Конспект уроку з математики у 3 класі
за науково-педагогічним проектом «Інтелект України»
Тема: «Нумерація багатоцифрових чисел. Середнє арифметичне кількох чисел. Задачі на рух у протилежних напрямках. Площа многокутника»
Мета: формувати поняття класу, розряду; розуміння позиційного значення в записі багатоцифрового числа; виконувати множення круглого трицифрового числа на одноцифрове за алгоритмом письмового множення; уміння визначати середнього арифметичого кількох чисел, розв’язувати задачі на рух у протилежних напрямках, обчислювати площу многокутника. Розвивати пам’ять, логічне мислення. Виховувати почуття дружби, взаємодопомоги.
Обладнання: малюнки героїв-коротульок за творами М. Носова, таблиця класів і розрядів, таблиця визначення середнього арифметичного, зошит-підручник за науково-педагогічним проектом «Інтелект України»(автори І.В. Гавриш, С.О. Доценко); технічні засоби: ноутбук, телевізор, мультимедійна презентація.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Незнайка мав велику шляпу.
Любив він гратися й гуляти.
Не хотів вчитись, байдикував,
І тому нічого він не знав.
Тому, давайте вчитись, люди,
Щоб ми незнайками не були!
-
Сьогодні урок пройде у вигляді математичної естафети між героями-коротульками.
ІІ. Розвиток математичних знань
КМІТЛИВЧИК
-
Робота за таблицею «Таблиця класів і розрядів»
-
Повторіть назви класів і розрядів за картою знань 2 (дивитись у вкладці зошита).
-
Заповніть порожні клітинки таблиці.
-
Запишіть за допомогою цифр 0,3,4,7,8 найбільше кругле п’ятицифрове число, у якому цифра стоїть на місці десятків першого класу, а цифра 4 – на місці найвищого розряду. Цифри в записі числа не повторюються.
-
Робота над правилом Мудрої Сови.
-
Діти, прочитайте правило, дописавши пропущене.
-
Відтворіть з пам’яті.
-
Робота в робочому зошиті (самостійно).
-
Прочитайте числа, поділіть на класи. Розташуйте числа в порядку спадання в робочому зошиті. Підкресліть найбільше число.
-
Логічні завдання.
-
У числах замість кількох цифр поставили зірочки. Порівняйте числа.
-
Визначте закономірність і запишіть три наступних числа послідовності.
ПИТАЙЛИК
-
Завдання від Питайлика.
-
Пригадайте алгоритм письмового множення круглого трицифрового числа на одноцифрове.
-
Виконайте множення.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
-
Діти, сьогодні на уроці ми навчимося знаходити середнє арифметичне кількох чисел.
ІV. Вивчення нового матеріалу
ЗНАЙКА
-
Робота над правилом визначення середнього арифметичного кількох чисел.
-
Діти читають хором за диктором;
-
Діти читають самостійно, переказують прочитане.
-
Виконання тренувальних завдань на визначення середнього арифметичного кількох чисел.
-
Фізкультхвилинка.
V. Повторення попереднього матеріалу
НЕЗНАЙКА
1. Порівняння чисел.
- Дайте відповіді на запитання: У скільки 50 менше за 400? У скільки разів 100 більше від 2?
VI. Робота над задачами
КНОПОЧКА
-
Сладання за таблицею арифметичної задачі на рух. Розв’язання однокласниками усно.
-
Пригадайте, що таке задача на рух?
-
Назвіть основні величини таких задач. (Швидкість, час, відстань)
-
Як знайти відстань? ( Перегляд мультимедійної презентації)
-
Складіть за таблицею арифметичну задачу на рух. Запропонуйте однокласникам розв’язати її усно.
-
Розв’язування задачі в зошиті.
-
Прочитайте текст задачі.
-
В якому напрямку йшли лижники? ( В протилежному)
-
Назвіть величини, які відомі ( швидкості лижників, час руху).
-
Визначте величину, що слід знайти.
-
Нарисуйте схему до задачі.
-
За яким правилом слід визначати відстань?
-
Яку величину необхідно знайти, щоб обчислити відстань між лижниками? ( Швидкість віддалення)
-
Запишіть розв’язання в зошиті.
-
Запропонуйте інший спосіб розв’язання задачі.
VII. Закріплення вивченого попереднього матеріалу
ХВАЛЬКО
-
Робота над обчисленням площі многокутника:
-
повторення правила визначення площі прямокутника;
-
визначення довжини і ширини сторін многокутника;
-
поділ многокутника на прямокутники;
-
обчислення площ прямокутників, з яких складається многокутник;
-
обчислення площі многокутника шляхом додавання площ прямокутників.
-
Виконання завдання в зошиті.
VIII. Розвиток навичок усної лічби
ПОСПІШАЙКО
-
«Математична подорож»
-
Допоможіть Поспішайкові дістатися будиночка. За правильні відповіді ви отримаєте право розфарбувати будиночок Поспішайка.
( Діти за 4 хв розв’язують приклади)
IX. Підсумок уроку
-
Що нового дізналися на уроці?
-
Які завдання сподобалися найбільше?
-
Чого навчите своїх друзів? Що цікавого розкажете батькам?
-
Пропоную закінчити урок піснею про математику.
(Діти співають пісню і виконують танцювальні рухи, знімаючи втому)