Тема: „Diе Umwelt“
Підтема: „Die Welt ist so schön!“
Актуальність: учні під час вивчення теми отримують інформацію про важливість води у житті людини, про економне використання питної води, про необхідність розподілу сміття.
Мета:
Практична: - узагальнити і поглибити придбані знання з теми
- закріпити вживання структур з „es gibt“
- активізувати вживання дієслова „brauchen“, прийменника „ohne“
Розвиваюча: - розвивати навички діалогічного та монологічного мовлення
- удосконалювати культуру спілкування, мовленнєву компетенцію учнів
- розвивати уміння вести бесіду, самостійно робити висновки
Виховна: - виховувати творчу і самостійну активність учнів
- виховувати пізнавальний інтерес до вивчення німецької мови
- виховувати екологічу культуру учнів
Обладнання: CD з завданням для фонетичної вправи, екологічне панно, тематичні малюнки, роздатковий матеріал, термометр (декорація)
презентація.
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ:
Begrüßung. Das Lied “Guten Morgen».
Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Wir machen Mundgymnastik und wiederholen die Zungenbrecher:
Hans hackt heute Holz hinter Hoffinanns Haus.
Kleine Kinder können keine Kirschkerne knacken.
(Для зорової гімнастики скоромовки читаємо спочатку правим оком, потім лівим та за смайликами настрою: сумно, здивовано, весело)
2. Основна частина уроку
Міні-діалоги (Вчитель -учень)
Was ist die Erde?
Ist die Erde ein Planet?
Робота на екологічному панно
Тренування у вживанні конструкції « es gibt«. Учні збирають по класу малюнки - відповіді на запитання та моделюють їх на екологічному панно.
Gibt es Ozeane auf der Erde?
Wie viele Ozeane?
Gibt es ein Fluss in unserer Stadt?
Wie heißt der Fluss?
Wie viele Meere gibt es in der Ukraine? Wie heißen sie?
Гра „Снігова лавина“
Was gibt es auf der Erde?
Учні: Auf der Erde gibt es viele Pflanzen
Auf der Erde gibt es viele Pflanzen und Tiere
Auf der Erde gibt es viele Pflanzen, Tiere und …
Гра «Знайди слово».
Hier ist ein Wort versteckt.
Wer findet schneller in jeder Zeile ein Wort.
О |
G |
W |
A |
S |
S |
E |
R |
I |
K |
F |
N |
U |
C |
Y |
L |
U |
F |
T |
J |
D |
P |
F |
L |
A |
N |
Z |
E |
N |
H |
A |
S |
P |
C |
V |
Ö |
G |
E |
L |
U |
X |
U |
M |
W |
E |
L |
T |
H |
Ü |
E |
B |
V |
O |
Z |
E |
A |
N |
K |
N |
Q |
R |
K |
A |
W |
I |
N |
S |
E |
L |
V |
G |
O |
P |
M |
Ü |
L |
L |
W |
A |
D |
H |
J |
Ä |
N |
O |
F |
E |
U |
E |
|
Актуалізація опорних знань. Навчання в русі.
Wozu brauchen wir Wasser?
Kann man ohne Wasser leben?
Учні коментують слайди та демонструють свої дії:
1-й учень: Ohne Wasser können die Pflanzen nicht wachsen. Ich brauche Wasser zum Pflanzengießen
Поливає кімнатну рослину
2-й учень: Ohne Wasser kann ich einfach nicht leben. Ich brauche Wasser zum Trinken.
П'є воду
3-й учень: Ich male gern in der Freizeit. Ohne Wasse kann ich mit Aquarelle nicht malen. Ich brauche Wasser zum Malen.
Малює на аркуші фарбами.
4-й учень: Ohne Wasser kann ich nicht waschen. Ich brauche Wasser zum Waschen.
Миє руки.
5-й учень: Ich besuche das Schwimmbad und ich kann ohne Wasser nicht schwimmen. Ich brauche Wasser zum Schwimmen.
Жестами показує рухи плавання.
Дихальна гімнастика «Звуконаслідування». Пригадайте і відновіть різні звуки природи: свист вітру, шум лісу, скрекотіння сороки, гарчання собаки, звук дзвінка.
Робота з текстом. Навчання в русі. Знайти в тексті німецькі еквіваленти до поданих словосполучень, які розвішені по класу.
Сформулювати головну думку тексту.
Die Natur gibt den Menschen alles, was sie brauchen. Man muss die Naturressourcen schützen.
Die Verschmutzung von Meeren, Flüssen, von Luft und Boden schädigt und zerstört die Umwelt.
Das verschmutzte Wasser enthält giftige Stoffe und Schwermetalle. Pflanzen und Fische sterben an Giften. Das schadet der Gesundheit der Menschen.
Noch ein Problem ist die Luftverschmutzung. Industrie und Abgase der Kraftfahrzeuge verschmutzen die Luft.. Sie verpesten die Luft und ruinieren unsere Gesundheit. An saurem Regen gehen die Wälder zugrunde.
Ein wichtiges Problem unserer Zeit ist die Mülltrennung.
Wir alle sind für die Zukunft unseres Planeten verantwortlich.
важлива проблема
охороняти природні ресурси
промисловість і вихлопні гази
отруйні речовини
безвідходні технології
забруднювати повітря
розподіл сміття
бути відповідальним
Вправа- енергізатор « Die Blume»
Присіли, нахилили голову і руки. Потихеньку піднімаємось, розпрямляємо корпус, руки в сторони : квітка розцвіла, голову злегка назад, квітка повільно повертається за сонечком, очі напівзакриті, усмішка, м’язи обличчя розслаблені.
Робота в парах
( Пару обираємо за методикою «Обери пару за аналогією»: учні отримують картки з дієсловами, наприклад, summen , miauen , bellen та шукають свою пару за звуконаслідуванням).
Обговорення слайдів.
Was gehört zu dem Müll?
- Plastik, Essensreste, Blechdosen, Altpapier gehört zu dem Müll.
Wie und warum muss man den Müll trennen?
- In den Höfen stehen verschiedene Müllcontainer. Man muss den Müll sortieren. Biomüll kommt z.B. nicht in die z. B. Plastiktüte.
Wohin bringen wir Plastikflaschen, Plastiktüten, Plastikbecher?
- Zum Container mit Plastik.
Wohin bringen wir Biomüll?
- Zum Biomüllcontainer.
Wie kann man Altpapier wieder verwenden?
- Man kann aus altem Papier neues machen.
Wie können wir der Umwelt helfen?
- Wir müssen Wasser sparen, kein Feuer im Wald machen, den Müll trennen, neue Bäume pflanzen.
3.Заключна частина уроку.
Підсумок уроку
Прикрашаємо клас квітами, на яких пишемо одним словом характеристику уроку.
Wir haben heute toll gearbeitet!
Eure Noten ... Самооцінювання за допомогою методики «Термометр», на якому діти визначають «температуру» засвоєних на уроці знань.
Alles Gute! Bis zum nächsten Mal!