Клас__1__________ № уроку______
Дата 21/03/2019
Тема уроку:
Нестандартні форми малювання «Весняний ліс»
Мета уроку:
Навчальна: активізувати знання дітей про весну; формувати уміння та навички гармонійного поєднання кольорів; розвивати зорову пам’ять, образне мислення, уяву, виховувати естетичний смак і почуття прекрасного
Міжпредметні зв’язки: природознавство
Тип уроку: ________________________________________________________
Наочні посібники, інструменти і матеріали: ілюстрації на тему «Весна», папір для малювання, фарби, пензлики, приладдя для малювання.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Хід уроку
І. Організаційний момент:
- перевірка наявності учнів;
- перевірка готовності до уроку;
- перевірка наявності робочого одягу;
- визначення психологічного настрою учнів.
ІІ. Загально-корекційна частина.
Добррий день, малята, дуже рада завітати до вас у гості. А скажіть мені будь ласка який у вас настрій? Давайте піднімемо у верх великий палець і посміхнемося один одному.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Вись блакиттю налилась,
Лине спів синиці.
Аж запаморочилась
Голова у птиці.
Радісно віта лісок
Весняну відлигу.
Ловить перший пролісок
Тихі сльози снігу.
Н. Горошко
Зима закінчилася, уже яскравіше світить сонечко, уже синички добирають нотки для своєї першої весняної пісеньки, а в лісі під товстою сніговою ковдрою вже прокинулися перші весняні квіти — проліски. Надворі ще дуже холодно, вночі мороз ще сковує поодинокі калюжі скоринкою льоду, а маленькому Проліску не сидиться в темряві:
— На волю! На сонечко!
— Куди ти квапишся? — пробуркотіла крізь сон Личинка хруща.— Сиди собі в теплі і чекай Весни.
— Ні-ні! Швидше! Швидше!
Прислухається Пролісок до несміливої пісеньки Синички і підростає. Не проста це справа — пробратися крізь сплетіння коренів у мерзлій землі, пробитися крізь товстий шар снігу, просвердлити скоринку насту і вирватися на повітря до сонечка.
Озирнувся Пролісок довкола. Сніг лежить, тільки вже не білий — посірів на весняному сонечку. Дерева стоять темні, голі, ані листочка, ані квіточки навколо. Зажурився пролісок: «Мабуть, і справді рано я прокинувся». Підняв свою білу голівку і подивився вгору, туди, звідки лунала пісня Синички. Побачило Сонечко Пролісок і зраділо. Зачерпнуло воно блакиті весняного неба і напоїло нею Пролісок. Стрепенувся Пролісок, розправив тонкі ручки-листочки, і маленька його голівка-дзвіночок наповнилася небесною блакиттю. Озирнувся він, а навколо один за одним вибираються з-під снігу його брати-проліски. Багато їх на лісовій галявинці, немов клаптик неба спочиває між деревами.
Побачила Зима блакитний килим у лісі, і пригадалися їй блакитні крижини далекої Арктики. Затужила Зима за домівкою, заспішила. А їй на зміну вже Весна йде. Багато в неї роботи: треба небо від сірих хмар відмити, на березах сережки розвісити, птахів перелітних із вирію зустріти, а поля і луки ніжною зеленню вкрити…
Але якби не маленький Пролісок, хто знає, скільки б ще Зима на землі господарювала.
IV. Закріплення вивченого матеріалу
Запитання
• Що розбудило маленький Пролісок?
• Як квіточка довідалася, що прийшла Весна?
• Якого кольору Пролісок, і хто подарував йому колір?
• Що відчувають люди, коли приносять додому перші весняні квіти?
• Чи звертали ви увагу на те, скільки дзвіночків виростає з однієї цибулинки проліска?
VІІІ. Формування умінь та навичок учнів. Практична робота.
Завдання у вас сьогодні зовсім незвичне. Ми з вами малюватимемо весняний ліс. Але по новому. Скажіть мені що потрібно для малювання? А от і ні. Сьогодні ми повернемо усе з ніг на голову. (малювання)
- демонстрація кращих робіт;
- аналіз недоліків у роботах та шляхи їх усунення;
- оцінювання завдань практичної роботи.
ІХ. Закріплення знань та вмінь учнів (бесіда).
Х. підведення підсумків уроку:
- аналіз характерних помилок, загальна оцінка виконаної роботи:
- виставлення і мотивація балів.
ХІ. Прибирання робочих місць, майстерні.