Урок "Нумерація чисел від 21 до 100"

Про матеріал
Урок проведений в ігровій формі. Діти залюбки виконують завдання різних героїв- Їжачка, Білочки, Сонечка, Равлика, Старого клена. Весело мандрують маршрутом за картою. В цей час рахують математичні вирази, задачі.
Перегляд файлу

D:\Мои рисунки\picture-7771.jpgБузовицький

навчально-виховний  комплекс

 


D:\Мои рисунки\picture-7771.jpgТема:   Нумерація чисел  від 21 до  100. 

Запис чисел під диктовку.

Пояснення даного розв’язання задачі.

Порівняння чисел та знаходження значень виразів.

Мета :    Повторити нумерацію чисел першої сотні;

вправляти учнів у записуванні двоцифрових чисел;

формувати уміння пояснювати дане розв’язання задачі; порівнювати числа та знаходити значення виразів;

розвивати логічне мислення, уяву, увагу;

виховувати  любов до краси природи, почуття взаємодопомоги.

Обладнання:  Карта подорожі, нумераційна таблиця чисел, індивідуальні картки, таблиця для усного обчислення.

 

Хід уроку

D:\Инна\Інна зроб фото\Кума Наташа\141___11\IMG_2556.JPGI. Організація учнів

D:\Инна\Інна зроб фото\Кума Наташа\141___11\IMG_2556.JPGСтворення емоційного настрою

 

Любі діти, до нас завітали гості.

Поверніться, усміхніться,

привітайтеся.

                       Слайд №1

Учні:

Доброго дня вам

Доброго дня нам

 Доброго дня всім

Звучить мелодія. Слайд №2

На нашу почтову адресу надійшов лист від Їжачка та Білочки.

Прочитаємо його.

Слайд №3

D:\Мои рисунки\picture-7771.jpg                 Учениця читає лист:

Дорогі діти. На вулиці стало дуже холодно. Допоможіть підготуватися до зими. Надіємося на ваше добре серце.

                                                                                                Їжачок та Білочка

Вчитель:

 Допоможемо? Що потрібно на зиму білочці? А що ми принесемо їжачкові?

  Пропоную вам старанно та активно працювати на уроці, а  за ваші правильні відповіді будете  отримувати  грибочки та листочки, які в кінці уроку віддамо нашим меншим друзям. Ви згідні? Тоді до праці.

Щоб швидше зустрітися з  нашими  друзями, скористаймося картою /Додаток 1/ . На шляху нас ждуть різні випробування.  Виконуючи завдання ми будемо доповнювати карту.

  Перше завдання від … прочитайте ребус /Додаток 2/.

 Так, від сороки-білобоки,  яка хоче переконатися, що ви вмієте усно рахувати. 

 

II. Контроль, корекція і закріплення знань учнів

2.1 усні обчислення

- назвати числа від 70-80, 50-60,

- назвати всі числа , у яких 9 

  десятків 90-99

- назвіть число, в  якому 10 десятків.

- Заховались числа між осінніми  

  листочками    /Додаток 3 –  учень називає і показує  числа десятками в

  порядку зростання/

- порахувати десятками   /1 учень/

- порахувати від 100 до 10  / 1 учень/

- назвати наступні і попередні числа  -  Слайд№4

 

D:\Мои рисунки\picture-7771.jpgОсінню часто іде дощ. Спробуємо швидко розв’язати приклади,

 щоб не змокнути.

Розв’язування прикладів / Слайд № 5;6;7 /


  1. 11 – 3 = 8
  2. 7 + 6 = 13
  3. 15 – 9 = 6
  4. 2 + 9 = 11
  5. 5 + 8 = 13
  6. 5 + 6 = 11
  7. 12 – 6 = 6
  8. 11 – 4  = 7
  9. 13 – 7 = 6

 

Молодці!   /учні прикріплюють сороку на карту/

Відкрийте , будь ласка зошити і запишіть :

6 листопада

Класна робота

Сьогодні на уроці ми будемо записувати числа під диктовку, розв’язувати задачі. Порівнювати та знаходити значення виразів.  /Слайд №8/ Крокуємо далі. Стрілка вказує  напрямок руху.

Необхідно писати  каліграфічно, гарно

Щоб біля пеньочка виросли грибочки.

 

2.2  Каліграфічна хвилинка

-  Записати  ряд чисел від 60 до 69 /Слайд №9/

Хто найкраще напише, той доповнить карту грибами.

2.3  Біля дошки   /4 учні/


12-2 + 6  = 16                                                     

18-10 + 2 = 10                    

16-6 + 10  = 20                   

14 + (3+ 3) = 20

18 – (9 – 1)  = 10

 9+ (8-5)  = 12

 42      >     24 

 99      >    96      

  3       <    33        


D:\Инна\Інна зроб фото\Кума Наташа\141___11\IMG_2560.JPG 

2.4. Заповнити числовий ряд 

        80  ..  82,  83  ..  ..  86  ..  ..  89 ..

 

               /Учні прикріплюють

                на карту грибочки/

D:\Мои рисунки\picture-7771.jpg                 Наступне завдання біля ялинки.

                 Якщо напишемо математичний диктант швидко і правильно,

                 то біля ялинки  знайдемо  шишки.

2.5. Математичний диктант / 1 учень біля дошки/

- записати суму чисел 9 і 6

- записати різницю чисел 19 і 9

-  8 збільшити на 5

- 15 зменшити на 8

- записати число, в якому 5 десятків і 4 одиниці

- записати число, в якому 10 десятків

- від суми чисел (6і4) відняти 8

Візьміть олівці, поміняйтеся зошитами і перевірте.

/ Слайд № 11 /

Хто не допустив жодної помилки?

Прочитати приклади  (на додавання, на віднімання)

/Учні доповнюють карту шишками/

Молодці! Тоді вперед? Вперед!

Річка є, а де ж місток?

Швидко цифри запиши в рядок.

 

2.6 - робота з таблицею розрядів – завдання на диску від Сонечка і Равлика.

  • прочитати числа з таблиці розрядів;
  • записати під диктовку;
  • 1 учень біля дошки викладає на таблиці.

 

Молодці! Тож швидко через  місточок       /учні прикріплюють місток/         

і … час відпочивати.

/Слайд №12 /

   3. Фізкультхвилинка

D:\Мои рисунки\picture-7771.jpg                    4.Розвиток математичних умінь

                Запитаю тихо клена

               Яке завдання підготував для мене?

               А завдання не просте,  а відповідальне і складне.

               Скласти задачу за малюнком.

/Слайд №13/

Запитання  до задачі:

  1. Що означає число 8 ?
  2. Що означає стільки  ж ?
  3. То скільки зібрав другий їжак?
  4. Про що питається в задачі?
  5. Чи можемо ми одразу дати відповідь на запитання в задачі? Якою дією?   - до 8 додати 8 буде 16.
  6. Яка це задача?   - проста, бо можна дати відповідь одразу.

 

3.1. Робота над задачею  в книжці 

Відкрийте будь ласка, підручники на ст. 55, №275

  1. Прочитайте задачу самостійно. 
  2. Чи всі слова вам зрозумілі?
  3. Що означає слово паркан?  /огорожа/
  4. Читання  вголос – 1 учень зачитує задачу
  5. Складаємо питання по задачі
  6. Складаємо діалог за умовою задачі
  7. Розглянемо малюнок:
  • Кого ви бачите на малюнку?
  • Що робить білочка?
  • Скільки метрів паркана вона пофарбувала?
  • Скільки залишилося пофарбувати з одного боку?
  • Скільки залишилося пофарбувати з другого боку?
  • Де ці дані записані?  / на відрізку /
  • D:\Мои рисунки\picture-7771.jpgРозгляньте розв’язання задачі.
  1. Про що дізналися спочатку?
  2. Що означає 6 м ?
  3. Прочитаємо 2 дію
  4. Про що дізналися?
  5. Як записати пояснення до другої дії?
  6. Записують з коментуванням
  7. Спробуємо скласти вираз до задачі

D:\Инна\Інна зроб фото\Кума Наташа\141___11\IMG_2561.JPG 

/ Учні прикріплюють

   листочки на клен /

 

Увага! Зупиніться

І на знак ви подивіться.

Він нас зупиняє,

І рухатися забороняє.

Щось цікаве розкажіть

І знак переміняється вмить.

/ Слайд № 15 /

Учениця:

Білка – не птах, це всім відомо. Але вона теж будує гніздо. У своєму гнізді вона спить в сильні морози, укриваючись пухнастим хвостом. А коли теплішає, виходить і живиться своїми запасами.

 

/Учні міняють знак на карті /

   3.2  Самостійна робота     /Додаток № 4 /

    Продовжуємо наш маршрут,

          Ось перед нами галявина.

    Встаньте діти, нахиліться,

   Знайдіть під партою завдання і посміхніться.

D:\Мои рисунки\picture-7771.jpg    Хто першим виконає самостійну роботу, той посадить на

    галявині кущ осінніх квітів -  хризантем.

І варіант

7+5 +1 =                    29     30                             8дес.7од.   =

7- (12-5) =                 55      100                           6дес.4од.  =

ІІ варіант

10+5 -8 =                 80        77                         5дес.  4од. =

14 – (10-3) =            34        43                         9дес. 8од. =

 

/Учні ставлять на карту хризантеми/

 

3.3  Робота з геометричним матеріалом  -  в групах   /Додаток № 5 /

Гляньте діти, перед нами казковий будинок.

  • З яких геометричних фігур він складається?

/на малюнку трикутник,квадрат, чотирикутник/

  • Пригадайте, що називається периметром? / сума довжин усіх сторін називається периметром/

Зараз ми попрацюємо в групах і визначимо периметри фігур:

1 група – периметр даху  керівник Адріан

2 група  - периметр стіни керівник Ростик

З група – периметр дверей  керівник Альоша

D:\Инна\Інна зроб фото\Кума Наташа\141___11\IMG_2564.JPG    /Слайд №17/

Керівники

зачитують

D:\Инна\Інна зроб фото\Кума Наташа\141___11\IMG_2568.JPGрезультати.

 

 

 

 

D:\Мои рисунки\picture-7771.jpg Пропоную вам пограти гру.

3.4 Гра «Білочка та їжак»      /Додаток № 6/

Завдання: з’єднати стрілками числа в порядку зростання

D:\Инна\Інна зроб фото\Кума Наташа\141___11\IMG_2569.JPG                     Молодці!

 

 

5. Домашнє завдання

№278  №279

 

 

 

 

 

6.Підсумок уроку

  • Що найбільше сподобалося на уроці?
  • А кому що не зрозуміло?

Ми з вами підготували гостинці для наших друзів білочки та їжачка. Настав час вручити їм ці подарунки.

Мелодія

D:\Инна\Інна зроб фото\Кума Наташа\141___11\IMG_2572.JPGЗаходить Білочка та  Їжачок:

Доброго дня ,  малята.

Вчитель:

Ой , який колючий їжачок

Ти не злякаєш другокласників?

 

Їжачок:

Ні, я діток не лякаю

З ними я жартую. Граю.

Я їжак хазяйновитий

 

D:\Мои рисунки\picture-7771.jpgВсе в турботах, любі діти.

Хлопотів багато маю

D:\Инна\Інна зроб фото\Кума Наташа\141___11\IMG_2573.JPGГруші, яблука збираю.

Зранку самого чекав

На урок ваш завітав.

 

Учениця:

- Де ти, білочко, живеш?

 Що ти, білочко, гризеш?

 

D:\Инна\Інна зроб фото\Кума Наташа\141___11\IMG_2576.JPGБілочка:

 - У зеленому ліску,

 У дуплі, у сосняку.

 А гризу горішки,

 І гриби, і шишки.

 

Учень:

Ми друзів не залишимо в біді

Тож прийміть від нас дарунки ці.

 

/вручають корзинки з грибочками та листочками/

 

G:\IMG_2577.JPGДякуємо вам малята

І запрошуємо до нас на свято.

 

Вручають  запрошення

         на свято

 

 

1

 

docx
Додано
21 березня 2019
Переглядів
732
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку