Урок Нумерація багатоцифрових чисел. Натуральні числа.

Про матеріал
Урок математики розроблено для учнів 4 класу за дистанційною формою навчання з урахуванням того факту, що здобувачі освіти мають проводити за екраном комп'ютера 15-20 хвилин.
Перегляд файлу

Тема: Нумерація багатоцифрових чисел. Натуральні числа.

Мета: вправлятися у вмінні читати, записувати п’ятицифрові числа , розкладати їх на розрядні доданки, навчитися визначати загальну кількість одиниць певного розряду в числі ,пригадати властивості натурального ряду.

Хід уроку

Емоційне налаштування на урок

  •  Доброго ранку, діти, рада  бачити вас цього осіннього ранку. Нагадаю правила поведінки на уроці під час дистанційного навчання: пам’ятаємо, що мікрофон вмикаємо  лише для відповіді,  ввічливо та толерантно спілкуємося, активно працюємо.
  • Діти, ви такі енергійні. Потріть долоньки одна об одну, відчуваєте цей енергетичний потік ? Утримуйте його в кулі. Давайте об єднаємо наші  енергетичні  кола та з позитивним настроєм  почнемо урок. Бажаю вам  бути в ресурсі протягом дня.

 

Оголошення мети уроку

  • Пригадайте,  який розділ ми вивчаємо?
  • (Нумерація чисел у межах мільйона)
  •  Сьогодні ми   повинні пригадати  властивості натурального ряду чисел, удосконалити вміння читати, записувати  п`ятицифрові числа,  розкладати їх на розрядні доданки, визначати загальну кількість одиниць певного розряду в числі.

 

Планування уроку

  • Як ви гадаєте, які види роботи допоможуть виконати ці завдання?
  • Дякую за Ваші пропозиції.
  • Як нам треба працювати, щоб досягти найкращого результату?
  • (Працювати старанно, активно, бути уважними, давати точні  та правильні відповіді).
  • Погоджуюсь,  хочу уточнити, що треба виконати усі завдання якісно.

Отже, розпочинаємо. Сядьте, будь ласка, правильно. Перевірте положення спини, рук, ніг, голови.

Каліграфічна хвилинка

  • Відкрийте зошити, запишіть число, класна робота.
  • Назвіть число, у якому 20 одиниць другого класу та 20  одиниці першого класу (2020).
  • Пропишіть його до кінця рядка. Хто прописав покажіть знаком «Я».
  • Що ви можете сказати про це число?
  • (Це минулий календарний рік)
  • Чим він був особливий? Що ми знаємо з уроків ЯДС?
  • Це високосний рік.
  • Чудово. Коли буде наступний?
  • 2024.
  • Блискуче.
  • Дайте характеристику  числа 2020.
  • Чотирицифрове, кругле, парне, багатоцифрове. У записі використано лише дві цифри. Його можна читати 20-20.
  • Правильна відповідь.
  • Поміркуємо логічно. Запишіть п`ять чотирицифрових чисел, використавши цифри 3, 0, 7, 1(жодна цифра в записі числа не повинна повторюватися)
  • (3071, 7013, 1307, 1730, 1073, 3170, 3107, 7310…)
  • Назвіть найменше серед записаних вами чисел.
  • 1307
  • Найбільше.
  • 7310
  • Добре, поясніть , що означає цифра 7 у записі кожного числа.

Робота над темою уроку

  • Попрацюємо з підручниками на с. 65, № 345. Прочитайте завдання.
  • 30 одиниць класу тисяч і 693 одиниці класу одиниць. Перевірте.
  • … прочитайте своє число.
  • 30 693.
  • Правильно.
  • Наступне завдання читає…
  • 405 одиниць класу тисяч і 97 одиниць класу одиниць.
  • 405 097.
  • Так. Згодна. Уточни, як ти позначив відсутність одиниць у розряді сотень?
  • Нулем.
  • 100 одиниць класу тисяч і 100 одиниць класу одиниць.
  • 100 100.
  • Сподіваюсь, у вас вийшло саме так. Перевірте запис.

Вправа для очей

  • Нашим очам потрібен відпочинок. Виконаємо такі вправи:

1) Закрийте очі – відкрийте.(4 рази)

2) Не ворушачи головою поведіть очима вліво – вправо (4рази)

3) Вгору – вниз (4 рази)

4) Напишіть очима цифру 0, 2, 7. Молодці!

- Покліпайте очима. Дуже добре! Продовжуємо працювати!

Знайдіть номер 347, опрацюйте його самостійно. Час виконання 1-2 хвилини.

  • Подайте сигнал, якщо завдання виконано. Напишіть ваш варіант відповіді в чаті. Пам`ятайте про правила доброчесності.
  • Бачу впорались. Озвучте свій варіант…
  • Доведіть, що ви праві.
  • Натуральний ряд чисел починається з 1, кожне наступне число більше за попереднє на 1… ми знаємо правило.
  • У номері 348 розмістилося цікаве запитання. Прочитайте, поміркуйте. Скільки двоцифрових чисел є в натуральному ряді чисел? (Таблиця чисел «Сотня»)
  • 90
  • Чудово, поясни, як ти міркував.

Самостійна робота

  • Виконайте самостійно номер 349. За бажанням спочатку запишіть цей ряд чисел, додаючи сусідів. Потім розкладіть кожне  число на розрядні доданки.
  • Час виконання 5 хвилин.
  • Перевіряємо. Хто виконував розширене завдання?
  • Прочитай ряд чисел із сусідами.
  • 24 678, 24 679, 24 680, 30 703, 30 704, 30 705, 9005, 9006, 9007, 43 029,         43 030, 43 031, 5703, 5704, 5705.
  • Прекрасно впорався.
  • Прочитайте, як розклали на розрядні доданки число 24 679.
  • 24 679= 20000 + 4000 + 600 + 70 + 9
  • Покажіть знаками, чи згодні ви.
  • 30 704?
  • 30000 +700 + 4
  • Згода?
  • 9006?
  • 9000 + 6
  • Згода?
  • 43 030?
  • 40000 + 3000 + 30
  • Згода?
  • 5704?
  • 5000 + 700 + 4
  • Згода?

Фізкультхвилинка «Олівці»

  • Ви гарно попрацювали, час порухатись.
  • Добре, займіть свої місця. Направимо нашу спільну енергію на опрацювання нового завдання. (№ 350)
  • Пригадаємо, як визначити загальну кількість одиниць певного розряду в числі. Читаємо.
  • Щоб дізнатися, скільки всього в числі одиниць, треба назвати все число:

у числі 72 453 – 72 453 одиниці.

Щоб дізнатися, скільки всього в числі десятків, треба відкинути останню цифру числа (розряд одиниць):

у числі 72 453 – 7245 десятків.

Щоб дізнатися, скільки всього в числі сотень, треба відкинути останні дві цифри( розряд одиниць і розряд десятків):

у числі 72 453 – 724 сотні.

Дізнаючись, скільки у числі тисяч, відкидають останні три цифри ( розряди одиниць, десятків і сотень):

у числі 72 453 – 72 тисячі.

Продовжіть міркування…

Щоб дізнатися, скільки у числі десятків тисяч, треба відкинути чотири остання цифри ( розряди одиниць, десятків, сотень, тисяч):

У числі 72 453 – 7 тисяч.

  • Виконаємо № 351. Уважно прочитайте завдання. Хто бажає озвучити відповідь?
  • У числі 15 030 усього 15 030 одиниць, усього 1503 десятки, усього 150 сотень.
  • Діти, оцініть відповідь однокласника. Аргументуйте. За потреби дайте слушну пораду.
  • № 352 . Зверніть увагу, шестицифрове число.
  • У числі 270 500 - усього десятків 27050, усього сотень – 2705, усього тисяч  - 270.
  • А чи можемо визначити загальну кількість одиниць певного розряду у  такому числі 1 357 180?
  • Гарно впорався, дякую.

Рефлексія.

  • Що нового дізналися на уроці?
  • Які завдання далися легко?
  • У чому виникли труднощі?
  • Чи виконали ми завдання уроку?
  • Чи справдились ваші очікування від уроку?
  • Яке запитання ви б поставили своїм учням, якби були вчителем, щоби перевірити, чи зрозуміли вони матеріал?
  • Де отримані сьогодні знання застосуєте в житті?
  • Покажіть ваш настрій.
  • Дякую вам за роботу!
  • Поверніться до зошитів, оцініть свою роботу на чарівних стрічках.

Домашнє завдання

-Щоб удосконалити наші вміння пропоную вдома виконати завдання в підручнику на вибір с. 67, № 354( записати числа у вигляді розрядних доданків) або № 355 (визначити кількість одиниць кожного розряду в числі) та доповнити ряд чисел у № 356. Чи є питання щодо виконання домашньогозавдання?

-Ви молодці. Урок закінчено.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
2067
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку