Урок № дата:___________ клас:___
Тема: Охорона водойм. Самоочищення води у природі.
Мета: Навчальна: дати здобувачам освіти з порушеннями слуху поняття про охорону водойм, про самоочищення води в природі; сформувати навички самостійно працювати з різноманітними джерелами інформації; удосконалювати вміння здобувачів освіти з порушеннями слуху працювати в парах, групах;
Розвиваюча: розвивати логічне мислення здобувачів освіти з порушеннями слуху через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація; розвивати мовну і слухову пам’ять; підвищувати стилістичну культуру мовлення; розвивати зв’язне усне й писемне мовлення, творчу уяву.
Виховна: виховувати в здобувачів освіти з порушеннями слуху національну свідомість, самосвідомість та ментальність, провідні риси громадянина своєї держави, любов до рідної країни, до української мови, до свого народу, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.
Очікувані результати.
Після уроку здобувачі освіти з порушеннями слуху зможуть:
Наводить приклади взаємозв’язків об’єктів і явищ природи, зокрема пов’язаних із власними діями в довкіллі;
Наводить приклади впливу діяльності людини на навколишнє середовище в часі й просторі, взаємодії людини та природи;
Дотримується правил поводження з природними об’єктами для збереження здоров’я і довкілля;
Демонструє модель безпечної поведінки згідно з інструкціями й правилами в соціальному та природному середовищі.
Формувати такі ключові компетентності: спілкування українською мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрові компетентності, соціальну і громадянську компетентності, екологічну грамотність.
Реалізовувати змістові наскрізні лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність»
Тип уроку: комбінований урок.
Обладнання: підручник, посібник, учнівські повідомлення, диференційовані завдання, роздатковий матеріал, ілюстративний матеріал, завдання на картках.
Основні поняття та терміни: забруднення, охорона водойм, самоочищення, санітари водойм.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Перевірка наявності слухових апаратів та стану слуху.
Як ти мене чуєш? (Я чую добре).
Перевірка готовності учнів до уроку (чергові учні)
Емоційне налаштування на урок
«Вогники привітань»
Учитель говорить привітальну фразу, наприклад: Я так рада зустрічі з вами!» Учні по черзі вскакують по одному і повторюють цю фразу. Вогники привітань біжать по класу.
ІІ. Мовна зарядка
Вправа «Одне слово»
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Два або три учні виходять до дошки, клас ставить їм запитання за вивченим матеріалом.
IV. Мотивація навчальної діяльності
Створення ситуації зацікавленості:
Перегляд відео:
(7) Забруднення води. Охорона водойм від забруднення - YouTube
V. Актуалізація опорних знань
«Випадкове опитування»
Номери питань, на які будуть відповідати учні, визначаються підкиданням грального кубика.
V. Вивчення нового матеріалу.
«Це пригодиться»
Розповідь вчителя.
Внаслідок господарської діяльності людини у світі зменшуються запаси прісної води, міліє та забруднюється багато водойм. Щороку у водні об’єкти потрапляє безліч шкідливих й отруйних речовин: стічні води з полів і тваринницьких ферм, побутове сміття, нафта та нафтопродукти.
Стічна вода - вода, що утворилася в процесі господарської і побутової діяльності.
Пам’ятай: одна тонна нафти забруднює 12 кв. км поверхні Світового океану!
Забруднення морів і океанів нафтопродуктами
Робота в парах:
Складіть звернення або намалюйте знак від імені мешканців водойми, у якому вони б закликали людей використовувати воду ощадливо.
Запобігти забрудненню водойм дасть змогу будівництво очисних споруд на виробництвах. Воду, яку використовують, очищають від шкідливих домішок, охолоджують і знову спрямовують на потреби того ж виробництва.
VІ. Фізкультхвилинка
Зарядка для очей:
Хто такі санітари водойм. Важлива роль в очищенні води належить деяким рослинам і тваринам - так званим санітарам водойм, живим фільтрам.
Рослини – очищувачі води:
Двостулкові молюски проціджують воду через своє тіло, таким чином фільтруючи її. Активно поїдають водорості та іншу рослинність товстолоб, короп, білий амур, щука, судак.
Тварини – очищувачі води:
Усі природні водойми мають здатність до самоочищення, що сприяє видаленню з води забруднювачів і поверненню її до попереднього чистого стану. Організми зазвичай легко впораються з очищенням води. Але коли у водойму надходить дуже багато шкідливих речовин, гинуть самі «санітари». Тому твоє завдання - запобігти забрудненню хоча б тих водойм, поряд з якими ти живеш.
Це цікаво:
Близько двох мільйонів морських птахів і десять тисяч ссавців гинуть щороку через скинуті у море відходи.
VІІ. Узагальнення і систематизація знань вивченого матеріалу
Робота в групах:
Створіть лепбук (буклет) «Які рослини і тварини очищають воду».
Перейдіть за посиланням та виконайте вправи:
https://learningapps.org/11215166
VІІІ. Підсумок уроку
«Сніжна грудка».
Слово – речення – питання – відповідь.
ІХ. Домашнє завдання
Опрацювати § 33 ст. 121 – 124 Підручник: Пізнаємо природу 5 клас; авт.:Д. Біда
Завдання: Намалювати малюнок «Бережи воду».
Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування: