Алгебра 8 клас
Тема уроку. Одна з миттєвостей енергозбереження.
Мета уроку: Розширити знання учнів щодо методів енергозбереження та підвищення ефективності серед жителів села. Для цього узагальнити навчальні вміння та навички по обчисленню споживання електроенергії, теоретичних задач, організовувати взаємозв'язок своїх знань з практичним використанням; популяризувати STEM-технології в процесі вивчення математики, а також заохотити як дівчат так і хлопчиків вивчати технічні науки, сформувати навики роботи з вимірювальними приладами, використовувати набуті математичні знання, для розширення власних знань про енергозбереження; бажання вивчати навколишній світ.
формувати низку компетенцій:
а) соціальні — бути готовим до громадського життя; зосередити увагу на фінансових проблемах сучасної родини; навчитися любити й дбати про всіх членів родини, розвинути почуття відповідальності за збереження й збільшення сімейного добробуту;
б) полікультурні — опановувати засади культурного спілкування в ході обговорення проблеми, розвивати вміння вести групову бесіду, учитися спостерігати, одержуючи від спілкування із однолітками заряд високих почуттів, шляхетності, душевної мудрості;
в) інформаційні — уміння критично оцінювати й використовувати різноманітну інформацію, розширення кругозору;
г) самоосвіти й самонавчання — розвивати творчий підхід, ініціативність, кмітливість, готовність навчатися, пам'ять, увагу, естетичне сприйняття дійсності, уміння відстоювати свою точку зору, використовуючи нестандартні завдання, розвивати інтерес вивчати технічні науки через STEM підходи.
Обладнання: лічильник електроенергії, квитанції для сплати за електроенергію, стікери, гаджети, скринька з лампами.
Хід уроку
Організаційний момент. (2 хв.) Учні заспокоюються, займають свої місця
Актуалізація опорних знань учнів. (3 хв)
Вчитель. Сьогодні у нас незвичайний урок, сьогодні ми говоритимемо про кожну вашу родину, її грошові витрати. Пропоную кожному з вас записати в зошит. Фінансові витрати кожної родин, що повторюються систематично. Учитель слідкує за написанням. Потім всі відповіді обговорюємо, знаходимо спільне.
Мотивація пізнавальної діяльності. (10 хв)
Вчитель. А ось у мене в руках щось за предмет. Що це? (Тримаю звичайний лічильник електроенергії) Хто з вас може розповісти для чого цей прилад.
Вчитель. Щодня ми маємо справу з електроприладами, постійно від них залежимо. Давайте спробуємо назвати електроприлади, якими ми користуємося найчастіше. У вас на парті стікери на них ви записуєте назви електроприладів, що ми використовуємо вдома.
Учні називаючи, наклеюють свої стікери на фліпчарт.
Разом з учнями класифікуємо електроприлади відповідно до класифікатора
Електроприлади щоденного використання |
Електроприлади, що використовуються не так часто |
Електроприлади, що використовуються рідко |
|
|
|
Вчитель. Сьогодні ми будемо говорити про заходи, які ми можемо запровадити вдома і вони нам допоможуть заощадити використання електроенергії. Зменшення кількості електроенергії, дасть змогу зменшити кількісні показники платіжок. Це вигода для родини. А хто з вас може спробувати сказати, яка вигода буде для країни. Мозковим штурмом визначаємо всі плюси для держави. Якщо учням важко, то слід згадати способи «добування» ектроенергії в світі і в Україні.
Практична діяльність на уроці.
Вчитель. А зараз увага! Хто з вас може розповісти про роботу звичайного лічильника електроенергії. Учні розповідають про роботу даного приладу.
Обʼєднання в групи
Для скоригованої роботи пропоную створити 3 групи. Викликаю сама учнів, які будуть виконувати роль спікерів, вони по черзі набирають до себе в групу по одному учневі, ті в свою чергу по одному і т.д. поки всі учні не будуть зараховані в команди.
Інструктування вчителя відносно роботи.
Учні збираються за червоним, синім і зеленим столами. Учні за кожним столом повинні скласти правила, які, на їх думку, допоможуть зменшити покази електролічильника. Час 5хв.
Учні працюють в групах. Вчитель спрямовує, координує, коригує і контролює роботу кожної групи. Після того, як учні підготували свої тези-правила, вони їх озвучують.
Практичне завдання. Кожному з вас видаю квитанцію
Теперішні показники лічильника 43987
Попередні показники лічильника 43752
Памятайте, що за 100 кВат ми платимо 0,9грн
За останні кВати ми платимо 1,68 грн
Всі дані занесіть у квитанцію і порахуйте скільки нам треба сплатити за спожиту електроенергію.
Ось у мене скринька, дізнатися, що в ній допоможе загадка.
Вона закодована за допомогою QR-коду.
Діти сканують і відгадують. Я демонструю лампочку звичайну, люмінісцентну і світлодіодну.
Запитання для учнів. Підніміть руки в кого вдома є лампочки звичайні
Підніміть руки в кого вдома є лампочки люмінісцентні
Підніміть руки в кого вдома є лампочки світлодіодні. Сьогодні ми розв’яжемо задачу і спробуємо проаналізувати дані результати.
Задача. Одна звичайна лампочка розжарювання потужністю 100 Ват, її аналоги, що випромінюють таку саму кількість світла, люмінісцентна 48 Ват і світлодіодна 20 Ват. На скільки зменшаться показники лічильника, коли ми замінимо 6 звичайних на енергоощадні за 1 місяць, коли припустити, що всі ці лампи світитимуть 12 годин на добу.
Результати аналізуємо і робимо висновки разом, вислухавши всіх охочих.
Над наступним завданням учні працюють в парах
Що ми з вами можемо знайти ще, використавши цю умову і знайдені результати.
Учні складають власні задачі і працюють над їх розв’язком.
Порада від практика. Працюючи з учнями переконалась, що учні зовсім не сприймають таку економію, щоб учні її сприйняли треба розглядати її за місяць, рік і порівняти з покупкою якогось гаджета, велосипеда, якоїсь речі значимої для дітей даного віку.
Вчитель. Подивіться на протилежні кутки. В одному кутку висить напис «Мені сподобалось на уроці», в протилежному кутку - «Мені не сподобалось на уроці». Пропоную проаналізувати наш урок і кожен підійде у відповідний куток. По можливості пропоную учням підкріпити власне місцезнаходження коментарями, які використаю в подальшій роботі.
Вчитель. Наш урок добігає кінця. Подумайте і дайте відповідь на таке питання: «Ми сьогодні говорили про енергоефективні заходи в родині. Як ви думаєте, що вони дадуть для економіки України », учні відповідають.
Домашнє завдання.
Разом з батьками спробуйте розписати в зошиті розумні енергоефективні заходи, які ми не встигли розглянути на уроці.
Філіпенко Інна Валеріївна
Вчитель математики
Чечеліївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Петрівського району Кіровоградської області
Використані джерела
https://filipenkoinna2.blogspot.com/