Урок "Об'єм прямокутного паралелепіпеда"

Про матеріал
Мета уроку: сформувати поняття одиниці вимірювання об’єму, об’єму прямокутного паралелепіпеда і куба; сформувати вміння виконувати завдання, у яких передбачено обчислення об’єму прямокутного паралелепіпеда; оперувати числовою інформацією, геометричними об’єктами у просторі.
Перегляд файлу

Дата: 27.11.2020 р., клас: 5-а, 5-б

Тема уроку: Об’єм прямокутного паралелепіпеда і куба

Мета уроку: сформувати поняття одиниці вимірювання об’єму, об’єму прямокутного паралелепіпеда і куба; сформувати вміння виконувати завдання, у яких передбачено обчислення об’єму прямокутного паралелепіпеда; оперувати числовою інформацією, геометричними об’єктами у просторі.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання та наочність: картки, підручник, таблиці.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент (вітання, створення емоційного стану)

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання:

1)Перевірка завдання, заданого за підручником:  № 609, 610, 612

№ 609

Р = 4 ∙ (a + b + c) = 4∙ (13 + 16 + 21) = 4∙50 = 200 см

№ 610

S = 2 ∙ (ab + ac + bc) = 2 ∙(9∙24 + 9∙11 + 24∙ 11) = 2 ∙ (216 + 99 + 264) = 2 ∙ 579 = 1158 м2.

№ 612

Р = 12 ∙ a = 12 ∙ 7 = 84 см

S = 6 ∙ a ∙ a = 6 ∙ 7 ∙ 7 = 294 cм2

2)Фронтальне опитування:

1.Які предмети дають уяву про прямокутний паралелепіпед?

2.Як називають сторони прямокутного паралелепіпеда?

3.Скільки у прямокутного паралелепіпеда: граней; ребер; вершин?

4.Як одним словом називають висоту, довжину, ширину прямокутного паралелепіпеда?

5.Яку фігуру називають кубом?

 

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

 

1.Уявлення про об’єм фігури (робота з підручником: п.23, сторінка 142 – 143).

 

2.Об’єм куба і прямокутного паралелепіпеда. Одиниці вимірювання об’єму:

 

КУБ

ПРЯМОКУТНИЙ ПАРАЛЕЛЕПІПЕД

Граней  - 6 (квадрати)

Граней  - 6 (прямокутники)

Ребер – 12

Ребер – 12

Вершин  - 8

Вершин  - 8

Кожна грань куба - квадрат

Кожна грань паралелепіпеда - прямокутник

Об’єм куба

Об’єм прямокутного паралелепіпеда

V = a ∙ a ∙ a = a3

V = a ∙ b ∙ c

 

Одиниці об’єму: мм3, см3, дм3, м3.

Одиниця вимірювання об’єму рідин: літр (л).

 

V. Засвоєння нових знань і способів дій

Робота з підручником: №№ 628, 629, 633, 635.

 

 

VI.Застосування знань та вмінь

Самостійна робота:

Варіант № 1

Варіант № 2

1.Прямокутний паралелепіпед має виміри 2 см, 8 см, 4 см. Знайти об’єм прямокутного паралелепіпеда.

1.Прямокутний паралелепіпед має виміри 5 см, 6 см, 4 см. Знайти об’єм прямокутного паралелепіпеда.

2.Дано куб. Ребро якого  дорівнює   9 м.  Знайти   об’єм  куба.

2.Дано куб. Ребро якого дорівнює  6 м. Знайти  об’єм куба.

3.З кубиків з ребром 1 см складено геометричні тіла. Знайдіть об'єми цих тіл.

       

3.З кубиків з ребром 1 см складено геометричні тіла. Знайдіть об'єми цих тіл.

        

4.Виразіть 6 дм3  в см3

4.Виразіть 7 дм3  в см3

5.Ширина прямокутного паралелепіпеда дорівнює 9 дм, а

довжина на 6 дм більша за ширину, висота у 3 рази менша від довжини. Знайти об’єм паралелепіпеда.

Ширина  прямокутного паралелепіпеда 10 дм,

довжина  на 4 дм більша за ширину, висота  у 2 рази менша від довжини. Знайти об’єм паралелепіпеда.

 

Фізхвилинка

Ви плідно попрацювали, настав час відпочинку:

Ми з-за парти швидко встали

Й об'єм кулі показали.

Руками поганяймо вітер

Й малюємо паралелепіпед.

В замок руки склали - 

Ногами кола описали.

Присіли раз і підвелися - 

До ребра куба потяглися.

Очі разом всі закрили -

Об'єм призми уявили, 

Три стрибка вгору зробили 

І за парти знову сіли.

 

VIІ. Підбиття підсумків уроку, рефлексія

VIІІ. Домашнє завдання: п.23.- читати, №№ 630, 634, 636.

 

docx
Додано
15 грудня 2020
Переглядів
1930
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку