Урок "Охорона водойм. Самоочищення води у природі".

Про матеріал
Навчальна: дати здобувачам освіти з порушеннями слуху поняття про охорону водойм, про самоочищення води в природі; сформувати навички самостійно працювати з різноманітними джерелами інформації; удосконалювати вміння здобувачів освіти з порушеннями слуху працювати в парах, групах; Розвиваюча: розвивати логічне мислення здобувачів освіти з порушеннями слуху через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація; розвивати мовну і слухову пам’ять; підвищувати стилістичну культуру мовлення; розвивати зв’язне усне й писемне мовлення, творчу уяву. Виховна: виховувати в здобувачів освіти з порушеннями слуху національну свідомість, самосвідомість та ментальність, провідні риси громадянина своєї держави, любов до рідної країни, до української мови, до свого народу, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.
Перегляд файлу

Урок №                         дата:___________  клас:___

Тема: Охорона водойм. Самоочищення води у природі.

Мета: Навчальна: дати здобувачам освіти з порушеннями слуху поняття про охорону водойм, про самоочищення води в природі; сформувати навички самостійно працювати з різноманітними джерелами інформації; удосконалювати вміння здобувачів освіти з порушеннями слуху працювати в парах, групах;

Розвиваюча: розвивати логічне мислення здобувачів освіти з порушеннями слуху через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація; розвивати мовну і слухову пам’ять; підвищувати стилістичну культуру мовлення; розвивати зв’язне усне й писемне мовлення, творчу уяву.

Виховна: виховувати в здобувачів освіти з порушеннями слуху національну свідомість, самосвідомість та ментальність, провідні риси громадянина своєї держави, любов до рідної країни, до української мови, до свого народу, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.

Очікувані результати.

Після уроку здобувачі освіти з порушеннями слуху зможуть:

Наводить приклади взаємозв’язків об’єктів і явищ природи, зокрема пов’язаних із власними діями в довкіллі;

Наводить приклади впливу діяльності людини на навколишнє середовище в часі й просторі, взаємодії людини та природи;

Дотримується правил поводження з природними об’єктами для збереження здоров’я і довкілля;

Демонструє модель безпечної поведінки згідно з інструкціями й правилами в соціальному та природному середовищі.

Формувати такі  ключові компетентності: спілкування українською мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях,  інформаційно-цифрові компетентності, соціальну і громадянську компетентності, екологічну грамотність.

Реалізовувати змістові наскрізні  лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність»

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання: підручник, посібник, учнівські повідомлення, диференційовані завдання, роздатковий матеріал, ілюстративний матеріал, завдання на картках.

Основні поняття та терміни: забруднення, охорона водойм, самоочищення, санітари водойм.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Перевірка наявності слухових апаратів та стану слуху.

Як ти мене чуєш? (Я чую добре).

Перевірка готовності учнів до уроку (чергові учні)

Емоційне налаштування на урок

«Вогники привітань»

Учитель говорить привітальну фразу, наприклад: Я так рада зустрічі з вами!» Учні по черзі вскакують по одному і повторюють цю фразу. Вогники привітань біжать по класу.

ІІ. Мовна зарядка

Вправа «Одне слово»

  1. Тепер пора року_____
  2. Зимові місяці________
  3. Тепер місяць__________
  4. Буде місяць___________
  5. Дні стали__________, а ночі_____________
  6. Зимові свята___________
  7. Природа взимку_________

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Теоретична розминка.

Два або три учні виходять до дошки, клас ставить їм запитання за вивченим матеріалом.

IV. Мотивація навчальної діяльності

Створення ситуації зацікавленості:

Перегляд відео:

(7) Забруднення води. Охорона водойм від забруднення - YouTube

V. Актуалізація опорних знань

«Випадкове опитування»

Номери питань, на які будуть відповідати учні, визначаються підкиданням грального кубика.

  1. Кому потрібна вода?
  2. Що перевозять морями, річками, океанами?
  3. Чим є вода для людини?
  4. Що утворюється в печерах від роботи води?
  5. Як вони ростуть і називаються?
  6. Хто живе у річках?

V. Вивчення нового матеріалу.

«Це пригодиться»

Obsah obrázku kreslené, klipart

Popis byl vytvořen automaticky

Obsah obrázku text, voda, Elektricky modrá

Popis byl vytvořen automatickyObsah obrázku květina, text, růže, parfém

Popis byl vytvořen automatickyObsah obrázku pes, text, domácí mazlíček

Popis byl vytvořen automatickyObsah obrázku hmyz, slunéčko sedmitečné, brouk, bezobratlý

Popis byl vytvořen automatickyObsah obrázku text, voda

Popis byl vytvořen automatickyObsah obrázku text, houba, Jedlá houba

Popis byl vytvořen automatickyObsah obrázku Ploutev, ryba, voda

Popis byl vytvořen automatickyObsah obrázku holub, pták

Popis byl vytvořen automatickyObsah obrázku text, voda, Elektricky modrá, logo

Popis byl vytvořen automaticky

 

 

Розповідь вчителя.

 Внаслідок господарської діяльності людини у світі зменшуються запаси прісної води, міліє та забруднюється багато водойм. Щороку у водні об’єкти потрапляє безліч шкідливих й отруйних речовин: стічні води з полів і тваринницьких ферм, побутове сміття, нафта та нафтопродукти. 

Стічна вода - вода, що утворилася в процесі господарської і побутової діяльності.

Пам’ятай: одна тонна нафти забруднює 12 кв. км поверхні Світового океану!

Забруднення морів і океанів нафтопродуктами

Робота в парах:

Складіть звернення або намалюйте знак від імені мешканців водойми, у якому вони б закликали людей використовувати воду ощадливо.

Запобігти забрудненню водойм дасть змогу будівництво очисних споруд на виробництвах. Воду, яку використовують, очищають від шкідливих домішок, охолоджують і знову спрямовують на потреби того ж виробництва.

VІ. Фізкультхвилинка

Зарядка для очей:

Obsah obrázku skica, kresba, klipart, kreslené

Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku skica, kresba, klipart, kreslené

Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku skica, kresba, kruh, klipart

Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku skica, kresba, kruh, klipart

Popis byl vytvořen automaticky

Хто такі санітари водойм. Важлива роль в очищенні води належить деяким рослинам і тваринам - так званим санітарам водойм, живим фільтрам.

Рослини – очищувачі води:

  •          Водний гіацинт
  •          Осока
  •          Хвощ болотний
  •          Рогіз
  •          Очерет

Двостулкові молюски проціджують воду через своє тіло, таким чином фільтруючи її. Активно поїдають водорості та іншу рослинність товстолоб, короп, білий амур, щука, судак.

Тварини – очищувачі води:

  •          Беззубка
  •          Товстолобик
  •          Білий амур
  •          Судак

Усі природні водойми мають здатність до самоочищення, що сприяє видаленню з води забруднювачів і поверненню її до попереднього чистого стану. Організми зазвичай легко впораються з очищенням води. Але коли у водойму надходить дуже багато шкідливих речовин, гинуть самі «санітари». Тому твоє завдання - запобігти забрудненню хоча б тих водойм, поряд з якими ти живеш.

Це цікаво:

Близько двох мільйонів морських птахів і десять тисяч ссавців гинуть щороку через скинуті у море відходи.

VІІ. Узагальнення і систематизація знань вивченого матеріалу

Робота в групах:

Створіть лепбук (буклет) «Які рослини і тварини очищають воду».

Obsah obrázku text, diagram, snímek obrazovky, řada/pruh

Popis byl vytvořen automaticky

Перейдіть за посиланням та виконайте вправи:

https://learningapps.org/11215166

VІІІ. Підсумок уроку

«Сніжна грудка».

Слово – речення – питання – відповідь.

  •          Перший учень проговорює слово, що стосується даної теми,
  •          другий складає речення з цим словом,
  •          третій складає питання до цього слова,
  •          четвертий відповідає на нього.

ІХ. Домашнє завдання

Опрацювати  § 33 ст. 121 – 124  Підручник: Пізнаємо природу 5 клас; авт.:Д. Біда

Завдання: Намалювати малюнок «Бережи воду».

Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування:

 

docx
Додано
23 липня
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку