14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Урок "Нітрогеновмісні сполуки. Білки"

Про матеріал
Урок для учнів 10 класу " Нітрогеновмісні сполуки. Білки як високомолекулярні структури. Фізичні та хімічні властивості білків" Мета: • розширити уявлення учнів про різноманітність органічних речовин на прикладі білків як природних полімерів; • розвивати вміння проводити хімічний експеримент; та розв’язувати задачі. • реалізація змістовної лінії «Здоров'я і безпека», через визначення їх ролі в житті людини; • розвивати вміння працювати в групах; проводити самоаналіз виконаної роботи. • продовжити розвивати навички складання рівнянь хімічних реакцій; • виховувати відповідальне ставлення до навчання; доброзичливе ставлення до своїх однолітків.
Перегляд файлу

Тема:  Нітрогеновмісні сполуки. Білки як високомолекулярні     структури. Фізичні та хімічні властивості білків

Мета:

  • розширити уявлення учнів про різноманітність органічних речовин на прикладі білків як природних полімерів;
  • розвивати вміння проводити хімічний експеримент; та розв’язувати задачі.
  • реалізація змістовної лінії «Здоров'я і безпека», через визначення їх ролі в житті людини;
  • розвивати вміння працювати в групах; проводити самоаналіз виконаної роботи.
  • продовжити розвивати навички складання рівнянь хімічних реакцій;
  • виховувати відповідальне ставлення до навчання; доброзичливе ставлення до своїх однолітків.
  •  

Обладнання: мультимедійний  проектор,  презентація «Білки»,  «відеоролики «Кольорові реакції білків» за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=mPE3ZSYSFKo , https://www.youtube.com/watch?v=Zg36-dLnfhE, магнітні картки «Структура білка», картки для проведення самооцінки своїх досягнень.

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, урок-дослідження.

Хід уроку.

 

І.  Організаційний момент.

Привітання дітей.

Нагадую про те, що толерантне ставлення один до одного – є запорукою доброзичливої атмосфери на уроці.

Картки для самооцінювання у кожного учня( вони самі фіксують кількість правильних  відповідей. Та записують те, що не зрозуміли)

 

ІІ .  Мотивація навчальної діяльності.:

  1. Що станеться з живою істотою, якщо з неї видалити всі білкові молекули?
  2. Пригадайте з уроків біології які органи людини в своєму складі мають найбільшу кількість білків.
  3. Яку шкоду може нанести організму людини виключення з раціону продуктів, що мають в своєму складі білок?

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  • Які речовини називають амінокислотами?
  • Записати формули найпростіших амінокислот.
  • Які реакції характерні для амінокислот? Чим вони зумовлені (функціональними групами)
  • Яке значення мають амінокислоти в житті людини?

ІV. Вивчення нового матеріалу (оголошення теми слайд № 2)

  1. Продовжити фразу : «найбільша кількість білків знаходиться..» (слайд №3)
  2. Завдання на випередження готують учні, об’єднавшись в малі групи по 2-є: Історичні відомості про відкриття білкової молекули та її структури. Учні роблять доповіді. (Основні дати висвічуються на слайді № 4 )
  3. В 9 класі та на уроках біології ви вже знайомилися з будовою білкової молекули. Давайте пригадаємо її структуру.
  • Первинна структура білка  (слайд № 5), що лежить в її основі?

За допомогою якого зв’язку відбувається утворення первинної структури білка? Яку роль виконує первинна структура (визначає функції білка)

  • Вторинна структура. (слайд №6)

В чому її особливість та які типи зв’язку приймають участь у її стабілізації?

  • Третинна структура: в чому полягає її специфічність (просторова орієнтація поліпептидного ланцюга – субодиниця). (слайд №7)

Що визначає третинна структура ( біологічну роль білка)?  Які зв’язки приймають участь у формуванні цієї структури?

  • Четвертинна структура: внаслідок чого вона виникає? (взаємодія кількох субодиниць). (слайд №8)

В чому її особливість?  ( поєднані субодиниці разом виконують спільну функцію). Це білковий комплекс. Він характерний не для всіх білків.

  1. Які фізичні властивості характерні білкам? Їх розчинність у воді (слайд №9)
  2. Вивчення хімічних властивостей білків починаємо
  • з поняття денатурації та ренатурації (слайд №10)
  • гідроліз (слайд №11)
  • перегляд відеороликів «Кольорові реакції білків» (слайд №11)
  •  

V. Закріплення нового матеріалу.

1. Використовуючи магнітні картки «Структура білка», розташувати їх на дошці по порядку, та пояснюючи особливості кожної структури та називаючи типи зав’язків .

2. Розв’язати задачу ланцюжком: дано пише 1 учень, реакцію – інший…(зошит О. Березан 10 кл. стор.119 №1: У молекулі інсуліну є 3дисульфідні містки. Скільки атомів Нітрогену містить молекула інсуліну, якщо при спалюванні 5,7 г інсуліну одержали азот кількістю речовини 0, 0325 моль, а масова частка Сульфуру в інсуліні становить 3,35%)

3. Гра «Ти мені-я тобі». Учні готують 1 питання для свого сусіда по парті.

4. Створити схему «Значення білків в житті людини»

 

VI. Рефлексія.

Закінчити речення: «На уроці я дізнався нового..», «Мені сподобалося…»

 

VIІ. Оцінювання роботи учів на уроці ( без оголошення оцінок)

Самооцінка учнів своєї роботи: що вдалося, над чим вони ще повинні працювати

 

VIІ  Домашнє завдання: - опрацювати відповідний параграф підручника

  • підготувати інформацію про використання білків людиною
  • створення проектів «Значення  білків в харчуванні людини», «Використання натуральних волокон білкової арироди».
  • Проект – практикум «Виведення плям білкової природи»

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Розробки уроків
До підручника
Хімія (профільний рівень) 10 клас (Буринська Н.М. та інші)
Додано
6 травня
Переглядів
144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку