Як рослини зустрічають осінь

Про матеріал
Урок розпочинається ранковою зустріччю. Слухаючи музику П.І.Чайковського "Пори року" учні відгадують загадку про осінь. Розглядають світлини з зображенням осінньої пори. Гра "Клубочок". Вчитель називає ознаку осені і передає клубок наступному учню по колу. Гра закінчується, коли всі учні назвуть ознаки осені..Пояснення вчителя про походження назв осінніх місяців. Робота в парах : складання зі слів прислів'я про осінь. Робота зі світлинами. Учні розпізнають рослини і доходять до висновку, що достигання плодів і насіння - це одне з явищ у житті рослин. Дослідницька робота в ,якій учні досліджують з яких рослин плоди і добирають до них листочки.
Перегляд файлу

      Комунальний  навчальний  заклад Київської обласної  ради

«Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»

                                

              

 

 

Урок з інтегрованого курсу

«Я досліджую світ»

( 2 клас)

Тема: Як рослини зустрічають осінь

 

 

                                                   

 

 

                                                Автор проєкту :

                                                             Гніденко Наталія Володимирівна

                                                 учитель початкових класів

                                           комунального закладу

                                                          «Мирчанський заклад загальної

                                                       середньої освіти І-ІІ ступенів –

                                                заклад дошкільної освіти»

                                                 відділ освіти Бородянської

                             селищної ради

 

Біла Церква 2020 рік

  Архітектоніка уроку

Навчальний предмет

Я досліджую світ

Клас

2 клас

Тип уроку

Інтегрований

Вид уроку

Я досліджую світ

Обладнання та засоби для проведення уроку:

Світлини ліщини, шипшини ,ожини, терену, глоду, обліпихи . калини, чорної  горобини, каштана, горіха; відеозапис П.І.Чайковського «Осіння пісня»; картки з прислів’ями ; плоди чорної горобини, шипшини, жолудя, шишки, калини, горіха

 

                                      Компетентності

Предметні

1.Природнича.

2.Мовно- літературна.

3.Мистецтво

4.Здоровозберігаюча

Ключові 

1.Спілкування державною мовою.

2.Компетентність у галузі природничих наук.

3.Екологічна.

4.Дослідницька                                                                                   

 

                           Цілепокладання

 Мета: ознайомити учнів з осінніми явищами які відбуваються в природі восени; розкрити від чого залежить стан рослин восени; вчити спостерігати за природою; розпізнавати плоди та знаходити листок рослини до даного плоду: розвивати мовлення, увагу, пам’ять, кмітливість; виховувати любов та бережливе ставлення до природи

 

                                         Очікуванні результати

Учні

- запам’ятати походження назв осінніх місяців

- називати ознаки осені

- запам’ятати від чого залежить стан рослин восени

- знаходити листок рослини до даного плоду

                                        

   

      Зміст уроку

І. Етап орієнтації, мотивації діяльності.

1.Ранкова зустріч.

Колом сонечко іде за собою день веде.

Вгору піднімається, всім нам посміхається.

Заглянуло в кожний дім, розбудити треба всіх.

Діти прокидаються , до школи збираються.

ІІ. Етап цілепокладання.

  1. Звучить музика П.І.Чайковського «Пори року». Осінь.

Вчитель читає загадку:

Без пензлика, без олівця розфарбувала деревця.

Сумно у гаях блукає, жовті шати одягає.

Золотисту стелить постіль, жде сестрицю білу в гості. (Осінь).

  • Які слова, вам допомогли відгадати загадку ?
  • Сьогодні ми з вами дізнаємося як рослини зустрічають осінь.
  1. Визначення, числа, місяця, дня тижня. Повідомлення теми тижня, теми дня.

ІІІ. Етап цілереалізації.

  1. Розгляд світлин.
  • Що вам допомогло дізнатися, що на світлинах зображено осінню пору?

2.Гра «Клубочок».

       Діти сідають в коло. Вчитель називає одну з ознак осені і передає клубок наступному гравцеві. Гра триває, поки всі діти не назвуть ознаки осені.

3.Розповідь вчителя про походження назв осінніх місяців.

Діти, яку назву має перший місяць осені?

     Назва місяця вересень, пов’язана з вічнозеленою рослиною вересом, яка росте в Україні, особливо на Поліссі та в Карпатах. Пахучі суцвіття вересу розпускаються в серпні і цвітуть аж д кінця жовтня. Проте саме у вересні рожево-бузкові квіти вересу найпишніше вкривають піщані пагорби соснових лісів.

  • Чарівник прийшов у ліс, фарби й пензлика приніс. У лісочках та садочках стали жовтими листочки. Як зветься другий місяць осені? Чому його так назвали?

      Вправо, вліво, вниз, назад – всюди справжній листопад. Трішки ще і вже зима от і осені нема. Як зветься останній місяць осені?

       Колись давно в народі його ще називали грязень,  хмурень,  листопадник. Як ви думаєте чому третій місяць осені отримав таку назву? А чому восени опадає з дерев листя ?

       Зниження температури повітря приводить до швидкої зміни забарвлення  листя. Особливо швидко опадає листя після заморозків. Тому, що грунт охолоджується, а разом і волога, що знаходиться в грунті. Охолоджену воду коріння рослин не всмоктує. Тому рослини зустрівши осінь змінюють колір листя, а після заморозків листя починає опадати.

4.Скласти з окремих слів прислів’я . (Робота в парах).

квітами,  Весна  а осінь -  красна  плодами. (Весна красна квітами, а осінь – плодами).

а весело  Осінь   жити.   сумна, (Осінь сумна, а весело жити.)

час   погод   В осінній у нас.  сім  (В осінній час сім погод у нас.)

сіє.  Як вересніє,  дощик   той (Як вересніє той дощик сіє.)

5.Робота з підручником ст.35

- Скільки різноманітних плодів дарує осінь ! Ліщина пригощає нас смачними горішками. Кущ шипшини чарує своїми смачними яскраво-червоними корисними плодами. А на ожині ягідки вже перестигли – ледь доторкнися, самі впадуть. Дуб рясно натрусив на землю жолудів. Визріли плоди на терені, глоді й обліписі.

- Скільки рослин я назвала в тексті ?

6.Розгляд та розпізнавання названих рослин.

(Ліщина, шипшина, ожина, жолуді, терен, глід, обліпиха).

       Стан рослин залежить від змін у неживій природі. Достигання плодів і насіння, пожовтіння листя та листопад – це явища в житті рослин.

7. Фізкультхвилинка. 

До нас осінь завітала (Діти  вклоняються осені).

Ліс, парки, садки прибрала,  (Рухи руками).

А ми часу не марнуємо. (Нахили тулубом праворуч та ліворуч).

В садок із кошиками мандруємо . (Крокуємо на місці)

Назбираємо яблук червоненьких ,

Та грушок жовтеньких. (Показуємо збір фруктів).

 

8. Робота з мнемотаблицями. Робота в парах.

Складіть речення, яке відображає зміст кожної мнемотаблиці.

        (Восени з хмарок падає дощ і люди розкривають парасольки. Восени в лісі виростають гриби, а в садах достигають яблука. Восени сонечко часто ховається за хмари.)

9.Робота у зошитах «Я досліджую світ» (І. Грущинська) ст.27 Самостійне читання вірша.

Де сходяться осінь і літо?

А там де пожовклі сади гойдають на стомлених вітах рум’яні, духмяні плоди.

Які плоди ви бачите на світлині?

Зафарбуйте корисні для здоров’я людини плоди, що достигають восени.

      Поясніть свій вибір. Яку користь приносять людині фрукти ? (Дати відповідь у щоденнику вражень і намалювати найулюбленіший фрукт)

10. Дослідницька робота в групах.

Дослідити з яких дерев плоди і дібрати до них листочки.

11.Скласти з пазлів картинку і розпізнати рослину з плодами.

ІY. Етап рефлексійно-оцінюючий.

Як рослини зустрічають осінь ?

Коли достигають плоди на каштані ?

Хто з тварин любить ласувати жолудями ?

                

Література:

  1.  «Я досліджую світ» Підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) : частина 1.  І.В.  Грущинська , З.М. Хитра. - : УОВЦ «Оріон» 2019 рік.  Збірник 1000 загадок; розробка з природознавства 2 клас М.О. Володарська. Модельна програма 1 клас. Тема «Осінь». https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D0%BB%D1%96%D1%89%D0%B8%D0%BD%D0%B8. https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D1%88%D0%B8%D0%BF%D1%88%D0%B8%D0%BD%D0%B0https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0% https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D0%B6%D0%BE%D0%BB%D1%83%D0%B4%D1%96+%D0%BD%D0%B0+%D0%B3%D1%96%D0%BB%D1%86%D1%96BD%D0%BA%D0%B8+%D0%BE%D0%B6%D0%B8%D0%BD%D0%B0. https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%83 https://www.google.com/search?q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D0%B3%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D1%83&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwie9vPCmM_oAhVRBhAIHVhzA7UQ_AUoAXoECAwQAw&biw=666&bih=437 https://www.google.com/search?q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D1%96%D0%BF%D0%B8%D1%85%D0%B8&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjd8t30mM_oAhWPwMQBHaSaDuoQ_AUoAXoECAwQAw&biw=666&bih=437

                      

 

 

 

 

       

 

 

 

docx
Додано
17 грудня 2020
Переглядів
1189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку