Урок образотворчого мистецтва

Про матеріал

Відбитки готових природних форм

(листя, трава).

Композиція "Листопад, листопад, золотиста

віхола"

Мета..Учити дітей робити відбитки з готових природних матеріалів (лис¬тя, трави); досягти врівноваженості композиції шляхом співрозмірного розташування елементів на площині; розвивати кольоровідчуття ока, образне мислення, уміння бачити красу й гармонію довколишнього світу; формувати естетичні почуття; виховувати аку¬ратність під час роботи з фарбами.

Обладнання. Таблиці, зразки дитячих робіт із зображенням відбитків гото¬вих природних форм, листочки різних порід дерев.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 3 клас

 

 

 

 

 

Тема.

 

Відбитки готових природних форм

(листя, трава).

 

 

 

Композиція "Листопад, листопад, золотиста

 

 віхола"

 

 

Мета..Учити дітей робити відбитки з готових природних матеріалів (лис­тя, трави); досягти врівноваженості композиції шляхом співрозмірного розташування елементів на площині; розвивати кольоровідчуття ока, образне мислення, уміння бачити красу й гармонію довколишнього світу; формувати естетичні почуття; виховувати аку­ратність під час роботи з фарбами.

 

Обладнання. Таблиці, зразки дитячих робіт із зображенням відбитків гото­вих природних форм, листочки різних порід дерев.

 

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель початкових класів

 

ГАЙДУКОВА Ірина Михайлівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

  1. Організаційна частина.

      Перевірка робочих місць, готовності учнів до уроку.

       ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

               Сьогоднішній урок хотілося б розпочати з вірша Сергія Сухомлинського

                             Скільки барв кругом розлито:

                             Пурпур, охра, зелень, просинь.

                             Це минає тепле літо,

                             Золота надходить осінь.

                             Край наш, писанка неначе-

                             Треба тільки вміти бачить!

  • Про що цей вірш?
  • А яка  вона ОСІНЬ?      (1-й слайд)
  • От мені б дуже хотілося , щоб ви теж вміли бачити барви, які кругом розлила осінь.

  Розгадування ребусів

  • Погляньте на ребуси і розгадайте їх..
  • Що це за слова?(вересень, жовтень, листопад)
  • Це є  осінні місяці. А чому вони мають таку назву?
  • А які ознаки осені ви знаєте? (Діти називають ознаки осені. На дошку вивішую картинки з цими ознаками.)
  • Які  примети, прислівя , загадки про осінь ви знаєте? (Діти зачитують заздалегідь підготовлений матеріал.)
  • Хто з вас спостерігав за тим, як опадає листячко з дерев? Що можете розповісти про це?
  • А чи подобається вам кольорове листячко і чим?
  • Що можна зробити з нього?

 

ІІІ. Вступна бесіда

        1. Слово вчителя. (2-й слайд)

 Ось і прийшла красуня-осінь. Вона перетворила ліси, сади, парки
і сквери у казковий барвистий букет.

Клен подарував до букета оранжеві зорі своїх листочків. Горобина прикрасила його червоними гронами ягід і золотавими листочками-рибками. Немов золоті монетки, засяяли сліпучі багряні ліхтарики зі свого тремтливого листочка.

2Декламування вірша І. Блажкевич "Кленові листочки".

Осінь, осінь... Лист жовтіє. З неба часом дощик сіє. Червонясте, золотисте Опадає з кленів листя. Діти ці листки збирають, У книжки їх закладають. З них плетуть вінки барвисті: Червонясті, золотисті.

3. Перегляд листочків з різних порід дерев.

  •   Листя яких дерев ви бачите перед собою? (Берези, клена, вишні, каштана, дуба, липи, верби тощо.)
  •   Як ви визначили, з якого дерева ці листочки? (За формою листка.)
  •   Правильно, адже листочки різних дерев не схожі один на одного. У каштана — п'ять окремих пелюсток, що кріпляться в одній точці до

черешка; кожна пелюстка нагадує подовжений овал із загостренням на кінці.

У клена — листок суцільний, по краях має форму три-, чотириголових башточок.

Листочки берези подібні до маленьких сердечок із зубчастими краями.

Листя дуба нагадує маленькі деревця.

 Як ви гадаєте, чи схожа права сторона листка на ліву? (Так.)

  •   Це — симетрія, таке розташування двох частин фігури щодо осі, при якому одна є дзеркальним відбитком іншої.
  •   А що спільного у листя всіх дерев? Що має кожен листочок, незва­жаючи на розмаїття форм? (Черешок, великі і дрібні прожилки, тканина листка).

(Вчитель демонструє таблицю з різноманітними формами листя дерев.)

4. Дидактична гра "Яке дерево листочок загубило".

У розпорядженні вчителя набір карток із зображенням різних порід дерев.

Суть гри полягає у тому, що вчитель демонструє картинку із зобра­женням дерев і звертається до учнів із запитанням: "Яке дерево загубило цей листочок?" Діти знаходять у своїй колекції відповідні листочки і де­монструють їх.

5. Практична діяльність вчителя і учнів (колективна робота).
Послідовність виконання композиції.

Найпростіша робота, яка імітує гравюру, — друкування з готових при­родних матеріалів (листя, трави). Підберіть листочки з чіткими прожил­ками. Нижній бік листка покрийте фарбами теплих кольорів (жовтим, червоним, оранжевим). Потім прикладіть до чистого аркуша паперу, злегка притискуючи рукою. На папері залишиться відбиток. У такий спосіб можна

створити візерунки, орнаменти, пейзажі чи, навіть, якийсь образ. Окре­мі дрібні деталі, якщо потрібно, домалюйте.

6. Перегляд демонстраційного матеріалу (з коментарем учителя).

7, Словникова робота.   (3-й слайд)

 

Гравюра — друковане відтворення малюнка, виконаного різноманіт­ними способами гравіювання на основі (.дерев'яній, металевій, лінолеумі, картоні тощо).

8 . Практична діяльність учнів.
III. Підсумок уроку.

Перегляд і демонстрування дитячих робіт. Оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 


doc
Додано
19 грудня 2019
Переглядів
1165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку