Урок математики у 2 класі
«Повторення та закріплення
таблиць множення і ділення
на 2,3,4,5.»
вчитель Черкаської ЗОШ І-ІІ ступенів
Прядко Вікторія Вікторівна
Тема уроку. Повторення та закріплення таблиць множення і ділення на 2,3,4,5. Розв'язування вправ і задач на засвоєння таблиці множення і ділення на 2,3,45.
Мета формування компетентності :
ключові (вміння вчитися – пригадувати необхідні знання й способи дій для виконання завдань , здійснювати само- та взаємооцінювання ;
соціальна –продуктивно співпрацювати з усіма членами групи ;
загальнокультурна –ефективно застосовувати навички мовлення та норми мовної культури під час спілкування ;
здоров'язбережувальна (життєві навички , що сприяють соціальному здоров'ю) – адекватно оцінювати свої здібності та свій внесок у спільну роботу групи) та
предметні (продовжувати поглиблювати та закріплювати знання табличного множення і ділення чисел 2 і 3. Удосконалювати обчислювальні навички множення та ділення, вміння розв’язувати задачі на збільшення та зменшення числа в кілька разів;
розвивати пам'ять, логічне мислення, навички самостійної праці, пізнавальну активність учнів;
формувати вміння давати оцінку своїм знанням;
виховувати турботливе ставлення до птахів.
Тип уроку: урок закріплення та застосування знань, умінь, навичок.
Хід уроку
I.Організація учнів до уроку.
1 . Технологія ,, Ранкові зустрічі’’
Діти, я дивлюсь на вас і бачу ваші усміхнені обличчя. Я хочу, щоб посмішка та гарний настрій були вашими супутниками протягом всього уроку.
ІІ .Повідомлення теми і завдань уроку. Прийом інтриги.
На уроці ми з вами повторимо та закріпимо знання таблиць множення і ділення на 2,3,4,5. До нас на урок завітають незвичайні гості, які приготували для вас різні завдання.
Якщо ви з ними впораєтеся, то на вас чекає сюрприз… А що саме за сюрприз, ви дізнаєтеся в кінці уроку.
ІІІ. Налаштування на урок.
Я хочу, щоб сьогодні на уроці ви :
Швидко - міркували
Правильно - відповідали
Точно - лічили-
Гарно- писали!
ІV.Актуалізація опорних знань і дій учнів, необхідних для творчого рішення поставлених завдань.
А які ознаки весни ви знаєте?
Сьогодні до нас завітали пернаті друзі і принесли з собою завдання.
2.Логічна вправа «Знайди зайве».
-Отже, розпочнем! Логічна вправа.
-Знайдіть зайве серед назв:
шпак, горобець, снігур, синичка.
-Так, це шпак. Доведіть, що зайвим є шпак.
-Правильно, шпак один з найперших птахів, які приносять на своїх крилах весну.
-Отже, ви впоралися з першим завданням. І для вас з'являється буква. ( О)
3.Гра «Допоможи шпаку долетіти до шпаківні». Усний рахунок.
2·5 10:5 3· 6 12:4 2·7 25:5 4·9 21:3 3·5+4 (19)
-Кінцевий результат число 19.
4.Каліграфічна хвилинка. Вправа «Гронування».
-Отже, презентація числа 19
-Що ви знаєте про це число?
-Напишіть каліграфічно це число.
(З'являється буква). (Д)
5.Математичний диктант.
- Щоб дізнатися, який ще птах прилітає найпершим навесні, треба швидко думати.
-Записуйте тільки відповіді.
-Знайдіть третину числа 15.
-перший множник 5, другий 2. Зайдіть добуток.
-Множники 3 і 5. Знайдіть добуток.
-Птахи звели 4 гніздечка, в кожному по 5 яєчок. Скільки всього яєчок в гніздечках?
-Знайдіть добуток чисел 5і 5
-Перше число 5, а друге у 6 разів більше. Знайдіть друге число.
-Знайдіть добуток чисел 5 і 7
-перший множник 5. Другий 8. добуток
-Знайдіть добуток чисел 5 і 9
-Знайдіть різницю чисел 60 і 10
Перевірка за записом на дошці
- Перевірте правильність виконання диктанту за записом
.Ви швидко міркували, тому прочитайте назву птаха.
-Так, це пташка жайворонок.
5 10 15 20 25 30 35 40 45 50
Ж а й в о р о н о к
-Подивіться уважно на результати диктанту і скажіть, яку закономірність має цей ряд чисел?
(Кожне число збільшилося на 5). (З'являється буква). (Л)
6. Гра «Пташка видзьобала число».
Діти, жайворонок приготував вам наступне завдання
- А зараз пограємо гру. Вставте число, яке видзьобала пташка.
1 стовпчик фронтально,
2 стовпчик самостійно.
… · 4 = 8 2 · … = 14
3 · 5 = … …: 3 = 3
…: 2 = 4 … · 8 = 16
… * 8 = 16 5 · …= 10
(З'являється буква). (О)
Фізкультхвилинка.
Пташенята міцно сплять,
В своїх гніздах всі сидять.
А проснуться на зорі -
Будуть пурхать у дворі.
Полетіли, полетіли
І додому прилетіли.
V. Розвиток математичних знань.
З далекого вирію повернулися лелеки і принесли у своїх дзьобиках завдання.
А зараз пограємо в гру. Порівняйте вирази і вставте «дзьобики», тобто знаки більше або менше.
- Перший стовпчик запишемо на дошці. А другий - самостійно.
5 · 6….5 · 5 5· 7….5· 6
5 · 8….5 · 9 5 ·5….5 ·4
(З'являється буква). (Ц )
3.Робота в парах.
-Ще одна весняна гостя пропонує попрацювати в парах: Ластівка за скороченим записом пропонує скласти і розв’язати задачу про птахів. (усно.) 2 пари
а) Вправа « Мозковий штурм».
- Яку дію виконаємо, якщо сказано: «на … більше», «на … менше»?
- Яку дію виконаємо, якщо сказано: « у …рази більше», « у… рази менше»?
З'являється буква). (М)
Я знаю, що ви любите слухати спів пташок. На цьому дереві, на самому вершечку сидить соловейко, який приготував вам задачу.
Задача
« На озері плавало 27 чорних лебедів, а білих у 3 рази менше. Скільки всього лебедів плавало на озері?»
(З'являється буква). (і)
5 .Робота над логічним завданням .
В народі кажуть: ,,Хитру сороку - піймати морока,а сорок сорок - сорок морок’’. Хитра сорока вирішила перевірити, як ви вмієте логічно міркувати і рахувати.
Скільки очей у двох котів?
Скільки лап у 3 собак?
Скільки коліс у 4 машин?
Скільки лапок у 3 павуків?
Скільки вух у 4 зайців?
Скільки крил у 5 горобців?
Скільки вух у 6 мавп?
Скільки ніг у 3 страусів?
Скільки очей у 7 мишок?
Скільки лап у 5 слонів?
VI. Підсумок уроку.
2.Робота з буквами.
-Що за сюрприз чекав на вас?
(Діти складають із букв слово молодці).
-Ви і справді молодці -впоралися з усіма завданнями, працювали дружно і старанно, по аплодуйте собі.
1. Рефлексія. Оцінювання.
Сонечко і хмаринки
- Хто з вас вважає, що працював на уроці дуже гарно і все зрозумів, підніміть сонечко?
-У кого виникали труднощі – підніміть хмаринку.
Що найбільше сподобалося на уроці?
-Що запам’яталося?
VII. Домашнє завдання.
Повторити таблицю множення і ділення на 2,3,4.