Конспект уроку праці в 5 класі
(варіативний модуль «Технологія виготовлення аплікації»)
Тема: Прикріплення деталей аплікації до основи. Шов «уперед голку» та його призначення. Практична робота: «Приметування деталей аплікації до основи»
Мета уроку:
навчальна: забезпечити засвоєння учнями знань про способи з'єднання деталей із різних конструкційних матеріалів, про прийоми виконання шва «уперед голку», його графічне зображення та застосування; формувати уміння виконувати ручні шви;
розвивальна: розвивати моторику рук, координації рухів (ознайомлення з професією швачки);
виховна: виховання акуратності та старанності під час вишивальних робіт.
Обладнання, матеріали та наочність: аплікації з тканини із закріпленням деталей різними способами, зразки шва «вперед голкою», тканина для основи аплікації , деталі аплікації, ножиці, шпильки, голка, гольник, наперсток, нитки, інструкції з БЖ під час ручних швейних робіт
Тип уроку: формування вмінь та навичок.
Перевірка наявності учнів; підготовленості їх до уроку.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Пропоную вам пригадати технологічну послідовність виготовлення виробу з аплікацією та проаналізувати, яку частину роботи вже виконано й що потрібно робити далі.
(Наступний етап у роботі — розміщення та закріплення деталей на фоні відповідно до ескізу.)
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Кінцевий результат залежить від правильності й охайності виконаних операцій. Тому вам слід звернути увагу на процес виконання вашої роботи, обрати найкращий спосіб з’єднання деталей із основою.
IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
Тема нашого уроку — «Прикріплення деталей аплікації до основи»
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
2. Робота в групах (інтерактивна частина заняття)
Алгоритм роботи
• об’єднати дітей в групи
• Кожній групі роздати аплікацію.
• Запропонувати учням поміркувати й розпізнати види з’єднань, використаних для виготовлення роботи, назвати їх.
3. Ознайомлення з професією швачки виступ (учениці)
VI. ФОРМУВАННЯ УМІНЬ І НАВИЧОК
• Назвіть ручні шви, вивчені вами в початковій школі.
• Відповідаючи на підібрані учнями загадки (домашнє завдання), пригадайте, які інструменти використовували під час шиття.
• Де потрібно зберігати шпильки й голки?
• Як їх слід розміщувати на робочому столі під час роботи?
• Які умови необхідні для роботи?
2. БЖ під час роботи з голками, шпильками, ножицями
Звернути увагу учнів на організацію робочого місця: правильне розміщення інструментів і матеріалів забезпечує зручність під час роботи, скорочує витрати часу на виконання робіт, обов'язково слід дотримувати правил безпечної роботи.
Перш ніж голку в руки брати,
Треба правила згадати:
Як із нею працювати,
Щоб проблем зовсім не мати.
Їх не кидай де попало.
Пам’ятай: під час роботи
Їх не слід тримати в роті.
Без ниток не залишай,
Користуйся обережно
І в свій одяг не встромляй.
Голку в гольнику тримати.
Там їй місце безперечно,
Завжди зручно й небезпечно.
Далі, щоб біда не сталась,
Ти шматочки всі збери,
В папірець їх загорни,
Викинь все це у сміття,
Прибери все до пуття.
Всі ножиці в руках тримали, безперечно.
Та можуть вони бути небезпечні.
І знає кожна учениця,
Із ними працювати як годиться:
І обережно їх передавайте,
При цьому завжди пам’ятай:
Кому даєш, до того кільця повертай.
Потрібно пальці так тримати,
Щоб їх не зачепити раптом,
Бо ножиці – то вам не жарти.
3. Шви тимчасового з'єднання. Шов «уперед голкою» (с. 62-64 підручника)
• Практична робота «Виконання шва «вперед голку». Підручник стор. 90
4. Фізкультхвилинка
5. Рефлесія (хто отримав найбільше кольорових кружечків?) Попереднє оцінювання
5. Практична робота «Приметування деталей аплікації до основи» (інструкція в підручнику на с. 65)
1. Аналіз завдань практичної роботи
2. Забезпечення необхідними інструментами та матеріалами.
3. Правила безпечної праці, організація робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання завдань практичної роботи:
а) Організація робочого місця;
Ваші руки працьовиті, спритні і талановиті.
Лад, порядок вони знають, звично речі розкладають:
Все для правої — праворуч, все для лівої — ліворуч.
б) Правила безпечної праці під час ручних швейних робіт.
Санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання ручних швейних робіт
• Перед виконанням ручних швейних робіт треба ретельно вимити руки, щоб не забруднити тканину.
• Вишивати й шити треба сидячи на стільці зі спинкою. Сидіти потрібно прямо, не сутулячись.
• Освітлення має бути хорошим, бажано природним. Під час вишивання правою рукою світло повинно падати зліва на робоче місце, лівою рукою — праворуч. Через кожну годину вишивання чи шиття необхідно робити відпочинок для очей на 5-10 хв. Під час відпочинку очі перевести на спокійне забарвлення. Корисно також використати цей час на виконання гімнастики для м’язів очей.
«Зорова» гімнастика
• Міцно заплющити очі на 3-5 с, розплющити їх на такий самий час та знову зажмуритися. Повторити 7-10 раз.
• Заплющити очі на 10 с, розплющити їх і подивитися вправо — вліво — вгору — вниз. Зробити ще декілька рухів очима по колу: вправо — вліво — вгору — вниз. Повторити 3-4 рази.
• Швидко кліпати очима 20-25 секунд, заплющити очі, відхилитися на спинку стільця та хвилинку відпочити.
4. Самостійне виконання завдань практичної роботи за інструкційними картками
5. Контроль учителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів
6. Поточний інструктаж (індивідуальний, груповий, якщо необхідно)
7. Підбиття підсумків практичної роботи:
• демонстрування кращих робіт;
• аналіз недоліків у результатах роботи та шляхи їх усунення;
• оцінювання результатів практичної роботи.
VII. РЕФЛЕКСІЯ
Рефлексійне анкетування
На занятті з трудового навчання під час сьогоднішнього уроку я:
1. Дізнався _____________________________________________
2. Зрозумів _____________________________________________
3. Навчився ____________________________________________
4. Я не вмів, а тепер умію _________________________________
5. Надалі я хочу _________________________________________
VIII. МОТИВАЦІЯ ОЦІНОК ЗА УРОК, ВИСТАВЛЕННЯ ЇХ У ЖУРНАЛ, ЩОДЕННИКИ
IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
• Прочитати с. 61-64 підручника, відповісти на питання 3 (с. 65 підручника).
XI. ПРИБИРАННЯ РОБОЧОГО МІСЦЯ