5 клас
Вчитель: Папуша Т.В.
Тема: Види живопису. Техніка «Пуантилізм»
Мета: навчальна: ознайомити учнів з видами живопису, їх відмінностями, творами видатних живописців; вчити працювати в техніці пуантилізму;
розвивати уміння порівнювати, зіставляти твори живопису, визначати види живопису та аналізувати їх; розвивати образне, логічне, просторове мислення; формувати естетичні почуття, смак;
виховна: виховувати в учнів охайність, акуратність, самостійність в роботі, бажання створювати навколо себе прекрасне; стимулювати розвиток допитливості.
Тип уроку: комбінований урок, вивчення нової теми
Методи і засоби роботи: евристична бесіда; вправа на поєднання поняття з визначенням, «Сенкан», «Асоціаційний кущ», «Морський бій», «Прес», «Авторське крісло»
Обладнання: презентація, зразки видів живопису та нетрадиційних технік малювання, репродукція картини Жоржа Сьора «Запрошення на інтермедію (парад у цирку)».
Хід уроку:
Епіграф:
Хай оживає істина стара:
Людина починається з краси й добра! І. Організаційна частина
Щиро рада вас вітати,
Де мистецтва об’єдналися,
Творчість юних – справжнє чудо із чудес,-
Нехай же урок починається!
ІІ. Перевірка готовності до уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
Вправа «Поєднай поняття з визначенням»
Мистецтво – це один із видів діяльності людини, у якому художньо відображається її внутрішній світ і світ, що її оточує.
Живопис – найпопулярніший вид образотворчого мистецтва, де зображення виконується фарбами.
Скульптура – твори мистецтва, що мають об’ємну форму і виконуються з твердих або пластичних матеріалів
Силует – площинне однотонне зображення будь-якого об’єкта
Лінія горизонту – уявна лінія, яка проходить на рівні очей і ділить умовно на небо і землю площину
Літографія – гравюра на камені
Ксилографія – зображення, виконане різцями на дерев’яній поверхні (гравюра на дереві)
Вісь симетрії – уявна лінія, яка поділяє фігуру на дві дзеркально рівні частини
Вправа «Сенкан»
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
Ми вже познайомилися з видами графіки. Сьогодні на уроці ми дізнаємося про різновид живопису, ознайомимося з нетрадиційною технікою малювання «Пуантилізм» і за допомогою неї спробуємо створити композицію. А щоб наша картина була гарною, необхідно добре попрацювати нам.
V. Основна частина
1. Живопис – вид мистецтва, який здатний відтворити видиму реальність за допомогою кольору.
Пояснення вчителя
Презентація Види живопису
2. Перегляд творів видатних живописців з коментарем вчителя та учнів.
3. Словникова робота.
Станковий живопис – невеликі за розмірами твори, виконані на мольберті (дошці, картоні). Вони розраховані на сприйняття з близької відстані.
Монументальний живопис – живопис на архітектурних спорудах та інших стаціонарних основах. Йому при суща масштабність задуму, високий лад образів.
Декоративний живопис – частина архітектурного ансамблю чи творів ДПМ (орнаментальні розмальовки, панно, композиції.
Мініатюра – невеликий за обсягом твір у рукописах, книгах, на полотні.
4. Види монументального живопису
Стінний розпис Мозаїка Вітраж
Словникова робота
Стінний розпис – фреска – живопис фарбами по вологій штукатурці.
Мозаїка – малюнок складений і закріплений з різнокольорових шматочків скла, мармуру, камінців.
Вітраж – зображення із частинок кольорового скла, скріплених між собою.
5. А з яким детальніше познайомимося сьогодні, дізнаємося зігравши у гру «Морський бій»
|
1 |
2 |
3 |
4 |
А |
А |
Ю |
О |
Й |
Б |
Ж |
М |
С |
К |
В |
У |
Н |
Б |
З |
Г |
О |
А |
Ї |
Р |
Б-2, А-3, В-4, А-1, Г-3, Б-4, Г-2 (Мозаїка)
6. Імітація мозаїчного панно:
* з паперових шматочків;
* наклеювання намистинок чи ґудзиків;
* у техніці відбитка (штампування);
* техніка пуантилізму.
Словникова робота
Пуантилізм – нетрадиційна техніка малювання, де зображення виконується кольоровими точками.
Перегляд зразків.
7. Сприймання творів мистецтва Жоржа Сьора. «Запрошення на інтермедію (парад у цирку)»
8. Інструктаж виконання практичної роботи
4 етапи:
а) розвести фарби різного кольору на палітрі;
б) на папері намітити контури ескізу мозаїки;
в) кольоровими точками (вушними палочками) заповнити ці обриси;
г) ті ділянки паперу, які залишилися зовні, слугуватимуть тлом. Заповнити їх відбитками іншого кольору.
Вправа «Авторське крісло» Придумати назву своїй роботі
11.Висновок. Що таке мозаїка?
Асоціаційний кущ «Мозаїка»
VІ. Підсумок уроку.
Вправа «Прес»