28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок "Одна з миттєвостей енергозбереження."

Про матеріал
Даний урок - це одна із можливостей розширення знань учнів щодо методів енергозбереження та підвищення енергоефективності серед жителів села, що поєднується з практичними вправами по обчисленню споживання електроенергії та заохочує як дівчат так і хлопчиків вивчати технічні науки, формує навики роботи з вимірювальними приладами
Перегляд файлу

 Алгебра 8 клас

Тема уроку. Одна з миттєвостей енергозбереження.

Мета уроку: Розширити знання учнів щодо методів енергозбереження та підвищення ефективності серед жителів села. Для цього узагальнити  навчальні вміння та навички по обчисленню споживання електроенергії, теоретичних задач, організовувати взаємозв'язок своїх знань з практичним використанням; популяризувати STEM-технології в процесі вивчення математики, а також заохотити як дівчат так і хлопчиків вивчати технічні науки, сформувати навики роботи з вимірювальними приладами, використовувати набуті математичні знання, для розширення власних знань про енергозбереження; бажання вивчати навколишній світ.

формувати низку компетенцій:

а) соціальні — бути готовим до громадського життя; зосередити увагу на  фінансових проблемах сучасної родини; навчитися любити й дбати про всіх членів родини, розвинути почуття відповідальності за збереження й збільшення сімейного добробуту;

б) полікультурні — опановувати засади культурного спілкування в ході  обговорення проблеми, розвивати вміння вести групову бесіду, учитися спостерігати, одержуючи від спілкування із однолітками заряд високих почуттів, шляхетності, душевної мудрості;

в) інформаційні — уміння критично оцінювати й використовувати  різноманітну інформацію, розширення кругозору;

г) самоосвіти й самонавчання — розвивати творчий підхід, ініціативність, кмітливість, готовність навчатися, пам'ять, увагу, естетичне сприйняття дійсності, уміння відстоювати свою точку зору, використовуючи нестандартні завдання, розвивати  інтерес  вивчати технічні науки через STEM підходи.

Обладнання: лічильник електроенергії, квитанції для сплати за електроенергію, стікери, гаджети, скринька з лампами.

Хід уроку

Організаційний момент. (2 хв.)  Учні заспокоюються, займають свої місця

Актуалізація опорних знань учнів. (3 хв)

Вчитель. Сьогодні у нас незвичайний урок, сьогодні ми говоритимемо про кожну вашу родину, її грошові витрати. Пропоную кожному з вас записати в зошит. Фінансові витрати кожної родин, що повторюються систематично. Учитель слідкує за написанням. Потім всі відповіді обговорюємо, знаходимо спільне.

Мотивація пізнавальної діяльності. (10 хв)

Вчитель. А ось у мене в руках щось за предмет. Що це? (Тримаю звичайний лічильник електроенергії) Хто з вас може розповісти для чого цей прилад.

Вчитель. Щодня ми маємо справу з електроприладами, постійно від них залежимо. Давайте спробуємо назвати електроприлади, якими ми користуємося найчастіше. У вас на парті стікери на них ви записуєте назви електроприладів, що ми використовуємо вдома.

Учні називаючи, наклеюють свої стікери на фліпчарт.

Разом з учнями класифікуємо електроприлади відповідно до класифікатора

Електроприлади щоденного використання

Електроприлади, що використовуються не так часто

Електроприлади, що використовуються рідко

 

 

 

 

Вчитель. Сьогодні ми будемо говорити про заходи, які ми можемо запровадити вдома і вони нам допоможуть заощадити використання електроенергії. Зменшення кількості електроенергії, дасть змогу зменшити кількісні показники платіжок. Це вигода для родини. А хто з вас може спробувати сказати, яка вигода буде для країни. Мозковим штурмом визначаємо всі плюси для держави. Якщо учням важко, то слід згадати способи «добування» ектроенергії в світі і в Україні.

Практична діяльність на уроці.

Вчитель. А зараз увага! Хто з вас може розповісти про роботу звичайного лічильника електроенергії. Учні розповідають про роботу даного приладу.

Обʼєднання в групи

Для скоригованої роботи пропоную створити 3 групи. Викликаю сама учнів, які будуть виконувати роль спікерів, вони по черзі набирають до себе в групу по одному учневі, ті в свою чергу по одному і т.д. поки всі учні не будуть зараховані в команди.

Інструктування вчителя відносно роботи.

Учні збираються за червоним, синім і зеленим столами. Учні за кожним столом повинні скласти правила, які, на їх думку, допоможуть зменшити покази електролічильника. Час 5хв.

  • Електроприлади щоденного використання
  • Електроприлади, що використовуються не так часто
  • Електроприлади, що використовуються рідко

Учні працюють в групах. Вчитель спрямовує, координує, коригує і контролює роботу кожної групи. Після того, як учні підготували свої тези-правила,  вони їх озвучують.

Практичне завдання. Кожному з вас видаю квитанцію

Теперішні показники лічильника 43987

Попередні показники лічильника 43752

Памятайте, що за 100 кВат ми платимо 0,9грн

За останні кВати ми платимо 1,68 грн

Всі дані занесіть у квитанцію і порахуйте скільки нам треба сплатити за  спожиту електроенергію.

 

 

 

Ось у мене скринька, дізнатися, що в ній допоможе загадка.

Вона закодована за допомогою QR-коду.

C:\Users\ИННА\Downloads\ad31108726b5dbf971bdef0cf294970d.png

Діти сканують і  відгадують. Я демонструю лампочку звичайну, люмінісцентну і світлодіодну.

Запитання для учнів. Підніміть руки в кого вдома є лампочки звичайні

Підніміть руки в кого вдома є лампочки люмінісцентні

Підніміть руки в кого вдома є лампочки світлодіодні. Сьогодні ми розв’яжемо задачу і спробуємо проаналізувати дані результати.

Задача. Одна звичайна лампочка розжарювання потужністю 100 Ват, її аналоги, що випромінюють таку саму кількість світла, люмінісцентна 48 Ват і світлодіодна 20 Ват. На скільки зменшаться показники лічильника, коли ми замінимо 6 звичайних на енергоощадні за 1 місяць, коли припустити, що всі ці лампи світитимуть 12 годин на добу.

Результати аналізуємо і робимо висновки разом, вислухавши всіх охочих.

Над наступним завданням учні працюють в парах

Що ми з вами можемо знайти ще, використавши цю умову і знайдені результати.

Учні складають власні задачі і працюють над їх розв’язком.

Порада від практика. Працюючи з учнями переконалась, що учні зовсім не сприймають таку економію, щоб учні її сприйняли треба розглядати її за місяць, рік і порівняти з  покупкою якогось гаджета, велосипеда, якоїсь речі значимої для дітей даного віку.

Вчитель.  Подивіться на протилежні кутки. В одному кутку висить напис «Мені сподобалось на уроці», в протилежному кутку - «Мені не сподобалось на уроці». Пропоную проаналізувати наш урок і кожен підійде у відповідний куток. По можливості пропоную учням підкріпити власне місцезнаходження коментарями, які використаю в подальшій роботі.

Вчитель. Наш урок добігає кінця. Подумайте і  дайте відповідь на таке питання: «Ми сьогодні говорили про енергоефективні заходи в родині. Як ви думаєте, що вони дадуть для економіки  України », учні відповідають.

Домашнє завдання.

Разом з батьками спробуйте розписати в зошиті розумні енергоефективні заходи, які ми не встигли розглянути на уроці.

 

 

Філіпенко Інна Валеріївна

Вчитель математики

Чечеліївської  загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

Петрівського району Кіровоградської області

Використані джерела

https://filipenkoinna2.blogspot.com/

 

docx
Додано
14 серпня
Переглядів
14
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку