Урок "Односкладні прості речення. Узагальнення та систематизація знань"

Про матеріал
Односкладні прості речення. Узагальнення та систематизація знань (конспект уроку, 8 клас). Мета: повторити та узагальнити відомості про різновиди односкладних речень, способи вираження в них головного члена; розвивати вміння аналізувати такі речення, розрізняти односкладні називні та неповні речення з пропущеним присудком або двоскладні зі складеним іменним присудком, моделювати та самостійно створювати висловлювання відповідно до комунікативного завдання, розвивати творчі здібності; виховувати любов до батьківщини, повагу до історичного минулого, творчих досягнень українського народу.
Перегляд файлу

Односкладні прості речення. Узагальнення та систематизація знань

 

Мета: повторити та узагальнити відомості про різновиди односкладних речень, способи вираження в них головного члена; розвивати вміння аналізувати такі речення, розрізняти односкладні називні та неповні речення з пропущеним присудком або двоскладні зі складеним іменним присудком, моделювати та самостійно створювати висловлювання відповідно до комунікативного завдання, розвивати творчі здібності; виховувати любов до батьківщини, повагу до історичного минулого, творчих досягнень українського народу.

Хід уроку

  1. Актуалізація опорних знань

Бесіда:

1.Які речення називаються односкладними?

2. Яка відмінність між односкладними та двоскладними реченнями?

3. На які види поділяються односкладні речення залежно від способу вираження та значення головного члена? (Залежно від способу вираження та значення головного члена односкладні речення поділяються на називні та дієслівні).

4. Чи можуть односкладні прості речення бути частинами складного речення? (Так).

5. На які типи поділяються прості односкладні речення з головним членом у формі присудка? (Означено-особові, неозначено-особові, узагальнено-особові; безособові).

6. Якими формами дієслова виражається присудок означено-особових односкладних речень? (Д-во у I,II ос. Т., Майб. ч. дійсного чи наказового сп).

7. На що вказує присудок неозначено-особових односкладних дієслівних речень? (На дію, яка стосується неозначеної особи).

8. На що вказує присудок узагальнено-особових односкладних дієслівних речень? (На дію, яка виконується усіма або кожною особою).

9. Якими частинами мови ( чи їх формами) виражається головний член, співвідносний з присудком, у безособових односкладних реченнях.

10. Як розрізнити називні речення та двоскладні неповні, двоскладні зі складеним іменним присудком.

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

     На попередніх уроках ми уже розглянули теоретичний матеріал про односкладні речення і застосовували його на практиці. Сьогодні  - підсумковий урок узагальнення й систематизації знань.

Цілепостановка.

 На сьогоднішньому уроці ми з вами:

узагальнимо теоретичний матеріал про односкладні речення;

удосконалимо та відпрацюємо уміння визначати та порівнювати типи односкладних речень; розвиватимемо вміння будувати висловлювання з використанням односкладних речень.

 

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань

Розподіл на групи. Кожна група виконує власне завдання за поданим текстом.

ТЕКСТ

     Безмежний український степ.  Одинокий явір. Козак на коні. Це типова картина для багатьох народних дум та переказів, у яких оспівано силу й мужність оборонців національних інтересів знедоленого народу ,  й один з них - Іван Сірко. За деякими переказами, саме він із запорожцями написали зухвалого листа султану Османської імперії у відповідь на його вимоги підкоритися Туреччині. (6) Лист запорожців вважають однією із найвідоміших письмових пам’яток історії Запорозької Січі. На жаль, оригінал листа не зберігся, однак у ХІХ столітті знайшли його копію.

     (8) Історію написання листа було покладено в основу сюжету знаменитої картини видатного українського і російського художника-реаліста Іллі Рєпіна. Величезне панно було розпочато митцем у 1880 і закінчено тільки в 1891 році.

 Після першого публічного огляду Рєпіна критикували за історичну недостовірність картини. Інший варіант полотна Рєпін завершив у 1896 році. Картину було названо Харківським варіантом. (12) Дивлюсь на неї і бачу чудові реалістичні образи українських козаків. Саме такими, безстрашними, запальними, веселими, уявляю захисників Батьківщини.

Робота з аналізу тексту

Завдання:

  1. Група.

Визначити тип і стиль мовлення.

  1. Група.

     Визначити тему та ідею тексту.

  1. Група

Підібрати заголовок.

Аналіз мовного матеріалу

Завдання

  1. Група.

Проаналізувати речення №.6

  1. Група.

Проаналізувати речення №.8

  1. Група

          Проаналізувати речення №.12

Дослідження мовного матеріалу

 Завдання

  1. Група.

Знайти односкладне називне речення. Довести, що це саме такий вид речення

  1. Група.

Знайти двоскладне неповне речення з пропущеним присудком. Довести свою думку.

  1.  Група

Знайти двоскладне речення з іменною частиною складеного іменного присудка. Довести свою думку.

Творче конструювання.

Прочитайте інтернет-статтю , створену за матеріалами газети «Сеодня». Використовуючи поданий матеріал, допишіть текст, над яким працювали на уроці, зберігаючи його стильову, тематичну єдність. Використовуйте односкладні речення.

C:\Users\Bogdan\Pictures\природа\kartyna-10-09-2010.jpgХудожник з Дніпропетровська дофантазував картину Рєпіна

      Дніпропетровський художник Валерій Сосна написав продовження до знаменитої картини Іллі Рєпіна «Запорожці пишуть листа турецькому султану».

Три роки він працював над своїм дітищем, яке назвав «Турецький султан читає листа запорожців», повідомляє «Сегодня».

      «Я пофантазував на тему, як цей лист могли сприйняти на турецькому березі, і з фантазії народилася картина», – пояснив автор. Зараз він наносить на полотно останні штрихи, і вже у жовтні його твір виставлять у Художньому музеї.

 

Варіант продовження:

   Минули роки… І от нещодавно одним із дніпропетровських митців було завершено роботу над картиною “Турецький султан читає листа запорожців”. Її по праву вважають своєрідним продовженням полотна Іллі Рєпіна.

ІV. Підсумки уроку.

Рефлексія. Заповніть картку самооцінювання роботи у групі. Порівняйте з оцінкою вчителя.

 

Картка самооцінювання роботи в групі

Дата ___________________

Прізвище, ім'я ________________________________________________________

Критерії оцінювання

Оцінка

Я спільно з іншими працював над досягненням загальних цілей і свій внесок в роботу групи оцінюю…

 

Я ретельно сам  працював над завданням і свою самостійну роботу оцінюю…

 

Я залучав до роботи інших, підбадьорював членів групи

 

 

Д/з. Підготуватися до контрольної роботи.

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Базар Тетяна
Додано
27 січня 2022
Переглядів
389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку