Тема: Урок – подорож у гори.Передавання глибини простору за допомогою кольору при створенні уявного краєвиду. Виконання композиції «Подорож у гори» в техніці живопи

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із видами пейзажу; навчити відтворювати плановість розміщення об’єктів у просторі; розвивати вміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх, розвивати художні інтереси і потреби, естетичні ідеали, здатність розуміти та інтерпретувати твори мистецтва, оцінювати естетичні явища; формувати в учнів систему художніх знань і вмінь, яка відображає цілісність та видову специфіку мистецтва; виховувати в учнів емоційно-ціннісне ставлення до мистецтва та дійсності.
Перегляд файлу

Клас- 3

Тема: Передавання  глибини  простору  за  допомогою  кольору  при  створенні  уявного  краєвиду.  Виконання  композиції «Подорож  у  гори»  в  техніці  живопис (гуаш  або  акварельні  фарби)

Мета: ознайомити учнів із видами пейзажу; навчити відтворювати плановість розміщення об’єктів у просторі; розвивати вміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх, розвивати художні інтереси і потреби, естетичні ідеали, здатність розуміти та інтерпретувати твори мистецтва, оцінювати естетичні явища; формувати в учнів систему художніх знань і вмінь, яка відображає цілісність та видову специфіку мистецтва; виховувати в учнів емоційно-ціннісне ставлення до мистецтва та дійсності.

                                                Хід  уроку

1 Організаційна  частина

2 Перевірка наявності необхідності художніх матеріалів

- Тепер уважно подивіться на свої парти. Чи є у вас необхідні матеріали?  Сьогодні ми будемо використовувати альбом для малювання, простий олівець, фарби, пензлики, ємність для води.

  •                3. Повторення правил техніки безпеки чи правил роботи з художніми матеріалами.
  •            Зараз давайте повторимо правила техніки безпеки:

1) На уроці пам’ятай: роботу без дозволу вчителя не розпочинай!

  1. Візьми собі на згадку: робоче місце та інструмент тримай завжди в порядку.
  2. Щоб травм і порізів уникати під час роботи не слід розмовляти!
  3.  Скінчилась робота - ти не тікай, а за собою поприбирай!

  4   Актуалізація опорних знань

1  Гра « Підкажи  словечко»

--- Давайте  пригадаємо основні  жанри  обр.  мистецтва. Я  вам  пропоную гру « Підкажи  словечко»

 Якщо бачиш на картині склянку чаю на столі

Чи компот в склянім графині, чи троянду в кришталі,

Може, й керамічну вазу, або грушку, або торт,

Навіть все оце відразу, що це, діти, - натюрморт.

- Якщо бачиш: на картині намальована ріка,

Чи ялинка в білій шубці, чи на полі два бика,

Може, навіть, на узліссі побудований шалаш,

Звісно ж, ця картина зветься не інакше, як пейзаж.

- Якщо бачиш, що з картини жінка дивиться на вас,

Чи мужчина у камзолі, чи моряк, чи верхолаз,

Може, учень-першокласник, що трима в руках букет,

Знайте, діти, ця картина називається портрет.

- Ось ти бачиш на картині: вовк з вовчицею сидить,

Лев — цар звірів — у савані з левенятами лежить.

Бачиш іншого ти звіра, що зовсім нам є незвичний,

Як назвати жанр робіт цих? Жанр цей — анімалістичний.

5 Повторення  вивченого

    ---  Отже  давайте  пригадаємо  що  ж таке  пейзаж. (Художній  твір,  сюжетом  якого  є  зображення  природи)

---  Які  види  пейзажу  ви  знаєте? (Міський, морський, сільський, історичний, пейзаж  лісу,  парку,  степу,  гірський)

--- Назвіть холодні і  теплі  кольори ( жовто-оранжево-червоні -  теплі ,холодні – синьо-зелено-фіолетові).

      6 Оголошення  теми  і  мети  уроку

1  Відгадування  загадки

---  Не  яма, а  навпаки.  Не  вниз,  а  вгору  їй  рости.  (  гора)

---  А  які  гори  є  на  території  України?

---  От  сьогодні  ми  з  вами спробуємо зобразити  гірський  пейзаж. За  допомогою  кольору спробуємо передати  глибину  простору.

2  Робота  над  картиною

---  Гірські  краєвиди – одна  з  улюблених  тем  художників-пейзажистів. Гірський пейзаж  розкриває красу та могутність гір.  Зараз ми розглянемо  роботу видатного закарпатського художника Віктора Стогнута  який із великою любов’ю змальовував свій рідний край .

--- Подивіться  уважно  на  картину. Картина  поділена  на  два  плани передній  і  задній.  Що  ви  бачите  на  передньому  плані?  А  на  задньому?

---  При  виконання  пейзажу  художники,  щоб  відтворити  глибину  простору ,  предмети  дальнього плану  загороджують  предметами переднього  плану.  Але  не  тільки  цим  художники  забезпечують  глибину  простору.

---  Давайте  звернемо  увагу  на  кольори  картини. При  зображенні  предметів  переднього  плану  які  відтінки  кольорів  використав  художник?  (теплі)

---  А  при  зображенні  предметів  дальнього  плану?  (холодні)

---  Запамятай! Кольори  переднього  та  дальнього планів  будуть  різними. Чим  далі  розміщені   предмети,  тим  більше  переважатимуть холодні  кольори;  чим  ближче – теплі,  але  контрастні.

 3 Робота  з  підручником

4  Демонстрація  зразка

- Погляньте на малюнок. Що на ньому зображено?

- Які матеріали використано для даної роботи?

 

5  Інструктаж  до  виконання  роботи

1. Розмістіть аркуш паперу горизонтально

2. Визначте лінію горизонту

3. Зобразіть  загальний начерк композиції простим олівцем

4.Зобразіть небо – найсвітліше місце в композиції та визнач колір гір і землі

5. Для дальніх планів використовуйте холодні кольори, а для переднього плану – яскраві й теплі.

6. Об’єкти переднього плану прописуйте більш детально, а дальнього – узагальнено.

Пам’ятайте про правила розташування предметів на аркуші паперу. Усі предмети, які знаходяться ближче до нас, є більшими за розміром від дальніх предметів та частково загороджуватимуть ті предмети, що знаходяться далі від нас.

6 Фізкультхвилинка  «Подорож у гори»

(збираємо туристичний рюкзак, піднімаємося на верхів`я гори, дихаємо свіжим повітрям, милуємося краєвидами)

А зараз ми з вами спробуємо намалювати те, що побачили, – гори.

7  Практична  робота

8  Виставка  робіт

9  Підсумок

Що називають пейзажем?

- Які існують види пейзажу?

 

 

 

 

 

doc
Додано
30 січня 2019
Переглядів
733
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку