5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Урок образотворчого мистецтва в 7 класі "Монументальн мистецтво. Синтез мистецтв в архітектурі. Вітраж."

Про матеріал
Дана розробка уроку допоможе вчителю образотворчого мистецтва продовжити ознайомлювати учнів із живописом як видом образотворчого мистецтва, з монументальним мистецтвом його видами; ознайомлювати з історією виникнення та розвитку фрески, мозаїки та вітража; ознайомлювати з технікою виконання вітража вітражними фарбами на склі; надавати навички створення віражної композиції; удосконалювати навички і вміння в оволодінні роботою художніми матеріалами; розвивати творче мислення, уміння аналізувати; активізувати спостережливість, фантазію, сенсорні вміння й навички; розвивати охайність; стимулювати розвиток допитливості, уяви; виховувати любов і цікавість до творів світового мистецтва.
Перегляд файлу

Тема уроку. Монументальн мистецтво. Синтез мистецтв в архітектурі. Вітраж

Мета уроку:    продовжити ознайомлювати учнів із живописом як видом образотворчого мистецтва, з монументальним мистецтвом його видами; ознайомлювати з історією виникнення та розвитку фрески, мозаїки та вітража; ознайомлювати з технікою виконання вітража вітражними фарбами на склі; надавати  навички створення віражної композиції; удосконалювати навички і вміння в оволодінні роботою художніми матеріалами; розвивати творче мислення, уміння аналізувати; активізувати спостережливість, фантазію, сенсорні вміння й навички; розвивати охайність; стимулювати розвиток допитливості, уяви;  виховувати любов і цікавість до творів світового мистецтва.

Тип уроку:  комбінований

Техніка виконання:   вітраж

Обладнання:    скло в рамці, контури, вітражні фарби, пензлики, ескіз вітражу.

                           для вчителя – репродукції зі зразками видів монументального мистецтва, комп′ютер, мультимедійна дошка, зразки вітражного розпису скла.

                                                Хід уроку:

І. Організаційний  момент

Емоційне налаштування.

Прогноз настрою.

  • Діти, сьогодні ви прийшли на наш урок, мабуть з різним настроєм. Подивіться на дошку і подумайте з яким з зображених погодних явищ , ви, могли б порівняти свій настрій.

Слайд 1.

C:\Users\Танюша\Desktop\на семінар\назви станцій\depositphotos_48854085-stock-photo-rain-cloud-with-rain.jpg

Якщо у вас на душі похмуро, згадайте,що після дощу часто буває райдуга

C:\Users\Танюша\Desktop\прогноз настрою\020.jpg

Не забувайте, що сніжинки та краплинки все одно розтануть.

 

C:\Users\Танюша\Desktop\прогноз настрою\depositphotos_3923556-stock-illustration-cloud-and-lightning.jpg

Ви роздратовані, але заспокойтесь, адже від ваших блискавок можуть постраждати інші. Все буде добре.

    

      C:\Users\Танюша\Desktop\прогноз настрою\0_7891f_7b383bed_orig.png

 

Сьогодні у вас на душі сонячно .

Отже, зумієте своїм теплом зігріти своїх друзів.

 

C:\Users\Танюша\Desktop\прогноз настрою\6dba6d96c1ca7bdc84cc73b3304c2092.jpg

 

Я вам бажаю, щоб  ваш настрій був частіше сонячним, а життя розфарбоване всіма кольорами веселки.

    Слайд 2.

Нейрогімнастичні вправи

     Подивіться, будь ласка, на дівчинку і визначте, в яку сторону вона рухається. За годинниковою стрілкою чи проти.

  Слайд 3.

Якщо ви бачите , що дівчина обертається за годинниковою стрілкою, передбачається , що ваша права півкуля мозку більш розвинена. Якщо бачите обертання проти годинникової стрілки – ліва.

 Слайд 4.

   Цікаво, що кілька десятиліть тому, правій півкулі мозку особливого значення не надавали. Прийнято було вважати, що вона в деякому роді безглузда. Проте з часом, вчені зробили висновок, що права півкуля мозку людини дуже важлива для розвитку творчої особистості.

    Для розвитку творчих здібностей можна застосовувати вправи, що допоможуть розвивати праву півкулю. Ми зараз декілька з них виконаємо.

Слайд 5.

    “Кулак – ребро – долоня”
Вчитель показує три положення долоні на столі, які послідовно змінюють один одного: розкрита долоня на столі, долоня, стиснута в кулак, долоня ребром на столі. Спочатку вправа виконується разом з ведучим:
а) долонею правої руки;
б) долонею лівої руки;
в) обома долонями одночасно.

   “Кільце”
Піднімаємо вгору обидві долоні і починаємо перебирати пальці на обох руках, поєднуючи в кільце з великим пальцем по черзі вказівний, середній, безіменний та ін. Виконується спочатку правою рукою, потім лівою, потім обома. Ведучий змінює темп виконання, то прискорюючи, то сповільнюючи його.
   “Вухо – ніс”
Лівою рукою візьміться за кінчик носа, а правою рукою – за протилежне вухо. Одночасно відпустіть вухо і ніс, хлопніть в долоні, змініть положення рук «з точністю до навпаки».

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Слайд 6.

Гра « Кубик запитань»

Учні отримують кольоровий  кубик, на сторонах  якого, записані запитання. Обираючи колір, відповідають на питання.

  • Що таке живопис?
  • Назвіть головний виражальний засіб живопису.
  • Чим живопис відрізняється від графіки?
  • Які види живопису ви знаєте?
  • Що таке станковий живопис?
  • Якими матеріалами та інструментами виконуються живописні роботи?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності   

Отже, живопис це один з видів образотворчого мистецтва, твори якого виконуються за допомогою фарб на пласкій поверхні (папір, картон, тканина, метал, дерево, скло, штукатурка тощо).

За практичним призначенням живопис поділяється на станковий, монументальний, декоративний, театрально-декораційний. З одним з цих видів ми сьогодні і будемо знайомитись детальніше.

Слайд 7.

ІV.   Повідомлення теми уроку

   V. Вивчення нового матеріалу. 

        Монументальне мистецтво - різновид образотворчого мистецтва, твори якого створюють для певного архітектурного середовища ( пам′ятники, монументи, скульптурні, мозаїчні композиції…).

     Синтез мистецтва - поєднання різних видів мистецтва. Єдність компонентів синтезу мистецтв визначається єдністю ідейно-художнього задуму. Архітектурно-художній синтез мистецтв утворюють архітектура, образотворче та декоративно-ужиткове мистецтва (архітектурний ансамбль, будівля, інтер'єр).

Монументальний живопис - це живописне зображення на внутрішніх або зовнішніх поверхнях архітектурних споруд. Зміст і образне вирішення композиції може бути самостійним, але вони не мають суперечити архітектурному стилеві споруди або інтер’єру, де знаходяться.

      Монументальний живопис зустрічається всюди: на стінах будинків, станціях метрополітену, в інтер’єрах громадських споруд, театральних фойє, спортивних комплексах. Над створенням цих шедеврів працюють художники-монументалісти. Сьогодні ж ми зупинимося на таких видах монументального живопису як фреска , вітраж та мозаїка. І, можливо, практичне завдання, яке ви будете виконувати на уроці, знайде своє застосування в оформленні інтер’єру вашої кімнати чи будинку.

   Слайд 8

     ( Учні розповідають ,підготовлені повідомлення про види монументального мистецтва).

   Фреска ( у перекладі з італійської мови означає «свіжий», «сирий») наноситься на сиру штукатурку за короткий проміжок часу, коли розчин ще не затвердів і добре всотує фарбу. Розпис, який виконується на стіні, називається панно, на стелі — плафон 

    Слайд 9 -12.    

Фресками - вкривалися стіни православних храмів. Така техніка вимагала від художника високої майстерності, швидкого і точного нанесення малюнка і фарб. Відповідно всю композицію необхідно виконати протягом одного дня. Зате фарби добре вбираються, висихають разом з штукатуркою, завдяки чому не обсипаються і не вицвітають. Рецепти складання фарб трималися у суворому секреті, передавалися від майстра до учня. Завдяки чудовим властивостям цієї техніки давньоруські розписи витримали випробування часом.

Вчитель:  В сучасному світі фрески не втратили своєї привабливості. Художники і в наш час створюють розписи стін. Тільки сюжети тепер відображають грані сучасного суспільного життя.

 Слайд 13-15 

Мозаїка – це картини, які роблять зі шматочків різнокольорових твердих матеріалів (смальти, природного кольорового каміння, кераміки, скла) добре підігнаних одне до одного та закріплених цементом або спеціальною мастикою на стіні .

Слайд 16-19    

Мозаїчні зображення складалися зі смальти - кубиків спеціального кольорового скла, секрет виготовлення якого прийшов з Візантії і був втрачений під час монголо-татарського ярма. Колірна гама смальти нараховувала безліч відтінків (наприклад, зелена - понад 30, червона і синя - по 20 і т.д.) При виготовленні золотої смальти тонку металеву пластину вміщували між шарами прозорого скла.

Вчитель: Для створення сучасної мозаїки використовуються різноманітні матеріали. Мабуть, вам доводилось бачити узори мозаїки, викладені бруківкою чи шматками кахлів.  Мені довелось побачити незвичайну мозаїку в місті Кременчуці.  Її створили в госпіталі ветеранів війни воїни АТО, що перебували на лікуванні та реабілітації. Коли придивитися ближче, то нас здивує матеріал, з якого виготовлена мозаїка- пробки від пластикових пляшок.

Отже не дарма говорять, що мистецтво лікує. Слайд 20-22

Вітраж – це сюжетна або орнаментальна композиція, виконана з шматочків прозорого кольорового скла, що пропускають світло, які скріплювали свинцевим обрамленням. Слайд 23

Вітраж використовується для освітлення і декорування приміщень. Вітражі «розмальовують» світло в різні кольори, що впливає на емоційне сприйняття інтер’єру культової споруди. Слайд 24

  Вітражі з’явилися в давні часи. На них переважно зображали релігійні образи, історичні події, іноді – життя і працю людей.

 Вітраж може бути сюжетним або орнаментальним. Слайд 25

 У релігійних спорудах багатьох країн Європи набули поширення вітражі у формі вікна-рози, у яких переважали червоні, сині, пурпурові та жовтувато-оранжеві кольори. Сонячне світло, проходячи крізь кольорові вітражі, надавало храму чи собору урочистості, таємничості та водночас утворювало сяючу атмосферу духовності й піднесення.

  Вітражі складають зі шматків скла різного кольору, які скріпляють свинцевими перемикачами – металевими «швами».

  Сьогодні для оздоблення меблів, декорування інтер’єрів застосовують техніку розпису по склу вітражними фарбами. Слайд 26

   Вчитель: Зображення вітражного розпису, в наш час, знайшло більш широке поширення. Вітражі з'являються на кондитерських виробах (тортах, пряниках), на текстилю і сумках.  Вітражем декорують брожки, манікюр, посуд, предмети інтер'єру. Слайд 27-30

VI.Практична робота.

1.Ознайомлення з завданням практичної роботи.

Слайд 31

- Сьогодні, ми будемо виконувати розпис скла вітражними фарбами.

2. Ознайомлення з матеріалами і інструментами.

Слайд 32

- Для виконання завдання нам потрібне скло, знежирювач для скла, контур для скла, вітражні фарби та пензлі.

Слайд 33

3. Етапи виконання роботи.

1.Зробити на звичайному папері ескіз  майбутнього зображення.

2. Підкласти зі зворотнього боку скла  ескіз.

3. Знежирити скло.

4. Нанести контури малюнка за допомогою спеціальних контурів.

5. Після повного  висихання контурів, нанести вітражні фарби.

4. Практична робота учнів.

  Фізкультхвилинка. Слайд 34

VІІ. Виставка та аналіз учнівських робіт.

При оцінюванні учнівських практичних робіт звертається увага на: оригінальність, правильність виконання композиції, та закінчений вигляд. Найкращі роботи демонструються.

Узагальнення і повторення вивченого.

Українські вітражі. Слайд 35

Гра « Незакінчене речення»

Потрібно продовжити ,або закінчити речення.

  1. Картини, які роблять зі шматочків різнокольорових твердих матеріалів (смальти, природного кольорового каміння, кераміки, скла) добре підігнаних одне до одного та закріплених цементом або спеціальною мастикою на стіні –це… ( мозаїка)
  2. Один з видів образотворчого мистецтва, твори якого виконуються за допомогою фарб на пласкій поверхні (живопис)
  3. Наноситься на сиру штукатурку за короткий проміжок часу, коли розчин ще не затвердів і добре всотує фарбу. (фреска)
  4. Сюжетна або орнаментальна композиція, виконана з шматочків прозорого кольорового скла, що пропускають світло ( вітраж)

 

VІІІ. Рефлексія

  1. Складання «сенкану».

Слайд 35

  • Складіть «сенкан» - невеликий віршик, в якому відобразіть основне поняття уроку.
  1. 1 - іменник,
  2. 2 – прикметники,
  3. 3 - дієслова.
  4. Фраза з 4 – х слів, що визначає відношення до теми,
  5. 1 слово -  синонім
  1. Поради з арт – терапії.

Слайд 36 -37

    Всі наші невисловлені думки блокуються в тілі, а це призводить до фізичних і невротичних розладів. Виплескуючи емоції і почуття на полотно або папір, людина допомагає собі звільнитися від непотрібних блоків і бути живим.

     Творчість – це шлях до себе, можливість успішно будувати своє життя.

     У кожної людини є потреба виразити себе і, створюючи щось, вона відчуває себе задоволеною, знаходить гармонію в собі. Арт-терапія не має ні обмежень, ні протипоказань – це найбезпечніший метод зняття напруги,

       Лікар  Вікторія Назаревич радить ці прості способи знайти гармонію з допомогою олівця і паперу:

     Якщо ви втомилися – малюйте квіти.

     Якщо ви злі – малюйте лінії.

     Якщо вам боляче – займіться ліпленням.

     Якщо нудно – заповніть листок паперу різними кольорами.

     Якщо сумно – малюйте веселку.

     Якщо страшно – плетіть макраме або робіть аплікації з тканин.

     При обуренні – рвіть папір на дрібні шматочки.

     Чи відчуваєте занепокоєння – складайте орігамі.

     Хочете розслабитися – малюйте візерунки.

     Хочете щось згадати – малюйте лабіринти.

     Відчуваєте невдоволення – зробіть копію картини.

     Відчуваєте відчай – малюйте дороги.

     Треба щось зрозуміти – намалюйте мандали.

     Треба швидко відновити сили – малюйте пейзажі.

     Хочете зрозуміти свої почуття – малюйте автопортрет.

     Важливо запам’ятати стан – малюйте кольорові плями.

     Якщо треба систематизувати думки – малюйте стільники або квадрати.

     Хочете розібратися в собі і своїх бажаннях – зробіть колаж.

     Важливо сконцентруватися на думках – малюйте точками.

     Для пошуку оптимального виходу із ситуації малюйте хвилі і кола.

     Відчуваєте, що ви застрягли і треба рухатися далі, – малюйте спіралі.

     Хочете сконцентруватися на меті – малюйте сітки і мішені.

 

 

docx
Додано
23 січня
Переглядів
491
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку