урок «Нумерація багатоцифрових чисел. Середнє арифметичне кількох чисел. Задачі на рух у протилежних напрямках. Площа многокутника»

Про матеріал
На уроці використані таблиці за темою, ілюстрації героїв-коротульок за творами М.Носова, відеопрезентація, карта знань.
Перегляд файлу

Конспект уроку з математики у 3 класі 

 за науково-педагогічним проектом «Інтелект України»

 Тема: «Нумерація багатоцифрових чисел. Середнє арифметичне кількох чисел. Задачі на рух у протилежних напрямках. Площа многокутника»

Мета: формувати поняття класу, розряду; розуміння позиційного значення в записі багатоцифрового числа; виконувати множення круглого трицифрового числа на одноцифрове за алгоритмом письмового множення;  уміння визначати середнього арифметичого кількох чисел, розвязувати задачі на рух у протилежних напрямках, обчислювати площу многокутника. Розвивати пам’ять, логічне мислення. Виховувати почуття дружби, взаємодопомоги.

Обладнання: малюнки героїв-коротульок за творами М. Носова, таблиця класів і розрядів, таблиця визначення середнього арифметичного, зошит-підручник за науково-педагогічним проектом «Інтелект України»(автори І.В. Гавриш, С.О. Доценко); технічні засоби: ноутбук, телевізор, мультимедійна презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Незнайка мав велику шляпу.
Любив він гратися й гуляти.
Не хотів вчитись, байдикував,
І тому нічого він не знав.
Тому, давайте вчитись, люди,
Щоб ми незнайками не були!

  • Сьогодні урок  пройде у вигляді математичної естафети між героями-коротульками.

ІІ. Розвиток математичних знань

КМІТЛИВЧИК

  1. Робота за таблицею «Таблиця класів і розрядів»
  • Повторіть назви класів і розрядів за картою знань 2 (дивитись у вкладці зошита).
  • Заповніть порожні клітинки таблиці.
  • Запишіть за допомогою цифр 0,3,4,7,8 найбільше кругле пятицифрове число, у якому цифра стоїть на місці десятків першого класу, а цифра 4 – на місці найвищого розряду. Цифри в записі числа не повторюються.
  1. Робота над правилом Мудрої Сови.
  • Діти, прочитайте правило, дописавши пропущене.
  • Відтворіть з памяті.
  1. Робота в робочому зошиті (самостійно).
  • Прочитайте числа, поділіть на класи. Розташуйте числа в порядку спадання в робочому зошиті. Підкресліть найбільше число.
  1. Логічні завдання.
  • У числах замість кількох цифр поставили зірочки. Порівняйте числа.
  • Визначте закономірність і запишіть три наступних числа послідовності.

ПИТАЙЛИК

  1. Завдання від Питайлика.
  • Пригадайте алгоритм письмового множення круглого трицифрового числа на одноцифрове.
  • Виконайте множення.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Діти, сьогодні на уроці ми навчимося знаходити середнє арифметичне кількох чисел.

ІV. Вивчення нового матеріалу

ЗНАЙКА

  1. Робота над правилом визначення середнього арифметичного кількох чисел.
  • Діти читають хором за диктором;
  • Діти читають самостійно, переказують прочитане.
  1. Виконання тренувальних завдань на визначення середнього арифметичного кількох чисел.
  2. Фізкультхвилинка.

V. Повторення попереднього матеріалу

НЕЗНАЙКА

     1. Порівняння чисел.

             - Дайте відповіді на запитання: У скільки 50 менше за 400? У скільки   разів 100 більше від 2?

VI. Робота над задачами

КНОПОЧКА

  1. Сладання за таблицею арифметичної задачі на рух. Розв’язання однокласниками усно.
  • Пригадайте, що таке задача на рух?
  • Назвіть основні величини таких задач. (Швидкість, час, відстань)
  • Як знайти відстань? ( Перегляд мультимедійної презентації)
  • Складіть за таблицею арифметичну задачу на рух. Запропонуйте  однокласникам розвязати її усно.

 

  1. Розв’язування задачі в зошиті.
  • Прочитайте текст задачі.
  • В якому напрямку йшли лижники? ( В протилежному)
  • Назвіть величини, які відомі ( швидкості лижників, час руху).
  • Визначте величину, що слід знайти.
  • Нарисуйте схему до задачі.
  • За яким правилом слід визначати відстань?
  • Яку величину необхідно знайти, щоб обчислити відстань між лижниками? ( Швидкість віддалення)
  • Запишіть розвязання в зошиті.
  • Запропонуйте інший спосіб розвязання задачі.

VII. Закріплення вивченого попереднього матеріалу

ХВАЛЬКО

  1. Робота над обчисленням площі многокутника:
  • повторення правила визначення площі прямокутника;
  • визначення довжини і ширини сторін многокутника;
  • поділ многокутника на прямокутники;
  • обчислення  площ прямокутників, з яких складається многокутник;
  • обчислення площі многокутника шляхом додавання площ прямокутників.
  1. Виконання завдання в зошиті.

VIII. Розвиток навичок усної лічби

ПОСПІШАЙКО

  1. «Математична подорож»
  • Допоможіть Поспішайкові дістатися будиночка. За правильні відповіді ви отримаєте право розфарбувати будиночок Поспішайка.

( Діти за 4 хв розвязують приклади)

IX. Підсумок уроку

  • Що нового дізналися на уроці?
  • Які завдання сподобалися найбільше?
  • Чого навчите своїх друзів? Що цікавого розкажете батькам?
  • Пропоную закінчити урок піснею про математику.

(Діти співають пісню і виконують танцювальні рухи, знімаючи втому)

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 березня 2019
Переглядів
1434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку