Дана розробка містить конспект заняття на тему "Обчислення об'ємів та площ геометричний фігур" для студентів спеціальності "Бухгалтерський облік". Можна також використовувати і для учнів 11 класу.
Херсонський кооперативний економіко-правовий коледж
План
ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ
З ДИСЦИПЛІНИ «МАТЕМАТИКА»
у групі Б-291
Тема заняття:
«ОБЧИСЛЕННЯ ОБ’ЄМІВ ТА ПЛОЩ ГЕОМЕТРИЧНИХ ФІГУР»
Спеціальність: 5.03050901 Бухгалтерський облік
Викладач: Стрілець Н.В.
Тема заняття: «Обчислення об’ємів та площ геометричних фігур»
Дидактична мета: узагальнити та систематизувати знання студентів із теми, показати практичне застосування вивчених формул, звернути увагу студентів на зв’язок предмета з обраною професією.
Розвиваюча мета: формувати вміння виступати перед аудиторією; чітко формулювати і відстоювати свою думку; розвивати спостережливість, логічне мислення, інтелектуальні здібності студентів; сприяти розширенню їх кругозору; розвивати математичну мову студентів.
Виховна мета: виховувати у студентів бажання вдосконалювати свої знання, бути наполегливим та старанними, вміння раціонально використовувати робочий час.
Методична мета: обмін досвідом проведення практичного заняття з використанням міждисциплінарних зв’язків, інтеграції теорії з практикою, для забезпечення майбутніх спеціалістів практичних навичок та системного мислення.
Вид заняття: практичне заняття з використанням ділової гри.
Правила охорони праці: Інструкція з техніки безпеки життєдіяльності та інструкція з техніки безпеки при роботі з ПЕОМ.
Міждисциплінарні зв’язки:
Забезпечуючі:
Забезпечувані:
Кваліфікаційні вимоги до знань та вмінь студентів:
Студенти повинні:
знати: формули для обчислення площ та об’ємів геометричних фігур.
вміти: обчислювати площі та об’єми геометричних фігур.
Забезпечення заняття:
Дидактичний матеріал: картки з завданнями.
Наочні посібники: тематична презентація в Power Point, опорний конспект для практичного заняття.
Технічні засоби навчання: інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, ПЕОМ.
Інструкційні матеріали: Інструкція з техніки безпеки, інструкційні картки практичного заняття.
Література:
Базова
1. Бевз Г.П. Математика: 11 кл.: підруч. для загальноосвіт. навч. закл.: рівень стандарту/ Г.П. Бевз – К.: Генеза, 2011. – С. 101 – 121.
2. Єршова А. П. Самостійні та контрольні роботи з алгебри та початків аналізу для 10-11 класів/ А.П.Єршова, В.В.Голобородько. – Х.: Ліцей, 2002. – С.51 – 53.
3. Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики. Алгебра та початки аналізу. 11 клас/ за редакцією З. І.Слєпкань. – Х.: Гімназія, 2002. –160 с.
4. Мерзляк А. Г. Алгебра: підруч. для 11 кл. з поглибленим вивченням математики у 2 ч. /А.Г. Мерзляк, Д.А. Номіровський, В.Б. Полонський,
М.С. Якір. – Х.: Гімназія, 2011. – Ч. 1. – С.103.
Допоміжна
1.Галицкий М. Л. Углубленное изучение алгебры и математического анализа. Пособие для учителя/М.Л. Галицький, М.М. Мошкович, С.И. Шварцбурд. – М.: Просвещение, 1997. – С. 135 – 172.
2. Швець В. О. Дидактичні матеріали з математики для 11 класу: Посібник для вчителя/ В.О. Швець. – К.:Освіта, 1997. – С. 43 – 50.
Пропедевтична робота: перед проведенням заняття студенти були поділені на 3 групи.
Хід заняття
Завдання 1.Гра «Асоціації». Студентам пропонуються рисунки з зображенням будинків, побутових речей, тощо. Вони повинні вказати назву тіла, форму якого має той чи інший об’єкт.
Завдання 1. Розв’язання задач біля дошки
Доповідь студента про Піраміду Хеопса.
Задача1. Піраміда Хеопса ─ правильна чотирикутна піраміда, сторона основи якої дорівнює 500 ліктів (лікоть ─ одиниця вимірювання єгиптян, що дорівнює 466 мм), висота ─ 318 ліктів. Знайти об’єм піраміди.
Розв’язання:
H = 466 ∙ 318 = 148188 (мм )= 148,188 м – висота піраміди.
466 ∙ 500 = 233000 (мм )= 233 м – сторона основи піраміди.
V = (м )− об’єм піраміди Хеопса.
Відповідь: 2681659,3 м
Доповідь студента про Висячі сади Семіраміди.
Задача 2. Для поливу Висячих садів Семіраміди щодня тисячі рабів качали воду з глибоких колодязів на верхні тераси, а вже звідти по численних каналах вода стікала на нижні тераси. Визначте якою була загальна глибина колодязів, якщо відомо, що радіус цих колодязів 1 м і щодня з них викачували 3 140 м3 води.
Розв’язання:
Дано: циліндр, R=1 м, V=3140м,
Знайти: h
Розв’язання:
Vцил.=ПR2 h
h= Vцил./ПR2
h= 3140./3.14 Х 12=1000 м
Завдання 2.Розгляд демонстраційних задач.
Задача 1. Підрахувати кількість масляної фарби, необхідної для фарбування підлоги кімнати розміром , що має овальний виступ. Витрати фарби - 1,05 кг на .
Вихідні дані:
Розв’язання:
Визначити площу підлоги
|
|
м2 |
Визначити кількість фарби
|
1,05 кг – 10 м2 х кг – 26,28 м2
|
кг |
Відповідь: Необхідно 3 кг фарби.
Задача 2. Підрахувати кількість рулонів шпалер, необхідних для оздоблення стін кабінету в лікарні з одним віконним та одним дверним прорізами.
Визначити площу стін |
|
м2 |
Визначити площу віконного прорізу |
|
м2 |
Визначити площу дверного прорізу |
|
м2 |
Визначити площу стін під шпалери |
|
м2 |
Визначити площу одного рулону шпалер для стін - 15 х 1,2 |
|
м2 |
Визначити кількість рулонів шпалер для стін |
|
шт. |
Відповідь: Для оздоблення стін в кабінеті потрібно 3 рулони шпалер.
Завдання 3. Розв’язання задачі у вигляді ділової гри.
Викладач: А зараз уявімо, що кожна із трьох груп – це відділ бухгалтерії. Треба зробити ремонт у приміщенні, а саме, поклеїти шпалери на стіни та пофарбувати підлогу. Перша бухгалтерія на матеріали має 600 грн, друга – 500 грн, третя – 400 гр. Ваша задача підрахувати кількість матеріалів необхідних для ремонтних робіт. Визначити, яку суму ви витратите на ремонт, та, чи вистачить грошей, виходячи з вихідних даних:
низька – 1 кг – 20 грн
Викладач відповідає на запитання студентів та коментує оцінки.
Скласти дві задачі прикладного змісту на обчислення площ поверхонь та об’ємів геометричних тіл та розв’язати їх .