Урок Образотворчого мистецтва Архітектура

Про матеріал
Активізація знаннь учнів про мистецтво архітектури, засоби вираження в архітектурі, вимоги до архітектурних споруд. Вміння свідомо використовувати мову архітектури і образотворчого мистецтва для передачі вражень, почуттів, вдосконалення композиційних компетентностей та навичок роботи з фарбами і кольором. Розвиток уяву, фантазії, формування ціннісного ставлення до мистецтва архітектури.
Перегляд файлу

Тема. Співзвучність архітектури і образотворчого мистецтва.

 

Мета:  активізувати знання учнів про мистецтво архітектури, продовжити знайомство з засобами вираження в архітектурі, пригадати вимоги до архітектурних споруд, вчити свідомо використовувати мову архітектури і образотворчого мистецтва для передачі вражень, почуттів, вдосконалювати            композиційні компетентності    та    навички    роботи    з фарбами і кольором, розвивати уяву, фантазію; формувати ціннісне ставлення до мистецтва архітектури.

Обладнання: комп’ютер, медіа проектор, ілюстрації.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий і кольорові олівці; гумка; гуаш; пензлі; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра; фломастери.

Тип уроку: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу; використання проблемної ситуації, що викликає у дитини пізнавальні труднощі, створює необхідність їх подолати.

 

ХІД УРОКУ

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 

Бесіда

Учитель. Уявіть, що вам потрібно написати листа своєму другові, який живе в іншій країні. Розкажіть про місто, в якому ми живемо.
Що, на вашу думку, в нашому місті є найголовнішим? Опишіть, що ми побачимо, якщо вирушимо на прогулянку нашим містом.
За що ми любимо наше місто?

 

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

Слово вчителя

— Що ми уявляємо, коли чуємо назву міста або країни? Єгипет—Піраміди, Париж — це Ейфелева вежа, Рим— Колізей, Київ —Києво-Печерська Лавра. А що для вас є уособленням нашого міста?

Усе, що ми з вами назвали, можна узагальнити одним словом — архітектура.

 

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

 

Слово вчителя

Архітектура — це мистецтво проектування і спорудження будівель, створення простору, в якому пребувають люди. Кожна споруда має своє призначення: для життя або праці, відпочинку або навчання тощо.

Для створення твору архітектурного мистецтва необхідні зусилля людей різноманітних спеціальностей:

архітектори створюють в уяві та зображують на папері (проектують) майбутню будівлю;

інженери-будівельники виконують для неї технічні креслення і розрахунки (щоб будівля була міцною та надійною);

будівельники зводять будівлю за кресленнями.
А ще багато людей створюють матеріали, необхідні для будівництва,— цеглу і бетон, скло і метал, дерев’яні вироби, керамічну плитку.
Твори архітектурного мистецтва вражають нас своєю красою, викликають у нас сильні емоції. Перш за все це культові споруди. Люди здавна приділяли особливу увагу тим місцям, де вони могли б звернутися до Бога.

У різних релігіях склалися різні традиції будівництва культових споруд, але всі церкви, монастирі, храми, мечеті, синагоги об’єднує те, що вони налаштовують людину на піднесений лад, змушують звернутися до своїх почуттів, замислитися.

Суспільно-громадські споруди призначені для загального користування. Це — музеї, театри, інститути, школи, магазини…

Заводи, фабрики, складські приміщення, гаражі — це промислові споруди.

Особливості створення житлових будинків залежать у першу чергу від національних традицій і мають відповідати потребам тих, хто в них мешкає. Людям у них повинно бути зручно і комфортно.

 

V. ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ

Намалюйте будинок, вигляд у якого є дуже незвичайним.
За формою, кольором будинку, за тим, що його оточує, можна легко здогадатися про його господаря. Наприклад, хто може мешкати в оранжевому будинку із зеленим дахом і великими вухами замість труби? (Заєць.)
Нехай кожний вигадає і намалює будинок для казкового героя, а ми разом відгадаємо, хто в цьому будинку живе.

Перед початком роботи давайте поміркуємо над запитаннями.

Хто мешкатиме у намальованому будиночку?

Які настрої та характери у його мешканців?

Як це можна передати на малюнку?

Спочатку потрібно намітити лінію горизонту. Потім знайти місце малюнка на аркуші паперу.

Почніть малювання з великих об’ємів, потім переходьте до деталей зображення.
(Під час роботи вчитель коригує роботу учнів, допомагає знайти помилки і радить, як їх можна виправити.

Учні виконують малюнки самостійно, обираючи матеріали, що найбільше відповідають їхньому задуму.)

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учні демонструють класу свої роботи й разом відгадують, для кого побудований дім. Дрібні деталі можна виконати за допомогою фломастерів.
Із малюнків створюють виставку «Будинків для казкових героїв».

 

1

 

doc
Додано
4 грудня 2020
Переглядів
951
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку