Урок " Огляд металічних елементів. Будова і фізичні властивості металів."

Про матеріал
Урок засвоєння нових знань, дає можливість поглибити знання учнів про метали, їх фізичні властивості та поширення їх в природі.
Перегляд файлу

Тема: Огляд металічних елементів. Будова і фізичні властивості металів.

Мета: навчальна:  на основі використання знань учнів про періодичну системи хімічних елементів Д. І. Менделєєва, та будову атома дати характеристику металічним елементам, узагальнити знання учнів про метали в твердому стані, металічні кристалічні ґратки, пояснити електропровідність металів та поширення їх в природі;         

 розвиваюча: формувати цілісне уявлення про живу природу та неживу природу; поглибити інтерес до вивчення хімії.

 виховна: виховувати колективізм, екологічну культуру.

          Тип уроку: засвоєння нових знань.

          Форми роботи: навчальна лекція, евристична фронтальна бесіда, робота з тестами.

          Обладнання: електронний посібник «Періодична система», кристалічні решітки, таблиці «Поширення елементів у земній корі», «Внутрішні органи людини»

Хід уроку

I.   Мотивація   навчальної діяльності учнів.

   Розповідь учителя:

   Чи задумувалися ви над тим, чому у природі склалися такі вирази: «крепкий как сталь», «залізний характер», «швидкий як ртуть», «золоті руки», «Слово серебро, а молчание – золото».

    У всіх цих виразах знаходимо різні метали, а саме які вони мають властивості і проявляють людські риси. Тому темою уроку будуть метали.

     Повідомлення теми та мети уроку.

II. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.

 Користуючись електронним посібником докладно аналізуємо такі питання.

1.Метали в періодичній системі елементів.

    1.1. Знаходження елементів металів в періодичній системі.

    1.2. Будова атомів металів.

    1.3. Зміна властивостей металічних елементів по періодах і групах.

    1.4. Будова металів - простих  речовин.

2.Фізичні властивості металів.

   Цікавий додаток:  

  • найлегший метал літій – найважчий осмій;
  • найм’якші лужні метали – найтвердіший  хром; 
  • найбільш  легкоплавкі цезій, галій, ртуть –       
  • найбільш тугоплавкий вольфрам; 
  • найпластичніший метал – алюміній;
  • електрична провідність – найкраще срібло,                        
  • після мідь, далі алюміній. 

3. Знаходження металів в неживій природі та живій природі.

  Завдяки випереджуючому навчанню учні роблять повідомлення.

  3.1. Знаходження металів в неживій природі

     - залізні руди

     - марганцева руда

     - мідні руди

     - мінерали: корунд, боксит, сильвініт, карналіт, плавиковий шпат, у вільному стані – благородні метали.

 3.2. Знаходження металів в живій природі.

       Найбільш поширені метали – кальцій, калій, магній, натрій.

       Але в організмі людини містяться й інші метали. Наприклад: з розрахунку на людину масою 70кг:

Zn –3г

Cu –100мг

Co – 30мг

Ca – 1,4кг

Na – 150г

K – 100г

Mg –200г

Fe –5г

      Деякі метали локалізуються в певних органах. За допомогою них виконуються певні функції.

 Zn – знаходиться в сітківці ока, печінці, зубах, регулює  діяльність ферментів; нормалізує вуглеводневий обмін, а також регулює ріст та масу тіла.

Cu – каталізатор внутрішньоклітинних процесів в печінці

Ni – у підшлунковій залозі

Cd – у нирках                       

Mo – у мозку                       

Mn – у серці                        

Kb – у довгих кістках               

Au – у жіночому волоссі

Sr – у хребцях

Ba – у пігментній оболонці ока

Co – входить до складу кровотворного вітаміну В12

4. Загальні способи добування металів.

   - відновлення воднем:       CuО+H2 = Cu+H2O.

   - відновлення карбон (II) оксидом:  Fe2O3+3CO= 2Fe+3CO2.

   - відновлення коксом:    ZnO+C=Zn+CO.

   - Алюмотермія:  4Al+3MnO2=2Al2O3+3Mn.

   - електроліз розплавів солей і лугів.

III. Закріплення вивченого матеріалу.

     Учні розв’язують тестові завдання на комп’ютері і зразу ж отримують оцінку своєї праці.

IV. Домашнє завдання: опрацювати параграф.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
18 листопада 2021
Переглядів
609
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку