Урок "Образ Максима Кривоноса у творі. Любов Єремії до Тодозі Світайлихи, її оцінка. Засудження зради Єремії Вишневецького."

Про матеріал

Урок розроблено для учнів 10 класу з профільним рівнем навчання. Під час уроку учитель використовує різноманітні форми та методи роботи: мистецька скарбничка, фронтальне опитування, колективна робота, індивідуальна робота учнів (складання анкети головного героя). під час сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу застосовується дослідницько-пошукова робота в групах, під час якої учні складають Даймонд, промову "Я - адвокат", працюють з таблицею Елвермана, створюють пам'ятник письменнику.

Перегляд файлу

Розробка уроку

з української літератури, 10 клас,

профільний рівень

 

 

 

Тема: Образ Максима Кривоноса у творі. Любов Єремії до Тодозі Світайлихи, її оцінка. Засудження зради Єремії Вишневецького.

 

 

Підготувала учитель

української мови та літератури

Курахівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №22

Селидівської міської ради

Сіпєєва О.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок №6

Тема: Образ Максима Кривоноса у творі. Любов Єремії до Тодозі Світайлихи, її оцінка. Засудження зради Єремії Вишневецького.

Мета: схаратеризувати образи повісті, скласти порівняльну характеристику образів Єремії Вишневецького та Максима Кривоноса, встановити спільне та відмінне в їхніх характерах; розвивати навички самостійної роботи, аналізу та критичного мислення;  виховувати почуття патріотизму.

Обладнання: портрет письменника, текст повісті, картина М.С.Самокиша «Бій Максима Кривоноса з Ієремією Вишневецьким», роздатковий матеріал.

Тип уроку: застосування знань і вмінь

Перебіг уроку

І.Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Оголошення теми та мети уроку

  1.                 Мистецька скарбничка

Аналіз картини М.С. Самокиша «Бій Максима Кривоноса з Ієремією Вишневецьким»

Завдання. Розглянути картину Миколи Самокиша, знайдіть у тексті роману Івана Нечуя-Левицького уривок, який відповідає змістові картини, прочитайте вголос. Якими засобами митцям передати драматичні історичні події?

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1.                      Фронтальне опитування
  1.                Які проблеми порушує І.С.Нечуй-Левицький у повісті «Князь Єремія Вишневецький»?
  2.                У чому полягає патріотичний пафос твору?
  3.                Чим ви можете аргументувати думку, що повість «Князь Єремія Вишневецький» - історична?
  4.                Що стало причиною початку національно-визвольної боротьби козацтва в Україні в ХУІІ столітті?
  5.                Хто такий Максим Кривоніс? Яким ми бачимо його в повісті?
  1.                      Колективна робота

Завдання. Заповнити таблицю «Історичні умови в Україні напередодні національно-визвольної війни

Економічне становище

 

 

 

Соціальний стан

Політичний стан

 

 

 

Проблеми релігії

 

 

 

 

  1.                      Індивідуальна робота учнів

Завдання. Скласти анкету головних героїв повісті: Єремії та Максима

Анкета

  1.         Портрет
  2.         Риси характеру
  3.         Життєві пріоритети
  4.         Ставлення до оточуючих
  5.         Моє ставлення та засвоєння навчального матеріалу

ІУ. Спийняття та засвоєння учнями навчального матеріалу

  1.                      Дослідницько-пошукова робота в група

1-ша група Репродуктивний рівень

Завдання №1: Опрацювати теоретичний матеріал , заповнити таблицю до образу Максима Кривоноса

 

Риси характеру Максима  Кривоноса

Козацький ватажок

 

Патріот, талановитий організатор, мужній, сміливий, справедливий, хороший психолог

Селянин

 

Мудрий, врівноважений, людяний, винахідливий, товариський

 

Завдання №2: Заповнити таблицю, дібравши цитати з тексту, які характеризують риси характеру Єремії Вишневецького

Риси характеру

                               Цитата

Жорстокий

 

 

Самовпевнений

 

 

Гордовитий

 

 

Владолюбний

 

 

Егоїстичний

 

 

Сміливий у боях

 

 

Практичний

 

 

 

 2-га група

Конструктивний рівень

Завдання. Скласти порівняльну характеристику образів Максима Кривоноса та Єремії  Вишневецького.

Дослідити, у чому полягає перевага Максима над Єремією?

  • Скласти за образами повісті «Даймонд»
  1.         Іменник
  2.         Два прикметника або дієприкметника.
  3.         Три дієслова.
  4.         Два речення протилежні за значенням.
  5.         Три дієслова.
  6.         Два прикметника.
  7.         Іменник.

Максим Кривоніс

Єремія Вишневецький

 

Спільне

 

 

 

 

 

Відмінне

Православний

Католик

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-тя група

Конструктивний рівень

Завдання. Проаналізувати жіночі образи повісті, зясувати їх роль.

 

Гризельда

Тодозя

Риси характеру

 

 

Соціальний стан

 

 

  • Чи можна вважати Тодозю зрадницею інтересів свого народу?
  • Як ви вважаєте, чи правильно вчинила Тодозя, що не відчинила козакам браму? Чому вона врятувала дружину князя і його сина? Про що це свідчить?

       4-та група

      Творчий рівень

Завдання №1. Скласти промову «Я-адвокат» на захист образу Єремії Вишневецького.

Завдання №2.Написати твір «Як би розвивалися стосунки Тодозі та Єремії далі, якби не було війни? Чи було у них майбутнє?

Представлення результатів своєї роботи

У. Систематизація та узагальнення вивченого

1. Заповнення таблиці Елвермана

Так

Чи буде колись час, коли люди не знатимуть, що таке зрада?

Ні

 

 

 

  1.                 Тренінгова вправа.

Завдання: Розгляньте памятники українськиї письменників, створіть власний макет памятника І.С.Нечую-Левицькому. Запишіть тези на захист власного проекта.

УІ. Домашнє завдання

С. 37-38 тестові завдання «Перевір себе»;

Творчий рівень. Письмово доведіть або спростуйте тезу «Українська патріархальна сімя не не має сильної чоловічої влади. Рівноправність, а часто верховодство жінки – червона нитка в прозі Нечуя –Левицького» (Ніла Зборовська).

 

docx
До підручника
Українська література 10 клас (Міщенко О.І.)
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
2513
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку