Урок. О. Генрі "Останній листок"

Про матеріал
О. Генрі "Останній листок". Втілення в образі Бермана найкращих людських рис... За допомогою різних форм роботи учні аналізують прочитаний твір( Сенкан, асоціативний кущ, малюнки, характеристики героя, продовжіть речення, проблемне запитання, фанфіки...) Виховуються в учнів кращі людські риси
Перегляд файлу

Тема:          Втілення  в  образі  Бермана  найкращих   людських  рис:    

                    готовності   до   непоказної   самопожертви   та  любові  до         

                    ближнього. Гуманізм  твору

     Мета:          Дати  характеристику   Берману,

                          зрозуміти  його  роль  у  творі                         

                          Розвинути   уяву, мислення, пам'ять.

                          Виховати   кращі  людські  риси

 

Тип  уроку:           комбінований

 

Обладнання:         Текст  твору, малюнки  учнів

 

 

                                       Хід   уроку

1 Організаційний   момент

2 Мотивація  навчальної  діяльності

3 Актуалізація  опорних  знань

  • Що  таке  новела?
  • Які  головні  ознаки  новели?
  • З  якими  героями  ми  зустрічаємося   у  творі?

 

4 Перевірка  домашнього  завдання

 

Учні  розказують  зміст  новели

 

5 Робота  за  твором

                              Люби   ближнього  свого, як   себе  самого

                                                   (Заповідь   Божа)

 

Художник   Берман   здійснив  подвиг. Створив  шедевр  всього  свого  життя, але  сам   помер.

                                      Бесіда

  • Хто   такий   Берман?
  • Прокоментуйте  цитату:

«Старий   Берман  був  художником   і  жив  на  першому   поверсі   під   ними. Йому  вже  перевалило  за  шістдесят, і  борода  в  нього, як  у  скульптури   Мікеланджело  «Мойсей», кільцями   спускалася  з   його  голови  сатира   на  тіло  карлика. У  мистецтві  Берман   був  невдахою. Сорок  років   тримав   він  у  руках  пензель,  але  й   на  крок  не  наблизився  до  своєї   Музи, щоб  хоч  торкнутися   краю  її  мантії. Він  весь  час  збирався  створити  шедевр,  але  навіть  не  почав  над  ним   роботи. Уже  кілька  років, як  він  не  малював   нічого, крім   якоїсь   мазанини – вивісок   та  реклами. На  шматок   хліба  він   заробляв, позуючи   тим  молодим  художникам   із   колонії,  які  не  могли   платити   натурникові – професіоналу. Він  занадто  багато   пив   і  ще  не   облишив   балачок  про   свій   майбутній   шедевр. Що  ж  до  всього  іншого, то  це  був   буркітливий   дідок, який  нещадно  знущався  з  усякої   делікатності,  в  кому  б  вона  не   виявлялась, і  дивився  на  себе  як  на  сторожового   пса, спеціально  поставленого   захищати   двох  молодих  художниць   у  студії   нагорі»

  • Кому   допомагає   художник?
  • Чого  боялася   Джонсі?
  • Що  робила  Сью  для  одужання   подруги?
  • Що  стається  з  Берманом?
  • Прокоментуйте  цитату:

«А  тепер  я  повинен  навідатися  ще  до   одного  хворого, тут  унизу. Він  старий, немічний, а  хвороба  в  тяжкій   формі. Надії  ніякої, але  сьогодні  його  заберуть   до  лікарні, там  йому  буде  зручніше»

  • Що   розповіла  Сью  Джонсі?
  • Прокоментуйте   цитату:

«Сьогодні  в  лікарні  від  запалення   легенів  помер  містер  Берман. Він  хворів  тільки  2  дні. Позавчора  вранці  двірник  знайшов    старого  в   його  кімнаті  безпорадного  від  страждань. Його  черевики  й  одяг   геть  промокли  й  були  холодні   як  лід. Ніхто  не  міг  збагнути, куди  він  ходив   такої  жахливої  ночі. Потім  знайшли  ліхтар, який  ще   горів, драбину, перетягнуту  в  інше  місце, кілька  розкиданих  пензлів   і  палітру, на  якій  ще  було  змішано  зелену  та  жовту   фарби. А  тепер  подивись  у  вікно, люба, на  останній   листок  плюща. Тебе  не  дивувало, що  він  ні  разу  не  затремтів  і  не  колихнувся   від  вітру? Ах, сонечко, це  і  є   шедевр  Бермана, він   намалював  його  тієї   ночі, коли   впав   останній   листок»

 

  • Створення   учнями   сенкану

 

Берман

Старий, жертовний

Малює, допомагає, помирає

Художник   Берман   створив  шедевр

Гуманіст

 

  • Створення  асоціативного  куща

ЛИСТОК   ПЛЮЩА     Мрія     Шедевр   Життя

Зневіра   Смерть    Нісенітниця   Надія   Шанс 

 

 

 

 

 

 

Учні   пишуть    характеристику   Бермана   за   планом

Портрет

Риси  характеру

Вчинки   героя

Ставлення  персонажа  до   інших

Ставлення   героїв   до  Бермана

Ваше   ставлення  до  художника

Авторське   ставлення

 

Продовжіть   речення

 

Мені   сподобався  твір  О. Генрі  «Останній   листок»  тому, що…

Художник   Берман   помер,бо …

Шедевр  Бермана – це …

Листок   плюща  -  це…

 

Проблемне  запитання

 

* Чи  варто  віддавати   своє  життя   заради   когось?

 

 

6 Підсумок   уроку

 

У  чому   полягає   гуманізм  твору?

Які  найкращі  людські  риси   були  у  Бермана?

Чи   здатні  ви  на  такий   вчинок?

У  чому   полягає  сенс   життя   людини?

 

7 Оцінювання  учнів. Мотивація  оцінок

8 Домашнє  завдання

Створити  фанфік  за  твором 

О. Генрі «Останній  листок»,

інформаційний  проект «Джеймс  Олдрідж»

doc
Додано
15 січня 2019
Переглядів
1511
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку