Урок образотворчого мистецтва "Як учні третього класу екопарк створили""

Про матеріал
Урок інтегрований (образотворче мистецтво, природознавство, хореографія, музика) з викоритсанням інтерактивних технологій. Може бути проведений і в 3, і в 4 класах.
Перегляд файлу

Урок образотворчого мистецтва в 3 класі

Тема уроку: Світ тварин у мистецтві. Як учні третього класу екопарк

                       заснували

Мета уроку: створити образ тварини як центру композиції . Познайомити

     дітей із заповідником Асканія Нова. Повторити  та узагальнити жанри

     образотворчого мистецтва, різні техніки виконання задуманого,  особливості

     виражальних засобів. Розвивати емоційно-почуттєву сферу школярів,

     художні здібності та мислення, здатність до самовираження і спілкування в

     царині мистецтва. Розвивати асоціативне мислення, художньо- творчу уяву.

     Виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги, формувати здібності до

     продуктивної художньої творчості. Виховувати в учнів емоційно- ціннісне

     ставлення до мистецтва та дійсності.

Обладнання: різнокольорові осінні листочки з картону, скриньки з інструментами та матеріалами: гуаш, палітри, пензлики, шаблони-матриці для естампу, кольоровий картон; кольорові олівці, наждачний папір; солоне тісто, ковпачки від ручок чи фломастерів; зубні щітки, гребінці; серветки, фартушки; зразки робіт; мультимедійна презентація; фрагмент уроку з ППЗ; таблиця «Правила роботи в групі»; рекомендований план виступу речника; фішки; підсумковий звіт-аркуш для кожного учня; тонований папір для проектів-презентацій груп, бейджики «Довідкове бюро» .

Тип уроку: інтегрований, з використанням інтерактивних технологій, діяльнісного підходу та проектної роботи; урок рефлексії.

Хід уроку.

І. Організація класу         СЛАЙД 1

-- Шановні діти, посміхніться новому дню, поверніться до наших гостей, посміхніться їм та привітайтеся:

Добрий день, шановні гості!     СЛАЙД 2

Раді вас вітати!

Всім бажаємо здоров’я

Й щастя повну хату!

Ми вам раді, люди добрі!

І вітаєм щиро вас!

І запрошуєм гостинно

На урок у 3 клас!

-- Сідайте, будь ласка!

ІІ. Актуалізація опорних знань

-- Наші уроки образотворчого мистецтва завжди допомагають нам проводити улюблені герої. Назвіть їх.     СЛАЙД 3

Заходять пан Олівець та пані Фарба.

Пані Фарба. Доброго дня, любі третьокласники. Доброго дня, пане Олівцю.

Пан Олівець. Привіт усім! Наш урок ми почнемо з загадок.

За правильні відповіді ви будете отримувати фішки.

Вчитель. Ці фішки ви прикріпите до звітного аркуша, який є у кожного з вас на парті. А в кінці уроку оціните власну роботу.

Пані Фарба. Якщо бачиш, що з картини      СЛАЙД 4…

                        Ніби дивиться на нас

Принц в одежі старовинній,

Чи сучасний верхолаз,

Льотчик, вчений, балерина,

Чи художник, чи поет,

Так і знай, що ця картина

Називається…

               

Пан Олівець.  Якщо бачиш на картині     СЛАЙД 5…

Чашку кави на столі,

Чи калач на скатертині,

Чи троянду в кришталі,

Чи якусь красиву вазу,

Чи смачний великий торт,

А хоч всі предмети зразу,

Знай це буде….

Пані Фарба.    Якщо бачиш на картині     СЛАЙД 6…

Намальована ріка,

Чи то іній на ялинці,

Чи хмарина здалека,

Чи засніжена рівнина,

Чи вузький провулок наш,

То, звичайно, ця картина

 називається….

 Пан Олівець.  Ой який чудовий пейзаж! Яка пора року зображена на ньому?

Учні. На картині зображена осінь.

Заходить до класу дівчинка Осінь

Осінь. Я чула ви мене гукали?         СЛАЙД 7…..

А я ішла по жовтих килимах
По золотих, червоних і багряних.
Я – осінь. Іній сизий по дахах.
Я – осінь золота з легким туманом.
Із літом бабиним у промені тепла.
І з листя щедра, міцно сплетена корона,
З кленового…
Далеко забрела.
А небо, кольору волошок. Й трохи льону.
Таке блакитне. Я його люблю.
Таке високе… Як не милуватись?
Із листя щось сплету… Ні, постелю!
Щоб бачили, що осінь – то є радість.
Що осінь – то у розкоші ліси
Я сяю в краплях, наче в діамантах.
Я – осінь, сповнена звичайної краси…
Тієї, що багатств найбільших варта.

-- Доброго дня, пані Фарбо! Вітаю, пане Олівцю! Доброго здоров’я, шановні! Я чула ви загадки школярам загадуєте. У мене теж для вас є одна. Послухайте!                                           СЛАЙД 8….

                          Ось ти бачиш на картині :

Вовк з вовчицею сидять,

Лев-цар звірів – у савані

З левенятами лежать.

Бачиш іншого ти звіра,

Що зовсім нам є незвичний,

Як назвати жанр робіт цих?

Жанр цей - …

Пані Фарба. Шановні учні, скажіть, а де ви бачили різних звірів?

Діти. В зоокуточку Малої Данилівки, в екопарку Фельдмана.

Пан Олівець. А навіщо створюються екопарки?

Feldman Ecopark – це масштабний і унікальний для України благодійний проект. Основним завданням є: створення такого куточка, в якому й дорослий, і дитина відчують, що все живе на Землі є однією великою сім’єю, в якій нема місця агресії, а є тільки любов, дружба та взаємодопомого. Одночасно з основною місією, існують і інші, не менш важливі, а саме: 

 - збереження та розвиток фауни та флори регіону;

 - створення умов для розвитку науково-дослідницької та навчальної бази України в сфері екології.

Переглядаємо СЛАЙДИ  про наш відпочинок у парку. СЛАЙД 9

ІІІ. Повідомлення – проекти з курсу «Природознавство»

Для збереження природи створюються заказники, заповідники. Про один з них розповість наше «Довідкове бюро». (Повідомлення про заповідник Асканія Нова)    СЛАЙД 10                    

 

Учень:Асканія-Нова -- заповідник на півдні України, в Херсонській області.

Його площа сягає тридцяти трьох тисяч гектарів. Це єдиний на всю Європу, збережений до наших днів, острівець типчаково-ковильного степу, якого ніколи не торкався плуг.             

СЛАЙД 11

Заснований він був у 1874 році бароном-німцем Фальц-Фейном як приватний заповідник «Чаплі». У ньому існує три основні частини: зоопарк, унікальний дендропарк із штучними озерами та заповідний цілинний степ.                        СЛАЙД 12  

На сьогодні дендропарк налічує близько трьох тисяч видів рослин і дерев, а проживає в заповідній зоні 250 видів ссавців і птахів із усіх континентів планети. Переважають багаторічні трави (51 %). До “Червоної книги України” занесено 13 видів вищих рослин: карагана скіфська, зіркоплідник частуховидний, ковили українська, Лессінга та волосиста, тюльпани Шренка і скіфський (до речі, тюльпан скіфський ніде, крім Асканії не зустрічається), волошка Талієва, цибулі Регеля та скіфська, рябчик шаховий, зозулинець рідкоквітковий, дворядник крейдяний; 3 види грибів, 4 - лишайників. Шість видів рослин занесені до міжнародних червоних списків.

Учениця. Відділом зоопарку є орнітопарк, що розмішений поблизу ставків з протоками та острівцями. В орнітопарку нараховують більш ніж 60 різновидів птахів СЛАЙД 13 журавлі сірі, СЛАЙД 14 білі гуси, СЛАЙД 15  фламінго, СЛАЙД 16  одуди, СЛАЙД 17  чаплі сірі, СЛАЙД 18 дрохви.

Дрохва вважається найкрупнішим птахом серед пернатих України. Вражають своєю красою    СЛАЙД 19  павичі, СЛАЙД 20  папуги, лебеді, фазани, качки, лелеки, страуси.  СЛАЙД 20

Африканський страус належить до найбільших птахів планети, має вагу до 175 кг. Голова сягає на висоту 2 м 70 см. Птах довгий час може обходитися без води. але при нагоді охоче п'є та купається. За висновками науковців, страуси в давнину мешкали на півдні сучасної України. В умовах неволі живе до 50 років.

Яйце африканського страуса важить 2 кг і трохи більше. Ці птахи втратили здібність літати, пересуваються по суходолу пішки або бігом, мають неприємний характер.

А зображення вінценосного  журавля стало головним на емблемі асканійського заповідника. СЛАЙД 21 

Дикі тварини

На території Великого Чапельського поду в умовах, наближених до природних, утримуються табуни диких копитних з різних континентів. Тут протягом усього року напіввільно мешкають благородні олені.    СЛАЙД 22

Ховрахи  СЛАЙД 23  та бабаки є свідками диких ігор СЛАЙД 24

 коней Пржевальського. Захоплюють своєю міццю СЛАЙД 25

бізони,    СЛАЙД 26  сайгаки.     СЛАЙД 27  Влітку сюди випускають худобу ватусі,    СЛАЙД 28  зебр та вихідців з далекої  Індії – гаялів. СЛАЙД 29

 Заповідник утримує близько 800 різновидів диких копитних та гібридних форм свиней, баранів, биків, верблюдів, лам, віслюків куланів, шотландських поні.

(Учні «Довідкового бюро» отримують фішки) 

ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

Пані Фарба. Це така важлива справа! Пропоную і нам створити власний екопарк третього класу.  Як ви вважаєте, шановні школярі, впораємося?

Осінь. Біжіть до мене, дітвора,

             Дзвінка, срібноголоса !

             Бо відпочити вже пора!

             Вам заспіває Осінь!        СЛАЙД 30

Діти стають у коло

Вчитель. Станьте, діти у коло. Візьміться за руки. Відчуйте підтримку ваших товаришів. Хай ця підтримка буде з вами протягом уроку. Хай усмішка та добре слово надасть упевненості , а пісня підніме настрій.

Фізкультхвилинка з піснею «Осінь»

Осінь, осінь, осінь!

Медом пахнуть роси.

Журавлі курличуть в небі

Та вітри голосять.

Не дзвенять в садочку

Птичі голосочки.

Сняться зораному полю

Квіти й колосочки.

В лузі при долині

Плаче тополина,

загорілась над рікою

Червона калина.

Тьмяно сонце світить,

А на голих вітах

в’яже осінь рукавички

з бабиного літа.

Осінь. Листопад завершить осінню дорогу
І зменшує сонця вгорі.
І довшає нічка, стає холодніше.
Пора прощаватись іде.
Заплачуть дощі все частіше й частіше,
І чарів не стане ніде.
На згадку про себе я вам подарую
Листочків осінній шедевр.

Діти знімають з дошки листочки, перевертають до себе кольоровою стороною. Таким чином, об’єднуємося в чотири групи за кольором (червоні, жовті, зелені, помаранчеві). Свої звітні аркуші переносять із собою. Кожна група обирає Майстра, Помічника, Речника й тайм- контролера. На дошці з’являються правила роботи в групі.

V. Об’єднання в групи

ПРАВИЛА РОБОТИ В ГРУПІ

  • Усміхнене правило
  • Уважне правило: вислухай товариша
  • Тихе правило: працюй тихо, щоб почути інших
  • Переконливе правило: якщо ти не згоден із думкою більшості, доведи
  • Товариське правило: допоможи однокласнику, якщо той не встигає, підтримай товариша
  • Розумне правило: продумай свій виступ
  • Впевнене правило: знай, у тебе все вдасться!

Пані Фарба. Ми з паном Олівцем теж приготували для вас подарунки-скриньки.  Відкрийте їх і дайте відповідь на питання: до Майстерні якого виду образотворчого мистецтва ви потрапили? яку техніку буде використовувати ваша група?

Пан Олівець. Шановне довідкове бюро! Будьте напоготові! Раптом знадобиться ваша допомога?!

Майстерня Живописців

Техніка набризку -- одна з технік роботи фарбами. Візьміть гребінець і використану зубну щітку. Утворіть на палітрі потрібний колір. Набирайте потрібний колір на щітку і розтирайте його на гребінці, тримаючи гребінець над аркушем паперу. Бризки, маленькі цяточки падатимуть на кольорове тло композиції. Пам’ятайте про техніку безпеки: вдягніть фартушки; тримайте гребінець паралельно до аркуша та щіткою торкайтеся лише кінчиків гребінця. В разі потреби користуйтеся серветками!

Майстерня естампу

Естамп --  Відбиток на папері (рідше на шовку та інших матеріалах) якого-небудь зображення, зробленого самим художником або майстром-гравером.
Естамп відтискають зі спеціальних металевих, дерев'яних чи лінолеумових пластин. На такій пластині за допомогою особливих інструментів вирізують зображення, наносять на пластину фарбу і роблять відбиток. Якщо ви хочете змінити кольорову гаму на шаблоні-матриці, зітріть серветкою попередньо нанесену фарбу. Завершіть роботу додатковими елементами, виконаними пензликом.

Пані Фарба. Який вид образотворчого мистецтва застосує ваша група?

Майстерня Графіків

Графіка

У перекладі з грецької мови означає «пишу, малюю». На відміну від живопису, графічні твори переважно чорно-білі, тому їх легко вирізнити.
Графіка має свої засоби виразності. Це лінії різної товщини, штрихи, крапки,

світлі й темні плями.
У графіці використовують різноманітні матеріали: олівець, туш, перо, ручку, фломастер, вуглину, сангіну, одноколірну фарбу та ін. Щоб малюнок став яскравим, користуйтеся контрастними кольорами. Постійно контролюйте натиск олівцем.

Пан Олівець. А ваша група?

Майстерня скульпторів

Рельєф (об’ємна картина)

Об'ємне (випукле або поглиблене) зображення на площині. Рельєфне зображення, як графіку і живопис, роздивляються з одного боку.
Скульптор вирізує чи наліплює зображення на певну площину (плінт), тому таку роботу часто називають об'ємною картиною.
Якщо зображення виступає над площиною менше ніж на половину своєї товщини, його називають барельєфом, а якщо більше – горельєфом. Якщо ж зображення не виступає з площини, а заглиблюється в неї, це контррельєф. Додатково можна домалювати деякі елементи пензлем.

Вчитель. Отож, любі мої, за роботу! А пан Олівець, пані Фарба й Осінь допоможуть учням. Створимо чудовий куточок природи , екопарк, для різних звірів. Кожна група презентує свій проект у кінці уроку. А план виступу речники можуть використати з дошки.

 

МИ ПРАЦЮВАЛИ У МАЙСТЕРНІ …

ВИКОРИСТОВУВАЛИ ТЕХНІКУ…

СТВОРИЛИ КОМПОЗИЦІЮ…

VІ. Практична робота школярів        СЛАЙД 31

Одна група з солоного тіста виконує рельєфну роботу на картоні «Наші   овечки»;

друга група створює графічний малюнок на наждачному папері «Пернаті

  гості»;

третя група застосовує техніку набризку для композиції «Морські мешканці»; четверта група виконує роботу за допомогою естампу на тему «Звірятка».

Кожна група в скриньці отримує технологічну картку або зразок роботи.

Учитель контролює роботу груп і в разі потреби консультує, підказує, коригує самостійну роботу учнів.

Якщо хтось із групи не встигає, йому допомагають товариші.

F:\семінар 20.11.13\IMG_0907.jpg

F:\семінар 20.11.13\IMG_0908.jpg

F:\семінар 20.11.13\IMG_0914.jpg

 

F:\семінар 20.11.13\IMG_0916.jpg

 

VІІ. Презентації роботи груп

Речник виступає з презентацією. Інші школярі висловлюють враження від побаченого. Учні отримують фішки.  Додаткові фішки отримують артисти (пан Олівець, пані Фарба, Осінь ).

Діти в аркуші - звіті за допомогою фішок оцінюють себе та озвучують, як, на їхню думку, працювали на уроці (Активно, наполегливо, все вдалося, задоволений роботою тощо).

VІІІ. Підсумок уроку.

Гра «Відгадай майстерню художника» (Використовую уривок ППЗ «Образотворче мистецтво»  --- УРОК 34, КРОК 3)

Виконання пісні  (на мелодію пісні «Сонячне коло»)

Сонце навкруг, небо навкруг –

Це є малюнок дитини.

Намалював на папірці

І підписав у кінці:

Хай завжди буде сонце

Хай завжди буде небо,

Хай завжди буде мама,

Хай завжди буду я.

 Квіти навкруг, зелень навкруг

Навколо чисте повітря.

Срібна вода в річку стіка

Усе радіє, все квітне.

Хай завжди будуть квіти,

Хай завжди – лісосмуги

Кругом чисте повітря,

кришталева вода.

Хай завжди будуть звірі,

Хай завжди будуть птахи,

Хай завжди будуть риби,

хай завжди, хай завжди..!

Вчитель. Дякую, мої юні художники, за чудовий урок!  СЛАЙД 32

 

docx
Додано
19 січня 2019
Переглядів
1437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку