Урок "Обчислення площі фігури за допомогою палетки. Задачі, повязані з площею прямокутника. Знаходження значень виразів на сумісні дії"

Про матеріал
Дати поняття учням про обчислення площі фігур за допомогою палетки, вчити користуватися нею для обчислення площі невеликих фігур; вправляти учнів у розв'язуванні задач, пов'язаних з площею прямокутника; удосконалювати вміння знаходити значення виразів на сумісні дії.
Перегляд файлу

Клас: 4

Предмет: математика

Тема: Обчислення площі фігури за допомогою палетки. Задачі, пов’язані з площею прямокутника. Знаходження значень виразів несумісні дії.

Мета: дати поняття учням про обчислення площі фігур за допомогою палетки, вчити користуватися нею для обчислення площі невеликих фігур; вправляти учнів у розв'язуванні задач, пов'язаних з площею прямокутника; удосконалювати вміння знаходити значення виразів на сумісні дії.

Обладнання. Фігури різної форми; палетки; схема задачі. фізична карта, шаблони материків, презентація, палетки, підручник М.В. Богданович, Г.П. Лишенко, К: «Генеза» - 2016

Хід уроку.

І. Організація класу.

Всі на місці! Все на місці!

Пролунав уже дзвінок

Починаємо урок.

Рахувати і лічити,

Розв’язати, довести,

Множити та поділити

Усе разом зможемо ми!

2. Побажайте один одному удачі і успіху, подарувавши посмішку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- Сьогодні на уроці ми поєднаємо наші знання з математики і природознавства. Ці предмети тісно пов’язані між собою. І в цьому ми з вами переконаємось.

- Над вивченням якої теми ми працюємо на уроках математики? (Площа)

- А що таке площа?

- А на уроках природознавства над якою великою темою працюємо? (Материки).

- Як тема з природознавства пов’язана з темою математики? (Найбільший материк за площею Євразія)

 

- Яку властивість площі ми можемо використати для визначення площі материків? (обчислити, порівняти)

- А можемо виміряти площу материків? Чому? (Не геометрична фігура, відсутня чітка довжина і ширина).

- Навіщо нам ці дані?(S=a*b)

 - Чому  такі великі материки за площею ми можемо побачити з усіх сторін? (Бо вони зображені у масштабі)

- А в крузі можна обчислити площу? (Якось можливо)

- Отже «Математика – це наука, якій під силу будь-які обчислення і вимірювання.»

1. Усний рахунок «Математичний ланцюжок»

Виконати обчислення за цими даними.

1919 + 1 ___ : 10 __- 100 __+ 7 __ + 1900 __

Подумайте, як числа початку математичного ланцюжка 1919 і кінця 1999 пов’язані з сьогоднішньою датою 22 січня

22 січня 1919р. – підписаний акт Злуки УНР і ЗУНР.

22 січня 1999р. – офіційно почали відзначати в Україні День Соборності.

2. Каліграфічна хвилинка.

Каліграфічна хвилинка числа 22. Дайте характеристику цьому числу.

Пропишіть це число збільшуючи кожне наступне число на 3 (з коментуванням)

22    25   28   31   34   37   40   43

3. Математичний диктант. Записати лише числові дані

1. Найбільше за площею Каспійське море на материку Євразія  - 376000 кв.м

2. Найбільший птах на Землі – африканський страус його зріст вище 270 см

3. Найбільше дерево світу, яке росте в Північній Америці – вічнозелена секвоя висота може досягати 120м

4. Площа лісів Амазонії в Південній Америці щорічно зменшується приблизно на 100000 кв.км

5. Крижаний покрив Антарктиди становить майже 2000 м

6. В Австралії проживає карликовий кенгуру розміром до 30 см

376000 кв.м, 270 см, 120м, 100000 кв.км, 2000 м, 30 см.

- На які множини можна об’єднати ці записи? (Одиниці вимірювання довжини і площі)

ІІІ. Вивчення нової теми.

Подивіться на числові дані:

 

- Що можна обчислити за цими даними? ( P і  S). Чому дорівнює P і  S за цими даними?

- А чи можна обчислити S у цих фігур, предметів? (круг, смайлик, листок, трикутник).

1. Оголошення теми і мети  уроку.

Обчислювати  S прямокутників ми вміємо. А сьогодні  ми спробуємо обчислити S фігур і предметів не прямокутної форми.

Тема уроку: Обчислення площі фігур за допомогою палетки.

Саме для вимірювання S невеликих плоских фігур не прямокутної форми використовують палетку.

2. Первинне пояснення.

Палетка – це прозорий папір, або поліїтеленова плівка , поділена на квадрати зі стороною 1 кв. см, дм, мм.

Практична робота . (на партах палетка і шаблон листочка)

Вимірювати S листочка будемо за алгоритмом:

 

3. Робота з підручником с. 103 , № 626.

Знайдіть площу круга і п’ятикутника.

ІV. Фізхвилинка.

V. Закріплення вивчених знань.

1. Самостійна робота в парах.

Обчисліть площу смайлика (на парті смайлик, палетка)

2. Робота  над задачею с. 103 № 631 (1)

1. Прочитайте умову задачі.

2. Аналіз задачі.

- За даними умови можемо відповісти на питання задачі?

- Що для цього треба знати?  (Два числові дані: ширину і довжину)

- А можемо знайти ширину?

- Якою арифметичною дією ми знайдемо? Чому?

- Знаючи ширину і довжину знайдемо Р і S?

- Яку формулу використаємо для знаходження  Р і S?

3. Розв’язування задачі по рівнях:

Достатній рівень – розв’язати задачу по діях з поясненням.

Високий рівень – розв’язати задачу виразом

*  Творча робота над задачею – Змінити питання до задачі так, щоб останньою дією була дія – ділення

4. Перевірка

Достатній рівень

32 : 4 =  8 (мм  ) — ширина прямокутника

32 * 8 = 256 (кв. мм) - площа прямокутника;

     3) (32 + 8) · 2 = 80 (мм) — периметр прямокутника.

Відповідь: 256 мм 2 — площа прямокутника, 80 мм — його периметр.

Високий рівень

32 * (32: 4) = 256 кв.см - площа прямокутника;

(32 + 32: 4) * 2 = 80 см - периметр прямокутника

Відповідь: 256 мм 2 — площа прямокутника, 80 мм — його периметр.

Творча робота над задачею.

Довжина прямокутника 32 мм, а ширина – у 4 рази менша. У скільки   разів периметр прямокутника менший за його площу? (задача на кратне порівняння)

256 :  80 =  3. 2 (р.)

Відповідь: у 3 рази периметр прямокутника менший за його площу.

VІ. Узагальнення  і систематизація вивчених знань.

- Як виміряти площу не прямокутної форми? (за допомогою палетки)

Робота в групах. ( у кожної групи шаблон одного із материків)

За допомогою палетки обчислити площу материка, взявши за одиницю вимірювання 1 кв.см = 1000 км

Презентація груп:

Євразія  - 40 +15 = 55 кв.см

Африка -  13 + 13 = 26 кв. см

Північна Америка – 11 +14 = 25 кв.см

Південна Америка – 8 + 9 = 17 кв.см

Антарктида – 10 + 3 = 13 кв.см

Австралія – 3 +5 = 8 кв.см

А тепер спів ставте ваші обчислення із обчисленнями науковців. Який можна зробити висновок ?

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

- Що нового дізналися на уроці?

— Яке завдання було найцікавішим?

— Що таке «палетка»?

— Площі яких фігур ми сьогодні вимірювали?

— Які фігури можна назвати рівними?

— Чи потрібно вивчати цю тему? Доведіть.

- А де в житті можна скористатися палеткою для обчислення площі?

Рефлексія.

Заповніть «Піраміду досягнень» (за полями накреслена піраміда розділена на три горизонтальні лінії).

Оцініть свою роботу на уроці, зафарбувавши відповідну частину піраміди.

Основа -  потребую допомоги;

Середина – зрозумів , але маю певні труднощі;

Вершина – знаю як обчислювати площу не прямокутних предметів за допомогою палетки, зможу навчити інших;

 

VІІІ. Домашнє завдання.

С. 103. № 632, 633.

docx
Додав(-ла)
Хемій Любов
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
3457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку