Тема: Носії інформації.
Очікувані результати:
|
Хід уроку
1 |
Привітання. Подивіться, яка сьогодні чудова погода. Ще ясно світить сонечко. Воно пропонує нам привітатися одне з одним. Прочитайте слова-вітання, які пропонує нам сонечко, виберіть одне і привітайтеся зі своїм сусідом / своєю сусідкою. |
2 |
Вправа.
3. Щоденні новини. |
1. Розповідь з елементами бесіди.(перегляд презентацій)
- Діти,а зараз послухайте історію
1984 року 12 липня трапилося одне цікаве явище. У німецькому місті Мюнхені випав град, який тривав лише 15 хвилин. Але шкода від нього була оцінена в півтора мільярди марок. Градини, що досягали курячого яйця завбільшки, пошкодили вікна, дахи, залишали вм’ятини на автомобілях завдали шкоди полям та садам.
- Як ви вважаєте, звідки ми знаємо про це, адже минуло вже багато років?
(ця інформація збереглася, і передається з уст в уста)
- Сьогодні ви дізнаєтеся, де зберігається інформація.
2. Розгадування ребуса.
3. Ознайомлення з поняттям носій інформації (зошит с.13).
Протягом тривалого часу люди зберігали знання лише у власній пам’яті, передаючи їх звуковим способом – у казках, піснях та легендах. І хоча цей спосіб передавання повідомлень існує і до сьогодні, він не надто надійний.
Для того щоб зберегти важливі повідомлення для себе та своїх нащадків, стародавня людина почала зберігати їх на каменях, глиняних дощечках, бересті.
Камені, глиняні дощечки, береста – це носії повідомлень. Це об’єкти, на яких інформація зберігається.
Важливою подією стало винайдення таких носіїв повідомлень, як папірус у Давньому Єгипті, пергамент у Малій Азії, папір у Китаї.
Розгадайте кросворд і дізнайтеся сучасні носії повідомлень.
- Як називаються об’єкти, на яких зберігаються повідомлення? (це носії повідомлень)
- Що таке носії повідомлень? -(це об’єкти на яких зберігаються повідомлення)
- На чому ще можна зберегти повідомлення?
- Діти, а що ми можемо зберігати на диску? - (фільми, мультфільми)
- А в зошиті, яку інформацію ми зберігаємо? - (це може бути будь яка текстова інформація)
- А про що ми можемо дізнатися з книги? - (будь які цікаві факти, про історичні події)
- А як ви думаєте, що таке плівка? - (це носій інформації, на якому зберігається графічна інформація)
- То як називаються всі ці предмети? - (Носії повідомлень)
Головним носієм повідомлень є мозок людини.
За останній час люди винайшли багато носіїв повідомлень. Наприклад: фото- і кіноплівки, аудіо- та відеокасети. Під час роботи з комп’ютером використовуються магнітні диски(дискета, жорсткий диск), оптичні диски, флеш-пам'ять .
Розрізняють також паперові та електронні носії повідомлень.
- Наведіть приклади паперових носіїв повідомлень. ( газети, журнали, енциклопедії)
- Наведіть приклади електронних носіїв. ( це диски, та флеш-накопичувачі)
Які паперові носії повідомлень ти використовуєш у школі? ( зошит, підручник, щоденник)
- Наведіть приклади носіїв повідомлень, які ти використовуєш удома? ( зошит, флешка, диск, книга)
- Наведи приклад носіїв повідомлень, які ти використовуєш і в школі, і вдома? (книга, зошит)
1.Повторення правил поведінки у комп’ютерному класі.
https://learningapps.org/watch?v=p2pfpanw320
На стікерах записати, що нового дізналися на уроці і де як можна використати здобуті знання. Стікери прикріпити на «Комп’ютер вражень»
З конструктора Лего створити носій інформації майбутнього.