Урок «Нумерація чисел 11-20. Додавання і віднімання у межах 20 на основі нумерації. Розв’язування задач»

Про матеріал
За Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти під керівництвом Савченко О.Я 1 клас НУШ Математика За підручником «Математика» Н.Листопад Тема: «Нумерація чисел 11-20. Додавання і віднімання у межах 20 на основі нумерації. Розв’язування задач» Мета. Вдосконалювати обчислювальні навички учнів у межах 20 без переходу через десяток, закріплювати знання нумерації, вміння розв’язувати задачі; вправляти у побудові відрізків, порівнянні виразів. Розвивати спостережливість, логічне мислення, пам’ять. Ознайомити з квітами, як символами українського віночка. Виховувати любов та пошану до своєї Батьківщини.
Перегляд файлу

 

 

 

За Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти

під керівництвом Савченко О.Я

1 клас НУШ

Математика

За підручником «Математика» Н.Листопад

Тема: Нумерація чисел 11-20. Додавання і віднімання у межах 20 на основі нумерації. Розв’язування задач .

Мета. Вдосконалювати обчислювальні навички учнів у межах 20 без переходу через десяток, закріплювати знання нумерації, вміння розв’язувати задачі; вправляти у побудові відрізків, порівнянні виразів. Розвивати спостережливість, логічне мислення, пам’ять. Ознайомити з квітами, як символами українського віночка. Виховувати любов та пошану до своєї Батьківщини.

Обладнання. Малюнки квітів українського віночка, віночок, квіти з прикладами, метелики з цифрами, картки- таблиці, задачі- таблиці, квіткові пелюстки з кольорового паперу, диференційовані завдання, клей папір, музичні записи.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНЗАЦІЯ КЛАСУ

Я всміхаюсь сонечку:

Здрастуй, золоте.

Я всміхаюсь квіточці:

Хай вона росте.

Я всміхаюсь дощику:

Лийся, мов з відра.

Друзям усміхаюся:

Зичу їм добра.

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

-Сьогодні у нас буде незвичайний урок. На уроці ми будемо вдосконалювати свої навички в обчисленні виразів в межах 20, повторимо нумерацію чисел. Виконуючи математичні завдання, ви познайомитесь з рослинами символами України, з яких ми сплетемо віночок. За правильно виконані завдання ви будете отримувати фішки з квіточками, за допомогою яких ви створите власний віночок. Отже, розпочнемо.

(Дівчатка класу, вдягнені у віночки, читають приготовані заздалегідь віршики):

1. Є багато країн на Землі,

В них озера, річки і долини.

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди - Батьківщина.

 

2. Є багато квіток запашних,

Кожна квітка красу свою має,

Та гарніші завжди поміж них,

Ті, що квітнуть у рідному краї.

 

3.Сплетемо вінок український сьогодні

Із мальв, чорнобривців, калини,

З барвінку та жита, із м’яти, нагідок,

З жоржин, чебрецю та вербини.

 

4. У віночку нашім

 Різнобарвні квіти

Символ України

І дарунок літа

 

- Послухайте історію віночка. Плести вінок – то ціла наука і дійство. Наші прабабусі знали різні секрети. Треба знати символи квітів, символи стрічок. А починали дівчата носити віночок з трьох років. Його плела мати. Потім плели віночок на Великдень, на Івана Купала, на кінець жнив, на весілля і, навіть, на похорон. Найпочесніше місце у вінку здавна займає деревій.

(Вчитель кріпить малюнок на дошку)

C:\Users\User\Desktop\У\урок - віночок\завантаження (1).jpg

  •         Про його лікувальні властивості ми дізнаємось, коли виконаємо усні обчислення.

III. УСНІ ОБЧИСЛЕННЯ

1.Гра «Естафета»

На дошці записано два стовпчики виразів. Діти утворюють дві команди. По черзі підходять і виконують вирази. (за правильну відповідь діти отримують квітку)

10 + 7 =                                  10 + 5 =

11 + 2 =                                   12 + 2 =

16 – 6 =                                   19 – 9 =

12 – 10 =                                  13 – 10 =

2. Гра «Сусіди»

Один учень виходить і показує якусь цифру. До нього повинні прибігти його «сусіди» і стати з обох боків.

( За правильну відповідь діти отримують паперову квіточку.)

Вчитель. Деревій є символом нескореності, тому що він є дуже невибагливим до природних умов. У природі дедевій називають кривавником, бо він зупиняє кров, Чай з деревію п’ють при розладах шлунка.

 IV. МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ

  • Відгадайте загадку

Лист зелений і міцний,

Сніг для нього не страшний,

А коли весну стрічає.

Сині очі розкриває.(Барвінок.)

  • Про барвінок ми дізнаємось коли виконаємо наступне завдання.

Діти відкривають зошити:

Зошит свій я відкриваю

І під нахилом кладу

Ручку я ось так тримаю

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати вправно,

До роботи враз візьмусь.

Діти записують лише відповіді у рядочок:

  • До 10 додати 2
  • Знайти суму чисел 7 і 3
  • Знайти різницю чисел 9 і 5
  • 17 зменшити на 7
  • 15 збільшити на 3
  • Яке число йде за числом 19
  • 10 мінус 8
  • Я задумала число, додала до нього 6 й одержала 10. Яке число я задумала?

(Відповіді: 12, 10, 4, 10, 18, 20, 2, 4)

  • Як називаються всі ці числа? ( Парні)

(Перевірка - один учень читає вголос відповіді, всі інші перевіряють. Хто не допустив жодної помилки - отримує паперову квіточку.)

Вчитель. Барвінок до людської оселі тягнеться. Взимку з нього відвар п’ють від простуди, а влітку прикрашають ним хліб святий, плетуть весільні  вінки. Бо вважають його символом життя і безсмертя людської душі.

 ( Вчитель прикріплює квітку на дошку).

C:\Users\User\Desktop\У\урок - віночок\4fbb75f8bcecc.jpg

V. РОЗВЯЗУВАННЯ ВИРАЗІВ

Відгадайте загадку і дізнаєтеся, яку наступну квітку ми вплетемо у віночок?

Стоять у лузі сестрички,

золотенькі очі, біленькі вії .  (Ромашка.)

Про неї дізнаємось, коли виконаємо наступне завдання.

Робота з підручником. Коментоване письмо

(За правильні відповіді діти отримують квіти.)

Вчитель. Ромашка наймолодша у вінку. Її вплели тоді, коли переконалися, що вона приносить не лише здоров’я, але й доброту та ніжність. Ромашку вважають символом дівочої чистоти.

 (Вчитель прикріплює квітку на дошку.)

 

C:\Users\User\Desktop\У\урок - віночок\88958061_romashki.png 

VI. РОБОТА НАД ЗАДАЧАМИ

Відгадайте наступну квітку?

Яскраві диво-вогники

У травах мерехтять.

Цвіте червоним полум’ям

У полі квітка…(Мак.)

  • А зараз попрацюємо над віршованими задачами.
  1.               Чотири квітки я зірвав,

На галявині у лісі.

Чотири братик мені дав.

Скільки всіх? Аж.. (8)

 

  1.               Рано-вранці Віра встала,

Квіти в вазочку назбирала:

5 волошок, 2 ромашки.

Відгадайте, любі дітки,

Скільки в вазі стало квіток? (7)

 

  1.               8 яблунь он ростуть.

З них 4 вже цвітуть.

 Скільки ще не розцвіли?

Що б на це відповіли? (4)

 

4. Я аж 6 троянд зірвала,

Три  троянди Лізі дала

Підрахуйте швидше, діти,

Скільки в мене стало квітів? (3)

 (За вірні відповіді діти отримують квіти.)

Вчитель. У полі можна зустріти червоні квіти маку. Немов крапрлини крові, пролитої в боях, яскравіють вони серед золотого колосся. Мак дає дитині сон. А у віночку є символом пам’яті, вірності, молодості.

C:\Users\User\Desktop\У\урок - віночок\14473659-single-red-poppy-flower-isolated-on-white-background-.jpg

  • Добре всі попрацювали, втомилися,тож давайте трішки відпочинемо

VII.ФВЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VIII. САМОСТІЙНА РОБОТА

Продовжуємо виплітати вінок. Послухайте наступну загадку.

Сині зірочки пухнасті виглядають з жита

Мов веселі оченята. Як їх не любити? (Волошки)

(Вчитель прикріплює малюнок квітки на дошку)

C:\Users\User\Desktop\У\урок - віночок\006.png

- Після виконання наступного завдання ми дізнаємось про цю квітку.

- Перш ніж виконувати наступне завдання, давайте пригадаємо назви компонентів при додаванні.

-У вас на партах лежать картки. Заповніть таблиці.

Доданок

10

12

 

2

4

Доданок

 

4

7

11

 

Сума

15

 

17

 

14

 

(Перевірка)

Вчитель. Ніжні квітки волошки теж цвітуть у полі. Вони сором’язливо виглядають із жита чи пшениці. А в українському віночку є символом простоти, ніжності і відданості.

IX. ПОРІВНЯННЯ ЧИСЛОВИХ ВИРАЗІВ. (Диференційоване завдання)

Загадка

У вінку зеленолистім,

У червоному намисті

Заглядається у воду

На свою чудову вроду.  (Калина)

Про калину ми дізнаємось після виконання наступного завдання

8-3*4+2

10-6*9-6

 

3+5*7

7-2*5

10*4

5*9

 

 

  • Порівняйте числові вирази. Виберіть собі посильне завдання.

(Перевірка. )

Вчитель. Калина являється символом України. Це лікарська рослина. Цілющі властивості мають квіти, кора, ягоди. Кажуть, що червона калина від ста хвороб лікує. А у віночку вона є символом дівочої вроди, кохання, щастя.

C:\Users\User\Desktop\У\урок - віночок\depositphotos_76280057-stock-illustration-cute-viburnum.jpg

X. ГЕОМЕТРИЧНИЙ МАТЕРІАЛ.

Загадка

Біля хати, біля тину свічкою росту на волі

Володію ніжним цвітом, маю гарну долю.  (Ружа, мальва)

ЗАВДАННЯ. Один метелик перелетів з квітки на квітку і подолав відстань 6 см. Накресліть цю відстань. А другий метелик пролетів на 3 см більше. Яка відстань другого метелика? Накресліть цей відрізок.

(Перевірка)

Вчитель. У народі кажуть, що Ружа була гарною дівчиноюі, і як її сестри Мальва та  Півонія, лікувала людей від серцевих хвороб. Та одного разу Вітер розлютився на них і перетворив їх на квіти. Так і ростуть сестри, людей своєю красою милують. А у віночку – це символ Віри, Надії, Любові.

C:\Users\User\Desktop\У\урок - віночок\5.jpg

XI. ПІДСУМОК

-Ось і сплели ми наш віночок. Але він не закінчений.Чому? Вірно, у ньому немає стрічок. Але про стрічки ми дізнаємось наступним разом.

Ми ж будемо традиції вивчати,

Щоб прихилитись до землі душею.

Свою історію повинні діти знати

І гордо йти по світу разом з нею.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 липня
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку