За Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти
під керівництвом Савченко О.Я
1 клас НУШ
Математика
За підручником «Математика» Н.Листопад
Обладнання. Силуетні малюнки героїв мультфільмів, презентація, відео матеріали, сигнальні картки (двосторонні), «Квітка добра», ілюстрації.
Тип уроку. Закріплення знань, умінь і навичок.
Форма проведення Урок-подорож.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Вчитель.
Такий чудовий та чарівний день!
І так багато у нас сьогодні гостей!
Діти.
- Ви сьогодні наші гості,
- Раді бачити вас всіх!
- Прийміть щирі привітання
- Від першокласників малих!
Вчитель.
Дорогенькі мої діти!
За роботу братись час.
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА ИЕТИ УРОКУ
- Сьогодні на уроці ми будемо грати, розв'язувати приклади і задачі у межах 20, відпочивати, працювати з геометричним матеріалом, вимірювати відрізки. Повторимо все те, що вивчили на попередніх уроках.
Я хочу, щоб від роботи ви отримали насолоду, а наші гості побачили, як ви любите вчитися і які ви вже дорослі.
- Діти, хто з вас любить дивитися мультики?
( Звучить пісня «У казковім лісі»)
Я запрошую всіх у казковім лісі погуляти,
Де герої мультиків живуть.
У кожного героя для вас є цікаве завдання.
Допомагати нам буде ваша, діти, кмітливість та любов до математичної науки.
ІІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1.Усна лічба. Гра «Так чи ні»
- Починаємо свою роботу. Погляньте на слайд. Зустрічаємо перших героїв. Хто вони?
(Чіп і Дейл )
(якщо згодні – показуєте зелену сторону картки, а якщо – ні, то коричневу)
- Якщо стоїть «+», то знаходжу суму (так)
- Якщо стоїть «-», то знаходжу різницю (так)
- Щоб дізнатися, на скільки одне число більше чи менше за друге потрібно виконати дію додавання ( ні)
- Доданок, доданок, сума — це назви чисел при додаванні. (Так)
- 2 + 4 = 7 (Ні )
- 5 + 10 = 17 (Ні)
- Відрізок має початок і кінець. (Так)
- Довжину відрізка вимірюють лнійкою. (Так)
Висновок: молодці, діти, ви впоралися із завданням успішно.
2. Інтерактивна вправа „Мозковий штурм”
- Чий це будиночок ми зустріли у лісі? Хто у ньому живе?
(Баба Яга) Молодці! Вона хоче взяти у вас інтерв'ю. То ж чітко і вправно дайте відповіді на її коварні запитання.
- Як знайти невідомий доданок?
- Скільки десятків у числі 16?
- Назвіть число, яке стоїть: праворуч від 12 (13);
- Назвіть сусідів числа 13 , 18 .
- Продовжте речення: 19 – це 10 і…
- Скільки коліс має автомобіль Незнайка, якщо їх більше, ніж 5 і менше, ніж 7? (6)
Висновок: молодці, діти, ви впоралися із завданням успішно.
3.Розв’язування віршованих задач.
Між зеленою травою
В’ється стежечка вузька.
Ось на ній зустрічаємо наступного героя.
(Кіт Леопольд)
Він хоче дізнатися чи вмієте ви розв’язувати віршовані задачі.
Метушились каченята:
П'ять білесеньких, як сніг
Двоє чорних, скільки всіх? ( 5 + 2 = 7)
У курки восьмеро курчат.
Скільки всіх було малят –
Каченяток і курчат? (10 + 8 = 18)
3) Вітер листя обривав
і швиденько рахував.
8 листочків дубових
Та 10 різьблених кленових
Тихо він на землю клав
І у діток запитав:
- Скільки ж я листків зірвав? ( 8 + 10 = 18 )
- А яке улюблене висловлювання кота Леопольда?
«Давайте жити дружно!»
Висновок: справилися із завданням, молодці. Хай і в нашому класі завжди панує дружба.
4. Робота в зошиті
- Тільки-но ми виконали завдання Кота Леопольда, як нас зустрічають
Феї
Вони просять вас попрацювати в зошиті.
Відкрили зошити, відступили 4 клітиночки вниз.
Феї дуже гарно пишуть всі цифри. І ми будемо писати акуратно, правильно, каліграфічно:
1).Каліграфічна хвилинка
Зошит свій я відкриваю,
Накосо його кладу.
Ручку я ось так тримаю.
Сяду рівно, не зігнусь.
Буду я писать старанно,
До роботи вже берусь.
А зараз послухайте вірш-жарт:
- Чим цікавеце село?
У селі всього 7 хат,
7 воріт, 7 цуценят,
7 хазяйок над усім,
Навіть півнів — рівно 7.
На 7 парканах різних
Поглядають дуже грізно.
Вітром віють 7 хвостів,
В кожному — 7 кольорів.
Число 7 вважається найщасливішим і улюбленим числом людей у всьому світі. Існує 7 днів тижня, 7 континентів, 7 кольорів веселки, 7 музичних нот.
У. Робота за підручником
Ось стежиночка мала
Знову в ліс нас привела.
Наступний герой дуже радий вас бачити і пропонує попрацювати з підручником.
(Лунтік)
1. Знайти значення виразів ( з коментуванням)
2. Робота над задачею.
А ми тихенько йдемо далі лісовою стежкою, щоб не сполохати звірів.
Увага на екран.
Це-Котигорошко. Він просить попрацювати над задачею.Але спершу пригадаємо структуру задачі? (УПРВ)
Умова
Питання
Розв’язання
Відповідь
- Розв’яжемо задачу з підручника
Висновок: надіюся, що в нашому класі також будуть майбутні захисники, які будуть сміливими і захищатимуть нас та підтримуватимуть мир на нашій землі.
3.Робота з геометричним матеріалом.
Висновок: молодці! Ви дуже гарно попрацювали.
Але нам потрібно трішки відпочити.
4.Фізкультхвилинка
5.Ми потрапили на доріжку кмітливих.
Смішарики приготували вам задачки, але вони з хитринкою.
- У ставку плавало семеро качок. Три з них пірнули. Скільки качок залишилося у ставку. (7)
- Що станеться з білою хусткою, якщо її занурити в Чорне море? (Вона мтане мокрою)
- Діти ліпили сніговика. Після цього на батареї сохли 6 рукавичок. Скільки дітей ліпили сніговика? (3)
ІУ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
- Ось і завершилась наша подорож.
- Сподобалось вам, діти, на уроці мандрувати разом з нашими героями мультфільмів
- Що повторили на уроці?
- З яким настроєм закінчили мандрівку?
- Дивіться мультфільми.Нехай вони живуть серед нас, сіють доброту і мудрість. Герої мультиків задоволені вами, дякують усім і дарують «Квітку добра».
Ми сьогодні додавали,
Ми сьогодні віднімали,
Та задачки розв’язали,
Все зуміли та змогли
Ми сьогодні МОЛОДЦІ!