація опорних знань (30 с)
- На минулому уроці ми познайомилися з вами з органами чуття людини, також дізналися для чого вони нам потрібні, і чи треба їх берегти. - От зараз ми і перевіремо, як ви засвоїли цей матеріал. А для цього ми пограємо в гру, яка називається «Так чи ні?». - Якщо ви погоджуєтеся з твердженням, то говорите «Так», якщо не погоджуєтеся – говорите «Ні».
2.1. Гра «Так чи ні ?» (1 хв) 1. Очі, ніс, вуха, язик, шкіра - це органи чуття - Так чи ні? 2. Органи чуття допомагають людині спілкуватися один з одним - Так чи ні? 3. Органи чуття допомагають людині сприймати навколишній світ - Так чи ні? 4. Органи чуття допомагають людині відчувати страх, радість - Так чи ні? 5. Наші очі допомагають нам бачити багато звичайних і незвичайних речей - Так чи ні? 6. Вуха потрібні нам не тільки для слуху - Так чи ні? - Молодці! - А зараз ми з вами виконаємо тестове завдання. - Вам треба обрати правильний варіант відповіді з трьох варіантів. - Зрозуміли? - Відкрийте зошити. У зошитах є тест. У вас є 5 хвилин на те, щоб виконати цей тест. - Почали. (тестове завдання)
2.2. Тестова перевірка знань (5 хв) 1. Орган зору – … а) чує б) бачить в) відчуває 2. Орган нюху – .. а) попереджує про небезпеку, якщо запахло газом б) попереджує про небезпеку опіку кип′ятком в) попереджує про небезпеку на дорозі 3.За допомогою якого органа ми чуємо: а) ніс б) шкіра в) очі г) язик д) вуха 4. Скільки у людини органів чуття? а) 4 б) 5 в) 7 5. Як зберегти зір? а) Читати лежачи б) Робити зарядку для очей в) Читати книжку на відстані 15 см від очей г) Читати при достатньому освітленні д) Довго сидіти перед комп'ютером 6.Встанови відповідність 1. Очі А- ОРГАН СЛУХУ 2. Вуха Б- ОРГАН ЗОРУ 3. Ніс В- ОРГАН ДОТИКУ 4. Язик Г- ОРГАН НЮХУ 5. Шкіра Д- ОРГАН СМАКУ Перевірка тесту (3 хв) III. Мотивація навчальної діяльності учнів (1 хв)
(повідомлення теми і мети уроку)
IV. Повідомлення теми і завдань уроку (30 с)
V. Основна частина (15 хв 30 с) 5.1. Вивчення нового матеріалу 5.1.1. Перегляд презентації з інформаційним повідомленням
(силует людини) Мозок - Чи не дивувались ви коли-небудь, як дружно і узгоджено працюють усі частини вашого тіла? - Коли ви йдете, то можете розмахувати руками, крутити головою, їсти тістечко, співати. І в цей час ви все бачите попереду себе, чуєте спів пташок, розмову людей. - Як ви гадаєте? - Цією роботою керує нервова система. Усе, що ми робимо, підпорядковується командам головного і спинного мозку. Завдяки мозку ми чуємо, бачимо, говоримо, думаємо, виконуємо рухи та зберрігаємо в пам'ятіі все, що сприймаємо. Нервова система складається з головного мозку, спинного мозку і нервів. Мозок контролює весь організм. Він пов'язаний з усіма іншими органами – спрямовує рух, зір, слух, мовлення, мислення. - Отже, мозок – орган, який контролює все тіло і увесь організм.
(далі розповідаю про Головний мозок)
Головний мозок - Що ж стосується головного мозку? Де розміщений головний мозок? - Головний мозок міститься у черепі людини.
- Головний мозок набагато складніший, ніж комп'ютер, він працює все життя і не припиняє працювати навіть тоді, коли ви спите. - Щоб краще запам’ятовувати інформацію, мозку потрібні концентрація та увага. Тому важливо щоденно висипатися. Якщо вм треба щось вивчити напам’ять, то важливо не зубрити текст, а застосовувати уяву. «Малюйте» образи в себе в голові, ПРИВ’ЯЗУЙТЕ ЇХ ДО ЧОГОСЬ ІЗ ВАШОГО ЖИТТЯ. Невдовзі ви здивуєтеся, наскільки краще і легше стали запам’ятовувати.
( далі розповідаю про Спинний мозок)
Спинний мозок - Де розташований спинний мозок?
- Так. Розташований спинний мозок у хребті. Нерви - Від головного і спинного мозку до всіх органів тіла людини відходять нерви. Нерви схожі на тоненькі білі нитки. Одні з них сприймають подразнення: холод, тепло, біль, дотик і передають їх через спинний мозок у головний. Інші нерви посилають сигнали з головного мозку через спинний до окремих органів тіла. Вчені дослідили, що у людини 75 км павутиння нервів. - Подразнення від органів слуху, нюху, смаку, зору по нервах передаються відразу до головного мозку. Нерви і спинний мозок проводять подразнення і сигнали, а головний мозок розрізняє подразнення. Завдяки нервовій системі всі органи нашого тіла працюють злагоджено. Нервова система об'єднує організм в єдине ціле. - Так чому ж ми відсмикуємо руку, коли доторкуємося до гарячого? — А тому, що нерви, які містяться у шкірі пальця, сприйняли подразнення і передали через спинний мозок у головний. Сигнал небезпеки від головного мозку через спинний іншими нервами надійшов до м'язів руки. М'язи вмить скоротилися — і ми відсмикнули руку. — Завдяки нервовій системі ми відчуваємо не тільки тепло і холод, ми сприймаємо навколишній світ.
(Далі Розповідь про збереження нервової системи)
Розповідь про збереження нервової системи - Щоб робота нервової системи не порушувалася, потрібно її берегти. Як і всім органам, нервовій системі потрібні поживні речовини і кисень. Для цього потрібно споживати різноманітну їжу, робити прогулянки, гратися, займатися фізичною працею на свіжому повітрі, провітрювати приміщення. Наша нервова система працює безперервно. Їй потрібний відпочинок. Найкращий відпочинок для нервової системи - здоровий сон. У сні людина перебуває 1/3 частину свого життя . Без нього вона може померти . Для дітей він повинен тривати не менше 10 годин.' Про серйозні проблеми з невовою системою свідчить погана пам'ять у людини. Щоб краще запам'ятовувати матеріал, потрібна концентрація та увага. Тому вкрай важливо щоденно висипатися. - Давайте підведемо підсумок. - Що утворюють головний, спинний мозок та нерви? - Для чого людині потрібна нервова система? - Який найкращий відпочинок для нервової системи? Отже, головний мозок і спинний мозок, а також нерви утворюють нервову систему людини. Нервова система забезпечує зв'язок організму з навколишнім світом. Вона керує роботою всіх систем організму. Нервову систему потрібно берегти. |
Задоволення, радість від спілкування
Приємне задоволення від своїх досягнень
Бажання досягти успіху, радість від подолання труднощів, милування результатами праці
Очікування невідомого, зацікавлення
Захоплення, зацікавлення, спонукання до мислення
Готовність до отримання знань
|
Первинне осмислення здобутого знання
Завдання для оцінки рівнів засвоєння і розуміння навчального матеріалу
Практичне застосування набутих знань |
АДАПТИВНО-ПЕРЕТВОРЮВАЛЬНИЙ МІНІ-МОДУЛЬ №2 (30хв) І. Робота за підручником (10 хв) - Продовжуємо працювати над темою «Що таке нервова система». - Відкрийте підручники на сторінці 34-35 та прочитайте текст. (Читають текст і ставлю питання по цьому тексту. Задала питання - один відповідає, другий підтвердження знаходить у тексті і зачитує ). - Отже, … - Злагодженою роботою всього організму що керує? (нервова система) - З чого складається нервова система? - Знайдіть підтвердження в тексті. (з головного мозку, спинного і нервів). - Що контролює мозок? ( мозок контролює весь організм) - Що відходить до всіх органів тіла від головного і спинного мозку? (відходять нерви, схожі на нитки) - Завдяки чому працюють злагоджено усі органи в організмі людини? ( завдяки нервовій системі) - Якщо у людини погана пам'ять про що це свідчить? (про серйозні проблеми з нервовою системою) - Щоб краще запам'ятовувати інформацію, що потрібно мозку? (концентрація та увага і щоденно висипатися) - Щоб швидше запам'ятати якусь інформацію, що необхідно робити? (не зазубрювати текст, а застосовувати уяву, малювати образи в себе в голові та прив'язувати їх до чогось із вашого життя) - Молодці!
(Робота з зошитом )
ІІ. Робота з зошитом (5 хв) - Розгляньте малюнок на с.35. - Позначте стрілочками і підпиши частини нрвової системи людини, користуючись довідкою, у зошиті на с.15. - Де розміщується головний мозок? - Спинний мозок? - Нерви? ІІІ. Вправа «Ти — мені, я — тобі» (7 хв) Учні ставлять один одному запитання з вивченої теми. Учень, який дає правильну відповідь, запитує того, хто поставив запитання.
(робота з лего) ІV.Робота з лего Вправа “ Лови помилку” (6 хв) -Зараз МИ З ВАМИ ПОПРАЦЮЄМО З ЛЕГО. - Я буду зачитувати твердження, якщо воно правильне, то ви будете підносити цеглинки - синього кольору, якщо ні – червоного. - Зрозуміли завдання?
(далі підсумок уроку) V. Підсумок уроку. Вправа «Мікрофон» ( 1 хв) Запитання до учнів: -Яку роль відіграє нервова система в житті людини? (залежить пам'ять, рух, зір, мовлення, мислення, вона керує роботою всіх систем організму). - Що свідчить про проблеми з нервовою системою у людини?(поган пам'ять, …) - Як ми можемо зміцнити нервову систему? (правильно харчуватися, прогулянки на свіжому повітрі, міцний сон, фізичні вправи)
VІ. Домашнє завдання. (1 хв) Завдання для всіх учнів:
- підготувати повідомлення «Спинний мозок людини». |
Задоволення результатами своєї праці
Приємне задоволення від своїх досягнень
Почуття задоволення від результатів сумісної роботи
|