Урок образотворчого мистецтва для 7 класу на тему "Будинок і інтер'єр"

Про матеріал

Урок образотворчого мистецтва для 7 класу на тему "Будинок і інтер'єр" розроблено за підручником Федун С. І. Образотворче мистецтво: підручник для 7 класу загальноосвіт. навч. закл./С. І. Федун, О. В. Чорний. – Тернопіль: навчальна книга – Богдан, 2015.- 192с.: іл.. Публікація містить додаткові матеріали для вдалого проведення уроку, презентацію.

Джерела:

1.Федун С. І. Образотворче мистецтво: підручник для 7 класу загальноосвіт. навч. закл./С. І. Федун, О. В. Чорний. – Тернопіль: навчальна книга – Богдан, 2015.- 192с.: іл.

2. Інтернет-джерела:

2.1. http://disted.edu.vn.ua/courses/learn/1883

2.2. http://blohobrazotvorghohomustectva.blogspot.com/2014/11/blog-post_29.html

2.3. http://grysenko.io.ua/s191451/posud_keramichniy_rozpisniy

2.4. https://sites.google.com/site/piznajmoukraienu/home/rozpis-po-glini

2.5. http://petrikovka.dnepredu.com/uk/site/uroki.html

2.6. http://bulava.net.ua

2.7. http://pustunchik.ua

2.8. http://infomisto.com

2.9. http://mayolika.kiev.ua

2.10. http://rukotvory.com.ua

2.11. www.google.com.ua

2.12. http://lelitka.te.ua

2.13. http://www.depo.ua

2.14. http://archlandscape.ucoz.com/

2.15. https://uk.wikipedia.org/wiki

2.16. http://www.mirkrasiv.ru

Перегляд файлу

Урок 2                Образотворче мистецтво 7 клас                     Дата ______

Тема. Будинок та інтер’єр.

Мета. Поглибити знання учнів про інтер’єр, закони перспективи, виробляти практичні навички зображення інтерєру, формувати уявлення про фронтальну та кутову перспективу, уміння бачити і розуміти особливості будови форми замкнутого простору; виробляти практичні навички зображення інтерєру; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати; виховувати в учнів акуратність, увагу.

Обладнання. Світлини екстер’єрів будинків, світлини житлових та громадських, кутових та фронтальних інтер’єрів, демонстраційні картки, презентація екстер’єрів та інтер’єрів для аналізу, підручник «Образотворче мистецтво 7 клас» (С. І. Федун, О. В. Чорний), кольорові олівці, фломастери, кольорові ручки.

                                           Хід уроку

І. Організаційний момент. 

ІІ. Повторення вивченого на минулому уроці. Вправа «Прес»

  • Вид візуального мистецтва, завданням якого є проектування та зведення будівель і споруд, що гармонійно формують просторове середовище людини …. (архітектура)
  • Як поділяється архітектура обємних споруд? (На житлову, культову, суспільно-громадську, промислову)
  • Які засоби виразності притаманні архітектурі? (пластика обємів, масштабність, ритм, пропорційність, фактура, колір, симетрія, асиметрія)
  • Назвіть відомі вам архітектурні пам’ятки. (Камянець-Подільська фортеця, львівський національний театр опери та балету ім. С. Крушельницької, піраміда Хеопса, римський Колізей та ін.)

ІІІ. Формулювання теми уроку, постановка цілей.

  1. Формулювання теми уроку.
  • Утворіть слова та поясніть, як ви розумієте їх значення.

                          ЕКС                         

                                                                    ТЕР’ЄР

                           ІН

(учні висловлюють свої припущення)

  • Саме з цими поняттями ми познайомимося на сьогоднішньому уроці.

А також, зясуємо  значення інтерєру в житті людини, познайомимося з його видами та, виконуючи практичну роботу, пригадаємо основні правила лінійної перспективи.

V. Робота над завданнями уроку.

1. Робота з підручником.

- Прочитайте визначення понять «екстерєр» та «інтерєр».

- Як перекладаються з французької ці слова?

- Яку частину будівлі називають інтеєром?

   2. Пояснення вчителя.

- Народна мудрість твердить «Покажи, де ти живеш, і я скажу, хто ти». Отже, зовнішній вигляд будинку несе певну інформацію про людей, які в ньому мешкають, про діяльність, яка в ньому здійснюється. Ми легко можемо відрізнити офіс компанії, ресторан, театр, приватний чи багатоквартирний будинок. Погляньте на ці екстерєри, що ви скажете про власників цих будівель? (Презентація до уроку 2, 1 і 2 слайди)

- А чи «розкаже» нам так багато внутрішній простір будинку? (Так)

- Про що можна дізнатись відвідавши дану квартиру, дім, кімнату? (Презентація до уроку 2, 3 – 7 слайди).  (Яким кольорам надає перевагу, чим займається, що полюбляє, чи має друзів)

- Інтер’єр – невід’ємна частина кожного з нас. Він оточує людину вдома і в школі, на роботі і в метро, в театрі чи кіно. (Вчитель демонструє зразки інтер’єрів) (Презентаці до уроку 2, слайди 8 - 11)

- Інтер’єр може захоплювати і шокувати, підбадьорювати і заспокоювати, тобто, дарувати людям емоції. І ніхто з нас не погодиться на безликий, невиразний інтерєр,  що не передає глибинного сенсу особистості.

3. Виставка світлин інтер’єрів підібраних учнями. (додаток до уроку 2)

- Вдома ви знайомилися з інтер’єрами з різних джерел. Поділіться своїми спостереженнями. (Учні демонструють підібрані світлини інтер’єрів)

4. Аналіз виставки, поділ інтерєрів на групи.

- Розгляньте світлини, спробуйте розділити їх на групи за призначенням.

(Учні розглядають виставку, роблять висновок, що на одних світлинах зображені інтер’єри приміщень, в яких проживають люди,  на інших –робочі місця, громадські місця)(Додаток до уроку 2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            КУТОВИЙ                                                         ФРОНТАЛЬНИЙ

              ІНТЕРЄР                                                               ІНТЕРЄР                       

  • Що допомогло вам згрупувати світлини? (Зображення меблів, речей декору, розміри приміщень, розміщення меблів)
  • Кожна з цих груп інтер’єрів має свою назву, адже за призначенням вони поділяються на: житловий та громадський інтер’єри. (Вчитель кріпить узагальнюючі слова  ЖИТЛОВИЙ ІНТЕР’ЄР. ГРОМАДСЬКИЙ ІНТЕР’ЄР) (Додаток до уроку 2)

- Для житлового інтерєру характерне врахування смаків і вподобань господарів, а в чому особливість громадського інтерєру? (В його функціональності, призначенні для конкретного виду приміщення: школа, метро, театр)

  • Житловий інтерєр – це своєрідний портрет господаря, він «розповідає» про характер людини, її вподобання та інтереси. Громадський має свої особливості. Так для класної кімнати характерні чіткі лінії та якісне освітлення, для торгової зали – просторе приміщення, для кафе – затишна атмосфера.

5. Робота з підручником. Поділ інтерєрів на кутовий та фронтальний. Гра «Дартс»

- Прочитайте у підручнику на с. 16, які ще бувають інтерєри та розділіть  зображення на групи за допомогою стрілок.(Учні самостійно читають про поділ інтерєрів на кутовий та фронтальний. Учитель в цей час кріпить на дошці назви КУТОВИЙ ІНТЕРЄР, ФРОНТАЛЬНИЙ ІНТЕРЄР. Після читання учні з’єднують стрілками назву зі світлиною)

- Як розташовано стіни у кутовому інтер’єрі? (Під кутом до зображувальної площини)

- У фронтальному? (Прямо до зображувальної площини)

Динамічна пауза

VІ. Практична діяльність. Ескіз інтер’єру вітальні, спальні, кухні (на вибір учнів) графічними засобами.

  1. Опрацювання теоретичного матеріалу «Де сховалася лінія горизонту?» (с. 17)
  2. Опрацювання технологічних карток (с. 18)
  3. Педагогічний малюнок на дошці. (Доцільно показати тільки основні етапи, щоб уникнути дублювання учнями з дошки розташування меблів)
  4. Самостійна творча діяльність учнів. Вчитель проводить індивідуальну та фронтальну роботу. (Не варто вимагати в учнів ретельно розмальованих площин, увага зосереджується на лінійній побудові, розміщені меблів, предметів побуту, виборі кольорової гами)

VІІ. Виставка учнівських робіт. Взаємооцінювання.

  • Чому інтерєр саме такої кімнати ви зобразили?

VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

Вправа «Мікрофон»

  • Чому інтерєр можна назвати своєрідним портретом людини?
  • Чому для навчальної аудиторії характерні чіткість ліній, якісне освітлення та зручні робочі місця.

Вправа «Естафета»

Учні передають один одному мікрофон «ланцюжком»  та називають предмети інтерєру вітальні. (Наприклад: диван, телевізор, крісло, лампа, камін, журнальний столик, килим, ґардини, картини, стелажі, тюль тощо)

ІХ. Домашнє завдання.

Визначити предмети інтер’єру необхідні для ігрової дитячої кімнати.

 

 

 

 

 

 

 

Автор: Мельничук Н. В. Вчитель початкових класів та образотворчого мистецтва Зеленченської ЗОШ І – ІІ ст.. Дунаєвецької міської ради Хмельницької  області

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Мінімалізм

Номер слайду 4

Класика

Номер слайду 5

Хай-тек

Номер слайду 6

Модерн

Номер слайду 7

Техно

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Перегляд файлу

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\львівська опер інтер'єр1.jpg

Львівський національний театр опери та балету ім. Соломії Крушельницької

 

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Школа інтер'єр.jpg

Інтерєр класної кімнати

 

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Кафе інтер'эр.jpg

Кафе

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Метро інтер'єр.jpg

Метро

 

 

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Супер маркет інтер'єр.jpg

Супермаркет

 

 

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Дитяча інтер'єр.jpg

Дитяча кімната

 

 

 

 

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Вітальня інтер'єр.jpg

Вітальня

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Спальня інтер'єр фронт.jpg

Сппальня (фронтальний інтерєр)

 

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Спальня інтер. кутовий.jpg

Спальня (інтерєр кутовий)

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\кухня інтер'єр.jpg

Кухня

 

 


ЖИТЛОВИЙ ІНТЕР’ЄР

ГРОМАДСЬКИЙ ІНТЕР’ЄР

КУТОВИЙ

ІНТЕРЄР

ФРОНТАЛЬНИЙ

ІНТЕРЄР

 

Автор: Мельничук Н. В. Вчитель початкових класів та образотворчого мистецтва Зеленченської ЗОШ І – ІІ ст.. Дунаєвецької міської ради Хмельницької  області

zip
Додано
23 липня 2018
Переглядів
6931
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку