Конспект уроку з образотворчого мистецтва для 4 класу з використанням ел. програм " Образотворче мистецтво 1 клас" (автори: Шакотько В.В., Асафат А.А., м. Кременчуг, " Образотворче мистецтво 4 клас" Педагогічний програмний засіб освітньої галузі мистецтво.
Міністерство освіти і науки України
Спеціалізована загальноосвітня школа №29 м. Хмельницького
Урок образотворчого мистецтва
4 клас
Тема: Свято весняної природи
Вчитель початкових класів
Рибчинська Людмила Василівна
Хмельницький - 2017 р
Тема: Свято весняної природи. Малюнок пейзажу.
Мета: Вчити підбирати кольорову гаму для передачі стану та настрою в природі, закріпити техніки виконання малюнку графічно, живописно, використовуючи декоративно-прикладні елементи, формувати вміння передавати простір, вчити підбирати кольорову гаму для передачі стану та настрою в природі, створювати пейзаж за уявою;
- розвивати творчі здібності, зорову пам'ять, естетичний смак, почуття прекрасного, уяву, мислення;
- виховувати любов та бережне ставлення до природи.
Обладнання: Фарби акварельні, гуаш, пензлики різної товщини (1,3,5), палітри, олівці, гумки, альбоми, комп’ютери, ел.програма “Образотворче мистецтво 1 клас ”(автори: Шакотько В.В., Асафат А.А., м.Кременчук)
Використання програми “Образотворче мистецтво, 4 клас” Педагогічний програмний засіб освітньої галузі мистецтво
І. Організаційний момент
- Сьогодні до нас на урок прийшли гості. Привітайтесь із нашими ними!
На дошці: тема та мета уроку. Що ми повинні знати, та чому ми повинні навчитись на уроці.
Знати:
Навчитись:
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Техніка безпеки в комп’ютерному класі
- Прочитайте тему нашого уроку, що ми повинні знати та чому повинні навчитись.
- То що ви очікуєте від уроку
- Я хочу дізнатись…
- Я хочу навчитись…
- Комп’ютер сьогодні буде другом і учителем, допоможе пізнати світ прекрасного.
- Хто розповість нам правила поведінки в комп’ютерному класі?
Я комп’ютер добре знаю –
Друзям всім допомагаю.
Як у клас я залітаю...
Всім комп’ютери вмикаю.
Вам поради я даю,
Слухай розповідь мою.
Всі улюблені предмети
Джипа, ляльку і ведмедя
З дому ти їх принеси,
На системник поклади.
Ну, навіщо їм скучати
Будеш з ними працювати
Сядь поближче до екрану
І дивися тільки прямо.
Довго можеш так сидіти
Всі завдання поробити
А якщо у тебе сталось...
В монітора щось зламалось
То посмикай за шнурки
Трохи мишку потряси.
Пончик з рота не виймай
З „клави” крихти позмітай.
Та ходи собі по класу
Друзям всім допомагай!
- Як ви гадаєте, діти, чи знає наш друг правила поведінки та техніку безпеки у комп’ютерному класі? (ні)
- Чому?Що саме неправильно сказав Нікіта?
- Давайте допоможемо йому вивчити правила...
Щоб з комп’ютером дружити
Треба правила учити.
Не шуміти, не ходити,
Тільки тихо говорити.
Руки чистими тримати,
Сухо-сухо витирати
І всі незнайомі кнопки
Не потрібно натискати
Слухай вчителя уважно
І виконуй все, що скаже
Тільки так знання здобути
Допоможе друг – комп’ютер!
- Чи зрозумів, як необхідно поводитись в комп’ютерному класі?
- Молодці! Йдемо вперед, здобувати знання!
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу. Актуалізація опорних знань
1. Асоціативний кущ.
- Яка пора року завітала в наш край?
Давайте вирушимо в уявну подорож сторінками весни і згадаємо, яка вона… ця чарівниця-весна…
Відео-ролик “Весна”
2. Поетичні рядочки.
Розквітають в луках квіти,
Зеленіють в лісі віти.
Все зелене, молоде…
Надійшла весна прекрасна,
Многоцвітна, тепла, ясна,
Ніби дівчинка в вінку…
Весна. Природа оживає.
І від тепла цвіте земля.
У небі пташечка співає…
Весна-чарівниця,
Неначе цариця,
Наказ свій послала,
Щоб краса вставала.
…поети оспівують її красу у віршах, музиканти створюють музичні твори, а художники – пишуть картини…
3. Постановка теми і мети уроку. Використання програми “Образотворче мистецтво, 4 клас” Педагогічний програмний засіб освітньої галузі мистецтво 4 клас, урок 32, 2 частина
4. - Подивіться уважно на екран, що ви бачите? (репродукції картин художника)
- Можливо, хтось знає, хто є автором цих картин? (Ісак Левітан)
- Що ви знаєте про цього художника?
5. Хвилинка-цікавинка
- Вашим домашнім завданням було знайти інформацію про відомого українського художника А.Куінджі в мережі Інтернет і підготувати презентацію в програмі Power Point. Послухаймо повідомлення…
6. Робота за картиною А.Куінджі “Березовий гай”
- Погляньте на репродукцію картини, чи є вона пейзажем?
- Що зображено на картині?
- Які кольори використав художник?
- Що хотів передати? (красу, тишу, доброту)
7. - Наші помічники Олівець і Фарба приготували для вас кросворд
Використання програми “Образотворче мистецтво, 4 клас” Педагогічний програмний засіб освітньої галузі мистецтво 4 клас, урок 35, 4 частина
- Нехай ваші оченята змалку вчаться вбирати красу, а душа промовляє до неї…
IV. Вивчення нового матеріалу
А краса живе в усьому!
На земля і в небесах
І щоб ви були щасливі
Вчіться бачити красу…
Вчіться слухати і чути
Пташку в хорі веснянім
І для себе світ відкрити
І себе знайти у нім.
2. Мозковий штурм
- Як гадаєте, що означає дивитись і бачити?
- Чи тотожні ці поняття? (ні, можна дивитись, та не бачити)
Давайте зараз перевіримо, чи вміємо ми бачити душею… заплющіть очі і пошепки скажіть весна… Якою уявили весну?
- Нагадаємо, які кольори називаються теплими. Подивіться на екран.
На екрані демонструється програма “Образотворче мистецтво”. Теплі кольори, холодні кольори.
- Отже які кольори називаються теплими? (ті які викликають у нас відчуття тепла: червоний, жовтий та їх відтінки)
- А які кольори називаються холодними?
- Як утворити відтінки кольорів? (змішуванням фарб: )
- Який відтінок утвориться, коли ми змішаємо жовту та червону фарбу? (оранжевий)
- Як утворити світлішу фарбу від основної? (розбавлянням з водою – акварель, змішуванням з білою – гуаш)
А зараз виконаєте завдання: розфарбуєте малюнок теплими кольорами. Палітра дозволяє нам змішувати фарби і утворювати нові кольори.
- Які почуття викликає цей малюнок? (тепло, світло)
- Очистіть малюнок. Розфарбуйте малюнок холодними кольорами.
- Які почуття викликає цей малюнок?
- Отже, які кольори можна використати, малюючи весну?
- Перейдемо до виконання практичної роботи. Перевірте, чи є на парті чарівна паличка (олівець), фарба, олівці "жива" вода. І вирушимо в світ казки, створимо самі прекрасний куточок природи весною.
Звучить музика і змінюються слайди із зображенням природи.
V. Підсумок уроку.
Діти презентують свії роботи
Ось і прощатись пора
Дозвольте всім на прощання
Зичити щастя й добра
1