28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок "Око як оптична система. Вади зору та їх корекція"

Про матеріал

Вивчити оптичну систему ока, порушення діяльності оптичної системи, особливості роботи оптичної системи; розвиток вміння працювати з літературою, вибирати головне, аналізувати та узагальнювати, робити висновки; розвиток пізнавального інтересу до природничих наук; формування культури мовлення, виховання дбайливого ставлення до свого здоров'я.

Перегляд файлу

ОКО ЯК ОПТИЧНА СИСТЕМА. ВАДИ ЗОРУ ТА ЇХ КОРЕКЦІЯ.

Мета уроку: вивчити будову та функціювання зорового аналізатора, дефекти зору та методи їх корекції.

Задачі уроку: вивчити оптичну систему ока, порушення діяльності оптичної системи, особливості роботи оптичної системи; розвиток вміння працювати з літературою, вибирати головне, аналізувати та узагальнювати, робити висновки; розвиток пізнавального інтересу до природничих наук; формування культури мовлення, виховання дбайливого ставлення до свого здоров’я.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: комп’ютер, проектор, модель ока, ОК.

Хід уроку

1. Організаційний момент. - 1 хв.

2. Повторення і контроль знаннь. - 7 хв

До дошки викликати двох учнів. Вирішити вправи з Робочого зошита: один учень завдання 102 (1 варіант), другий учень - завдання 101.

Головна задача - ще раз перевірити  і показати класу правильні рішення. Викорінити помилки. - 5 хвилин.

Можна запропонувати і інші подібні вправи, наприклад, зі збірника завдань для підготовки до ТО.

Поки діти готуються біля дошки, вчитель проводить бесіду, задає окремі питання з питань контролю стр. 42.

Учитель з'ясовує як засвоєна тема. Учні відповідають фронтально. Окремі питання коригуються.

Після цього перевіряються завдання у дошки. Обумовлюються оцінки.

Таким чином на все це буде потрібно не більше 8 хвилин.

3. Вивчення нового матеріалу. - 19 хв.

Бесіда, розповідь з використанням наочностей.

Цю частину уроку вчитель проводить за своїм планом, дотримуючись матеріалу, який має бути відображено в конспекті № 10.

Конспект і питання до нього повністю відображають питання і завдання навчальної програми.

Спочатку оглядово вивчається матеріал конспекту № 10. По можливості використовувати відеодемостраціі і фрагменти комп'ютерних презентацій.

ТЕОРЕТИЧНІ ВІДОМОСТІ ДО КОНСПЕКТУ (ОК-10)

Картинки по запросу будова ока людини

1. Око являє собою кульку діаметром 2-3 см. На одному біці ока кришталик і ряд оболонок (див. малюнок), на інший - сітківка, нервові закінчення. На сітківці виходить перевернуте зменшене дійсне зображення. Сітківка складається з нервових закінчень - колб і паличок, в яких під дією світла розкладається речовина "пурпур". Від нервових закінчень сигнал передається в кору головного мозку. Процес наведення на різкість "акомодація" здійснюється стисненням і розширенням кришталика. При цьому змінюється його фокусна відстань і виконується формула лінзи.

2. Предмети видно в оці під певним кутом, званим кутом зору. Помітні предмети, видимі під кутом не менше 1 хвилини. Чим більше кут зору, тим більше деталей можна розглянути у даного об'єкта.

3. Здатність очі пристосовуватися до розглядання предметів, що знаходяться на різних відстанях, називається акомодацією ока (від латинського слова - пристосування). Межі акомодації для нормального ока - від нескінченності до 1 см.

4. Відстань, при якому найкраще розглядати об'єкти, 25 см (РНЗ - відстань найкращого зору). При цьому кришталик ока не напружений.

5. У нормального ока зображення виходить точно на сітківці. У короткозорої людини зображення виникає перед сітківкою. Щоб повернути його на сітківку перед кришталиком розташовується увігнута лінза (окуляри), яка розширює пучок і створює зображення на сітківці. У даль-нозорких зображення виходить за сітківкою. Щоб його змістити, перед оком ставлять опуклу лінзу (окуляри), яка збирає пучок світла на сітківку. Окуляри значно покращують якість зору людини.

Щоб матеріал був краще засвоєний, і щоб зняти напругу, дітям потрібно дати «виговоритися». (1-2 хвилини кожному варіанту)

Наприклад, 1 варіант 2-му варіанту - швидко розкажіть про те, які бувають дефекти зору, наведіть приклади. За командою «Стоп» припинити обговорення і вчителю уточнити, що зрозуміло, а що не зрозуміло.

2 варіант першому варіанту: розповісти, все що ви знаєте про будову ока. В кінці знову всіх зупинити і уточнити, все зрозуміло?

4. Закріплення нового матеріалу - 10 хв

Усно розібрати вправи № 104, 105, 106, 107.

5. Рефлексія. Підбиття підсумків. Домашнє завдання. -2 хв

Конспект № 10 - вміти переказувати.

Відповісти на питання до конспекту (усно і письмово).

Оформити вправи № 104-107.

doc
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
Додано
27 червня 2018
Переглядів
359
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку