Відбитки готових природних форм
(листя, трава).
Композиція "Листопад, листопад, золотиста
віхола"
Мета..Учити дітей робити відбитки з готових природних матеріалів (лис¬тя, трави); досягти врівноваженості композиції шляхом співрозмірного розташування елементів на площині; розвивати кольоровідчуття ока, образне мислення, уміння бачити красу й гармонію довколишнього світу; формувати естетичні почуття; виховувати аку¬ратність під час роботи з фарбами.
Обладнання. Таблиці, зразки дитячих робіт із зображенням відбитків гото¬вих природних форм, листочки різних порід дерев.
3 клас |
Тема.
Відбитки готових природних форм
(листя, трава).
Композиція "Листопад, листопад, золотиста
віхола"
Мета..Учити дітей робити відбитки з готових природних матеріалів (листя, трави); досягти врівноваженості композиції шляхом співрозмірного розташування елементів на площині; розвивати кольоровідчуття ока, образне мислення, уміння бачити красу й гармонію довколишнього світу; формувати естетичні почуття; виховувати акуратність під час роботи з фарбами.
Обладнання. Таблиці, зразки дитячих робіт із зображенням відбитків готових природних форм, листочки різних порід дерев.
Підготувала вчитель початкових класів
ГАЙДУКОВА Ірина Михайлівна
Хід уроку
Перевірка робочих місць, готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Сьогоднішній урок хотілося б розпочати з вірша Сергія Сухомлинського
Скільки барв кругом розлито:
Пурпур, охра, зелень, просинь.
Це минає тепле літо,
Золота надходить осінь.
Край наш, писанка неначе-
Треба тільки вміти бачить!
Розгадування ребусів
ІІІ. Вступна бесіда
1. Слово вчителя. (2-й слайд)
— Ось і прийшла красуня-осінь. Вона перетворила ліси, сади, парки
і сквери у казковий барвистий букет.
Клен подарував до букета оранжеві зорі своїх листочків. Горобина прикрасила його червоними гронами ягід і золотавими листочками-рибками. Немов золоті монетки, засяяли сліпучі багряні ліхтарики зі свого тремтливого листочка.
2Декламування вірша І. Блажкевич "Кленові листочки".
Осінь, осінь... Лист жовтіє. З неба часом дощик сіє. Червонясте, золотисте Опадає з кленів листя. Діти ці листки збирають, У книжки їх закладають. З них плетуть вінки барвисті: Червонясті, золотисті.
3. Перегляд листочків з різних порід дерев.
черешка; кожна пелюстка нагадує подовжений овал із загостренням на кінці.
У клена — листок суцільний, по краях має форму три-, чотириголових башточок.
Листочки берези подібні до маленьких сердечок із зубчастими краями.
Листя дуба нагадує маленькі деревця.
— Як ви гадаєте, чи схожа права сторона листка на ліву? (Так.)
(Вчитель демонструє таблицю з різноманітними формами листя дерев.)
4. Дидактична гра "Яке дерево листочок загубило".
У розпорядженні вчителя набір карток із зображенням різних порід дерев.
Суть гри полягає у тому, що вчитель демонструє картинку із зображенням дерев і звертається до учнів із запитанням: "Яке дерево загубило цей листочок?" Діти знаходять у своїй колекції відповідні листочки і демонструють їх.
5. Практична діяльність вчителя і учнів (колективна робота).
Послідовність виконання композиції.
Найпростіша робота, яка імітує гравюру, — друкування з готових природних матеріалів (листя, трави). Підберіть листочки з чіткими прожилками. Нижній бік листка покрийте фарбами теплих кольорів (жовтим, червоним, оранжевим). Потім прикладіть до чистого аркуша паперу, злегка притискуючи рукою. На папері залишиться відбиток. У такий спосіб можна
створити візерунки, орнаменти, пейзажі чи, навіть, якийсь образ. Окремі дрібні деталі, якщо потрібно, домалюйте.
6. Перегляд демонстраційного матеріалу (з коментарем учителя).
7, Словникова робота. (3-й слайд)
Гравюра — друковане відтворення малюнка, виконаного різноманітними способами гравіювання на основі (.дерев'яній, металевій, лінолеумі, картоні тощо).
8 . Практична діяльність учнів.
III. Підсумок уроку.
Перегляд і демонстрування дитячих робіт. Оцінювання.