Клас- 3
Тема: Передавання глибини простору за допомогою кольору при створенні уявного краєвиду. Виконання композиції «Подорож у гори» в техніці живопис (гуаш або акварельні фарби)
Мета: ознайомити учнів із видами пейзажу; навчити відтворювати плановість розміщення об’єктів у просторі; розвивати вміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх, розвивати художні інтереси і потреби, естетичні ідеали, здатність розуміти та інтерпретувати твори мистецтва, оцінювати естетичні явища; формувати в учнів систему художніх знань і вмінь, яка відображає цілісність та видову специфіку мистецтва; виховувати в учнів емоційно-ціннісне ставлення до мистецтва та дійсності.
Хід уроку
1 Організаційна частина
2 Перевірка наявності необхідності художніх матеріалів
- Тепер уважно подивіться на свої парти. Чи є у вас необхідні матеріали? Сьогодні ми будемо використовувати альбом для малювання, простий олівець, фарби, пензлики, ємність для води.
1) На уроці пам’ятай: роботу без дозволу вчителя не розпочинай!
4 Актуалізація опорних знань
1 Гра « Підкажи словечко»
--- Давайте пригадаємо основні жанри обр. мистецтва. Я вам пропоную гру « Підкажи словечко»
Якщо бачиш на картині склянку чаю на столі
Чи компот в склянім графині, чи троянду в кришталі,
Може, й керамічну вазу, або грушку, або торт,
Навіть все оце відразу, що це, діти, - натюрморт.
- Якщо бачиш: на картині намальована ріка,
Чи ялинка в білій шубці, чи на полі два бика,
Може, навіть, на узліссі побудований шалаш,
Звісно ж, ця картина зветься не інакше, як пейзаж.
- Якщо бачиш, що з картини жінка дивиться на вас,
Чи мужчина у камзолі, чи моряк, чи верхолаз,
Може, учень-першокласник, що трима в руках букет,
Знайте, діти, ця картина називається портрет.
- Ось ти бачиш на картині: вовк з вовчицею сидить,
Лев — цар звірів — у савані з левенятами лежить.
Бачиш іншого ти звіра, що зовсім нам є незвичний,
Як назвати жанр робіт цих? Жанр цей — анімалістичний.
5 Повторення вивченого
--- Отже давайте пригадаємо що ж таке пейзаж. (Художній твір, сюжетом якого є зображення природи)
--- Які види пейзажу ви знаєте? (Міський, морський, сільський, історичний, пейзаж лісу, парку, степу, гірський)
--- Назвіть холодні і теплі кольори ( жовто-оранжево-червоні - теплі ,холодні – синьо-зелено-фіолетові).
6 Оголошення теми і мети уроку
1 Відгадування загадки
--- Не яма, а навпаки. Не вниз, а вгору їй рости. ( гора)
--- А які гори є на території України?
--- От сьогодні ми з вами спробуємо зобразити гірський пейзаж. За допомогою кольору спробуємо передати глибину простору.
2 Робота над картиною
--- Гірські краєвиди – одна з улюблених тем художників-пейзажистів. Гірський пейзаж розкриває красу та могутність гір. Зараз ми розглянемо роботу видатного закарпатського художника Віктора Стогнута який із великою любов’ю змальовував свій рідний край .
--- Подивіться уважно на картину. Картина поділена на два плани передній і задній. Що ви бачите на передньому плані? А на задньому?
--- При виконання пейзажу художники, щоб відтворити глибину простору , предмети дальнього плану загороджують предметами переднього плану. Але не тільки цим художники забезпечують глибину простору.
--- Давайте звернемо увагу на кольори картини. При зображенні предметів переднього плану які відтінки кольорів використав художник? (теплі)
--- А при зображенні предметів дальнього плану? (холодні)
--- Запам’ятай! Кольори переднього та дальнього планів будуть різними. Чим далі розміщені предмети, тим більше переважатимуть холодні кольори; чим ближче – теплі, але контрастні.
3 Робота з підручником
4 Демонстрація зразка
- Погляньте на малюнок. Що на ньому зображено?
- Які матеріали використано для даної роботи?
5 Інструктаж до виконання роботи
1. Розмістіть аркуш паперу горизонтально
2. Визначте лінію горизонту
3. Зобразіть загальний начерк композиції простим олівцем
4.Зобразіть небо – найсвітліше місце в композиції та визнач колір гір і землі
5. Для дальніх планів використовуйте холодні кольори, а для переднього плану – яскраві й теплі.
6. Об’єкти переднього плану прописуйте більш детально, а дальнього – узагальнено.
Пам’ятайте про правила розташування предметів на аркуші паперу. Усі предмети, які знаходяться ближче до нас, є більшими за розміром від дальніх предметів та частково загороджуватимуть ті предмети, що знаходяться далі від нас.
6 Фізкультхвилинка «Подорож у гори»
(збираємо туристичний рюкзак, піднімаємося на верхів`я гори, дихаємо свіжим повітрям, милуємося краєвидами)
А зараз ми з вами спробуємо намалювати те, що побачили, – гори.
7 Практична робота
8 Виставка робіт
9 Підсумок
Що називають пейзажем?
- Які існують види пейзажу?