Урок "Оінь. Я спостерігаю за погодою восени "

Про матеріал
Дати учням поняття про погоду та її складові елементи; вчити спостерігати за погодою свого краю восени, перевіряти народні прикмети передбачення погоди восени; розвивати спостережливість, кмітливість; виховувати розуміння важливості для людей знань про погоду та її зміни восени.
Перегляд файлу

Тема  Оінь. Я  спостерігаю  за погодою восени

Мета дати учням поняття про погоду та її складові елементи; вчити спостерігати за погодою свого краю восени, перевіряти народні прикмети передбачення погоди восени;

розвивати спостережливість, кмітливість;

 виховувати розуміння важливості для людей знань про погоду та її зміни восени.

Тип уроку : урок засвоєння нових знань

Обладнання завдання для додаткової та індивідуальної роботи, цеглинки ЛЕГО, таблиці та картки відповідно до теми уроку, малюнок інопланетян або іграшка.

Дата: 15.11.2021рік

Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Організаційний момент

       1. Привітання гостей

       2. Психогімнастика

       Ви розумні ( ми розумні)

       Ви щасливі (ми щасливі)

У вас все вийде (у нас все вийде)

Всі готові (ми готові)

Я вас люблю (і ми вас любимо).

       Наш девіз: 

Тепло своїх долонь я друзям віддаю,

Урок новий, цікавий із радістю почну.

Перевірка спостережень за природою.

2.Вправа «Погода» (працює дитина дня)
—Яка зараз пора року?

 —Який місяць?

 —Яке число?

 — Тепло чи холодно надворі?

 — Який стан неба?

 — Яка температура повітря?

 — Чи були сьогодні протягом дня опади?

3.Вправа «Настрій»

-  Погляньмо, яка погода в класі, який у нас настрій.

( Діти показують цеглинку ЛЕГО того кольору, що відповідає їхньому     настрою.)

Отже:  Чи буде сонячно, чи хмарно

 Ми – не гаємо часу марно.

 Нас урок вже чекає

  Гостинно двері відчиняє.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

      Вступна бесіда

  • Які пори року ви знаєте?

Про що  сьогодні піде мова на уроці, ви дізнаєтесь, якщо  відгадаєте загадку:

Робота над загадкою

Звучить музика П. I. Чайковського «Пори року. Жовтень. Осіння пісня», вчитель читає загадку.

Без пензлика, без олівця

Розфарбувала деревця.

Сумно у гаях блукає,

Жовті шати одягає.

Золотисту стелить постіль,

Жде сестрицю білу в гocтi. (Осінь)

  •  Осінь завжди подорожує не сама, а зі своїми синочками.
  • Як їх звати? Визначимо, відгадавши  загадки.

1.У південний край землі

Відлітають журавлі;

Знов лункий шкільний дзвінок

Нас покликав на урок,

Як цей місяць звати?

Прошу відгадати. (Вересень) Рання осінь.

2.Кличуть нас ліси, поля, сади

Назбирати осені плоди.

Із дерев спадає листя жовте,

То землею ходить місяць … (Жовтень). Золота осінь

  1. Краплі з неба, дахів, стріх,

Дощ холодний, перший сніг.

Почорнів без листя сад.

Що за місяць? (Листопад). Пізня осінь. Підземок

 (презентація осінні місяці)

III. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні ми з вами будемо спостерігати за погодою восени, як можна передбачити погоду за народними прикметами.
  • Ой ,діти, а до нас завітали інопланетяни і хочуть разом з нами дізнатися про погоду. Допоможемо їм? А в цікавій коробочці подаруночки.

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Бесіда

Вірш із презентації «Погода» (слайд 2)

1.Розповідь вчителя

-З приходом осені природа змінюється. Якщо на початку осені ще досить тепло, ще стоять зеленими багато дерев і кущів, можна побачити квітучими деякі рослини, а сонечко радує своїми лагідними промінцями, то згодом дерева змінюють своє забарвлення, частіше ідуть рясні дощі, дні стають коротшими і холоднішими. Змінюється погода. Погода — це поєднання температури повітря, хмарності, опадів, вітру.  

 2. Вправа « Асоціативний кущ»

- Доберіть асоціації до слова погода

Презентація Погода» слайди (3 – 7)

 3. Фізкультхвилинка  «Тропічний  дощ»

Чи знаєте ви, який тропічний дощ?

— Піднімається вітер (потираємо руки).

— Падають перші краплини дощу (клацаємо пальцями).

— Почалася злива (плескаємо долонями по стегнам).

— Злива перетворилася на бурю (тупаємо).

— Ось буря стихає (плескаємо долонями по грудині).

— Стихає злива (плескаємо долонями по стегнам).

— Закінчується дощ, падають останні краплі (клацаємо пальцями).

— Шумить тільки вітер (потираємо долоні).

— Австралійський дощ скінчився. Сонце! (Діти піднімають руки вгору).

V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

1. Як спостерігати за погодою рідного краю

Люди спостерігають за погодою, ведуть календарі спостережень, як і ви, аналізують поведінку тварин, стан рослин. На їх основі складають описи погоди і прогнози на майбутнє. Щоденно по радіо, телебаченню, з газет та Інтернету ми отримуємо дані про погоду, яка очікується найближчим часом. Це - прогноз погоди. Така інформація має велике значення як для кожної людини, так і для всього суспільства. Погода весь час змінюється, тому так важливо вміти її передбачати.

Спостереження за погодою — це спостереження за:
• температурою повітря;
• напрямом і силою вітру;
• станом неба;
• опадами.
2. Гра в групі «Знайди пару» ( Вересень, жовтень, листопад). Об’єднання в групи

 Сьогодні               Ясно

Стан неба             Дощ

Опади                   15.11.2021р.

Вітер                     +4С

Температура       Сильний

  1. Розгляньте схему на парті та в книзі с.52, завдання 2.

Про що ми розкажемо описуючи погоду?

4.Фізкультхвилинка

5. Народні прикмети передбачення погоди восени

 - Протягом багатьох століть люди  спостерігали за навколишнім світом: подіями, тваринами, рослинами, природними явищами. Народ помічав і запам’ятовував все, що вказувало на зміну погоди. Так з’явилися народні прикмети про погоду. Знаючи їх, можна визначити, якою буде   осінь.

- Давайте прочитаємо і спробуємо пояснити деякі з народних прикмет.

6.Робота в парах. Учні читають прикмети та пояснюють їх.

 • Тепла осінь — на довгу зиму.
• Чим тепліший і сухіший вересень, тим пізніше настане зима.
• Великі і високі мурашині купи восени — на сувору зиму.
• Коли журавлі пролітають низько над землею, то це точна прикмета, що вже недалеко й зима, похолодання, а то й морози.
 Осінь ясна – зима холодна.

 Багато павутиння – буде довго тепло.

 Грім у жовтні – на коротку зиму.

• Тепла осінь — на довгу зиму.

• Чим тепліший і сухіший вересень, тим пізніше настане зима.

• Великі і високі мурашині купи восени — на сувору зиму.

• Коли журавлі пролітають низько над землею, то це точна прикмета, що вже недалеко й зима, похолодання, а то й морози.

• Грім у листопаді — на малосніжну зиму.

• Нічний вітер віщує дощ наступного дня .

• Червоний місяць — на вітер, блідий — на дощ.

• Якщо восени сніг випаде рано — і весна буде рання.

• Якщо до середини жовтня з беріз не осипається листя — сніг ляже пізно.

• Комарі в листопаді — м’яка зима.

• Пізній листопад — до суворої і затяжної зими.

7.Інтерактивна гра» Склади погоду на сьогодні»( працюємо в друкованому зошиті с.40, вправа 2).

 8.Робота в групах. ( Вересень, жовтень, листопад) Вправа «Погода»( Підписати малюнок)

 V. Підсумок уроку. Рефлексія

  • Отже, давайте підсумуємо, що ми знаємо про осінь та її погоду.

Гра « Незакінчене речення»

  • Осінні місяці…. (вересень, жовтень, листопад)
  • Восени дні стають…(коротшими), а ночі …(довшими).
  • Небо часто вкривається…( сірими хмарами)
  • Часто йдуть…( дощі), дмуть холодні…(вітри)
  • Цвітуть квіти…( чорнобривці, хризантеми, жоржини, айстри)

-Я вашою роботою задоволена, а ви? Самооцініть себе.

- Яку мету ми ставили на початку уроку? Чи досягли її? Ми все розповіли нашим прибульцям про погоду. Тепер вони разом з нами будуть слідкувати за явищами природи.

(На дошці прикріплений малюнок їжачка.)

-Діти, восени їжачок готує собі житло, в якому буде спати цілу зиму.Тому давайте допоможемо йому назбирати листочків для м’якенької постілі.

Діти прикріплюють на дошку листочок і говорять, що запам’яталося, що нового дізналися, що сподобалося.

VI. Домашнє завдання

Підібрати   народні вислови про осінні місяці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 грудня 2021
Переглядів
3467
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку