Міністерство освіти і науки України
Чернівецька обласна державна адміністрація
Головне управління освіти і науки обласної державної адміністрації
Чернівецький обласний інститут післядипломної освіти
Управління освіти Чернівецької міської ради
Міський методичний кабінет
Фонарюк Тетяна Іванівна,
учитель української мови
та літератури,
спеціаліст вищої категорії
Чернівецької гімназії № 6
Чернівці
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:
Після цього уроку учні зможуть:
ТИП УРОКУ: інтерактивний урок.
МЕТОДИ Й ПРИЙОМИ: „Карусель", робота в малій групі, бесіда, дослідницька робота.
ОБЛАДНАННЯ: портрет Ліни Костенко, малюнки учнів, тексти твору, підручники, виставка літератури, правила роботи в „Каруселі", правила роботи в малій групі, аудіозапис.
ЕПІГРАФ: Красива я була, правда? Схожа на свою матір. Смілива я була, правда? Схожа на свого батька. Співуча я була, правда? Схожа на свій народ.
Ліна Костенко.
План і методи проведення уроку
I. Мотивація навчальної діяльності учнів (бесіда, дослідницька робота) - 5 хвилин.
V. Рефлексія (усвідомлення результатів уроку) - 2 хвилини.
VІ. Інструктаж домашнього завдання - 2 хвилини.
ХІД УРОКУ
І. Мотивація навчальної діяльності учнів.
1. Бесіда з учнями.
• Назвіть жанр роману „Маруся Чурай " Ліни Костенко. У чому його оригінальність? (Історичний роман у віршах. У цьому його оригінальність).
• Які проблеми порушує Ліна Костенко у цьому творі? Чи перегукуються вони із сучасністю? (Проблема пам’яті історичного минулого України; невмирущості української пісні, вірності та зради державі і людині зокрема; кохання; нерівності душ; митця і юрби; національної гордості).
2. Аудіозапис пісні „Ой не ходи, Грицю..."
З. Дослідницька робота „Маруся Чурай: міф чи реальність".
II. Оголошення теми, епіграфа та очікуваних результатів уроку.
Оголошення правил роботи в „Каруселі" та малій групі . (Додаток).
Учні займають місця в каруселі , витягують питання із плану характеристики, збирають інформацію за своїм питанням, обов’язково використовують цитати із твору. Ті, хто не потрапив у „Карусель", входять у малу групу.
IV. Технологія „Карусель".
ПЛАН ХАРАКТЕРИСТИКИ ОБРАЗУ МАРУСІ ЧУРАЙ.
1. Дитинство Марусі Чурай. (Вплив на формування особистості психологічної атмосфери сім'ї.)
Доповнення: «Грицю, Грицю, до роботи», «На горі верба ясна», «Ішов милий горонькою», «Летить галка через балку», «В кінці греблі шумлять верби»).
V. Рефлексія.
• Які думки у вас викликав урок?
VІ. Інструктаж домашнього завдання.
Виписати із творів Ліни Костенко цитати, які могли б становити собою моральний кодекс честі для кожного українця. Підготуватися до контрольного твору на тему «Втілення у образі Марусі Чурай моральної краси, таланту» або написати твір - лист до Марусі Чурай.
Додатки до уроку
Правила роботи в «Каруселі»
Правила роботи в малій групі
Критерії самооцінювання
1-3 бали.
1-3 бали.
Всього: 12 балів.