Урок: Обмін води та мінеральних речовин.

Про матеріал

встановити роль мінеральних речовин в організмі;

вивчити основні шляхи засвоєння неорганічних речовин в організмі людини, їх значення в життєдіяльності;

продовжувати формування здоров'язберігаючої компетентності.

Перегляд файлу

Урок

Тема. Обмін води та мінеральних речовин.

Цілі уроку: встановити роль мінеральних речовин в організмі;

 вивчити основні шляхи засвоєння неорганічних речовин в організмі людини, їх  значення в життєдіяльності;

                     продовжувати формування здоров’язберігаючої компетентності.

Обладнання й матеріали: схеми «Обмін білків, жирів і вуглеводів».

Базові поняття: обмін води та мінеральних речовин

Очікувані результати: учні повинні вміти пояснювати біологічне значення обміну речовин і енергії; а також, як відбувається обмін води та мінеральних речовин.

Методи і прийоми: розповідь з елементами бесіди, самостійна робота,                           робота з таблицями.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Розповідь, бесіда:

«Вода! В тебе немає ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою смакують, не знаючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти необхідна длоя життя, ти – саме життя… ти саме велике багатство на світі…»   

  (А.де Сент –Екзюпері)

Ви згодні з цими словами? Чому?

Вода займає 0,25% маси планети, 71% земної кулі покриті водою. Якщо всю воду рівномірно поділити, то такий Світовий океан був би глибиною 4 км, а якщо зібрати в одну краплину, то її діаметр дорівнював би 1500 км.

(Акад. А.П.Карпінська)

  • А скільки води в клітині та яка її роль?
  • Які речовини близькі до води за хімічною природою? Чи вони необхідні?
  • Яким чином в організмі здійснюється обмін мінеральних речовин?

 

ІII. Вивчення нових знань.

Розповідь учителя з елементами бесіди з одночасним заповненням таблиці.

  1. Неорганічні речовини та їх роль в організмі людини.

Речовини

Функції речовин в організмі

Вода

Є універсальним розчинником: бере участь у формуванні внутрішнього середовища окремих клітин і організму в цілому; створює середовище для проходження біохімічних реакцій.

Мінеральні речовини

Створюють основу скелета; відіграють важливу роль у функціонуванні клітин та забезпеченні їхньої життєдіяльності.

 

  1. Обмін води:

а) кількість води в клітинах ембріону людини – 95 %, у молодому організмі – 80 %, в старому – 60 %,клітинах мозку, серці – 80 %, в крові – 83 %, в жировій тканині – 4 %, в кістках – 20 – 25 %. Яку закономірність можна помітити з цих цифр?

б) смерть внаслідок позбавлення води настає раніше, ніж через відсутність їжі. Втрата понад 20 % маси за рахунок втрати води для людини смертельна. Чим же можна пояснити біологічну роль води?

 

  1. Обмін мінеральних речовин:

а) повторення значення деяких мінеральних речовин з попередніх тем (кальцій, натрій, калій, залізо, хлор, йод, фтор)

б) поняття про макроелементи та мікроелементи.

 

ІV. Узагальнення та систематизація знань.

  1. Фронтальне опитування за матеріалами §39.
  2. Самостійна робота:

Розв’яжіть задачу: маса йоду на кожні 100 г маси крові людини складає 0,013 мг, маса крові – 8% від маси тіла. Яка маса йоду міститься в крові людини, якщо маса її тіла 50 кг.

 

 

 

 

V. Домашнє завдання: §40 читати, опрацювати запис у зошитах, підготувати повідомлення на теми: «Історія відкриття вітамінів», «Таємнича хвороба», «Доля експедиції капітана Берінга», «Водорозчинні та жиророзчинні вітаміни»

 

 

 

 

docx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
23 квітня 2018
Переглядів
2009
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку