Урок образотворчого мистецтва "Види живопису. Техніка «Пуантилізм» "

Про матеріал
Дана розробка уроку допоможе вчителю ознайомити учнів з видами живопису, їх відмінностями, творами видатних живописців; вчити працювати в техніці пуантилізму
Перегляд файлу

5 клас

Вчитель: Папуша Т.В.

Тема: Види живопису. Техніка «Пуантилізм»

Мета: навчальна: ознайомити учнів з видами живопису, їх відмінностями, творами видатних живописців; вчити працювати в техніці пуантилізму;

розвивати уміння порівнювати, зіставляти твори живопису, визначати види живопису та аналізувати їх; розвивати образне, логічне, просторове мислення; формувати естетичні почуття, смак;

 

виховна: виховувати в учнів охайність, акуратність, самостійність в роботі, бажання створювати навколо себе прекрасне; стимулювати розвиток допитливості.

Тип уроку: комбінований урок, вивчення нової теми

Методи і засоби роботи: евристична бесіда;  вправа на поєднання поняття з визначенням, «Сенкан», «Асоціаційний кущ», «Морський бій», «Прес», «Авторське крісло»

Обладнання: презентація, зразки видів живопису та нетрадиційних технік малювання, репродукція картини Жоржа Сьора «Запрошення на інтермедію (парад у цирку)».

Хід уроку:

                                                                                                        Епіграф:

                                                                              Хай оживає істина стара:

                                                                     Людина починається з краси й добра!                                                                                                                                                                              І. Організаційна частина

Щиро рада вас вітати,

Де мистецтва обєдналися,

Творчість юних – справжнє чудо із чудес,-

Нехай же урок починається!

ІІ. Перевірка готовності до уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

Вправа «Поєднай поняття з визначенням»

Мистецтво – це один із видів діяльності людини, у якому художньо відображається її внутрішній світ і світ, що її оточує.

Живопис – найпопулярніший вид образотворчого мистецтва, де зображення виконується фарбами.

Скульптура – твори мистецтва, що мають обємну форму і виконуються з твердих або пластичних матеріалів

Силует – площинне однотонне зображення будь-якого обєкта

Лінія горизонту – уявна лінія, яка проходить на рівні очей і ділить умовно на небо і землю площину

Літографія – гравюра на камені

Ксилографія – зображення, виконане різцями на деревяній поверхні (гравюра на дереві)

Вісь симетрії – уявна лінія, яка поділяє фігуру на дві дзеркально рівні частини

Вправа «Сенкан»

  • Живопис (Іменник)
  • 2 означення (який живопис) різноманітний,багатий, мальовничий.
  • 3 дієслова (що робить) творить, зображує, показує, вчить.
  • Речення (Живопис – вид образотворчого мистецтва, який зображує предмети і явища за допомогою фарб)
  • Синонім до слова живопис (малювання фарбами)

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

Ми вже познайомилися з видами графіки. Сьогодні на уроці ми дізнаємося про різновид живопису, ознайомимося з нетрадиційною технікою малювання «Пуантилізм» і за допомогою неї спробуємо створити композицію.  А щоб наша картина була гарною, необхідно добре попрацювати нам.

V. Основна частина

1.  Живопис – вид мистецтва, який здатний відтворити видиму реальність за допомогою кольору.

Пояснення вчителя

 

Презентація Види живопису

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Перегляд творів видатних живописців з коментарем вчителя та учнів.

3. Словникова робота.

           Станковий живопис – невеликі за розмірами твори, виконані на мольберті (дошці, картоні). Вони розраховані на сприйняття з близької відстані.

            Монументальний живопис – живопис на архітектурних спорудах та інших стаціонарних основах. Йому при суща масштабність задуму, високий лад образів.

            Декоративний живопис – частина архітектурного ансамблю чи творів ДПМ (орнаментальні розмальовки, панно, композиції.

             Мініатюра – невеликий за обсягом твір у рукописах, книгах, на полотні.

4. Види монументального живопису

 

 

Стінний розпис             Мозаїка                  Вітраж

Словникова робота

            Стінний розпис – фреска – живопис фарбами по вологій штукатурці. 

            Мозаїка – малюнок складений і закріплений з різнокольорових шматочків скла, мармуру, камінців.  

            Вітраж – зображення із частинок кольорового скла, скріплених між собою.

5. А з яким детальніше познайомимося сьогодні, дізнаємося зігравши у гру «Морський бій»                           

 

1

2

3

4

А

А

Ю

О

Й

Б

Ж

М

С

К

В

У

Н

Б

З

Г

О

А

Ї

Р

Б-2, А-3, В-4, А-1, Г-3, Б-4, Г-2   (Мозаїка)

6. Імітація мозаїчного панно:

* з паперових шматочків;

* наклеювання намистинок чи ґудзиків;

* у техніці відбитка (штампування);

* техніка пуантилізму.

Словникова робота

Пуантилізм – нетрадиційна техніка малювання, де зображення виконується кольоровими точками.

               Перегляд зразків.

7. Сприймання творів мистецтва Жоржа Сьора. «Запрошення на інтермедію (парад у цирку)»

 

8. Інструктаж виконання практичної роботи

4 етапи:

а) розвести фарби різного кольору на палітрі;

б) на папері намітити контури ескізу мозаїки;

в) кольоровими точками (вушними палочками) заповнити ці обриси;

г) ті ділянки паперу, які залишилися зовні, слугуватимуть тлом. Заповнити їх відбитками іншого кольору.

  1. Практична діяльність учнів з індивідуальною допомогою вчителя
  2. Виставка робіт.

Вправа «Авторське крісло» Придумати назву своїй роботі

11.Висновок. Що таке мозаїка?

Асоціаційний кущ «Мозаїка»

 

 

VІ. Підсумок уроку.

Вправа «Прес»

  • ознайомилися…
  • виконували…..
  • зіставляли…
  • дізналися….
  • сподобалося….

http://rudata.ru/w/images/7/7d/Paul_Signac_Palais_des_Papes_Avignon.jpg

 

docx
Додано
31 жовтня
Переглядів
199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку