Урок образотворчого мистецтва в 4 класі. Тема: «Свято весняної природи»

Про матеріал

Конспект уроку з образотворчого мистецтва для 4 класу з використанням ел. програм " Образотворче мистецтво 1 клас" (автори: Шакотько В.В., Асафат А.А., м. Кременчуг, " Образотворче мистецтво 4 клас" Педагогічний програмний засіб освітньої галузі мистецтво.

Перегляд файлу

 

Міністерство освіти і науки України

Спеціалізована загальноосвітня школа №29 м. Хмельницького

Урок образотворчого мистецтва

4 клас

Тема: Свято весняної природи

 

Вчитель початкових класів

Рибчинська Людмила Василівна

Хмельницький - 2017 р

Тема:  Свято весняної природи. Малюнок пейзажу.

Мета: Вчити підбирати кольорову гаму для передачі стану та настрою в природі, закріпити техніки виконання малюнку графічно, живописно, використовуючи декоративно-прикладні елементи, формувати вміння передавати простір, вчити підбирати кольорову гаму для передачі стану та настрою в природі, створювати пейзаж за уявою;

- розвивати творчі здібності, зорову пам'ять, естетичний смак, почуття прекрасного, уяву, мислення;

- виховувати любов та бережне ставлення до природи.

  

Обладнання: Фарби акварельні, гуаш, пензлики різної товщини (1,3,5), палітри, олівці, гумки,  альбоми, комп’ютери,  ел.програма “Образотворче мистецтво 1 клас ”(автори: Шакотько В.В., Асафат А.А., м.Кременчук)

Використання програми Образотворче мистецтво, 4 клас Педагогічний програмний засіб освітньої галузі мистецтво

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

- Сьогодні до нас на урок прийшли гості.  Привітайтесь із нашими ними!

На дошці: тема та мета уроку. Що ми повинні знати, та чому ми повинні навчитись на уроці.

Знати:

  • Що таке пейзаж.
  • Які кольори називаються теплими, холодними?
  • Що таке лінія горизонту?
  • Як змінюються кольори з віддаленням?

Навчитись:

  • Підбирати кольори для створення пейзажу.
  • Створювати пейзаж  за уявою різними техніками і матеріалами.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Техніка безпеки в компютерному класі

- Прочитайте тему нашого уроку, що ми повинні знати та чому повинні навчитись.

- То що ви очікуєте від уроку

- Я хочу дізнатись…

- Я хочу навчитись…

 - Комп’ютер сьогодні буде  другом і учителем, допоможе пізнати світ прекрасного.

- Хто розповість нам правила поведінки в комп’ютерному класі?

  Я комп’ютер добре знаю –

  Друзям всім допомагаю.

  Як у клас я залітаю...

  Всім комп’ютери вмикаю.

  Вам поради я даю,

Слухай розповідь мою.

Всі улюблені предмети

Джипа, ляльку і ведмедя

З дому ти їх принеси,

На системник поклади.

Ну, навіщо їм скучати

Будеш з ними працювати

Сядь поближче до екрану

І дивися тільки прямо.

Довго можеш так сидіти

Всі завдання поробити

А якщо у тебе сталось...

В монітора щось зламалось

То посмикай за шнурки

Трохи мишку потряси.

Пончик з рота не виймай

З „клави” крихти позмітай.

Та ходи собі по класу

Друзям всім допомагай!

- Як ви гадаєте, діти, чи знає наш друг правила поведінки та техніку безпеки у комп’ютерному класі? (ні)

- Чому?Що саме неправильно сказав Нікіта?

- Давайте допоможемо йому вивчити правила...

  Щоб з комп’ютером дружити

Треба правила учити.

Не шуміти, не ходити,

Тільки тихо говорити.

 

Руки чистими тримати,

Сухо-сухо витирати

І всі незнайомі кнопки

Не потрібно натискати

 

Слухай вчителя уважно

І виконуй все, що скаже

Тільки так знання здобути

Допоможе друг – комп’ютер!

- Чи зрозумів, як необхідно поводитись в компютерному класі?

- Молодці! Йдемо вперед, здобувати знання!

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу. Актуалізація опорних знань

1. Асоціативний кущ.

- Яка пора року завітала в наш край?

  • Що принесла нам весна-красна?
  • Згадайте, які зміни в неживій природі ви спостерігали з настанням весни? (змінилось повітря, як світить сонце, як змінився колір неба)

Давайте вирушимо в уявну подорож сторінками весни і згадаємо, яка вона… ця чарівниця-весна…

Відео-ролик Весна

  • Якою ви її побачили?

 2. Поетичні рядочки.

  • Які поетичні рядочки згадуються?

Розквітають в луках квіти,

 Зеленіють в лісі віти.

 Все зелене, молоде…

 

Надійшла весна прекрасна,

 Многоцвітна, тепла, ясна,

 Ніби дівчинка в вінку…

 

Весна. Природа оживає.

 І від тепла цвіте земля.

 У небі пташечка співає…

 

Весна-чарівниця,

 Неначе цариця,

 Наказ свій послала,

 Щоб краса вставала.

…поети оспівують її красу у віршах, музиканти створюють музичні твори, а художники – пишуть картини…

3. Постановка теми і мети уроку. Використання програми Образотворче мистецтво, 4 клас Педагогічний програмний засіб освітньої галузі мистецтво 4 клас, урок 32, 2 частина

4. - Подивіться уважно на екран, що ви бачите? (репродукції картин художника)

- Можливо, хтось знає, хто є автором цих картин? (Ісак Левітан)

- Що ви знаєте про цього художника?

  • Як одним словом можна назвати ці роботи? (пейзаж)
  • Отже дамо визначення, що таке пейзаж? (Пейзаж - жанр в образотворчому мистецтві, в якому об'єктом зображення є природа. Пейзаж виник у китайському живописі.)
  • Яких художників-пейзажистів ви знаєте? (Саврасов, Шишкін, Левітан, Куїнджі, Айвазовський)

5. Хвилинка-цікавинка

- Вашим домашнім завданням було знайти інформацію про відомого українського художника А.Куінджі в мережі Інтернет і підготувати презентацію в програмі Power Point. Послухаймо повідомлення…

6. Робота за картиною А.Куінджі  Березовий гай

- Погляньте на репродукцію картини, чи є вона пейзажем?

- Що зображено на картині?

- Які кольори використав художник?

  • Яку пору року зобразив художник? Чому?
  • Який колорит переважає? Чому?
  • Де можна побачити такий пейзаж? Як би ви його назвали?

- Що хотів передати? (красу, тишу, доброту)

7. - Наші помічники Олівець і Фарба приготували для вас кросворд

Використання програми Образотворче мистецтво, 4 клас Педагогічний програмний засіб освітньої галузі мистецтво 4 клас, урок 35, 4 частина

 

- Нехай ваші оченята змалку вчаться вбирати красу, а душа промовляє до неї…

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. – Душа переповнена любов’ю, добротою, світлом не може мовчати, вона звертається до поезії, музики, фарб, пензля і починає творити… красу

А краса живе в усьому!

На земля і в небесах

І щоб ви були щасливі

Вчіться бачити красу…

Вчіться слухати і чути

Пташку в хорі веснянім

І для себе світ відкрити

І себе знайти у нім.

2. Мозковий штурм

- Як гадаєте, що означає дивитись і бачити?

- Чи тотожні ці поняття? (ні, можна дивитись, та не бачити)

Давайте зараз перевіримо, чи вміємо ми бачити душею… заплющіть очі і пошепки скажіть весна… Якою уявили весну?

  • Якими б кольорами передали ці почуття? (теплими і холодними)
  • Чому? (теплими малювали б сонце, квіти, молоденьку травичку, а холодними – небо і воду)

- Нагадаємо, які кольори називаються теплими. Подивіться на екран.

На екрані демонструється програма “Образотворче мистецтво”. Теплі кольори, холодні кольори.

- Отже які кольори називаються теплими? (ті які викликають у нас відчуття тепла: червоний, жовтий та їх відтінки)

- А які кольори називаються холодними?

- Як утворити відтінки кольорів? (змішуванням фарб: )

 - Який відтінок утвориться, коли ми змішаємо жовту та червону фарбу? (оранжевий)

- Як утворити світлішу фарбу від основної? (розбавлянням з водою – акварель, змішуванням з білою – гуаш)

А зараз виконаєте завдання: розфарбуєте малюнок теплими кольорами. Палітра дозволяє нам змішувати фарби і утворювати нові кольори.

- Які почуття викликає цей малюнок? (тепло, світло)

- Очистіть малюнок. Розфарбуйте малюнок холодними кольорами.

- Які почуття викликає цей малюнок?

- Отже, які кольори можна використати, малюючи весну?

ІV. Практична робота в альбомах (звучить музика, змінюються слайди із зображенням природи)

- Перейдемо до виконання практичної роботи. Перевірте, чи є на парті чарівна паличка (олівець),  фарба, олівці "жи­ва" вода. І вирушимо в світ казки, створимо самі прекрасний куточок природи весною.

Звучить музика і змінюються слайди із зображенням природи.

V. Підсумок уроку.

Діти презентують свії роботи

  • Швидко збігають хвилини

Ось і прощатись пора

Дозвольте всім на прощання

Зичити щастя й добра

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мищенко Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
1 липня 2018
Переглядів
8407
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку