Тема: Нітрогеновмісні сполуки. Білки як високомолекулярні структури. Фізичні та хімічні властивості білків
Мета:
Обладнання: мультимедійний проектор, презентація «Білки», «відеоролики «Кольорові реакції білків» за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=mPE3ZSYSFKo , https://www.youtube.com/watch?v=Zg36-dLnfhE, магнітні картки «Структура білка», картки для проведення самооцінки своїх досягнень.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу, урок-дослідження.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Привітання дітей.
Нагадую про те, що толерантне ставлення один до одного – є запорукою доброзичливої атмосфери на уроці.
Картки для самооцінювання у кожного учня( вони самі фіксують кількість правильних відповідей. Та записують те, що не зрозуміли)
ІІ . Мотивація навчальної діяльності.:
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
ІV. Вивчення нового матеріалу (оголошення теми слайд № 2)
За допомогою якого зв’язку відбувається утворення первинної структури білка? Яку роль виконує первинна структура (визначає функції білка)
В чому її особливість та які типи зв’язку приймають участь у її стабілізації?
Що визначає третинна структура ( біологічну роль білка)? Які зв’язки приймають участь у формуванні цієї структури?
В чому її особливість? ( поєднані субодиниці разом виконують спільну функцію). Це білковий комплекс. Він характерний не для всіх білків.
V. Закріплення нового матеріалу.
1. Використовуючи магнітні картки «Структура білка», розташувати їх на дошці по порядку, та пояснюючи особливості кожної структури та називаючи типи зав’язків .
2. Розв’язати задачу ланцюжком: дано пише 1 учень, реакцію – інший…(зошит О. Березан 10 кл. стор.119 №1: У молекулі інсуліну є 3дисульфідні містки. Скільки атомів Нітрогену містить молекула інсуліну, якщо при спалюванні 5,7 г інсуліну одержали азот кількістю речовини 0, 0325 моль, а масова частка Сульфуру в інсуліні становить 3,35%)
3. Гра «Ти мені-я тобі». Учні готують 1 питання для свого сусіда по парті.
4. Створити схему «Значення білків в житті людини»
VI. Рефлексія.
Закінчити речення: «На уроці я дізнався нового..», «Мені сподобалося…»
VIІ. Оцінювання роботи учів на уроці ( без оголошення оцінок)
Самооцінка учнів своєї роботи: що вдалося, над чим вони ще повинні працювати
VIІ Домашнє завдання: - опрацювати відповідний параграф підручника