Урок оброзотворчого мистецтва

Про матеріал

Тема актуальна , змістовна , цікава для учнів початкових класів. Даний матеріал відповідає вимогам НУШ.Використання різних форм та методів роботи,які актуальні в сучасній освіті.

Перегляд файлу

Тема: « Моя Україна багата й гостинна»

Мета: закріпити поняття « аплікація», їх види;  вміння відрізняти форми та порівнювати їх; знаходити відмінності; розвивати фантазію, критичне мислення, увагу; виховувати любов до краси осінньої природи.

Хід заняття

І.Організація учнів

ПривітанняВстаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе,

Привітайтесь: «Добрий, день!»

ІІ.Актуалізація опорних знань

Читання « Акровірш»

У нас красивий, гарний край:

Квіти, море, річка, гай!

Рідне все: поля, діброви,

А сади які чудові!

Їх краса – це білий цвіт…

Ненька наша, Україна,

Адже ти для нас єдина!

Бесіда:

  • Отже, діти ,яке слово заховалось у даному вірші?
  • Як автор називає нашу Україну? Чому?
  • Чому нашу неньку називають гостинною і щедрою?
  • Проблемне запитання: « З якою пори рокою можна порівняти нашу неньку Україну? Чому ви так вважаєте?
  • Дійсно, осінь –  золота своїми різнобарвними краєвидами, щедрими фруктами та овочами. ЇЇ вважають господинею, яка зібрала повний урожай в садах, на городах.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні на уроці ми не лише дізнаємось про щедрість осені й краєвидами нашої неньки України, а й навчимося виготовляти аплікації з фруктів.
  • Хто, пригадає, що таке аплікація?
  • Ви знайомились на попередньому уроці, коли виготовляли « Щедрий урожай» з кольорового паперу.

Аплікація — це художня техніка, яку застосовують для створення зображень із наклеєних на основі шматочків паперу, тканини, рослинного матеріалу.

—У перекладі з латинської слово аплікація означає «прикладання». Здавна люди намагалися прикрасити своє житло. А як це зробити? З чого? 3вісно, легше за все це було зробити з доступного матеріалу. Коли людина ще не винайшла ні тканини, ні паперу, то доступними були насіння рослин, листя, солома, тобто природний матеріал. Зібрані в суху погоду і висушені рослини та насіння є чудовим матеріалом. Скріплюють деталі клеєм або пластиліном Горіхи та шкаралупа грецьких горіхів використовуються для виготовлення човників, хрущів, рибок, голівок казкових героїв. Із соломи виготовляють корисні речі: головні убори, побутові предмети та іграшки. Солома — це стебелини злакових хлібних рослин, що заготовлені в стадії дозрівання, коли вони набувають золотистого відтінку Поступово людина навчилася створювати цілі картини з природного матеріалу

Д / гра « Яка картина зайва?»

Учні визначають відповідні картини, які належать до виду мистецтва « аплікація», називаючи їх види.

Робота в альбомі:

  • Відкрийте ст.16 завдання 3, допоможіть Лясольці визначити та знайти овочі. Якої вони форми ?

Фізкультхвилинка

       Перегляд мультфільму « Смішарики»                                                                                                                Перегляньте уважно мультфільм:

  • Назвіть головних героїв ? Яку форму вони мають? Чим подобається даний мультфільм?                 І V.Практична діяльність учнів.
  • Як ви вважаєте, які фрукти допоможуть, створити образи наших головних героїв?
  • Чи можемо ми взяти квадрат, щоб створити Смішарика ? Чому?
  • Для ,виготовлення даного героя, нам потрібно пластилін, досточка і звичайно яблуко круглої форми.
  • Пам'ятаємо правила поводження з пластиліном:

Правила роботи з пластиліном:

1. Розминати і розгортати пластилін потрібно на  дощечці;

2. Розрізати пластилін стекою;

3. Невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки;

4. Після завершення роботи з пластиліном витирати руки вологою серветкою;

5. Не бери пластилін до рота;

6. Не торкайся брудними руками обличчя, очей, одягу;

7. Не чіпай зошити, книги, гумки — скрізь будуть жирні плями;

8. Не розмахуй стеками, щоб не поранити себе та інших.

Під час роботи з пластиліном слід пам’ятати, що загальну форму виробу ліплять пальцями, а для зображення дрібних деталей використовують спеціальні інструменти – стеки. Вони бувають різної форми. Стеки з одного кінця ширші, а з другого – загострені. Розширеним кінцем стеки розділяють пластилін на дрібні шматочки, роблять у них заглиблення, а загостреним кінцем проводять лінії, роблять проколи.

Самостійна робота

Вчитель допомагає індивідуально. Використовує поточний  інструктаж

Підсумок заняття:

— З яким матеріалом працювали на уроці?

— Чи сподобалась робота на уроці?

— Чого навчив сьогоднішній урок?

— Які відкриття зробили?

— Хотіли б ви комусь передати знання, отримані сьогодні на уроці?

 Аналіз та оцінювання робіт учнів

— Хто вважає, що трудився сьогодні у повну силу?

— У кого все вдалося?

— Кому потрібно ще попрацювати, щоб робота вийшла якісною?

— Оцінювання  робіт.

Прибирання робочих місць

А зараз приберіть своє робоче місце.

 Прощання з класом

Дякую вам за урок! До побачення.

docx
Додано
14 листопада 2020
Переглядів
895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку