Урок "ОБЧИСЛЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ З БУКВЕНИМ КОМПОНЕНТОМ. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ"

Про матеріал
Тема: ОБЧИСЛЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ З БУКВЕНИМ КОМПОНЕНТОМ. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ. Мета: повторити вивчені таблиці ділення та множення числа 5; формувати вміння застосовувати випадки табличного ділення та множення числа 5 під час розв'язування прикладів і задач; закріпити вміння розв’язувати задачі з буквеним виразом; розвивати логічне мислення, пам'ять, мовлення; виховувати інтерес до уроків математики. Обладнання: роздатковий матеріал, дерево, картки. Тип уроку: урок-гра Клас: 2
Перегляд файлу

1

 

Тема: ОБЧИСЛЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ З БУКВЕНИМ КОМПОНЕНТОМ. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ.

Мета: повторити вивчені таблиці ділення та множення числа 5; формувати вміння застосовувати випадки табличного ділення та множення числа 5 під час розв'язування прикладів і задач; закріпити вміння розв’язувати задачі з буквеним виразом; розвивати логічне мислення, пам'ять, мовлення; виховувати інтерес до уроків математики.

Обладнання: роздатковий матеріал, дерево, картки.

Тип уроку: урок-гра

Клас: 2

ХІД УРОКУ

  1. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
  •    Доброго дня, діти, сьогоднішній урок математики буде незвичайний, у ньому будуть ігри із завданнями. На дошці ви бачите деревце, але воно зовсім голеньке, без листочків та квітів. Тому давайте разом з вами виконуючи завдання розпустимо на нашому дереві бруньки, щоб воно зазеленіло й зацвіло. Отже за кожну правильну відповідь я буду розпускати одну бруньку. Ви згодні?
  •    Так!

1. Перевірка домашнього завдання

  •    Тоді давайте скоріше розпочнемо нашу пригоду і для того, щоб розпустилися декілька бруньок нам необхідно перевірити як ви засвоїли табличку множення та ділення числа 5, а також як старанно ви виконали домашнє завдання в зошиті (аналіз допущених помилок та розв’язування аналогічних виразів і задач). 

Д/З

№751 (Скласти вирази й обчислити їх)

5*2=10               10/5=2

5*3=15               15/5=3

5*4=20               20/5=4

5*5=25               25/5=5

5*6=30              30/5=6

5*7=35              35/5=7

5*8=40              40/5=8

5*9=45              45/5=9

5*10=50            50/5=10

№752 (Сергійко вишикував 10 іграшкових солдатиків по 5 у кожний ряд. Скільки вийшло рядів?)

Робота над задачею:

  • Про кого йдеться в задачі? (про Сергійка)
  • Про що йдеться в задачі? (про іграшкових солдатиків)
  • Скільки іграшкових солдатиків було у Сергійка? (10)
  • По скільки іграшкових солдатиків Сергійко вишикував у кожний ряд? (по 5)
  • Що запитують в задачі? (Скільки вийшло рядів?)
  • Знаючи скільки було іграшкових солдатиків у Сергійка та по скільки солдатиків він поставив на кожен ряд, чи можемо ми дізнатися скільки вийшло рядів? (так)
  • Якою дією? (ділення)
  • Що на що будемо ділити? (10/5=2)

Розв’язання:

  1.  10/5=2(р.) – всього

Відповідь: 2 ряди

2. Усний рахунок

  •    Як ми швидко справилися із цим завданням, тому пропоную відразу перейти до наступного завдання, яке допоможе нам розпустити ще декілька бруньок, а зробимо ми це через гру «Хто швидше?» (усні обчислення, всі разом і з кожним окремо):

5*2=10               10/5=2

5*3=15               15/5=3

5*4=20               20/5=4

5*5=25               25/5=5

5*6=30              30/5=6

5*7=35              35/5=7

5*8=40              40/5=8

5*9=45              45/5=9

5*10=50            50/5=10

3. Математичний диктант

  •    Які ви молодці! Пропоную для закріплення пограти в гру «Найуважніший». Я зараз буду читати числа, а Вам необхідно виписати лише ті числа які діляться на 5 (45 13 10 25 24 15 28 6 11 30 17 9 20 21 35 12 27 40 22 50)

Відповіді: 45, 10, 25, 15, 30, 20, 35, 40, 50.

  1.            ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
  1. Підготовка до вивчення нового матеріалу. 
  •    На наступному завданні нам потрібно гарно попрацювати з підручником №753 (усний рахунок)

15/5+5=8               35/5*4=24                5*(2+6)=40

36/4-4=5                (14-10)*5=20           40/5+32=40

  •    Ви дуже добре справляєтеся з усіма завданнями. Наша наступна брунька відкриється лише тоді коли ви дасте правильну відповідь:
  •    Як називаються числа при множені?
  •    Множник * множник = добуток
  •    Як називаються числа при ділені?
  •    Ділене / дільник = частка
  •    Що треба зробити, щоб знайти перший множник, другий множник, ділене, дільник?
  •    1) Щоб знайти перший множник потрібно добуток поділити на другий множник;
  1.  Щоб знайти другий множник потрібно добуток поділити на перший множник;
  2. Щоб знайти ділене потрібно частку помножити на дільник;
  3. Щоб знайти дільник потрібно ділене поділити на частку.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  •    Молодці ще дві бруньки відкрилися на нашому деревці! Давайте знову звернемося до нашого підручника завдання №754 (знайти добуток чисел а і 5, якщо а=6; а=8); №755 (знайди частку від ділення чисел b і 5, якщо b=45)(рішення записуємо в зошит)
  •    Який ми маємо вираз у першому випадку, коли а=6?
  •    5*6=30
  •    Який ми маємо вираз у другому випадку, коли а=8?
  •    5*8=40
  •    Який ми маємо вираз у третьому випадку, коли b=45?
  •    45/5=9

Фізкультхвилинка

Раз – підняти руки вгору,

Два – нагнутися додолу.

Не згинайте, діти, ноги

Як торкаєтесь підлоги.

Три, чотири – прямо стати,

Будем знову починати

Руки – в боки,

Нахились вперед, нахились назад.

І направо, і наліво,

щоб нічого не боліло.

Раз, два, три, чотири –

Набераємося сили.

До товариша всміхнулись.

- А тепер давайте попрацюємо трішки із задачами. У підручнику є 3 дуже цікаві задачі, нуж бо спробуємо їх розв’язати. І розпочнемо ми із задачі №756 (Казковий Змій-Горинич має 3 голови. Скільки голів разом мають 5 Зміїв-Гориничів?)

Робота над задачею:

  •       Про кого йдеться в задачі? (про Зміїв-Гориничів)
  •       Про що йдеться в задачі? (про їхні голови)
  •       Скільки має голів однин Змій-Горинич? (3)
  •       Скільки всього було Зміїв-Гориничів? (5)
  •       Що запитується в задачі? (Скільки голів мають разом 5 Зміїв-Гориничів?)
  •       Знаючи скільки всього Зміїв-Гориничів і скільки голів у одного Змія-Горинича, чи можемо ми дізнатися скільки голів у всіх Зміїв-Гориничів? (так)
  •       Якою дією? (множення)
  •       Що на що будемо множити? (5*3=15)

Розв’язання:

  1. 5*3=15(г.) – було

Відповідь: 15 голів

  1. Первинне закріплення нового матеріалу.
  •                 Наше деревце поступово починає зеленішати, тож давайте продовжимо й надалі старатися, щоб наше деревце було найгарнішим.

№757 (Кіт Баюн полював на мишей. Він зловив 10 мишок і посадив їх у 5 кліток порівну в кожну. Скільки мишей потрапило у кожну клітку?)

Робота над задачею:

  •                 Про кого йдеться в задачі? (про Кота Баюна та мишей)
  •                 Про що йдеться в задачі? (про клітки)
  •                 Скільки мишей зловив Кіт Баюн? (10)
  •                 Скільки було кліток? (5)
  •                 Що означає «порівну»? (тобто Кіт баюн у кожну клітку посадив однакову кількість мишей)
  •                 Що запитується в задачі? (Скільки мишей потрапило у кожну клітку?)
  •                 Знаючи скільки всього мишей зловив Кіт Баюн і скільки є кліток, чи можемо ми дізнатися по скільки мишей у кожній клітці? (так)
  •                 Якою дією? (ділення)
  •                 Що на що потрібно ділити? (10/5=2)

Розв’язання:

  1. 10/5=2(м.) – у кожній клітці

Відповідь: 2 миші

ІІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

  1. Закріплення і повторення матеріалу
  •    Ну що ж ми майже всім брунькам допомогли розпуститися, лишилось зовсім трішки.

№758 (Бджілка Майя за 1 хв запилює 5 квіток дзвіночка, а джміль Філя – 9 квіток. Скільки квіток запилюють бджола Майя і джміль Філя за 3 хвилини разом?)

Робота над задачею:

  •                 Про кого йдеться в задачі? (про бджолу Майю та джмеля Філю)
  •                 Про що йдеться в задачі? (про квіти)
  •                 Скільки квітів запилює бджола Майя за 1 хвилину? (5)
  •                 Знаючи скільки квітів бджола Майя запилює за 1 хвилину, чи можемо ми дізнатися скільки квітів вона запилить за 3 хвилини? (так)
  •                 Якою дією? (множення)
  •                 Що на що потрібно множити? (3*5=15)
  •                 Скільки квітів запилює джміль Філя за 1 хвилину? (9)
  •                 Знаючи скільки квітів запилює джміль Філя за 1 хвилину, чи можемо ми дізнатися скільки квітів він запилить за 3 хвилини? (так)
  •                 Якою дією? (множення)
  •                 Що на що будемо множити? (3*9=27)
  •                 Що запитується в задачі? (Скільки квіток запилюють бджола Майя і джміль Філя за 3 хвилини разом?)
  •                 Отже, знаючи скільки квітів запились Бджола Майя за 3 хвилини і скільки квітів запилить джміль Філя за 3 хвилини, чи можемо ми дізнатися скільки квітів вони запилять разом за 3 хвилини? (так)
  •                 Якою дією? (додавання)
  •                 Що до чого будемо додавати? (15+27=42)

Розв’язання:

  1. 3*5=15(кв.) – запилить бджола Майя за 3 хвилини
  2. 3*9=27(кв.) – запилить джміль Філя за 3 хвилини
  3. 15+27=42(кв.) – запилять бджола Майя і джміль Філя разом за 3 хвилини

Відповідь: 42 квітки.

  •    А зараз ми попрацюємо в командах щоб розпустити наші останні бруньки (кожен ряд це команда). Наша гра називається «Допоможи павучку сплести павутинку», на картках котрі  вам зараз роздам ви пишете правильні відповіді у виразах біля кожного кінця павутинки. Готові? − Так!

  1. Завдання додому.
  •       Завданням додому буде №760 (знайти значення виразів) та № 761 (скласти задачку за її розв’язанням, наприклад: Катруся купила 5 зошитів в клітинку по 5 гривень кожен і в неї залишилося ще 12 гривень. Скільки грошей у Катрусі було спочатку?)

3. Підсумок уроку.

  •    А зараз давайте разом заквітчаємо наше деревце, я пропоную щоб кожен по черзі підійшов до дошки і прикріпив ту квітку на якій стоїть та оцінка на яку ви заслуговуєте. Жовта квітка означає працював дуже добре на уроці, рожева – добре, але можу й краще, та червона – я можу краще, але сьогодні не старався.
  •    Всі сьогодні молодці! Дякую вам за гарний настрій та чудові знання!
docx
Додано
13 лютого 2019
Переглядів
1251
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку