Урок образотворчого мистецтва для 7 класу на тему "Будинок і інтер'єр" розроблено за підручником Федун С. І. Образотворче мистецтво: підручник для 7 класу загальноосвіт. навч. закл./С. І. Федун, О. В. Чорний. – Тернопіль: навчальна книга – Богдан, 2015.- 192с.: іл.. Публікація містить додаткові матеріали для вдалого проведення уроку, презентацію.
Джерела:
1.Федун С. І. Образотворче мистецтво: підручник для 7 класу загальноосвіт. навч. закл./С. І. Федун, О. В. Чорний. – Тернопіль: навчальна книга – Богдан, 2015.- 192с.: іл.
2. Інтернет-джерела:
2.1. http://disted.edu.vn.ua/courses/learn/1883
2.2. http://blohobrazotvorghohomustectva.blogspot.com/2014/11/blog-post_29.html
2.3. http://grysenko.io.ua/s191451/posud_keramichniy_rozpisniy
2.4. https://sites.google.com/site/piznajmoukraienu/home/rozpis-po-glini
2.5. http://petrikovka.dnepredu.com/uk/site/uroki.html
2.6. http://bulava.net.ua
2.7. http://pustunchik.ua
2.8. http://infomisto.com
2.10. http://rukotvory.com.ua
2.11. www.google.com.ua
2.12. http://lelitka.te.ua
2.13. http://www.depo.ua
2.14. http://archlandscape.ucoz.com/
2.15. https://uk.wikipedia.org/wiki
2.16. http://www.mirkrasiv.ru
Урок 2 Образотворче мистецтво 7 клас Дата ______
Тема. Будинок та інтер’єр.
Мета. Поглибити знання учнів про інтер’єр, закони перспективи, виробляти практичні навички зображення інтер’єру, формувати уявлення про фронтальну та кутову перспективу, уміння бачити і розуміти особливості будови форми замкнутого простору; виробляти практичні навички зображення інтер’єру; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати; виховувати в учнів акуратність, увагу.
Обладнання. Світлини екстер’єрів будинків, світлини житлових та громадських, кутових та фронтальних інтер’єрів, демонстраційні картки, презентація екстер’єрів та інтер’єрів для аналізу, підручник «Образотворче мистецтво 7 клас» (С. І. Федун, О. В. Чорний), кольорові олівці, фломастери, кольорові ручки.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Повторення вивченого на минулому уроці. Вправа «Прес»
ІІІ. Формулювання теми уроку, постановка цілей.
ЕКС
ТЕР’ЄР
ІН
(учні висловлюють свої припущення)
А також, з’ясуємо значення інтер’єру в житті людини, познайомимося з його видами та, виконуючи практичну роботу, пригадаємо основні правила лінійної перспективи.
V. Робота над завданнями уроку.
1. Робота з підручником.
- Прочитайте визначення понять «екстер’єр» та «інтер’єр».
- Як перекладаються з французької ці слова?
- Яку частину будівлі називають інте’єром?
2. Пояснення вчителя.
- Народна мудрість твердить «Покажи, де ти живеш, і я скажу, хто ти». Отже, зовнішній вигляд будинку несе певну інформацію про людей, які в ньому мешкають, про діяльність, яка в ньому здійснюється. Ми легко можемо відрізнити офіс компанії, ресторан, театр, приватний чи багатоквартирний будинок. Погляньте на ці екстер’єри, що ви скажете про власників цих будівель? (Презентація до уроку 2, 1 і 2 слайди)
- А чи «розкаже» нам так багато внутрішній простір будинку? (Так)
- Про що можна дізнатись відвідавши дану квартиру, дім, кімнату? (Презентація до уроку 2, 3 – 7 слайди). (Яким кольорам надає перевагу, чим займається, що полюбляє, чи має друзів)
- Інтер’єр – невід’ємна частина кожного з нас. Він оточує людину вдома і в школі, на роботі і в метро, в театрі чи кіно. (Вчитель демонструє зразки інтер’єрів) (Презентаці до уроку 2, слайди 8 - 11)
- Інтер’єр може захоплювати і шокувати, підбадьорювати і заспокоювати, тобто, дарувати людям емоції. І ніхто з нас не погодиться на безликий, невиразний інтер’єр, що не передає глибинного сенсу особистості.
3. Виставка світлин інтер’єрів підібраних учнями. (додаток до уроку 2)
- Вдома ви знайомилися з інтер’єрами з різних джерел. Поділіться своїми спостереженнями. (Учні демонструють підібрані світлини інтер’єрів)
4. Аналіз виставки, поділ інтер’єрів на групи.
- Розгляньте світлини, спробуйте розділити їх на групи за призначенням.
(Учні розглядають виставку, роблять висновок, що на одних світлинах зображені інтер’єри приміщень, в яких проживають люди, на інших –робочі місця, громадські місця)(Додаток до уроку 2)
КУТОВИЙ ФРОНТАЛЬНИЙ
ІНТЕР’ЄР ІНТЕР’ЄР
- Для житлового інтер’єру характерне врахування смаків і вподобань господарів, а в чому особливість громадського інтер’єру? (В його функціональності, призначенні для конкретного виду приміщення: школа, метро, театр)
5. Робота з підручником. Поділ інтер’єрів на кутовий та фронтальний. Гра «Дартс»
- Прочитайте у підручнику на с. 16, які ще бувають інтер’єри та розділіть зображення на групи за допомогою стрілок.(Учні самостійно читають про поділ інтер’єрів на кутовий та фронтальний. Учитель в цей час кріпить на дошці назви КУТОВИЙ ІНТЕР’ЄР, ФРОНТАЛЬНИЙ ІНТЕР’ЄР. Після читання учні з’єднують стрілками назву зі світлиною)
- Як розташовано стіни у кутовому інтер’єрі? (Під кутом до зображувальної площини)
- У фронтальному? (Прямо до зображувальної площини)
Динамічна пауза
VІ. Практична діяльність. Ескіз інтер’єру вітальні, спальні, кухні (на вибір учнів) графічними засобами.
VІІ. Виставка учнівських робіт. Взаємооцінювання.
VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
Вправа «Мікрофон»
Вправа «Естафета»
Учні передають один одному мікрофон «ланцюжком» та називають предмети інтер’єру вітальні. (Наприклад: диван, телевізор, крісло, лампа, камін, журнальний столик, килим, ґардини, картини, стелажі, тюль тощо)
ІХ. Домашнє завдання.
Визначити предмети інтер’єру необхідні для ігрової дитячої кімнати.
Автор: Мельничук Н. В. Вчитель початкових класів та образотворчого мистецтва Зеленченської ЗОШ І – ІІ ст.. Дунаєвецької міської ради Хмельницької області
Львівський національний театр опери та балету ім. Соломії Крушельницької
Інтер’єр класної кімнати
Кафе
Метро
Супермаркет
Дитяча кімната
Вітальня
Сппальня (фронтальний інтер’єр)
Спальня (інтер’єр кутовий)
Кухня
ЖИТЛОВИЙ ІНТЕР’ЄР
ГРОМАДСЬКИЙ ІНТЕР’ЄР
КУТОВИЙ
ІНТЕР’ЄР
ФРОНТАЛЬНИЙ
ІНТЕР’ЄР
Автор: Мельничук Н. В. Вчитель початкових класів та образотворчого мистецтва Зеленченської ЗОШ І – ІІ ст.. Дунаєвецької міської ради Хмельницької області