Урок образотворчого мистецтва №3 в 5 класі " Як скомпонувати малюнок в обраному форматі"и

Про матеріал
Презентація розроблена до уроку №3 підручника " Образотворче мистецтво 5 клас" авторів Железняк С.М., О.В. Ламонова. Мета: навчальна: ознайомити учнів з поняттям «композиція», законами, які допомагають компонувати зображення в обраному форматі; актуалізувати знання з правил обрання формату зображення відповідно до задуму; •   розвивальна: розвивати вміння аналізувати твори образотворчого мистецтва; формувати естетичні почуття, смак; активізувати творчу ініціативу учнів; •   виховна: виховувати зацікавленість творами образотворчого мистецтва. Оснащення •   Матеріали та інструменти для учнів : кольоровий папір, картон,ножиці, клей, пензлі для клею, альбоми, серветки для витирання рук, клейонки.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Як скомпонувати малюнокв обраному форматіУрок №3 образотворчого мистецтва в 5 класіСавченко Т. Т.

Номер слайду 2

Коли ви сідаєте малювати, то непомітно для себе розміщуєте зображення у центрі аркуша. Якби ми змістили його дещо вбік, то протилежна сторона здавалася б недоречно порожньою, ніби заважала нам дивитися на малюнок, нам би захотілося закрити чи відрізати частину паперу. Савченко Т. Т. Розміщення зображення на аркуші:1. Зображення задрібне;2. Зображення завелике;3. Зображення занадто змістилося вгору ліворуч;4. Зображення занадто змістилося вниз праворуч

Номер слайду 3

Савченко Т. Т.

Номер слайду 4

Річ у тім, що між форматом і зображенням існує певна залежність. Якщо ви зрушуєте малюнок з одного краю аркуша на інший, то водночас змінюється і відчуття від зображення. Воно починає здаватися неврівноваженим, і мимоволі хочеться щось додати на спустілому краї аркуша. Художник сказав би в цьому випадку, що порушилася композиція. Савченко Т. Т.

Номер слайду 5

Запам’ятайте!Термін композиція походить від латинського слова compositio, що означає зіставлення, додавання, з’єднання, поєднання. Іншими словами, це взаєморозташування предметів, зображень, частин зображення, за якого вони виглядають якнайліпше. Вважається, що хороша композиція - це така, коли не хочеться нічого ні додати, ні поміняти місцями. Савченко Т. Т.

Номер слайду 6

Практичне завдання: Пошук рівноваги в композиціїСпробуймо зробити таку вправу: у прямокутник, де вже намальовано два яблука і скатертину, драпіровку, треба додати третє яблуко, щоб врівноважити композицію. Роблячи цю просту вправу, ми помічаємо, що занадто зсунуте вбік яблуко і зсунута на край столу тарілка перешкоджають досягти потрібної композиційної рівноваги. Савченко Т. Т.

Номер слайду 7

Драпіровка - будь-яка вільно розташована тканина, зображена на картині. Савченко Т. Т.

Номер слайду 8

Знаходження зорового центру зображення. Варто також зважати на те, що на наше сприйняття формату впливають притаманні людині особливості. Так, якщо розділити аркуш паперу навпіл, нам чомусь буде здаватися, що верхня частина трохи більша, ніж нижня. Можливо, це відбувається тому, що, спостерігаючи за навколишнім світом, ми мимоволі звикаємо до того, що нижня частина чи дерева, чи гори, чи навіть ліхтарного стовпа масивніша, ніж верхня. Ніби нижня частина є основою для верхньої, яка на неї тисне. Тому, малюючи будь-що, ми маємо зміщувати зображення трошечки вгору. Адже зоровий центр площини аркуша перебуває саме там. Савченко Т. Т.

Номер слайду 9

І ще дещо цікаве. Оскільки наше око звикло читати літери зліва направо, ліва і права частини картини нам також здаються неоднаковими. Ліва нам здається «важчою». Тому роблячи композицію, її необхідно ледь помітно зсунути ліворуч, до зорового центру картини. Савченко Т. Т.

Номер слайду 10

Савченко Т. Т.

Номер слайду 11

Рефлексія.1. Що таке композиція?2. Які особливості сприйняття формату властиві людині?Савченко Т. Т.

Номер слайду 12

Творче практичне завдання. Виріжте з кольорового паперу різні геометричні фігури і спробуйте зробити з них композицію: врівноважену, неврівноважену, роздрібнену.Інструменти та матеріали: декілька аркушів кольорового паперу, ножиці, клей. План роботи: На аркуші скомпонуйте (знайдіть відповідне місце) кожне зображення. Спробуйте знайти декілька варіантів врівноваженої композиції, міняючи фігури місцями. Порівняйте пропорції різних частин зображення, а також пропорції кожної окремої фігури. Так само спробуйте знайти кілька варіантів неврівноваженої композиції. Найвдаліші варіанти наклейте на тло (зробіть аплікацію). Савченко Т. Т.

Номер слайду 13

Дитячі роботи. Савченко Т. Т.

Номер слайду 14

Дитячі роботи. Савченко Т. Т.

pptx
Додано
15 вересня 2021
Переглядів
2507
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку