Урок образотворчого мистецтва "Малювання великодньої писанки"

Про матеріал

Метою розробленого конспекту уроку є:

ознайомити учнів з традиціями писанкарства в Україні, колірною гамою, символікою писанок різних регіонів України, розкрити зміст деяких писанкарських символів;

розвивати уяву, фантазію, вміння аналізувати, застосовувати набуті знання у практичній діяльності; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів;

виховувати почуття національної гордості за свій народ, його культуру, мистецтво, здатність зберігати традиції.

Перегляд файлу

 

Міністерство освіти і науки України

ЗОШ І-ІІ ступенів с.Глібів

 

 

 

Конспект уроку

 на тему:

 

  «  Малювання великодньої писанки »

 

 

 

 

Підготувала:

вчитель початкових класів

Олійник М.А.

 

 

2018

 

 Тема: Великодні писанки

Мета:

ознайомити учнів з традиціями писанкарства в Україні, колірною гамою, символікою писанок різних регіонів України, розкрити зміст деяких писанкарських символів;

розвивати уяву, фантазію, вміння аналізувати, застосовувати набуті знання у практичній діяльності; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів;

виховувати почуття національної гордості за свій народ, його культуру, мистецтво, здатність зберігати традиції.

 Обладнання: 

 Для учня: папір для малювання (альбом), гуаш, пензлі, ємності з водою, серветки для витирання рук та пензлів.

Для вчителя:  фотографії писанок, мальованок, крашанок, крапанок, дряпанок або самі декоровані яйця; таблиці з символікою писанки; альбом Є. Біляшевського «Українські писанки».

Література: :  Л.М. Любарська Видавництво: Форум,Рік видання: 2015.сторінка 45;альбом-посібник "Образотворче мистецтво" -Тернопіль: Підручники і посібники 2014,сторінка 39

Тип уроку: комбінований урок.

План(зміст) уроку

І. Організація класу до уроку.

ІІ. Активізація опорних знань.

ІІІ. Сприймання творів образотворчого мистецтва.

ІV.  Повідомлення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності.

V.   Сприймання нового  матеріалу.

1. Розкриття теми.

2.Вибір сюжету та варіанти композиційного вирішення.

3.Педагогічний малюнок.

4. Демонстрація дидактичних посібників.

VI. Практична робота.

VII. Аналіз кращих учнівських робіт.

VIII. Підсумок уроку.

IX. Домашнє завдання.

 

Словник термінів

Писанка — мистецько розписані або орнаментовані пташині яйця. Геометричні символи — символи, в яких використовуються зображення будь-яких геометричних фігур.

Солярні символи (космічні) — символи, які передають зображення сонця, місяця, зірок.

Рослинні символи — символічні зображення різних рослин.

Тваринні символи — символи з зображеннями тварин.

 

 

Хід уроку

1. Організаційний момент

Привітання.

- Добрий день,діти! Зараз у нас урок образотворчого мистецтва, погляньте чи у вас на партах є все необхідне для роботи.

Перевірка готовності учнів до уроку.

2. Актуалізація опорних знань

Яке велике свято ми завжди святкуємо навесні?

- Великдень.

-Свято Великодня.

- А чи знаєте ви, що це за свято?

- Це християнське свято.

- Це свято яке святкує моя сім’я.

- Як це свято відзначає ваша родина?

- Мами та бабусі печуть паски та фарбують або розписують яйця.

ІІІ. Сприймання творів образотворчого мистецтва.

http://rukotvory.com.ua/wp-content/uploads/wp-post-thumbnail/big_bilous_QxfH.jpgБілоус Оксана Олексіївна (*14 липня 1965) — українська майстриня писанкарства, художнього декорування яєць, заслужений майстер народної творчості України (1999), член Спілки майстрів народного мистецтва України з 1994 року.

  • Де народилася писанкарка?
  • Народилася 14 липня 1965 року в місті Київ у родині лікарів.
  • 19721982 — навчання в школі № 112, м.Київ.
  • 19821987 — навчання в НПУ імені Драгоманова на спеціальності «Учитель географії та біології»
  • З 1992 р. — майстер писанкарства.
  • http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5a/Ukrainian_pysanky_DSCN0094.jpg/200px-Ukrainian_pysanky_DSCN0094.jpgА зараз розглянемо писанкарство майстрині.
  • Вам подобаються зображені писанки?
  • Так.
  • Чому?
  • Тут переважають світлі кольори.
  • А я вдома перед святами такі малюю.

 

  • Тут гарні зображення на писанках.
  • У лютому 1992 року навчилась писанкарству у Селівачової Наталі Федорівни.
    • А хто пригадає ,ще щось про Білоус Оксану Олексіївну.
    • 1994 — вступила до Національної спілки майстрів народного мистецтва України
    • 1996 — перша персональна виставка в Музеї літератури України (спільно із Зоєю Сташук)
    • 1998 — участь у великодньому ярмарку в м. Нюрнберг (Німеччина)
    • 1998–2000 — участь у міжнародному фестивалі «Славянскі базар» у м. Вітебськ (Білорусь)
    • 2003, 2004 — участь у великодньому ярмарку у м. Гіфхорн (Німеччина)
    • 2007 — презентація виставки народного мистецтва України в місті Єлгава (Латвія)
    • 2008 — персональні виставки в м. Одеса, Білгород-Дністровський, Самбір, Лубни, Ніжин, Чернігів та інших містах

ІV.  Повідомлення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні ми звами будемо знайомитися зі стародавніми традиціями нашого народу це це виготовлення великодніх писанок.

V.  Сприймання нового  матеріалу.

1. Розкриття теми.

Розповідь вчителя.

Здавна в Україні Великдень — це свято відродження природи. Великодня обрядовість українців збереглася до сьогодні.

Існує декілька різновидів прикрашання пташиних яєць до великодніх свят. Це крашанки — фарбовані однокольорові яйця; крапанки — яйця, прикрашені різнокольоровими крапочками; дряпанки, на яких малюнок продряпують гострим предметом; мальованки, які дбайливо розмальовують народні майстри; і, нарешті, найчарівніші, найзагадковіші — писанки.

Свою назву писанка отримала від слова «писати», «розписувати». Писанкою в народі називають мистецько розписані або орнаментовані пташині яйця (запис до словничків). Дуже багато вірувань і легенд пов’язано з орнаментованим або пофарбованим яйцем — писанкою чи крашанкою.

-А зараз розгляньмо, які символи прикрашають писанки та що кожен з них означає. Частіше за все для розписування яєць люди використовують геометричні символи. Що вони вам нагадують? Так, це доріжки (символи вічності), драбинки (символи пошуків кращого життя) тощо. Найулюбленішим мотивом, який зустрічається на писанках всіх регіонів України, є безконечник (різна за формою й товщиною лінія, яка не має кінця), що символізує вічність.

На писанках стилізовано зображують дерева й квіти, овочі й фрукти, навіть цілі рослини. Писанки, декоровані рослинними символами і вживані у відповідних звичаях й обрядах, мали магічну силу: допомагали рослинам рости, вчасно дозрівати і давати багатий урожай.

 

 

Але не тільки символи мали певне значення. Велика увага приділялася й кольору. Так, червоний колір символізував радість життя, любов, а для молодих — надію на одруження. Жовтий — присвячений сонцю, місяцю, зорям, а в господарстві означає тепло, урожай, приріст покоління. Зелений колір символізує весну, воскресіння природи, багатство рослинного і тваринного світу. Блакитний — це небо, вода, повітря, простір. Його магічне значення — здоров’я. Коричневий (бронзовий) колір символізує багату землю, її врожай, щедрість для людини. Чорний колір — це надра рідної землі, буря, негода. Якщо ми бачимо на писанці сполучення кількох кольорів — це символізує родинне благополуччя, мир і любов.

  • Ось ми й познайомились із таким цікавим видом декоративно-прикладного мистецтва, як писанкарство.

Фізкультхвилинка

2.Вибір сюжету та варіанти композиційного вирішення.

-Зараз ми малюватимемо власні писанки, використовуючи писанкарську символіку. Запам’ятайте, що кожна ваша писанка має нести певні побажання людині, якій ви її подаруєте.

3.Педагогічний малюнок.

4. Демонстрація дидактичних посібників.

( додаток)

VI. Практична робота.

  • Слідкує за роботою класу, якщо необхідно звертаюся до педагогічного малюнку.

VII. Аналіз кращих учнівських  робіт.

  • Під час аналізу робіт звертаю увагу на передачу елементів зображених на писанках.

 Зображення писанки із використанням великодньої символіки.

VIII.Підсумок уроку.

Якими символами прикрашають великодні писанки? Що ці символи означають?

Чи відрізнятимуться писанки, які ми розписуватимемо для мами, тата, бабусі чи друга? Чому?

  IX.Домашнє завдання.

 Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести аркуші паперу, кольорові олівці або фломастери; роздивитись, якими зображеннями прикрашений вдома посуд, скатертини, рушники.

  • До побачення!

 

docx
Додано
23 квітня 2018
Переглядів
5374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку